Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

Zilver_gray schreef op 22-12-2024 om 09:06:

[..]

Aanslagpleger Duitse kerstmarkt was een asielactivist die in ban raakte van extreemrechtse complotten | de Volkskrant

Heb je het hele artikel wel gelezen? Wat is er mis met een Turkse bron? Ook elders kun je lezen over zijn fascinatie voor Wilders..

Was getekend, Taleb A., de 50-jarige verdachte van de dodelijke aanslag op de kerstmarkt in Maagdenburg van vrijdagavond. Opvallende toevoeging onderaan het bericht, dat hij jaren geleden postte op berichtensite X: een verwijzing naar Geert Wilders. ‘De echte held is deze man’, schreef A. over de PVV-leider. Een omschrijving die hij vorige maand herhaalde, in een ander bericht, nu direct gericht aan Wilders zelf. ‘U bent de echte held’, schreef A.”

In onderstaand erg interessant artikel een terrorisme expert aan het woord over een mogelijk motief van de verdachte

Aanslag op Duitse kerstmarkt in Maagdenburg roept veel vragen op, maar trek geen overhaaste conclusie, zegt terrorisme-expert - EenVandaag

“Boos op Duitse staat en burger

De man radicaliseert en krijgt op een gegeven moment veel politieke sympathieën voor radicaal-rechtse en extreemrechtse bewegingen. En hij wordt eigenlijk steeds bozer op de Duitse staat."

Persoonlijk motief

“Op een gegeven moment zegt hij: 'ik ga ook de Duitse burgers verantwoordelijk houden voor het onrecht dat mij en mijn ex-moslims die ik probeer te helpen, wordt aangedaan'."

In één van je links staat:

Nadat hij tien jaar later zijn verblijfsstatus kreeg, ontpopte hij zich tot een asielactivist die Saoedi’s die zich afkeerden van het regime adviseerde.

Hij vlucht uit zijn vaderland want 'daar is het niet goed' volgens hem. Komt naar Duitsland. Dan houd hij zich tien jaren keduk, tot dat hij een verblijfsvergunning heeft. en dan is het weer niet goed. Zelfs de Duitse burgers houd hij verantwoordelijk. Hij is tégen islamisering van Duitsland/Europa en rijd dan met zijn kar Europeanen dood op een kerstmarkt (een christelijk feest waar waarschijnlijk zich alleen westerlingen bevinden). Nog minder Europeanen in Duitsland. Ik vind het maar een grote laffe walgelijke creep.

Zilver_gray schreef op 22-12-2024 om 09:29:

[..]

Hebben deze personen op X onderzoek gedaan of zijn zij allen terrorisme expert? Ben jij terrorisme expert dat je dit zo stellig beweert?

Praat jij weleens met ex-moslims die uit die wereld komen? En denk jij werkelijk dat mensen die hiervoor hebben geleerd uit boeken en in de collegebanken het daadwerkelijk beter weten dan mensen die zijn opgegroeid in die wereld? Die de "lived experience" hebben? Die weten hoe het er daadwerkelijk aan toe gaat? 

Malibu2 schreef op 22-12-2024 om 09:42:

[..]

Praat jij weleens met ex-moslims die uit die wereld komen? En denk jij werkelijk dat mensen die hiervoor hebben geleerd uit boeken en in de collegebanken het daadwerkelijk beter weten dan mensen die zijn opgegroeid in die wereld? Die de "lived experience" hebben? Die weten hoe het er daadwerkelijk aan toe gaat?

Omdat jij “wel eens” met ex moslims praat ben jij expert op dit gebied? 

Ik haal mijn info niet uit onderbuikgevoel, wat willekeurige personen op X schrijven of “de haat” in iemands ogen.
Ik laat me dan liever informeren door mensen die er verstand van hebben ja. Men kan van alles op X zetten, nergens kun je controleren of het waar is wat ze zeggen, of dat ze dat uit hun duim hebben gezogen.

Blijkbaar is voor jou alles wat men op sociale media gooit bij voorbaat waar zolang het je past. Gevaarlijk!

Zilver_gray schreef op 22-12-2024 om 10:13:

[..]

Omdat jij “wel eens” met ex moslims praat ben jij expert op dit gebied?

