Nieuws en actueel
Daglichtlamp
09-11-2024 om 11:50
Jodenhaat in Nederland
Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.
Malibu2
21-12-2024 om 07:49
Daglichtlamp schreef op 21-12-2024 om 07:11:
Die verschrikkelijke aanslag in Duitsland laat weer zien hoe ingewikkeld dat verplicht afstand moeten nemen van wat anderen doen is. Want wie moet er dan afstand nemen? Anderen uit Saoudi-Arabië? Andere ex-moslims? Andere AfD-aanhangers? Of aanhangers van vergelijkbare rechtse partijen?
Ja, vreselijk wat daar gisteren gebeurd is. De Saoedische regering heeft de vermoedelijke aanslag veroordeeld.
Het motief is nog niet bekendgemaakt. Dus we weten nog niet waarom hij dit heeft gedaan. Als je de beelden ziet kan je in ieder geval wel zien dat er sprake is van een doelbewuste actie. Dat leid je overigens niet direct af uit de headline van AP (Associated Press): "A car has driven into a group of people at a Christmas market in Germany." Ik heb wel mijn vermoedens over het motief maar wacht het af.
https://x.com/AP/status/1870186633749754100?t=Vya-gFVPjIcD-t8uy45F5g&s=19
Malibu2
21-12-2024 om 07:52
Zilver_gray schreef op 21-12-2024 om 07:35:
[..]
Verschrikkelijk wat er gebeurt is, mijn maag draait er van om!
Even een stukje tekst over de AfD;
AfD'ers verbonden zich aan de anti-islambeweging Pegida en bedienden zich van nazi-retoriek of relativeerden het nazi-verleden. Gauland noemde de nazitijd bijvoorbeeld “een vogelpoepje in de meer dan 1000 jaar succesvolle Duitse geschiedenis”.
Ik zou niet direct denken aan de AfD bij een aanslag op een kerstmarkt.
Zilver_gray
21-12-2024 om 08:06
Malibu2 schreef op 21-12-2024 om 07:52:
[..]
Wat zou beter in het plaatje passen volgens jou? Wat denk jij dat het motief achter deze verachtelijke daad is?
Daglichtlamp
21-12-2024 om 08:36
Malibu2 schreef op 21-12-2024 om 07:52:
[..]
Dat laat precies het probleem zien van je moeten distantiëren van verschrikkelijke daden van iemand anders.
Malibu2
21-12-2024 om 08:40
Daglichtlamp schreef op 21-12-2024 om 08:36:
[..]
Dat laat precies het probleem zien van je moeten distantiëren van verschrikkelijke daden van iemand anders.
Mocht hij aangeven namens de AfD te hebben gehandeld, dan verwacht ik dat de AfD zich daar inderdaad duidelijk van distantieert.
Fleurtje_5
21-12-2024 om 10:34
Libertine schreef op 20-12-2024 om 22:15:
Het begint wat off topic te worden. Maar okay. Laat ik voorop stellen dat ik er vanuit ga dat iedereen doet wat ie kan. Maar dat ik het soms lastig te rijmen vind dat mensen verkondigen last te hebben met de individualisering en de polarisatie in onze samenleving, wat je ook merkt in de acceptatie van mensen die niet in Nederland zijn geboren, maar aan de andere kant niet actief bijdragen daar een verschil in te maken. En het voor iedereen fijner te maken om samen te leven. Ik zou graag willen dat meer mensen een appél voelen daar actief aan bij te dragen. Hoe klein ook.
En ja, misschien neem ik mezelf teveel als de maat der dingen. Maar ik werk meer dan 50 uur per week, heb 3 kinderen, zit vrijwillig in 2 besturen. Ik denk dan wellicht te makkelijk dat als ik tijd kan maken, anderen dat ook kunnen.
Je schreef eerder: In de opvang waar ik werkzaam wonen ook derdelanders
50 uur per week? Als ik 40 uur had gewerkt was ik bekaf. Sterker nog, ik was zelfs bekaf als ik 24 uur p.w. had gewerkt. Want na die uren buitenshuis waren er ook nog uren binnenshuis, plus vrijwilligerswerk én hobby's.
Ben jij alleen vrijwilliger op een AZC en tel je de uren in je eigen huishouden mee in die 50 uur p.w.?
Fleurtje_5
21-12-2024 om 10:40
Libertine schreef op 20-12-2024 om 22:27:
[..]
Voor jou dan: ik kook ook nog twee maaltijden per week voor een buurtbewoner met psychische problemen. Het kan niet op gewoon! Kom ik al in de buurt van moeder Theresa denk je??? 😂
en nu is het wel weer genoeg met deze afslag qua off topic.
