Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

Fleurtje_5 schreef op 21-12-2024 om 10:51:

[..]

Wat klopt er niet?

Zie je die kronkeldingen aan het eind van de zin? Dat zijn vraagtekens. Dus dat zijn vragen.

Vragen? Die waar je zelf al een antwoord op hebt ingevuld bedoel je? Als je oprecht geïnteresseerd bent is een open vraag meestal functioneler. Als tip zeg maar. 

Maar omdat je zo benieuwd bent: ik ben directeur bij een GGZ organisatie die opvang en begeleiding biedt aan daklozen. Maar ook aan Oekraïeners met ggz problematiek, én derdelanders. Ik kan zoveel uren werken omdat m’n werkuren flexibel zijn. En dus ook vrijwilligerswerk kan in mijn geval. Het betekent natuurlijk wel dat omdat ik tegen dit soort dingen ja zeg, ik tegen andere dingen nee zeg. Zoals het zelf schoonmaken van m’n huis bijvoorbeeld

Ik weet, omdat ik al ruim 30 jaar werkzaam ben in de zorg, dat de meeste mensen actief bijdragen aan een meer tolerante samenleving. Op een manier die bij hen past qua tijd en invulling. Zelfs mensen die heel gemarginaliseerd leven doen dat. Of misschien wel juist. 

en dan is het nu echt genoeg met dit zijpad, want niet relevant. 

Fleurtje_5 schreef op 21-12-2024 om 10:46:

[..]

De vermoedelijke dader is een arts uit Saudië-Arabie? Onvoorstelbaar.

Anti-islam, zie bericht van yumi

Libertine schreef op 21-12-2024 om 11:07:

[..]

Vragen? Die waar je zelf al een antwoord op hebt ingevuld bedoel je? Als je oprecht geïnteresseerd bent is een open vraag meestal functioneler. Als tip zeg maar.

Maar omdat je zo benieuwd bent: ik ben directeur bij een GGZ organisatie die opvang en begeleiding biedt aan daklozen. Maar ook aan Oekraïeners met ggz problematiek, én derdelanders. Ik kan zoveel uren werken omdat m’n werkuren flexibel zijn. En dus ook vrijwilligerswerk kan in mijn geval. Het betekent natuurlijk wel dat omdat ik tegen dit soort dingen ja zeg, ik tegen andere dingen nee zeg. Zoals het zelf schoonmaken van m’n huis bijvoorbeeld

Ik weet, omdat ik al ruim 30 jaar werkzaam ben in de zorg, dat de meeste mensen actief bijdragen aan een meer tolerante samenleving. Op een manier die bij hen past qua tijd en invulling. Zelfs mensen die heel gemarginaliseerd leven doen dat. Of misschien wel juist.

Respect!

felija schreef op 21-12-2024 om 11:10:

[..]

Anti-islam, zie bericht van yumi

En Wilders fan meende ik te horen?

Libertine schreef op 21-12-2024 om 11:13:

[..]

En Wilders fan meende ik te horen?

En ook groot fan van Israël..?

Daglichtlamp schreef op 21-12-2024 om 11:03:

[..]

Zoals je wel vaker doet, suggestieve vragen.

Ik stel suggestieve vragen?

Toen hier onlangs iemand op 18-12-2024 om 10:46 schreef:

Misschien moet je toch nog even je fangirl dagboeken van Wilders nakijken want hij heeft echt veel heftigere gezegd.

Moest ik daar vooral niets van vinden omdat ik me anders belachelijk zou maken.

Yumi schreef op 21-12-2024 om 10:53:

[..]

Arts en psychotherapeut en compleet de weg kwijt....

Volgens de laatste informatie van Duitse media zijn er zeker vier doden en ruim 200 gewonden gevallen.

Ook keert hij zich tegen het massaal toelaten van vluchtelingen zo'n tien jaar geleden onder de toenmalige bondskanselier Merkel "Het is gebleken dat het opengrenzenbeleid een plan van Merkel was om Europa te islamiseren", schreef hij.