Ik haal mijn info niet uit onderbuikgevoel, wat willekeurige personen op X schrijven of “de haat” in iemands ogen.
Ik laat me dan liever informeren door mensen die er verstand van hebben ja. Men kan van alles op X zetten, nergens kun je controleren of het waar is wat ze zeggen, of dat ze dat uit hun duim hebben gezogen.

Blijkbaar is voor jou alles wat men op sociale media gooit bij voorbaat waar zolang het je past. Gevaarlijk!

Het zijn geen willekeurige mensen maar een organisatie van ex-moslims. Hun ervaringen in twijfel trekken is net zo gevaarlijk. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 22-12-2024 om 11:29:

[..]

Het zijn geen willekeurige mensen maar een organisatie van ex-moslims. Hun ervaringen in twijfel trekken is net zo gevaarlijk.

Ik vind het volgende wel aannemelijk klinken 

Wachten op meer informatie

De terrorisme-expert spreekt bij de aanslag op de kerstmarkt van een 'specifiek geval'. Dat is een ontwikkeling die Van Buuren al een tijdje ziet. "We zien al langer dat er een soort rare cocktail begint te komen bij een hele hoop cases van denkbeelden, boosheid en emoties, die niet makkelijk in een categorie te plaatsen is."

Volgens hem maakt dat het ook zo ingewikkeld om dit soort zaken te beoordelen, gaat hij verder. "We zijn altijd geneigd om er zo snel mogelijk een etiket op te willen plakken. Of meteen te oordelen: wat is hier aan de hand? Hebben we het idee dat we het snappen en dat we controle hebben? Keer op keer is eigenlijk de les: stel dat oordeel nu even uit."

https://eenvandaag.avrotros.nl/amp/aanslag-op-duitse-kerstmarkt-in-maagdenburg-roept-veel-vragen-op-maar-trek-geen-overhaaste-conclusie-zegt-terrorisme-expert/

Zilver_gray schreef op 22-12-2024 om 11:54:

[..]

De terrorisme-expert spreekt bij de aanslag op de kerstmarkt van een 'specifiek geval'. Dat is een ontwikkeling die Van Buuren al een tijdje ziet. "We zien al langer dat er een soort rare cocktail begint te komen bij een hele hoop cases van denkbeelden, boosheid en emoties, die niet makkelijk in een categorie te plaatsen is."

Volgens hem maakt dat het ook zo ingewikkeld om dit soort zaken te beoordelen, gaat hij verder. "We zijn altijd geneigd om er zo snel mogelijk een etiket op te willen plakken. Of meteen te oordelen: wat is hier aan de hand? Hebben we het idee dat we het snappen en dat we controle hebben? Keer op keer is eigenlijk de les: stel dat oordeel nu even uit."

https://eenvandaag.avrotros.nl/amp/aanslag-op-duitse-kerstmarkt-in-maagdenburg-roept-veel-vragen-op-maar-trek-geen-overhaaste-conclusie-zegt-terrorisme-expert/

Ik vind de uitspraken van de organisatie van ex-moslims wel aannemelijk klinken. Er is ook geen reden voor hun om hierover te liegen. 

Door deze ervaringen te negeren zeg je eigenlijk dat de bedreigingen er niet zijn (geweest). En dat vind ik gevaarlijk.

He threatened ex-Muslim and secular associations, as well as women who had fled from Saudi Arabia and renounced Islam. The association and the women legally defended themselves against him. He attacked the Central Council of Ex-Muslims as well as me as a member. All the major critics of Islam blocked Taleb because everyone received confused messages and threats.

Dozens of people are sharing screenshots of conversations where he threatened people because they are ex-Muslims.

In deze video komen ook meerdere bedreigende uitspraken van de man op diverse platformen voorbij. Er zijn meldingen gedaan, maar Duitsland heeft er niets mee gedaan.

https://x.com/MaralSalmassi/status/1870413236996092217

Gebruikersnaaminvullen schreef op 22-12-2024 om 12:18:

[..]

Ik vind de uitspraken van de organisatie van ex-moslims wel aannemelijk klinken. Er is ook geen reden voor hun om hierover te liegen.

Door deze ervaringen te negeren zeg je eigenlijk dat de bedreigingen er niet zijn (geweest). En dat vind ik gevaarlijk.

