Nieuws en actueel
Daglichtlamp
09-11-2024 om 11:50
Jodenhaat in Nederland
Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.
Zilver_gray
21-12-2024 om 16:48
Nicole123 schreef op 21-12-2024 om 16:37:
Ik verwacht nu dat afstand nemen: alle Saudi's, alle Duitsers, alle islam-critici, alle strijders voor vrouwenrechten, alle AfD kiezers en sympathisanten, alle artsen en alle mensen die kritisch zijn op het toelatingsbeleid van asielzoekers. Als ze zwijgen, waar ligt dan hun loyaliteit?
Vooral de z.g islam-critici, zij hebben namelijk het hoogste woord.
Fleurtje_5
21-12-2024 om 17:31
En alle drugs de wereld uit.
De verdachte die inreed op tientallen mensen zou onder invloed van drugs zijn geweest tijdens zijn daad, melden politiebronnen aan Bild.
Jorni
21-12-2024 om 17:41
Vanuit alle hoeken heb je mensen die gekke en akelige dingen kunnen doen. Bij de een zal religie of afkomst o.a. een grote of een kleine rol spelen en bij de ander weer niet. Sommigen hebben al (psychische) problemen en dan komt er nog een of een paar tegenslagen overheen waardoor ze ineens doordraaien. Bij weer een ander ligt er bijvoorbeeld o.a. een ideologische overtuiging aan ten grondslag. Als je wil dat dit soort potentiële daders minder wordt zul je naar de motieven en achtergrond moeten kijken. Afhankelijk daarvan dit proberen tegen te gaan door de oplossing(en) daarop af te stemmen, in hoeverre dat kan natuurlijk.
Yumi
21-12-2024 om 19:11
Thora schreef op 21-12-2024 om 12:18:
[..]
Ik zie de logica niet. Jij? Als hij anti-islam is zou ik eerder verwachten dat hij op de bezoekers van een moskee inrijdt. Maar ja dat zal mijn eigen twisted mind wel zijn om zo te denken.
Eens
Begrijp er niks van anti Islam en dan een aanslag op een Kerstmarkt, er klopt iets niet. Alhoewel, het gaat om iemand die gezien de info die langzaam binnenkomt totaal van het pad is, dus dit zal de zoveelste kronkel zijn van dit verknipt figuur.
Vraag me af hoe iemand zich voelt die cliënt van deze psychotherapeut is/geweest....?
Yumi
21-12-2024 om 19:28
Libertine schreef op 21-12-2024 om 11:13:
[..]
En Wilders fan meende ik te horen?
Welke Wilders fan bedoel je hiermee Libertine?
Zilver_gray schreef op 21-12-2024 om 11:29:
[..]
En ook groot fan van Israël..?
Ook aan jou de vraag Zilver_Gray, wie is hier groot fan van Israël?
Zilver_gray
21-12-2024 om 19:36
Yumi schreef op 21-12-2024 om 19:28:
[..]
Welke Wilders fan bedoel je hiermee Libertine?
[..]
Ook aan jou de vraag Zilver_Gray, wie is hier groot fan van Israël?
?
Het gaat hier toch om de aanslagpleger? Hij zou fan zijn van Wilders en Israël.
Over wie denk jij dat wij het hebben dan?
https://drimble.nl/dossiers/multicultureel/turkije/99836093/aanslagpleger-maagdenburg-grote-fan-van-geert-wilders-islamhater-liefhebber-van-israel.html
Hier heb ik dat gelezen. Vanwaar die vraag Yumi?
Yumi
21-12-2024 om 20:03
Zilver_gray schreef op 21-12-2024 om 19:36:
[..]
?
https://drimble.nl/dossiers/multicultureel/turkije/99836093/aanslagpleger-maagdenburg-grote-fan-van-geert-wilders-islamhater-liefhebber-van-israel.html
Omdat ik dit nog niet gelezen heb, hele middag weggeweest dus ik begreep niet wie jij en Libertine bedoelde.
