Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Een wachtrij bij Carré. Ik weet het niet…

Ik denk dat veel mensen die onrecht hebben ervaren in hun leven en bijvoorbeeld ervaring hebben met de gevolgen van geweldplegingen, misdrijven en moord, heftiger reageren op de dood van Peter R de Vries, dan de mensen die nooit zoiets hebben meegemaakt van dichtbij. 

Misschien niet te hard oordelen over het verdriet van andere mensen? Er schuilt vaak een heleboel leed achter.

Iemand als Peter R de Vries bracht wat hoop, een lichtje in de duisternis. Als dat op zo'n brute wijze kapot wordt gemaakt, dan is het logisch dat veel mensen van slag zijn. 

colalight

colalight

22-07-2021 om 13:34

aardbei35 schreef op 22-07-2021 om 11:36:

[..]

Ik snap dat ook niet, hoor. Maar voor dat soort meningen bestaat weinig ruimte omdat de meerderheid emotioneler is dan jijzelf eronder bent. Heb net het interview van de partner in de Volkskrant gelezen, maar wat ik niet begrijp is dat je anoniem wilt blijven; waarom dan zo'n interview geven? We weten van haar bestaan af doordat ze in alle communicatie vanuit de familie de Vries als 'partner van Peter R. de Vries' werd aangeduid. En ik geloof ook dat iedereen evengoed oprecht met haar mee zou leven als ze een dergelijk interview niet zou hebben gegeven.

Onverbeterlijk ben je ook hè. Andere meningen zijn het probleem helemaal niet. En je emotie ook niet. Het feit dat je niet openstaat voor de beleving en emoties van anderen is stuitend. Een lied wat niet aan een ander gelinkt mag worden, een bekende krijgt wel deze aandacht maar een onbekende vrijwilliger niet, nu is het weer onbegrijpelijk dat zijn levenspartner een interview geeft. Wat interesseert jou dat nou? De vrouw heeft onmetelijk verdriet en wil dit zo uiten. 

Echt, leef en laat leven.

Reficul schreef op 22-07-2021 om 11:58:

Voor de mensen die hij persoonlijk wat heeft betekent begrijp ik het absoluut. Verder heb ik niet zoveel met collectieve rouw. Straks is alles opgeruimd en iedereen gaat weer verder. Dan sta je als nabestaanden echt met lege handen. Stil verdriet.

Dit inderdaad.

Rosabella1 schreef op 22-07-2021 om 13:57:

[..]

Dit inderdaad.

Het was nog stiller geweest als iedereen z'n schouders had opgehaald. Het diepe verdriet bij de nabestaanden kun je niet oplossen door collectieve rouw, maar ik denk wel dat het iets van steun geeft om te zien dat iemand die dierbaar was voor jou, zoveel losmaakt in de samenleving en zoveel heeft betekend voor veel mensen. 

colalight schreef op 22-07-2021 om 13:34:

[..]

Onverbeterlijk ben je ook hè. Andere meningen zijn het probleem helemaal niet. En je emotie ook niet. Het feit dat je niet openstaat voor de beleving en emoties van anderen is stuitend. Een lied wat niet aan een ander gelinkt mag worden, een bekende krijgt wel deze aandacht maar een onbekende vrijwilliger niet, nu is het weer onbegrijpelijk dat zijn levenspartner een interview geeft. Wat interesseert jou dat nou? De vrouw heeft onmetelijk verdriet en wil dit zo uiten.

Echt, leef en laat leven.

Maar dat geldt toch voor zoveel discussie onderwerpen hier of elders? Dat je andere meningen, opvattingen, etc. niet begrijpt en daar je verbazing/afkeuring/whatever over uitspreekt? Het is niet zo dat Aardbei de betrokkenen persoonlijk dwarszit met haar mening. Dus leef en laat leven gebeurt hier ook gewoon, lijkt mij.  

En ik trok ook wel even mijn wenkbrauwen op bij dat interview hoor. Vond het een hoog Story-gehalte hebben. "Zegt ze met een stem hees van verdriet" enzo. Het lijkt me (nog) te vroeg voor zo'n heftig interview. Uiteraard moet ze het verder zelf weten. Maar ik  mag er ook wat van vinden.

colalight

colalight

22-07-2021 om 14:15

juliet64 schreef op 22-07-2021 om 14:03:

[..]

Maar dat geldt toch voor zoveel discussie onderwerpen hier of elders? Dat je andere meningen, opvattingen, etc. niet begrijpt en daar je verbazing/afkeuring/whatever over uitspreekt? Het is niet zo dat Aardbei de betrokkenen persoonlijk dwarszit met haar mening. Dus leef en laat leven gebeurt hier ook gewoon, lijkt mij.

En ik trok ook wel even mijn wenkbrauwen op bij dat interview hoor. Vond het een hoog Story-gehalte hebben. "Zegt ze met een stem hees van verdriet" enzo. Het lijkt me (nog) te vroeg voor zo'n heftig interview. Uiteraard moet ze het verder zelf weten. Maar ik mag er ook wat van vinden.

Die andere meningen en opvattingen zijn helemaal prima. Er zijn tig anderen in dit topic die het ook anders zien, niet begrijpen en verbaasd zijn. Krijgen die net zoveel tegenwind? Nee. Omdat die in staat zijn een ander er niet op te beoordelen. Die geven aan, ik snap het niet of ik sta daar niet of ik zou dat nooit doen, maar ze doen maar. Ik vind de afkeuring en, naar ik lees, ook de oordelen over wat andere mensen voelen, doen of zeggen niet kloppen. Wat kan jou het schelen?