He threatened ex-Muslim and secular associations, as well as women who had fled from Saudi Arabia and renounced Islam. The association and the women legally defended themselves against him. He attacked the Central Council of Ex-Muslims as well as me as a member. All the major critics of Islam blocked Taleb because everyone received confused messages and threats.

Dozens of people are sharing screenshots of conversations where he threatened people because they are ex-Muslims.

In deze video komen ook meerdere bedreigende uitspraken van de man op diverse platformen voorbij. Er zijn meldingen gedaan, maar Duitsland heeft er niets mee gedaan.

Ik denk dat het vooral erg zinvol is om het onderzoek af te wachten alvorens overhaaste conclusies te trekken. 

Zilver_gray schreef op 22-12-2024 om 12:26:

[..]

Ik denk dat het vooral erg zinvol is om het onderzoek af te wachten alvorens overhaaste conclusies te trekken.

Verwacht jij de conclusie dat hij de aanslag heeft gepleegd omdat hij volgens eigen zeggen ex-moslim is?

Gebruikersnaaminvullen schreef op 22-12-2024 om 12:34:

[..]

Verwacht jij de conclusie dat hij de aanslag heeft gepleegd omdat hij volgens eigen zeggen ex-moslim is?

Ik heb geen idee wat te verwachten eerlijk gezegd. Ik vind het allemaal best wazig, mijn eerste gedachte was dat het ergens uit een extremistische hoek moest komen. Al snel na de aanslag las ik over zijn sympathieën voor e.e.a. Het kan wat mij betreft nog alle kanten op. 

Ik pas ervoor om deze dader meteen al in een hokje te plaatsen, daarmee schiet niemand iets op.

Wat zijn jouw gedachten dan?

Waarom wordt zo ongeveer ieder draadje omgebogen naar moslims (haat)? Ik lees nergens meer een link met waar de draad over ging: Jodenhaat. 

Zilver_gray schreef op 22-12-2024 om 11:54:

[..]

Dat noemt zich terrorisme-expert?   De dader zou heel actief zijn geweest op social-media. Er zouden veel signalen zijn geweest dat dit ging gebeuren, zelfs signalen vanuit Saudië-Arabie, maar ze deden niets, en er werd ook niet ingegrepen. 

En nu roept die expert dat we geneigd zijn er zo snel mogelijk een etiket op te willen plakken. Ik heb een mooi etiket voor die expert.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 22-12-2024 om 12:18:

[..]

Precies dit dus.

Zilver_gray schreef op 22-12-2024 om 12:26:

[..]

Onderzoek afwachten? Men had allereerst vóór die aanslag onderzoek moeten doen.

Poezie schreef op 22-12-2024 om 12:48:

Waarom wordt zo ongeveer ieder draadje omgebogen naar moslims (haat)? Ik lees nergens meer een link met waar de draad over ging: Jodenhaat.

Je hebt gelijk. 

Misschien word er snel naar uitgeweken omdat Timmermans zei:

https://www.limburger.nl/politiek/frans-timmermans-strengere-straffen-haatmisdrijven-heel-snel-invoeren-want-er-is-brede-politieke-steun-voor/29922228.html 15 dec. 2024
Frans Timmermans: strengere straffen haatmisdrijven heel snel invoeren, want er is brede politieke steun voor.

Klein stukje uit dit artikel:

De voorgestelde wet is aanzienlijk breder dan enkel antisemitisme, benadrukte Timmermans. „Omdat elke vorm van haat nou eenmaal resulteert in nog meer haat.
Jodenhaat leidt bijvoorbeeld tot moslimhaat; haat tegen homo’s tot haat tegen transmensen. In het strafrecht moet verankerd zijn dat wanneer je iemand in elkaar slaat of iets vernielt er niet alleen naar die mishandeling of die vernieling wordt gekeken, maar ook naar de motivering daarachter. Als dan blijkt dat er haat aan ten grondslag ligt, moet dat tot een verzwaring van de straf met een derde kunnen leiden.

PS. Timmermans heeft het nooit over de haat tegen christenen en haat tegen ongelovigen:

Poezie schreef op 22-12-2024 om 12:48:

Omdat hier veel mensen in een stuip schieten als het woord moslim, dader en geweld in 1 bericht staan. Sommige hier zitten zo in de flow om alle uitspraken en berichten die over moslims gaan te verdedigen/bagatelliseren dat de  jodenhaat onbelangrijker is geworden. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.