Bedankt voor de link!
Malibu2
21-12-2024 om 20:03
Diverse ex-moslims spreken zich op X uit over de dader.
Veel zijn door hem lastig gevallen. Hij stuurde hen walgelijke, intimiderende berichten, was agressief en ontliep met smoesjes een interview met een andere ex-moslim die hem door zijn vragen zou kunnen ontmaskeren.
Een ex-moslim die andere ex-moslims zo aanvalt? Ik betwijfel het..
Hier een tweetal reacties :
He acted ex-Muslim on the outside, while in DMs he threatened ex-Muslims, especially Saudi women who had fled. He also repeatedly attacked me because I wanted nothing more to do with him after 2018 and finally blocked him in May of this year. on X.
https://x.com/AliCologne/status/1870460306851590365?t=NQs8wgBfMTNjZvumfhW8FA&s=19
He used to target ex-Muslims and send them vile, intimidating messages. I am one of those targeted ex-Muslims. I seriously doubt that "he helped many ex-Muslims." He must have done it for his own gain even if he helped someone. He is a swindler extremist with malicious intent.
https://x.com/KhadijaKhan__/status/1870479324048155073?t=d6Eo0DeFOXsH5kO72GXarQ&s=19
MakePeaceNotWar
21-12-2024 om 20:56
Jodenhaat in Nederland.
Ik dacht fijn een topic dat gaat over Joden en de tsunami van haat, agressie, leugens en geweld waar die bevolkingsgroep wereldwijd nog steeds mee te maken heeft al ruim 2000 jaar.
Wat het met ze doet, dat jodenhaat nog steeds klakkeloos toe gestaan wordt, over de grote meerderheid van de wereldbevolking, die wel beweren dat ze niet bij de kleine foute minderheid horen, maar tegelijkertijd wel eeuw na eeuw zwijgend toe kijken.
De haat voor joden zit zo diep en de drang om ze uit te roeien gaat zo ver dat er een compleet Palestijns volk voor gebruikt en opgeofferd wordt.
Een topic wat mensen aan het denken zet, wat moeten we met zijn allen gaan doen om die cirkel van haat en uitroeiing van joden te doorbreken, wat is je eigen aandeel, waarom kom je op voor Joodse mensen, waarom kijk je toe, of hoe komt het dat je ze haat en altijd overal de schuld van geeft. Hoe komt het dat we nog steeds niet in staat zijn om naar de kern van het probleem te kijken met zijn allen.
En vaak niet verder komen dan te roepen: Ja maar Israël!
Wat moeten wij gaan doen om te zorgen dat de komende 2000 jaar zonder joden vervolging de geschiedenis boeken in gaat.
Maar goed daar gaat het hele topic eigenlijk vrijwel niet over.
Meer een wedstrijd wie kan het langst blijven doorzagen om zijn gelijk te halen over wat een ander vind of denkt. Er staan ook zeker berichten in die wel nog ergens over gaan.
Maar een topic over joden haat is het zeker niet. Vind ik dan.
Erg jammer en een beetje teleurstellend. Maar uiteindelijk ook naïef van mezelf om te denken dat anderen dezelfde insteek zouden hebben als mij.
Fleurtje_5
21-12-2024 om 23:06
Zilver_gray schreef op 21-12-2024 om 19:36:
[..]
?
Een "Saoedische islamhater en zionist" ?? die dan een kerstmarkt (christelijk feest) opzoekt om daar dood en verderf te veroorzaken??
Dan zou men toch denken dat hij juist met zijn auto een moskee op zoekt. Of probeert hij op deze manier 'zijn misdaad' af te wenden en in de schijnwerpers te zetten van foute rechtse extremisten, terwijl hij in de tussentijd toch gewoon datgene doet wat terroristen doen, namelijk op een kerstmarkt dood en verderf veroorzaken tussen Christenen en westerlingen.
