Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Jamaarnee
11-10-2023 om 13:03
Moirmel schreef op 11-10-2023 om 13:01:
[..]
Op pagina 19 van dit topic heb ik een link geplaatst die je een vrij duidelijk beeld geeft van de geschiedenis.
Ik ken de geschiedenis al, dus nogmaals: waar vind jij dat ze heen moeten?
OmaVan2
11-10-2023 om 13:19
Daglichtlamp schreef op 11-10-2023 om 12:47:
[..]
Dat werkt alleen als de Palestijnen dat zouden willen, maar dat willen ze niet. (van de rivier tot de zee is volgens hun alleen van hun).
Klopt, de haviken onder de Palestijnen (en Israëlieten) hebben helaas de grootste mond. Maar een tweestaten oplossing werkt ook niet. Ik zei ergens in het begin van het draadje al dat ik beide groepen niet erg sympathiek vond. Na de moord op Rabin, zijn de Palestijnen steeds meer onderdrukt en de Palestijnen stellen daar alleen maar de meest walgelijke terreuracties tegenover.
LMEK
11-10-2023 om 13:29
Daglichtlamp schreef op 11-10-2023 om 12:25:
[..]
Jij roept dat ze zich moeten terugtrekken, maar dat hebben ze juist al gedaan. Dus ik denk niet dat dat een oplossing is. Net zoals VN troepen ook alleen een oplossing kan zijn als alle strijdende partijen daarmee instemmen. Als dat niet zo is worden VN troepen een speelbal (zoals bijvoorbeeld in Bosnië).
Het staat je vrij met andere oplossingen te komen. Nu probeer je door middel van cherrypicking een punt te maken. Ik had 2 dagen geleden ook naar jouw visie over de oplossing gevraagd maar die wens je niet te delen blijkbaar.
En waarom ik cherrypicking zeg is omdat ik schreef dat Israel zich compleet moet terugtrekken. Nu zijn ze uit de voortuin teruggetrokken maar in de achtertuin is blijven zitten. En dan grijp je de afwezigheid van IDF in Gaza aan om aan te geven wat er kan gebeuren. Er is meer dan alleen Gaza natuurlijk. En de strijdende partijen hebben niks te willen. Israel staat onder controle van Amerika en de Palestijnen van een deel van de Arabische wereld.
En omdat we van Bosnië geleerd zouden moeten hebben na ruim 30 jaar zie ik jouw argument niet als obstakel.
Daglichtlamp
11-10-2023 om 13:32
Ik zie geen oplossing. Was ik daar niet duidelijk in? Een oplossing vereist medewerking van beide partijen. Die is er niet. Iemand met gezag die door beide partijen gerespecteerd wordt en onderhandelingen kan afdwingen is er ook niet.
Daglichtlamp
11-10-2023 om 13:33
LMEK schreef op 11-10-2023 om 13:29:
[..]En omdat we van Bosnië geleerd zouden moeten hebben na ruim 30 jaar zie ik jouw argument niet als obstakel.
Wat wij geleerd zouden moeten hebben van Bosnië is dat vredestroepen in een dergelijke situatie nutteloos zijn.
LMEK
11-10-2023 om 13:39
Daglichtlamp schreef op 11-10-2023 om 13:32:
Ik zie geen oplossing. Was ik daar niet duidelijk in? Een oplossing vereist medewerking van beide partijen. Die is er niet. Iemand met gezag die door beide partijen gerespecteerd wordt en onderhandelingen kan afdwingen is er ook niet.
Als je zelf de oplossing niet ziet is het dan niet heel erg makkelijk oplossingen van anderen te bekritiseren? En ik zeg niet dat mijn oplossing DE oplossing is maar een discussie voeren met iemand die verder geen visie heeft is uitermate onbenullig.
Jamaarnee
11-10-2023 om 13:45
absor schreef op 11-10-2023 om 13:43:
er is geen oplossing. Behalve een goddelijk ingrijpen.
De diverse goden hebben straks een hoop uit te leggen.
Muurbloem1985
11-10-2023 om 13:47
LMEK schreef op 11-10-2023 om 10:04:
En zo zijn we op het punt beland dat de Palestijnse vlag iets negatiefs is. En dat het Palestijnse volk iets negatiefs is. Makkelijk praten vanuit je luie stoel in Nederland. Het Palestijnse volk heeft geen keuze, op de West Bank zijn ze het slachtoffer van de kolonisten en in Gaza van Hamas. En toch blijven we die mensen maar veroordelen. Wij als Nederlanders gaan de Palestijnen wel even duidelijk maken dat ze van de Hamas af moeten, wij Nederlanders die een snelweg laten blokkeren door 14 clowns en daar maanden last van hebben. Als het niet om te huilen zou zijn zou het grappig zijn.