Als ik 50 uur per week buitenshuis zou werken zou ik al blij zijn als ik voor mijn eigen gezin kon koken, en ik vraag me af of moeder Theresa dan naast die 50 uur per week ook veel op een forum zou 'schijnen' over wat ze allemaal zo geweldig deed?
Fleurtje_5
21-12-2024 om 10:42
Miraval schreef op 20-12-2024 om 22:39:
[..]
Ik denk dat je met die gedachte (hoewel begrijpelijk) erg op moet passen. Iedereen heeft namelijk ook een andere belastbaarheid. Wat jij kan kan een ander niet en een ander doet wellicht weer meer dan jij doet of kunt.
Het leven zou al een stuk mooier zijn wanneer iedereen eens gewoon begint met aardig zijn naar elkaar. Maar zelfs die basis is bij velen niet aanwezig. Vandaag weer een medewerker van de Blokker mishandelt. Wtf. Sta je voor een paar rotcenten je werk te doen word je nog mishandelt ook.
Om nog maar te zwijgen over wat er vanavond in Duitsland weer is gebeurd.
Precies dit.
Fleurtje_5
21-12-2024 om 10:42
Poezie schreef op 20-12-2024 om 22:54:
[..]
Je bent geweldig. Alleen wel jammer dat je je niet kunt verplaatsen in mensen die dat allemaal niet kunnen opbrengen.
Raak.
Fleurtje_5
21-12-2024 om 10:46
Daglichtlamp schreef op 21-12-2024 om 07:11:
Die verschrikkelijke aanslag in Duitsland laat weer zien hoe ingewikkeld dat verplicht afstand moeten nemen van wat anderen doen is. Want wie moet er dan afstand nemen? Anderen uit Saoudi-Arabië? Andere ex-moslims? Andere AfD-aanhangers? Of aanhangers van vergelijkbare rechtse partijen?
De vermoedelijke dader is een arts uit Saudië-Arabie? Onvoorstelbaar.
Libertine
21-12-2024 om 10:49
Fleurtje_5 schreef op 21-12-2024 om 10:34:
[..]
Je schreef eerder: In de opvang waar ik werkzaam wonen ook derdelanders
50 uur per week? Als ik 40 uur had gewerkt was ik bekaf. Sterker nog, ik was zelfs bekaf als ik 24 uur p.w. had gewerkt. Want na die uren buitenshuis waren er ook nog uren binnenshuis, plus vrijwilligerswerk én hobby's.
Ben jij alleen vrijwilliger op een AZC en tel je de uren in je eigen huishouden mee in die 50 uur p.w.?
Je doet allemaal wilde aannames. Klopt van geen kant. Je kunt het me ook gewoon vragen ipv dit soort dingen verzinnen? Feiten fleurtje. Hou je toch eens bij feiten.
Fleurtje_5
21-12-2024 om 10:51
Libertine schreef op 21-12-2024 om 10:49:
[..]
Je doet allemaal wilde aannames. Klopt van geen kant. Je kunt het me ook gewoon vragen ipv dit soort dingen verzinnen?
Wat klopt er niet?
Zie je die kronkeldingen aan het eind van de zin? Dat zijn vraagtekens. Dus dat zijn vragen.
Yumi
21-12-2024 om 10:53
Fleurtje_5 schreef op 21-12-2024 om 10:46:
[..]
De vermoedelijke dader is een arts uit Saudië-Arabie? Onvoorstelbaar.
Arts en psychotherapeut en compleet de weg kwijt....
Volgens de laatste informatie van Duitse media zijn er zeker vier doden en ruim 200 gewonden gevallen.
Ook keert hij zich tegen het massaal toelaten van vluchtelingen zo'n tien jaar geleden onder de toenmalige bondskanselier Merkel "Het is gebleken dat het opengrenzenbeleid een plan van Merkel was om Europa te islamiseren", schreef hij.
Ook ontpopte hij zich als sympathisant van de radicaal-rechtse politieke partij AfD, die eveneens fel tegen de toelating van vluchtelingen is. "Wie neemt het anders tegen de islam in Duitsland op?", schrijft de eigenaar van het X-account.
'Dader Maagdenburg is Saudiër die zich van islam heeft afgekeerd'
Daglichtlamp
21-12-2024 om 11:03
Fleurtje_5 schreef op 21-12-2024 om 10:51:
[..]
Wat klopt er niet?
Zie je die kronkeldingen aan het eind van de zin? Dat zijn vraagtekens. Dus dat zijn vragen.
Zoals je wel vaker doet, suggestieve vragen.
felija
21-12-2024 om 11:05
Fleurtje_5 schreef op 21-12-2024 om 10:51:
[..]
Wat klopt er niet?
Insinuerende vragen, heel vervelend en onnodig.