Ook ontpopte hij zich als sympathisant van de radicaal-rechtse politieke partij AfD, die eveneens fel tegen de toelating van vluchtelingen is. "Wie neemt het anders tegen de islam in Duitsland op?", schrijft de eigenaar van het X-account.
'Dader Maagdenburg is Saudiër die zich van islam heeft afgekeerd'

En dan rijdt hij in op een Kerstmarkt. Logisch.................. Van het padje af of niet. Ik vind het een vreemd verhaal. Waar ik niet mee wil zeggen dat het niet waar is, maar vreemd blijft het wel.

felija schreef op 21-12-2024 om 11:05:

[..]

Insinuerende vragen, heel vervelend en onnodig.

Vragen zijn vragen, dat zijn geen antwoorden. 

En die vragen werden gesteld nav een bericht van 20-12-2024 om 22:15 met HEEEEEL veel suggestieve, insinuerende en vervelende veronderstellingen.

Zilver_gray schreef op 21-12-2024 om 11:29:

[..]

En ook groot fan van Israël..?

Ik ben wel zoekende wie er allemaal de morele verplichting hebben hier publiekelijk afstand van moeten nemen … 

Thora schreef op 21-12-2024 om 11:34:

[..]

En dan rijdt hij in op een Kerstmarkt. Logisch.................. Van het padje af of niet. Ik vind het een vreemd verhaal. Waar ik niet mee wil zeggen dat het niet waar is, maar vreemd blijft het wel.

Waarom vind je het vreemd?

Libertine schreef op 21-12-2024 om 11:37:

[..]

Ik ben wel zoekende wie er allemaal de morele verplichting hebben hier publiekelijk afstand van moeten nemen …

Volgens mij wordt dat een behoorlijke lijst. 

[..]

Ik heb helemaal geen antwoorden ingevuld. Ik vroeg me af welk werk men kon doen waarin men 50 uur zou kunnen werken. Ik kon het iig niet met mijn werk. Maar jij 'suggereerde'....moment ik citeer:

Maar ik werk meer dan 50 uur per week, heb 3 kinderen, zit vrijwillig in 2 besturen. Ik denk dan wellicht te makkelijk dat als ik tijd kan maken, anderen dat ook kunnen.

Jij vind een open vraag meestal functioneler. Ik vind niets mis met mijn vraag, en ....laat ik nu even een Libertine doen....(als tip zeg maar) als ik aan die vraag niets mis vind, dan kan jij-de-flexibele-directeur-bij-GGZ dat vast ook.

[..]

Onder welke categorie valt deze opmerking?

Fleurtje_5 schreef op 21-12-2024 om 11:31:

[..]

Ik stel suggestieve vragen?

Toen hier onlangs iemand op 18-12-2024 om 10:46 schreef:

Misschien moet je toch nog even je fangirl dagboeken van Wilders nakijken want hij heeft echt veel heftigere gezegd.

Moest ik daar vooral niets van vinden omdat ik me anders belachelijk zou maken.

Wil jij zaken niet zo ontzettend uit zijn verband trekken Fleurtje? Nergens voor nodig.

Mijn reactie ging er niet om of je ergens iets van “vond”, “maar of iets onder “haat” valt ja of nee. En hetgeen jij aandroeg viel niet onder “haat”.

Fleurtje:

Als ik moeilijk wil doen zou ik zeggen dat het volgende onder haat valt: "Misschien moet je toch nog even je fangirl dagboeken van Wilders nakijken"

Onderstaande was mijn reactie daarop letterlijk;

“Dat is niet moeilijk doen, maar jezelf compleet belachelijk maken als je zou zeggen dat dat onder haat valt. Hou toch op!”

Thora schreef op 21-12-2024 om 11:34:

[..]

Nou gelukkig is het ook niet iets wat we doorgaans als “normaal” beschouwen om maar in te rijden op een mensenmassa.

Tuurlijk is het vreemd, dan ben je toch niet goed bij je verstand?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.