Laat een ander rouwen, in een rij gaan staan, huilen, een liedje kiezen, wel of geen interview geven of whatever. 

Waarom is het nodig voor sommige mensen om altijd en overal een mening over te hebben, 8 van de 10 keer negatief en dit dan ook nog anoniem op een forum. Velen hebben zo de mond vol van anonieme toetsenbordridders, de wereld verhardt, mensen leven alleen nog maar voor zichzelf, maar waar is de uitvoering hiervan dan?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

22-07-2021 om 14:21

Julali schreef op 22-07-2021 om 14:02:

[..]

Het was nog stiller geweest als iedereen z'n schouders had opgehaald. Het diepe verdriet bij de nabestaanden kun je niet oplossen door collectieve rouw, maar ik denk wel dat het iets van steun geeft om te zien dat iemand die dierbaar was voor jou, zoveel losmaakt in de samenleving en zoveel heeft betekend voor veel mensen.

Ik kan me voorstellen dat dat op een bepaalde manier steun of troost geeft. Om te weten dat niet alleen jij rouwt om je vader, partner, vriend. Dat hij voor zoveel mensen zo belangrijk is geweest.

LittleIbex87

LittleIbex87

22-07-2021 om 14:23

Julali schreef op 22-07-2021 om 14:02:

[..]

Het zou mooi zijn als het daar niet bij bleef. Dat je als samenleving steunend kan zijn. Ook na een begrafenis, na 6 weken, maanden, jaren. Want nabestaanden leven de eerste tijd in een flow. Dan heeft zoiets echt betekenis.

colalight schreef op 22-07-2021 om 14:15:

[..]

Die andere meningen en opvattingen zijn helemaal prima. Er zijn tig anderen in dit topic die het ook anders zien, niet begrijpen en verbaasd zijn. Krijgen die net zoveel tegenwind? Nee. Omdat die in staat zijn een ander er niet op te beoordelen. Die geven aan, ik snap het niet of ik sta daar niet of ik zou dat nooit doen, maar ze doen maar. Ik vind de afkeuring en, naar ik lees, ook de oordelen over wat andere mensen voelen, doen of zeggen niet kloppen. Wat kan jou het schelen?

Laat een ander rouwen, in een rij gaan staan, huilen, een liedje kiezen, wel of geen interview geven of whatever.

Waarom is het nodig voor sommige mensen om altijd en overal een mening over te hebben, 8 van de 10 keer negatief en dit dan ook nog anoniem op een forum. Velen hebben zo de mond vol van anonieme toetsenbordridders, de wereld verhardt, mensen leven alleen nog maar voor zichzelf, maar waar is de uitvoering hiervan dan?

Dat is toch de essentie van een forum?  Ik zie hier ook niemand die zijn/haar mening respectloos verwoordt. Geen rare scheldpartijen, geen mensen of situaties die belachelijk worden gemaakt, etc. Verschil van mening, dat wel. 

juliet64 schreef op 22-07-2021 om 14:23:

[..]

Dat is toch de essentie van een forum? Ik zie hier ook niemand die zijn/haar mening respectloos verwoordt. Geen rare scheldpartijen, geen mensen of situaties die belachelijk worden gemaakt, etc. Verschil van mening, dat wel.

Mee eens. Dat is voor mij nu juist de charme van een forum. Verschil van mening en inzichten vind ik essentieel voor een goed werkend forum. En ja dan kan ik ook dingen lezen die ik niet zo leuk vind, maar dat gaat in de offline wereld volgens mij toch net zo? 

Reficul schreef op 22-07-2021 om 14:23:

[..]

Het zou mooi zijn als het daar niet bij bleef. Dat je als samenleving steunend kan zijn. Ook na een begrafenis, na 6 weken, maanden, jaren. Want nabestaanden leven de eerste tijd in een flow. Dan heeft zoiets echt betekenis.

Ik weet niet of dat kan. Mensen verwerken zoiets op hun eigen manier en op hun eigen tijd. Als je het al kunt verwerken, ook dat is zeer persoonlijk. 

LittleIbex87

LittleIbex87

22-07-2021 om 14:41

Julali schreef op 22-07-2021 om 14:36:

[..]

Ik weet niet of dat kan. Mensen verwerken zoiets op hun eigen manier en op hun eigen tijd. Als je het al kunt verwerken, ook dat is zeer persoonlijk.

Er zijn dingen die je niet verwerkt maar mee omgaat idd.

colalight

colalight

22-07-2021 om 14:42

juliet64 schreef op 22-07-2021 om 14:23:

[..]

Dat is toch de essentie van een forum? Ik zie hier ook niemand die zijn/haar mening respectloos verwoordt. Geen rare scheldpartijen, geen mensen of situaties die belachelijk worden gemaakt, etc. Verschil van mening, dat wel.

Heel bizar dat ik dat dan wel gewoon in sommige reacties lees; respectloos, belachelijk maken, veroordelen.

Reficul schreef op 22-07-2021 om 14:41:

[..]

Er zijn dingen die je niet verwerkt maar mee omgaat idd.

Het slijt wel over de tijd is mijn ervaring, maar daar kunnen jaren overheen gaan. Ik denk niet dat een massa mensen je daarmee kan helpen. Hoe lief bedoelt misschien ook. Sommige processen daar moet je als nabestaanden zelf doorheen. 

Julali schreef op 22-07-2021 om 14:36:

[..]

Ja dat zal voor iedereen verschillend zijn.Voor zijn naasten staat de wereld even stil maar voor de rest van de mensen draait de wereld weer door en zo hoort het ook.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.