Nieuws en actueel
Daglichtlamp
09-11-2024 om 11:50
Jodenhaat in Nederland
Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.
Daglichtlamp
14-11-2024 om 17:22
Wilders is zo hypocriet, spreekt hij ooit zijn extreemrechtse vrienden in Europa aan op antisemitisme?
Gebruikersnaaminvullen
14-11-2024 om 17:22
Libertine schreef op 14-11-2024 om 16:07:
[..]
Ik heb het dus nergens over geweld (looking at you muurbloem, geen woorden in m’n mond leggen die je zelf verzint).
Ik zeg dat ik de HOUDING van moslims momenteel wel begrijp (omdat er as we speak een genocide plaatsvindt op hun geloofsgenoten door Israël). Omdat Thora het had over de HOUDING van moslims ten opzichte van Israëlische mensen, die zij op haar beurt niet begrijpt.
Prima als jij het ook over christenen wil hebben, maar dat was niet mijn punt.
Dan is het ook te begrijpen waarom sommige mensen een bepaalde houding tov islamitische mensen hebben tav de duizenden christenen die vermoord worden.
Of is dat opeens discriminatie want men scheert dan alle islamieten over een kam?
Muurbloem1985
14-11-2024 om 17:28
Libertine schreef op 14-11-2024 om 15:11:
[..]
Waar/wanneer heb ik dat precies gezegd?
lees jezelf even na
Miraval
14-11-2024 om 17:30
Daglichtlamp schreef op 14-11-2024 om 17:22:
Wilders is zo hypocriet, spreekt hij ooit zijn extreemrechtse vrienden in Europa aan op antisemitisme?
Van Baarle is net zo hypocriet, spreekt ook alleen voor eigen parochie.
Mij is opgevallen dat alle lijsttrekkers dit debat en de gebeurtenissen gebruiken voor winst bij hun eigen achterban.
Om dan van verschillende tweets van hun partijleden maar te zwijgen.
Daglichtlamp
14-11-2024 om 17:32
Miraval schreef op 14-11-2024 om 17:30:
[..]
Van Baarle is net zo hypocriet, spreekt ook alleen voor eigen parochie.
Mij is opgevallen dat alle lijsttrekkers dit debat en de gebeurtenissen gebruiken voor winst bij hun eigen achterban.
Om dan van verschillende tweets van hun partijleden maar te zwijgen.
Van Baarle heeft nauwelijks invloed met drie zetels. Van Wilders als grootste partij met regeringsverantwoordelijkheid verwacht ik meer.
Chantal2022
Libertine schreef op 14-11-2024 om 14:02:
[..]
De harde kern van Ajax is echt wel van een heel ander kaliber dan de Maccabi Fanatics. Die zijn extreem rechts en openlijk anti Arabisch. Als de harde kern van Ajax dat was geweest had dat óók voor rellen gezorgd. Kom op toch zeg.
En dat er door de tegenstanders van de Palestijnen (in dit draadje en gister in het debat) met geen woord wordt gesproken over wat de Maccabi aanhangers hier hebben gedaan begint echt gênant te worden. Zeker nu de feiten en beelden bekend zijn. Ik heb ook Wilders niets horen zeggen over de in elkaar geslagen taxichauffeur, niets over de Maccabi die met ijzeren pijpen de stad door gingen, niets over de verbrande vlaggen. Niets! Vooral de aandacht proberen te verleggen naar migranten (what’s new) en antisemitisme in hun schoenen schuiven. En ondertussen doen alsof er alleen maar hele gemoedelijke Israëlische supporters hier waren.
En vanavond gaat het weer mis, in Parijs. Sterker nog. Het is al onrustig vanwege een extreem rechtse Joodse gala Bijeenkomst.
Ja antisemitisme groeit. Dat is vreselijk en daar moet alles aan gedaan worden om dat te voorkomen. Een van de belangrijkste redenen dat het groeit is de genocide die Israël pleegt in Gaza. Waar vele mensen tegen zijn, en dat zijn lang niet allemaal moslims. Het is wat simplistisch maar ook Israël kan iets doen om antisemitisme tegen te gaan; stoppen met genocide plegen. En wat voor nu een prima oplossing zou zijn is; laten ze zich terugtrekken uit deze (Europese !!) competitie. Het zorgt voor teveel onrust Read the room, haal je team terug.
Harde kern van Ajax, Feijenoord en Ferbernaçe zijn ook extreem rechts. Bij Febernaçe verheerlijken ze dan ook nog openlijk allerlei vreselijkheden mbt de Koerden. Interesseert niemand genoeg om aan eigenrichting te doen
Al die harde kern hooligan types lopen met ijzerwerk te slopen en dingen in de fik te steken.
Waar blijkbaar om gaat is dat je niet anti moslim mag zijn. Dat je wel Jan de Feyenoord supporter in elkaar mag slaan als hooligan van de tegenpartij zolang die maar geen moslim is.
