Nieuws en actueel
Daglichtlamp
09-11-2024 om 11:50
Jodenhaat in Nederland
Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.
Poezie
20-12-2024 om 22:01
Libertine schreef op 20-12-2024 om 21:49:
[..]
Tijd heb je niet. Tijd maak je. En dat is inderdaad een kwestie van willen. Ik zou willen dat meer mensen tijd zouden willen maken. Daar knapt een land echt van op.
Wat doe jij eigenlijk voor autochtone mensen in Nederland die hulp nodig hebben?
Libertine
20-12-2024 om 22:15
Het begint wat off topic te worden. Maar okay. Laat ik voorop stellen dat ik er vanuit ga dat iedereen doet wat ie kan. Maar dat ik het soms lastig te rijmen vind dat mensen verkondigen last te hebben met de individualisering en de polarisatie in onze samenleving, wat je ook merkt in de acceptatie van mensen die niet in Nederland zijn geboren, maar aan de andere kant niet actief bijdragen daar een verschil in te maken. En het voor iedereen fijner te maken om samen te leven. Ik zou graag willen dat meer mensen een appél voelen daar actief aan bij te dragen. Hoe klein ook.
En ja, misschien neem ik mezelf teveel als de maat der dingen. Maar ik werk meer dan 50 uur per week, heb 3 kinderen, zit vrijwillig in 2 besturen. Ik denk dan wellicht te makkelijk dat als ik tijd kan maken, anderen dat ook kunnen.
Poezie
20-12-2024 om 22:21
Libertine schreef op 20-12-2024 om 22:15:
Het begint wat off topic te worden. Maar okay. Laat ik voorop stellen dat ik er vanuit ga dat iedereen doet wat ie kan. Maar dat ik het soms lastig te rijmen vind dat mensen verkondigen last te hebben met de individualisering en de polarisatie in onze samenleving, wat je ook merkt in de acceptatie van mensen die niet in Nederland zijn geboren, maar aan de andere kant niet actief bijdragen daar een verschil in te maken. En het voor iedereen fijner te maken om samen te leven. Ik zou graag willen dat meer mensen een appél voelen daar actief aan bij te dragen. Hoe klein ook.
En ja, misschien neem ik mezelf teveel als de maat der dingen. Maar ik werk meer dan 50 uur per week, heb 3 kinderen, zit vrijwillig in 2 besturen. Ik denk dan wellicht te makkelijk dat als ik tijd kan maken, anderen dat ook kunnen.
Het zal vast heel zinvol zijn om in een bestuur te zitten maar ik mis bij jou " de handen aan het bed" en wat jij doet voor de autochtone Nederlander die hulp nodig heeft
Libertine
20-12-2024 om 22:27
Poezie schreef op 20-12-2024 om 22:21:
[..]
Het zal vast heel zinvol zijn om in een bestuur te zitten maar ik mis bij jou " de handen aan het bed" en wat jij doet voor de autochtone Nederlander die hulp nodig heeft
Voor jou dan: ik kook ook nog twee maaltijden per week voor een buurtbewoner met psychische problemen. Het kan niet op gewoon! Kom ik al in de buurt van moeder Theresa denk je??? 😂
en nu is het wel weer genoeg met deze afslag qua off topic.
Miraval
20-12-2024 om 22:39
Libertine schreef op 20-12-2024 om 22:15:
Ik denk dat je met die gedachte (hoewel begrijpelijk) erg op moet passen. Iedereen heeft namelijk ook een andere belastbaarheid. Wat jij kan kan een ander niet en een ander doet wellicht weer meer dan jij doet of kunt.
Het leven zou al een stuk mooier zijn wanneer iedereen eens gewoon begint met aardig zijn naar elkaar. Maar zelfs die basis is bij velen niet aanwezig. Vandaag weer een medewerker van de Blokker mishandelt. Wtf. Sta je voor een paar rotcenten je werk te doen word je nog mishandelt ook.
Om nog maar te zwijgen over wat er vanavond in Duitsland weer is gebeurd.
Bakblik
20-12-2024 om 22:41
Poezie schreef op 20-12-2024 om 22:21:
[..]
Als we naar meer omzien naar elkaar en elkaar helpen moeten dan maakt het toch niet uit of je naast je werk iets doet voor de autochtone Nederlander of iets doet voor nieuwkomers? Iets doen voor het nut van het algemeen is dan altijd goed.
Buiten het fietsles geven ben ik ook actief voor een koffiemoment voor ouderen en ga ik een paar avonden collecteren voor goede doelen. De alleenstaande buurvrouw kan altijd op mijn hulp rekenen.
felija
20-12-2024 om 22:53
Poezie schreef op 20-12-2024 om 20:58:
[..]
Vind jij dat ik meer moet doen dan wat ik nu doe? En over die drukke levens: denk je dat dat een keuze is?
Ook offtopic: ik denk dat menigeen sowieso al veel ballen in de lucht te houden heeft en ik denk dat jij net als de meesten je stinkende best doet om alles fatsoenlijk rond te krijgen.