Waar staat dat hij een fan zou zijn van Wilders? Alleen omdat het in de titel genoemd word? Bron van het artikel: De Jonge Turken. En dan is het waar?? Ik vermoed eerder dat met die ene zin meteen Wilders erbij betrokken moest worden. Volgens mij loopt het onderzoek nog naar 'waarom de dader dit deed'.
Over wie ik denk dat je het hebt? Over een knettergekke doorgedraaide moordenaar. Zo ziek en walgelijk.
Fleurtje_5
21-12-2024 om 23:08
Malibu2 schreef op 21-12-2024 om 20:03:
Diverse ex-moslims spreken zich op X uit over de dader.
Veel zijn door hem lastig gevallen. Hij stuurde hen walgelijke, intimiderende berichten, was agressief en ontliep met smoesjes een interview met een andere ex-moslim die hem door zijn vragen zou kunnen ontmaskeren.
Een ex-moslim die andere ex-moslims zo aanvalt? Ik betwijfel het..
Hier een tweetal reacties :
He acted ex-Muslim on the outside, while in DMs he threatened ex-Muslims, especially Saudi women who had fled. He also repeatedly attacked me because I wanted nothing more to do with him after 2018 and finally blocked him in May of this year. on X.
https://x.com/AliCologne/status/1870460306851590365?t=NQs8wgBfMTNjZvumfhW8FA&s=19
He used to target ex-Muslims and send them vile, intimidating messages. I am one of those targeted ex-Muslims. I seriously doubt that "he helped many ex-Muslims." He must have done it for his own gain even if he helped someone. He is a swindler extremist with malicious intent.
https://x.com/KhadijaKhan__/status/1870479324048155073?t=d6Eo0DeFOXsH5kO72GXarQ&s=19
Ik betwijfel het ook.
Zilver_gray
22-12-2024 om 09:06
Fleurtje_5 schreef op 21-12-2024 om 23:06:
[..]
Een "Saoedische islamhater en zionist" ?? die dan een kerstmarkt (christelijk feest) opzoekt om daar dood en verderf te veroorzaken??
Dan zou men toch denken dat hij juist met zijn auto een moskee op zoekt. Of probeert hij op deze manier 'zijn misdaad' af te wenden en in de schijnwerpers te zetten van foute rechtse extremisten, terwijl hij in de tussentijd toch gewoon datgene doet wat terroristen doen, namelijk op een kerstmarkt dood en verderf veroorzaken tussen Christenen en westerlingen.
Waar staat dat hij een fan zou zijn van Wilders? Alleen omdat het in de titel genoemd word? Bron van het artikel: De Jonge Turken. En dan is het waar?? Ik vermoed eerder dat met die ene zin meteen Wilders erbij betrokken moest worden. Volgens mij loopt het onderzoek nog naar 'waarom de dader dit deed'.
Over wie ik denk dat je het hebt? Over een knettergekke doorgedraaide moordenaar. Zo ziek en walgelijk.
Heb je het hele artikel wel gelezen? Wat is er mis met een Turkse bron? Ook elders kun je lezen over zijn fascinatie voor Wilders..
“Was getekend, Taleb A., de 50-jarige verdachte van de dodelijke aanslag op de kerstmarkt in Maagdenburg van vrijdagavond. Opvallende toevoeging onderaan het bericht, dat hij jaren geleden postte op berichtensite X: een verwijzing naar Geert Wilders. ‘De echte held is deze man’, schreef A. over de PVV-leider. Een omschrijving die hij vorige maand herhaalde, in een ander bericht, nu direct gericht aan Wilders zelf. ‘U bent de echte held’, schreef A.”
In onderstaand erg interessant artikel een terrorisme expert aan het woord over een mogelijk motief van de verdachte
Aanslag op Duitse kerstmarkt in Maagdenburg roept veel vragen op, maar trek geen overhaaste conclusie, zegt terrorisme-expert - EenVandaag
“Boos op Duitse staat en burger
De man radicaliseert en krijgt op een gegeven moment veel politieke sympathieën voor radicaal-rechtse en extreemrechtse bewegingen. En hij wordt eigenlijk steeds bozer op de Duitse staat."