Het heeft dus niks met hooligans te maken maar met moslims vs joden. En dan is eigenrichting blijkbaar ok want Gaza.
Muurbloem1985
Libertine schreef op 14-11-2024 om 14:02:
[..]
Ja antisemitisme groeit. Dat is vreselijk en daar moet alles aan gedaan worden om dat te voorkomen. Een van de belangrijkste redenen dat het groeit is de genocide die Israël pleegt in Gaza. Waar vele mensen tegen zijn, en dat zijn lang niet allemaal moslims. Het is wat simplistisch maar ook Israël kan iets doen om antisemitisme tegen te gaan; stoppen met genocide plegen. En wat voor nu een prima oplossing zou zijn is; laten ze zich terugtrekken uit deze (Europese !!) competitie. Het zorgt voor teveel onrust Read the room, haal je team terug.
Welke "genocide" wordt dan gepleegd libertine? Weer jij wel wat genocide inhoudt of roep je alleen mensen na? En dat Israël wat een antisemitisme kan doen door de oorlog in gaza te stoppen is natuurlijk nonsens, mensen zullen altijd antisemitisch blijven.
Miraval
14-11-2024 om 17:34
Daglichtlamp schreef op 14-11-2024 om 16:32:
https://www.trouw.nl/religie-filosofie/joodse-historicus-david-wertheim-wilders-en-van-der-plas-poken-het-conflict-alleen-maar-op~bc8354bf/
“Tot zover de vijanden. Nu de vrienden. Ik heb als Jood de hele tijd te maken met mensen die zeggen het voor mij op te nemen. Van cabaretier Hans Teeuwen via politici als Wilders en Van der Plas tot clubs als Christenen voor Israël. Zij stellen zich op als enorme vrienden van ons, Joden. In mijn optiek poken ze het conflict alleen maar op. Ze zaaien verdeeldheid.
Ach ja dat doen vrienden van Palestina ook natuurlijk. Dat is niet voorbehouden aan mensen die nu opstaan tegen het geweld tegen Joden IN Nederland. Diverse mensen buitelen ook over elkaar heen om Moslims nu te beschermen. Dat gebeurd aan beide zijden.
Miraval
14-11-2024 om 17:34
Daglichtlamp schreef op 14-11-2024 om 17:32:
[..]
Van Baarle heeft nauwelijks invloed met drie zetels. Van Wilders als grootste partij met regeringsverantwoordelijkheid verwacht ik meer.
Hij heeft een hele grote invloed op de kiezers van de Moslim gemeenschap. Vergeet dat niet. Dat helpt natuurlijk ook niet mee aan de polarisatie.
Muurbloem1985
14-11-2024 om 17:37
Chantal2022 schreef op 14-11-2024 om 17:32:
[..]
Harde kern van Ajax, Feijenoord en Ferbernaçe zijn ook extreem rechts. Bij Febernaçe verheerlijken ze dan ook nog openlijk allerlei vreselijkheden mbt de Koerden. Interesseert niemand genoeg om aan eigenrichting te doen
Al die harde kern hooligan types lopen met ijzerwerk te slopen en dingen in de fik te steken.Waar blijkbaar om gaat is dat je niet anti moslim mag zijn. Dat je wel Jan de Feyenoord supporter in elkaar mag slaan als hooligan van de tegenpartij zolang die maar geen moslim is.
Het heeft dus niks met hooligans te maken maar met moslims vs joden. En dan is eigenrichting blijkbaar ok want Gaza.
De harde kern van Ajax is alles behalve extreem rechts
Zilver_gray
14-11-2024 om 17:38
Daglichtlamp schreef op 14-11-2024 om 17:22:
Het gaat Wilders ook helemaal niet om de joden, hij heeft zijn eigen agenda en de Marokkanen helpen hem dat te bereiken.
Bakblik
14-11-2024 om 17:43
Zilver_gray schreef op 14-11-2024 om 17:38:
[..]
Het gaat Wilders ook helemaal niet om de joden, hij heeft zijn eigen agenda en de Marokkanen helpen hem dat te bereiken.
Dat ja
Chantal2022
14-11-2024 om 17:44
Muurbloem1985 schreef op 14-11-2024 om 17:37:
[..]
De harde kern van Ajax is alles behalve extreem rechts
tuurlijk. Lieve D66 stemmers allemaal
Muurbloem1985
14-11-2024 om 17:52
Chantal2022 schreef op 14-11-2024 om 17:44:
[..]
tuurlijk. Lieve D66 stemmers allemaal
Wat ze stemmen weet ik niet, maar ze zijn niet extreem rechts
Thora
14-11-2024 om 17:56
Gebruikersnaaminvullen schreef op 14-11-2024 om 17:22:
[..]
Dan is het ook te begrijpen waarom sommige mensen een bepaalde houding tov islamitische mensen hebben tav de duizenden christenen die vermoord worden.
Of is dat opeens discriminatie want men scheert dan alle islamieten over een kam?
Welkom in het Animalfarm dat Nederland heet