Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

felija schreef op 21-12-2024 om 11:40:

[..]

Waarom vind je het vreemd?

Ik zie de logica niet. Jij? Als hij anti-islam is zou ik eerder verwachten dat hij op de bezoekers van een moskee inrijdt. Maar ja dat zal mijn eigen twisted mind wel zijn om zo te denken.

Libertine schreef op 21-12-2024 om 11:07:

[..]

Vragen? Die waar je zelf al een antwoord op hebt ingevuld bedoel je? Als je oprecht geïnteresseerd bent is een open vraag meestal functioneler. Als tip zeg maar.

Maar omdat je zo benieuwd bent: ik ben directeur bij een GGZ organisatie die opvang en begeleiding biedt aan daklozen. Maar ook aan Oekraïeners met ggz problematiek, én derdelanders. Ik kan zoveel uren werken omdat m’n werkuren flexibel zijn. En dus ook vrijwilligerswerk kan in mijn geval. Het betekent natuurlijk wel dat omdat ik tegen dit soort dingen ja zeg, ik tegen andere dingen nee zeg. Zoals het zelf schoonmaken van m’n huis bijvoorbeeld

Ik weet, omdat ik al ruim 30 jaar werkzaam ben in de zorg, dat de meeste mensen actief bijdragen aan een meer tolerante samenleving. Op een manier die bij hen past qua tijd en invulling. Zelfs mensen die heel gemarginaliseerd leven doen dat. Of misschien wel juist.

en dan is het nu echt genoeg met dit zijpad, want niet relevant.

Misschien zou je eens naar een wijk met sociale huurwoningen kunnen gaan en daar in gesprek te gaan met de bewoners in plaats van vanuit je ivoren toren zo te (ver)oordelen. Daar wonen namelijk de meeste statushouders en zie en hoor je namelijk met eigen ogen wat zij nodig hebben. 

Thora schreef op 21-12-2024 om 12:18:

[..]

Ik zie de logica niet. Jij? Als hij anti-islam is zou ik eerder verwachten dat hij op de bezoekers van een moskee inrijdt. Maar ja dat zal mijn eigen twisted mind wel zijn om zo te denken.

Hiermee haalt hij Nationaal en internationaal vermoedelijk wel meer krantenkoppen en nieuws dan als hij een moskee in rijdt en dus krijgt hij daarmee aandacht voor zijn zaak.

Althans ik kan me voorstellen dat dit een logica is die zo iemand zou kunnen gebruiken bij zijn plan. Voor zover zo iemand natuurlijk logisch denkt

Lollypopje schreef op 21-12-2024 om 12:24:

[..]

Hiermee haalt hij Nationaal en internationaal vermoedelijk wel meer krantenkoppen en nieuws dan als hij een moskee in rijdt en dus krijgt hij daarmee aandacht voor zijn zaak.

Althans ik kan me voorstellen dat dit een logica is die zo iemand zou kunnen gebruiken bij zijn plan. Voor zover zo iemand natuurlijk logisch denkt

Daar zit ook weer wat in ja.

Libertine schreef op 21-12-2024 om 10:49:

[..]

Je doet allemaal wilde aannames. Klopt van geen kant. Je kunt het me ook gewoon vragen ipv dit soort dingen verzinnen? Feiten fleurtje. Hou je toch eens bij feiten.

ps. Ik wil hier toch nog even op terug komen. Al die heisa-van-jullie is nav dit bericht dat ik schreef:

QUOTE Fleurtje_5:

Je schreef eerder: In de opvang waar ik werkzaam wonen ook derdelanders

50 uur per week? Als ik 40 uur had gewerkt was ik bekaf. Sterker nog, ik was zelfs bekaf als ik 24 uur p.w. had gewerkt. Want na die uren buitenshuis waren er ook nog uren binnenshuis, plus vrijwilligerswerk én hobby's.

Ben jij alleen vrijwilliger op een AZC en tel je de uren in je eigen huishouden mee in die 50 uur p.w.?

Ten eerste quote ik je eigen woorden. Geen wilde aanname. (loep jezelf maar)

Ten tweede geef ik mijn eigen ervaring. Geen wilde aanname.

Ten derde stel ik de vraag of je er als vrijwilliger werkt, en of je het werk in je eigen huishouden ook in die 50-urige werkweek hebt mee geteld. Zo raar is die vraag toch helemaal niet. Zo moeilijk kan het antwoord dan ook helemaal niet zijn, en al helemaal niet voor iemand die naast een 50 urige werkweek nog de nodige uurtjes op een forum kan schrijven, want ik kon dat niet met mijn werkweek. Geen wilde aanname maar serieuze interesse. Ik hou dan juist van feiten. Jij suggereerde namelijk:

quote Libertine: Ik denk dan wellicht te makkelijk dat als ik tijd kan maken, anderen dat ook kunnen.

Zilver_gray schreef op 21-12-2024 om 11:47:

[..]

Wil jij zaken niet zo ontzettend uit zijn verband trekken Fleurtje? Nergens voor nodig.

Mijn reactie ging er niet om of je ergens iets van “vond”, “maar of iets onder “haat” valt ja of nee. En hetgeen jij aandroeg viel niet onder “haat”.

Fleurtje:

Als ik moeilijk wil doen zou ik zeggen dat het volgende onder haat valt: "Misschien moet je toch nog even je fangirl dagboeken van Wilders nakijken"

Onderstaande was mijn reactie daarop letterlijk;

“Dat is niet moeilijk doen, maar jezelf compleet belachelijk maken als je zou zeggen dat dat onder haat valt. Hou toch op!”

De discussie ging over wanneer valt iets onder haat?  Ik reageerde op dit bericht: En dan nog een dingetje wanneer valt iets nu precies onder haat?