En mooi om te zien hoe het morele kompas meedraait afhankelijk van waar de loyaliteit ligt. Dan zijn we ineens niet meer in staat mensen als mensen te zien maar zien we afkomst, kleur of geloofsovertuiging. De mensen die hun deur wagenwijd voor de Oekraïense vluchtelingen lieten staan houden deze potdicht als er een Palestijn komt. De regering die de regels overhoopgooit om Oekraïense vluchtelingen geen strobreed in de weg te leggen om te werken in Nederland verandert ze weer terug als er een Palestijn aanklopt.
En maar tetteren over vrijheid en acceptatie en hoe goed we het wel niet hebben. Bij de eerste beste crisis laat iedereen zien in wat voor maatschappij we leven en die is gewoon verrot. Aan de ene kant mensen die barbaarse en beestachtige gebeurtenissen bejubelen en aan de andere kant mensen die het verschil niet meer kunnen zien tussen en goede en slechte Palestijn en ze daarom maar zonder schoon drinkwater willen laten zitten.
O ja maar Israëlische vlaggen ophangen kan wel gelukkig, dat hebben we in urk gezien.
LMEK
11-10-2023 om 13:50
Muurbloem1985 schreef op 11-10-2023 om 13:47:
[..]
O ja maar Israëlische vlaggen ophangen kan wel gelukkig, dat hebben we in urk gezien.
Ik ga de discussie niet meer aan met jou. Ik weet dat ik huisregels overtreedt en dan krijg ik maar een ban. Je bent extremistisch en krijgt het niet voor elkaar reacties te schrijven die inhoudelijk zijn of langer dan 1 zin. Je gaat onder de negeer en ik reageer niet meer op jou.
Aviendha
11-10-2023 om 13:57
LMEK schreef op 11-10-2023 om 13:50:
[..]
Ik ga de discussie niet meer aan met jou. Ik weet dat ik huisregels overtreedt en dan krijg ik maar een ban. Je bent extremistisch en krijgt het niet voor elkaar reacties te schrijven die inhoudelijk zijn of langer dan 1 zin. Je gaat onder de negeer en ik reageer niet meer op jou.
Off topic maar welke huisregel overtreed je hiermee? Je mag toch zelf weten op wie je reageert?
LMEK
11-10-2023 om 14:01
Aviendha schreef op 11-10-2023 om 13:57:
[..]
Off topic maar welke huisregel overtreed je hiermee? Je mag toch zelf weten op wie je reageert?
1.3 Het is niet toegestaan anderen te beledigen of opzettelijk te kwetsen. Openbaar aankondigen dat je iemand op je negeerlijst plaatst kan als kwetsend gezien worden.
Aviendha
11-10-2023 om 14:03
Jamaarnee schreef op 11-10-2023 om 13:45:
[..]
Het allerdomste is dat volgens de Koran er maar 1 god is en joden en christenen kinderen van dezelfde god. De Koran presenteert zichzelf als een soort deel 3 omdat de gelovigen steeds verder afdreven en weer even herinnert moesten worden. "This is an affirmation and conformation of what preceeded this" staat in de Engelse vertaling.
Heb alleen de eerste 80 pagina's gelezen dus misschien komt er daarna nog van alles verschrikkelijks, maar het is echt zo dat in elk geval de eerste 80 pagina's helemaal niks lelijks stond over joden en christenen; integendeel.
Daglichtlamp
11-10-2023 om 14:04
LMEK schreef op 11-10-2023 om 13:39:
[..]
Als je zelf de oplossing niet ziet is het dan niet heel erg makkelijk oplossingen van anderen te bekritiseren? En ik zeg niet dat mijn oplossing DE oplossing is maar een discussie voeren met iemand die verder geen visie heeft is uitermate onbenullig.
Omgekeerd vind ik het gemakkelijk om Israel te bekritiseren terwijl ze voor een onmogelijke opgave staan die de rest van de wereld ook niet opgelost krijgt.
absor
11-10-2023 om 14:06
Jamaarnee schreef op 11-10-2023 om 13:45:
[..]
Why? Zijn de mensen die wat uit te leggen hebben