Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Daglichtlamp
09-10-2023 om 12:54
redbulletje schreef op 09-10-2023 om 12:51:
[..]
Ze zijn omgeven door islamitische landen, dus hoe kut ook als je je geboortegrond zou moeten verlaten, er is wel land waar dezelfde religie/cultuur heerst.
De Gazastrook heeft een grens met Egypte, die grens is ook dicht.
Muurbloem1985
09-10-2023 om 12:55
LMEK schreef op 09-10-2023 om 12:52:
[..]
Ah kijk, had ik het gisteren toch goed gezien. Je bent zeer extremistisch en verblind door haat. Ik vraag me af op welke wijze jij je aanwezigheid op dit forum nog kunt verantwoorden met zo een haatdragende boodschap?
Dat vraag ik mij andersom van jou ook af, jij moet een negatieve toon over Israël projecteren omdat je denkt dat je daarmee gelijk hebt terwijl ik weet dat je als je nadenkt over feiten je onzin praat.
Aviendha
09-10-2023 om 12:56
Muurbloem1985 schreef op 09-10-2023 om 12:40:
[..]
- quote verwijderd-
Hoe zeer ik het ook oneens ben met de "ja maars" van LMEK, dit is precies hoe Hamas zelf denkt. Alle joden - incl de gewone burgers - over één kam scheren. Haat met haat bestrijden heeft geen enkele zin. Hamas is niet "de Palestijn", de Palestijnen lijden zelf ook enorm onder dat bewind.
Muurbloem1985
09-10-2023 om 12:58
Aviendha schreef op 09-10-2023 om 12:56:
[..]
Hoe zeer ik het ook oneens ben met de "ja maars" van LMEK, dit is precies hoe Hamas zelf denkt. Alle joden - incl de gewone burgers - over één kam scheren. Haat met haat bestrijden heeft geen enkele zin. Hamas is niet "de Palestijn", de Palestijnen lijden zelf ook enorm onder dat bewind.
- knip -
LMEK
09-10-2023 om 12:58
Muurbloem1985 schreef op 09-10-2023 om 12:55:
[..]
Dat vraag ik mij andersom van jou ook af, jij moet een negatieve toon over Israël projecteren omdat je denkt dat je daarmee gelijk hebt terwijl ik weet dat je als je nadenkt over feiten je onzin praat.
Ik wens niemand toe om te creperen en zie het verschil tussen schuld en onschuld. Voor jou is de afkomst en religie gelijk aan de schuldvraag. Ben je Palestijn dan ben je schuldig en mag je creperen. Racisme in zijn puurste vorm.
Muurbloem1985
09-10-2023 om 12:59
LMEK schreef op 09-10-2023 om 12:58:
[..]
Ik wens niemand toe om te creperen en zie het verschil tussen schuld en onschuld. Voor jou is de afkomst en religie gelijk aan de schuldvraag. Ben je Palestijn dan ben je schuldig en mag je creperen. Racisme in zijn puurste vorm.
Knip
Aviendha
09-10-2023 om 13:00
Muurbloem1985 schreef op 09-10-2023 om 12:58:
[..]
- quote verwijderd -
Maar een gewone burger heeft niks te willen of te kiezen...dat doen de machthebbers. Zelfs in Nederland hebben we uiteindelijk maar bar weinig zelf in te brengen. Ik kan niet geloven dat die mensen stuk voor stuk slecht zijn. Ik denk dat de meesten gewoon een normaal leven willen en zich echt niet zoveel bezig houden met politiek.
LMEK
09-10-2023 om 13:00
Aviendha schreef op 09-10-2023 om 12:56:
[..]
Met welke “ja maars” precies heb je moeite? Dan kan ik in ieder geval proberen weerwoord te geven.
Daglichtlamp
09-10-2023 om 13:05
Muurbloem1985 schreef op 09-10-2023 om 12:59:
[..]
[Quote verwijderd]
Natuurlijk is Hamas terroristisch. Maar het merendeel van de Palestijnen uit Gaza zie je momenteel niet. Die hebben geen keus dan te hopen dat ze ook deze keer de bombardementen die door hun eigen mensen veroorzaakt zijn zullen overleven.
Muurbloem1985
09-10-2023 om 13:07
Daglichtlamp schreef op 09-10-2023 om 13:05:
[..]
Natuurlijk is Hamas terroristisch. Maar het merendeel van de Palestijnen uit Gaza zie je momenteel niet. Die hebben geen keus dan te hopen dat ze ook deze keer de bombardementen die door hun eigen mensen veroorzaakt zijn zullen overleven.
Toch heb ik gezien hoe de bewoners daar staan te juichen als er Israëlische lijken door de straten worden gesleept.
Aviendha
09-10-2023 om 13:07
LMEK schreef op 09-10-2023 om 13:00:
[..]
Met welke “ja maars” precies heb je moeite? Dan kan ik in ieder geval proberen weerwoord te geven.
Ik heb er moeite mee dat nu zoiets gruwelijks is gebeurd, er verzachtende omstandigheden worden genoemd. Natuurlijk is geen enkel conflict zwart-wit. Maar wat ik al eerder zei, als er echt met lijken van burgers wordt geparadeerd ben je mijn begrip gewoon kwijt en zie ik even geen ruimte voor een gesprek over beide kanten in het verhaal. Dit geweld is gewoon nooit te rechtvaardigen en mag van mij veroordeeld worden zonder "ja maar".
Dat ik het over Hamas heb en niet over het Palestijnse volk lijkt me duidelijk. Vind het mbt de consequenties die dit heeft voor de Palestijnen ook een oerstomme actie van Hamas en daarom ook duidelijk dat zij geen vrede nastreven.
absor
09-10-2023 om 13:13
Hamas streeft geen vrede na en een groep rechts extremistische joden ook niet. Die worden veroordeeld door joden zelf maar ook die groep is aanwezig om bij elke vredesbeweging roet in het eten te gooien en zijn weer uit op de volledige vernietiging van het palestijnse volk
Daglichtlamp
09-10-2023 om 13:13
Muurbloem1985 schreef op 09-10-2023 om 13:07:
[..]
Toch heb ik gezien hoe de bewoners daar staan te juichen als er Israëlische lijken door de straten worden gesleept.
Er wonen 2 miljoen inwoners in de Gazastrook (blijkbaar zo groot als twee keer Texel).
LMEK
09-10-2023 om 13:22
Aviendha schreef op 09-10-2023 om 13:07:
[..]
Ik heb er moeite mee dat nu zoiets gruwelijks is gebeurd, er verzachtende omstandigheden worden genoemd. Natuurlijk is geen enkel conflict zwart-wit. Maar wat ik al eerder zei, als er echt met lijken van burgers wordt geparadeerd ben je mijn begrip gewoon kwijt en zie ik even geen ruimte voor een gesprek over beide kanten in het verhaal. Dit geweld is gewoon nooit te rechtvaardigen en mag van mij veroordeeld worden zonder "ja maar".
Dat ik het over Hamas heb en niet over het Palestijnse volk lijkt me duidelijk. Vind het mbt de consequenties die dit heeft voor de Palestijnen ook een oerstomme actie van Hamas en daarom ook duidelijk dat zij geen vrede nastreven.
De verzachtende omstandigheden zie ik zelf niet als het gaat om deze specifieke terreurdaad.
redbulletje
09-10-2023 om 13:26
Hoe zou het zijn overgekomen als onze media over verzachtende omstandigheden hadden gesproken bij 9/11?
De verschillen in aanpak zijn opvallend.