Nu quote ik even mijn hele antwoord, het antwoord wat ook wel overdreven-gezegd was bedoeld:

Quote Fleurtje_5 op 18-12-2024 om 11:26:

Precies.

Als ik moeilijk wil doen zou ik zeggen
dat het volgende onder haat valt:"Misschien moet je toch nog even je fangirl dagboeken van Wilders nakijken"

Omdat ik geen fangirl dagboeken van Wilders heb, en ook niet bijhou, ook niet van Timmermans en Jetten.

Zou Timmermans dit zeggen dan zou het worden weggewimpeld als 'grapje' of 'politiek oogpunt'. Zou Wilders dit zeggen dan word het 'haat' genoemd.

En hoevaak forummers hier al hebben aangegeven dat NIET alle Marokkanen bedoeld worden en alleen de daders die zich zelf 'de nieuwe generatie Marokkanen' noemen en Joden in Amsterdam mishandelden. En toch worden forummers hier telkens weer beschuldigd van moslimbashen.

Poezie schreef op 21-12-2024 om 12:20:

[..]

Misschien zou je eens naar een wijk met sociale huurwoningen kunnen gaan en daar in gesprek te gaan met de bewoners in plaats van vanuit je ivoren toren zo te (ver)oordelen. Daar wonen namelijk de meeste statushouders en zie en hoor je namelijk met eigen ogen wat zij nodig hebben.

Ik heb al eerder gevraagd te stoppen met op me inhakken. Het is echt grensoverschrijdend.

Je kent me niet, je weet niets van m’n achtergrond, je hebt geen idee waar ik kom en wie ik spreek. Dus kap met mij vertellen wat ik zou moeten die en stop met je kwaadaardigheid. 

Libertine schreef op 21-12-2024 om 14:06:

[..]

Ik heb al eerder gevraagd te stoppen met op me inhakken. Het is echt grensoverschrijdend.

Je kent me niet, je weet niets van m’n achtergrond, je hebt geen idee waar ik kom en wie ik spreek. Dus kap met mij vertellen wat ik zou moeten die en stop met je kwaadaardigheid.

De pot verwijt de ketel. 

Poezie schreef op 21-12-2024 om 14:13:

[..]

De pot verwijt de ketel.

Poezie schreef op 21-12-2024 om 12:20:

[..]

Wat loop je toch te hakken op Libertine? Wat is nou het probleem? Vanwaar die ivoren toren? Libertine gaf netjes antwoord op jouw vragen en vervolgens wordt ze aan de schandpaal genageld. Wat flauw. Ik interpreteer haar post heel anders dan jij. 

Thora schreef op 21-12-2024 om 12:18:

[..]

Ah op die manier! 

felija schreef op 21-12-2024 om 14:48:

[..]

[..]

Wat loop je toch te hakken op Libertine? Wat is nou het probleem? Vanwaar die ivoren toren? Libertine gaf netjes antwoord op jouw vragen en vervolgens wordt ze aan de schandpaal genageld. Wat flauw. Ik interpreteer haar post heel anders dan jij.

Ik vind de laatste posts van Libertine anders heel veroordelend overkomen naar anderen toe. Want tja als zij 50 uur per week kan werken, kan forummen en nog in 2 besturen kan zitten kan de rest dat ook. Terwijl weer anderen minder belastbaar zijn of meer de prioriteit geven aan hun eigen gezin en hun drie kinderen. Die kinderen willen hun ouders ook voldoende zien en hebben hen ook nodig. Erg lastig als je zo weinig vrije tijd hebt. Dus al die morele verhevenheid naar anderen toe is nergens voor nodig. Ik snap wel dat sommigen hierop aanslaan.

Thora schreef op 21-12-2024 om 11:34:

[..]

En dan rijdt hij in op een Kerstmarkt. Logisch.................. Van het padje af of niet. Ik vind het een vreemd verhaal. Waar ik niet mee wil zeggen dat het niet waar is, maar vreemd blijft het wel.

Je hebt best veel mensen die van het padje af zijn vanuit alle hoeken en afschuwelijke dingen doen. Vreselijk die aanslag!

Ik verwacht nu dat afstand nemen: alle Saudi's, alle Duitsers, alle islam-critici, alle strijders voor vrouwenrechten, alle AfD kiezers en sympathisanten, alle artsen en alle mensen die kritisch zijn op het toelatingsbeleid van asielzoekers. Als ze zwijgen, waar ligt dan hun loyaliteit?

Jorni schreef op 21-12-2024 om 15:28:

[..]

Ik vind de laatste posts van Libertine anders heel veroordelend overkomen naar anderen toe. Want tja als zij 50 uur per week kan werken, kan forummen en nog in 2 besturen kan zitten kan de rest dat ook. Terwijl weer anderen minder belastbaar zijn of meer de prioriteit geven aan hun eigen gezin en hun drie kinderen. Die kinderen willen hun ouders ook voldoende zien en hebben hen ook nodig. Erg lastig als je zo weinig vrije tijd hebt. Dus al die morele verhevenheid naar anderen toe is nergens voor nodig. Ik snap wel dat sommigen hierop aanslaan.

Dat ben ik met je eens en ik heb daarom ook geschreven dat ik vind dat van mij echt niet iedereen vrijwilligerswerk hoeft te doen. Je kunt verder als je het vervelend vindt dat iemand zo'n moreel appèl doet dat ook gewoon aangeven (wat ook gebeurd is) in plaats van tegen zo iemand op de man te gaan inhakken.

Jorni schreef op 21-12-2024 om 15:28:

[..]

Nu ik ze nog eens gelezen heb, snap ik dat je ze zo kunt opvatten. Dank voor je post.

Ik zou het zelf in ieder geval bij lange na niet kunnen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.