Persoonlijk motief
“Op een gegeven moment zegt hij: 'ik ga ook de Duitse burgers verantwoordelijk houden voor het onrecht dat mij en mijn ex-moslims die ik probeer te helpen, wordt aangedaan'."
Malibu2
22-12-2024 om 09:21
Fleurtje_5 schreef op 21-12-2024 om 23:08:
[..]
Ik betwijfel het ook.
Ex-moslims op X omschrijven het als taqqiya. Dat zou best kunnen, maar zij kunnen dat beter beoordelen dan ik. Wel past het beeld totaal niet bij iemand die zich daadwerkelijk compleet heeft afgekeerd van de islam. Zie bijvoorbeeld deze post
https://x.com/AliCologne/status/1870550073089909211
Zilver_gray
22-12-2024 om 09:29
Malibu2 schreef op 22-12-2024 om 09:21:
[..]
Ex-moslims op X omschrijven het als taqqiya. Dat zou best kunnen, maar zij kunnen dat beter beoordelen dan ik. Wel past het beeld totaal niet bij iemand die zich daadwerkelijk compleet heeft afgekeerd van de islam. Zie bijvoorbeeld deze post
https://x.com/AliCologne/status/1870550073089909211
Hebben deze personen op X onderzoek gedaan of zijn zij allen terrorisme expert? Ben jij terrorisme expert dat je dit zo stellig beweert?
Fleurtje_5
22-12-2024 om 09:34
Zilver_gray schreef op 22-12-2024 om 09:06:
[..]
Heb je het hele artikel wel gelezen? Wat is er mis met een Turkse bron? Ook elders kun je lezen over zijn fascinatie voor Wilders..
“Was getekend, Taleb A., de 50-jarige verdachte van de dodelijke aanslag op de kerstmarkt in Maagdenburg van vrijdagavond. Opvallende toevoeging onderaan het bericht, dat hij jaren geleden postte op berichtensite X: een verwijzing naar Geert Wilders. ‘De echte held is deze man’, schreef A. over de PVV-leider. Een omschrijving die hij vorige maand herhaalde, in een ander bericht, nu direct gericht aan Wilders zelf. ‘U bent de echte held’, schreef A.”
In onderstaand erg interessant artikel een terrorisme expert aan het woord over een mogelijk motief van de verdachte
Aanslag op Duitse kerstmarkt in Maagdenburg roept veel vragen op, maar trek geen overhaaste conclusie, zegt terrorisme-expert - EenVandaag“Boos op Duitse staat en burger
De man radicaliseert en krijgt op een gegeven moment veel politieke sympathieën voor radicaal-rechtse en extreemrechtse bewegingen. En hij wordt eigenlijk steeds bozer op de Duitse staat."
Persoonlijk motief“Op een gegeven moment zegt hij: 'ik ga ook de Duitse burgers verantwoordelijk houden voor het onrecht dat mij en mijn ex-moslims die ik probeer te helpen, wordt aangedaan'."
Nu heb ik het hele artikel gelezen. Had niet gezien dat ik dat kon openen in die link. Daarin staat oa:
In interviews liet hij weten dat hij Duitsland verantwoordelijk achtte voor “de islamisering van Europa.”
Daarnaast sprak hij zijn bewondering uit voor Israël en bekende hij fan te zijn van Tommy Robinson, een bekende anti-islamactivist.
Hij houd Duitsland verantwoordelijk voor de islamisering van Europa, maar wou wel vrouwen als vluchteling vanuit het rijke Saoedi-Arabië naar Duitsland halen. Nu is de Duitse staat én burger boos op hem. Als psychiater had hij zelf de grootste hulp nodig.
Ik kan wel roepen dat ik fan ben van Bruce Springsteen, maar dat betekend niet dat Bruce ook fan van mij is.