Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

LMEK schreef op 09-10-2023 om 11:35:

Ik ben het hier zo mee eens!

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/rutte-hijst-de-israelische-vlag-van-mij-hoeft-dat-niet

Ik ook. Ik vind het oerstom van Rutte. Olie op het vuur gooien noem ik dat.

Israël is van plan de Gaza-strook compleet te blokkeren, inclusief de toegang voor voedsel. het kan niet anders dan dat je daar vooral onschuldige burgers mee raakt. (Aangezien de strijders vast voorrang krijgen bij de verdeling van voedsel).
Er is gewoon ook niemand meer in de wereld die blijkbaar het gezag heeft om te kunnen bemiddelen in een dergelijk conflict.

Herfstappeltaart schreef op 09-10-2023 om 12:01:

[..]

Ik ook. Ik vind het oerstom van Rutte. Olie op het vuur gooien noem ik dat.

Wat wil je dan? Dat Nederland buigt voor de toenemende islamitische terreur? Ik schrik ook van het anti Israël narratief wat onze staatsomroep uitzendt. Daar mag wel ns een hele grote bezem doorheen. En dan Bij1 en GL politici die deze aanslagen goedkeuren én de fuivende sympathisanten toejuichen... 

redbulletje schreef op 09-10-2023 om 12:17:

[..]

Wat wil je dan? Dat Nederland buigt voor de toenemende islamitische terreur? Ik schrik ook van het anti Israël narratief wat onze staatsomroep uitzendt. Daar mag wel ns een hele grote bezem doorheen. En dan Bij1 en GL politici die deze aanslagen goedkeuren én de fuivende sympathisanten toejuichen...

Wat een aannames allemaal. Ik veroordeel tot in mijn tenen de aanslag van Hamas, natuurlijk, dat zou elk weldenkend mens doen.

Daarnààst heeft het conflict Israël/Palestijnen vele historische kanten waarbij beide partijen vreselijke, niet goed te praten dingen hebben gedaan. Dat mag gezegd worden in een eerlijk gesprek. En ja, nu in deze brandhaard als Nederland een Israëlische vlag ophangen vind ik olie op het vuur gooien.

[..]

Volgens mij hebben zowel Timmermans als Klaver juist hun steun voor Israël uitgesproken.

absor schreef op 09-10-2023 om 11:33:

Persoonlijk geloof ik nooit dat de doorsnee palestijn de terreurdaden van Hamad steunt. Naast dat die doodschieten en misbruiken van mensen ook afgrijselijk vinden snappen zij ook wel dat zij nu weer op de blaren zitten en de quarantaine maatregelen alleen maar ellendiger worden.

Iedereen smacht naar een oplossing in conflict en moslimbroeders die gaza steunen en vs die israel steunt is afgrijselijk. Voor iran is gaza gewoon een speelbal die ze gebruiken en voor de vs israel ook vermoed ik. Dat is voor hun weer de plek om positie in het midden oosten te houden

gatverdegatver echt wat een ellende. Ik hoop dat deze uitbarsting van geweld en oorlog ergens goed voor zal zijn. Dat het betekent dat hierna een echte vrede kan komen. Maak een palesrael of een isralestina. Alsjeblieft mensen kom toch samen

Gaat not gebeuren. From the river to the sea. Daarnaast onderschat je de haat van moslims naar joden. 

Daglichtlamp schreef op 09-10-2023 om 12:08:

Israël is van plan de Gaza-strook compleet te blokkeren, inclusief de toegang voor voedsel. het kan niet anders dan dat je daar vooral onschuldige burgers mee raakt. (Aangezien de strijders vast voorrang krijgen bij de verdeling van voedsel).
Er is gewoon ook niemand meer in de wereld die blijkbaar het gezag heeft om te kunnen bemiddelen in een dergelijk conflict.

Knip

Muurbloem1985 schreef op 09-10-2023 om 12:40:

[..]

[Quote verwijderd]

Als je daar woont heb je geen keus. Je kunt nergens anders naar toe.

[..]

Over welke toenemende islamitische terreur heb je het precies?  En waarom mag onze staatsomroep geen anti Israel narratief uitzenden? 

Dat je een sterke mening hebt over moslims is duidelijk en die mag je hebben want uiteindelijk hebben we allemaal een mening. Maar wat frappant is dat je een bezem wilt halen door de nationale omroep omdat ze een narratief uitzenden dat jou niet aanstaat. Dan ga je dus morrelen aan persvrijheid en vrijheid van meningsuiting en ga je mensen sturen en opinie vormen. 

Muurbloem1985 schreef op 09-10-2023 om 12:40:

[..]

[Quote verwijderd]

Bestaan onschuldige Palestijnen in jouw optiek? 

LMEK schreef op 09-10-2023 om 12:47:

[..]

Bestaan onschuldige Palestijnen in jouw optiek?

Nee

Daglichtlamp schreef op 09-10-2023 om 12:24:

[..]

Volgens mij hebben zowel Timmermans als Klaver juist hun steun voor Israël uitgesproken.

Ja dat is netjes maar in hun gelederen (kieslijst) heerst een andere mening. 

Daglichtlamp schreef op 09-10-2023 om 12:46:

[..]

Knip

Daglichtlamp schreef op 09-10-2023 om 12:46:

[..]

Ze zijn omgeven door islamitische landen, dus hoe kut ook als je je geboortegrond zou moeten verlaten, er is wel land waar dezelfde religie/cultuur heerst. 

Muurbloem1985 schreef op 09-10-2023 om 12:48:

[..]

Nee

Ah kijk, had ik het gisteren toch goed gezien. Je bent zeer extremistisch en verblind door haat. Ik vraag me af op welke wijze jij je aanwezigheid op dit forum nog kunt verantwoorden met zo een haatdragende boodschap? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.