Ik zou bijvoorbeeld willen dat ik de belastbaarheid van Libertine zou hebben, maar dat is nu eenmaal niet zo.
Daarom blijf ik het voorlopig maar houden op vriendelijk zijn op straat en (juist) diegene met een hoofddoek vriendelijk toe knikken, en mijn islamitische studiegenote helpen bij haar laatste loodjes qua studie.
Het is iets, maar niet niets. Ook alle kleine beetjes helpen, houd ik mezelf maar voor.
felija
20-12-2024 om 22:53
Bakblik schreef op 20-12-2024 om 22:41:
[..]
Als we naar meer omzien naar elkaar en elkaar helpen moeten dan maakt het toch niet uit of je naast je werk iets doet voor de autochtone Nederlander of iets doet voor nieuwkomers? Iets doen voor het nut van het algemeen is dan altijd goed.
Buiten het fietsles geven ben ik ook actief voor een koffiemoment voor ouderen en ga ik een paar avonden collecteren voor goede doelen. De alleenstaande buurvrouw kan altijd op mijn hulp rekenen.
Mooi bakblik!
felija
20-12-2024 om 22:54
Miraval schreef op 20-12-2024 om 22:39:
[..]
Ik denk dat je met die gedachte (hoewel begrijpelijk) erg op moet passen. Iedereen heeft namelijk ook een andere belastbaarheid. Wat jij kan kan een ander niet en een ander doet wellicht weer meer dan jij doet of kunt.
Het leven zou al een stuk mooier zijn wanneer iedereen eens gewoon begint met aardig zijn naar elkaar. Maar zelfs die basis is bij velen niet aanwezig. Vandaag weer een medewerker van de Blokker mishandelt. Wtf. Sta je voor een paar rotcenten je werk te doen word je nog mishandelt ook.
Om nog maar te zwijgen over wat er vanavond in Duitsland weer is gebeurd.
Helemaal eens.
Poezie
20-12-2024 om 22:54
Libertine schreef op 20-12-2024 om 22:27:
[..]
Voor jou dan: ik kook ook nog twee maaltijden per week voor een buurtbewoner met psychische problemen. Het kan niet op gewoon! Kom ik al in de buurt van moeder Theresa denk je??? 😂
en nu is het wel weer genoeg met deze afslag qua off topic.
Je bent geweldig. Alleen wel jammer dat je je niet kunt verplaatsen in mensen die dat allemaal niet kunnen opbrengen.
Libertine
20-12-2024 om 23:13
Poezie schreef op 20-12-2024 om 22:54:
[..]
Je bent geweldig. Alleen wel jammer dat je je niet kunt verplaatsen in mensen die dat allemaal niet kunnen opbrengen.
Het is wel opvallend dat je maar blijft zoeken naar tekortkomingen. Jammer en onnodig lijkt me.
Poezie
20-12-2024 om 23:23
Libertine schreef op 20-12-2024 om 23:13:
[..]
Het is wel opvallend dat je maar blijft zoeken naar tekortkomingen. Jammer en onnodig lijkt me.
Wat bijzonder dat je dat zo opvat. Ik wijs je enkel op je (blijkbaar) blinde vlekken.
Libertine
21-12-2024 om 06:17
Poezie schreef op 20-12-2024 om 23:23:
[..]
Wat bijzonder dat je dat zo opvat. Ik wijs je enkel op je (blijkbaar) blinde vlekken.
Prima dat je een mening over me hebt, en je allerlei dingen hebt ontdekt die in jouw ogen niet deugen. Maar ik zou het op prijs stellen als je stopt met op me inhakken. Het heeft m’n grens wel bereikt nu.
Daglichtlamp
21-12-2024 om 07:11
Die verschrikkelijke aanslag in Duitsland laat weer zien hoe ingewikkeld dat verplicht afstand moeten nemen van wat anderen doen is. Want wie moet er dan afstand nemen? Anderen uit Saoudi-Arabië? Andere ex-moslims? Andere AfD-aanhangers? Of aanhangers van vergelijkbare rechtse partijen?
Zilver_gray
21-12-2024 om 07:35
Daglichtlamp schreef op 21-12-2024 om 07:11:
Die verschrikkelijke aanslag in Duitsland laat weer zien hoe ingewikkeld dat verplicht afstand moeten nemen van wat anderen doen is. Want wie moet er dan afstand nemen? Anderen uit Saoudi-Arabië? Andere ex-moslims? Andere AfD-aanhangers? Of aanhangers van vergelijkbare rechtse partijen?
Verschrikkelijk wat er gebeurt is, mijn maag draait er van om!
Even een stukje tekst over de AfD;
AfD'ers verbonden zich aan de anti-islambeweging Pegida en bedienden zich van nazi-retoriek of relativeerden het nazi-verleden. Gauland noemde de nazitijd bijvoorbeeld “een vogelpoepje in de meer dan 1000 jaar succesvolle Duitse geschiedenis”.