Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Een wachtrij bij Carré. Ik weet het niet…

aardbei35 schreef op 21-07-2021 om 20:17:

[..]

Ik vraag me dan af, gezien velen omschrijven dat Peter R. de Vries voor velen goede dingen heeft gedaan (dat geloof ik btw ook écht wel, hoor!), hoe men dan tegen onbekende vrijwilligers aankijkt die anoniem en ook al jaren lang zich voor allerlei goede doelen inzetten. Als zo'n vrijwilliger wordt vermoordt, dan krijgt dat lang niet zoveel media-aandacht en ook geen afscheid in Carré. 

Is het serieus nieuw voor je dat bekende mensen meer aandacht krijgen dan onbekende?

Ik denk dat er bv ook onbekende mensen zijn die heel mooi kunnen zingen, misschien zelfs nog mooier dan bv een Adèle. En toch is het wereldnieuws als Adèle morgen vermoord wordt, en niet als Truus uit Appelscha wordt vermoord. Zelfs al kon Truus net zo mooi zingen. 
Het komt wat wereldvreemd over om daar verbaasd over te zijn. 

Ik was nooit fan van zijn persoonlijkheid, vond hem een betweter, toch zal er nooit een 2de Peter R de Vries komen en was het een bijzondere man en een grootheid in zijn vak. Ik snap wel dat mensen op deze manier afscheid wilden nemen.

Elke keer als ik aan die man denk voel ik het in mijn hartstreek, alsof er een familielid overleden is, ergens heel gek maar t zegt vooral een hoop over hem dat hij zoveel heeft weten los te maken bij wildvreemde mensen. Ik volgde ook niet alles van hem op de voet, maar hij was gewoon zo iemand waarvan je dacht, wat fijn dat het er is een lichthuis als Peter in de wereld die oprecht opkomt voor de belangen van ons allemaal. Maakte hem niet uit wie je was, alles bracht hij aan het licht, tot het op vele gebieden falende systeem aan toe.

Geloof wel dat het merendeel daar ook stond in alle oprechtheid. 

Ik vond het in ieder geval prachtig om te zien. 

Ik kwam lichtelijk zelfingenomen de topics over Peter R. De Vries binnen. Ik kon op FB precies voorspellen wie er vandaag iets erover zou posten. In mijn beleving zit daar vaak iets onechts aan. 

Maar nu ik al jullie toch echt oprechte gedachten en emoties lees vraag ik me af of ik dan misschien een soort empathie mis ofzo? 
Ik gruwel van het idee dat iemand zomaar op straat wordt gedood. En ik vind het vreselijk voor zijn familie. Maar ik kende hem niet en daarmee heb ik er ook geen gevoel bij. Ook bij andere bekende mensen heb ik dat niet. 

Ik ben het wel wat beter gaan begrijpen door hier (en vooruit, ook op dat andere forum 😉) te lezen. 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

21-07-2021 om 22:11

LydiaDietz schreef op 21-07-2021 om 22:07:

Ik kwam lichtelijk zelfingenomen de topics over Peter R. De Vries binnen. Ik kon op FB precies voorspellen wie er vandaag iets erover zou posten. In mijn beleving zit daar vaak iets onechts aan.

Maar nu ik al jullie toch echt oprechte gedachten en emoties lees vraag ik me af of ik dan misschien een soort empathie mis ofzo?
Ik gruwel van het idee dat iemand zomaar op straat wordt gedood. En ik vind het vreselijk voor zijn familie. Maar ik kende hem niet en daarmee heb ik er ook geen gevoel bij. Ook bij andere bekende mensen heb ik dat niet.

Ik ben het wel wat beter gaan begrijpen door hier (en vooruit, ook op dat andere forum 😉) te lezen.

Dat mag toch ook? Zoveel mensen, zoveel smaken.

En waardevol als je het beter bent gaan begrijpen door hier en daar de reacties te lezen.

Vind het ook fijn dat de discussie hier niet uit de bocht is gevlogen en tot bans e.d. heeft geleid.

LydiaDietz schreef op 21-07-2021 om 22:07:

Ik denk niet dat je empathie mist, hoor. Kan toch dat je niet diezelfde gevoelens hebt zoals je veelal tegenkomt? Ik kan mezelf wel in wat jij beschrijft wel herkennen. Ben het ook eens met CharliesA dat het hier gelukkig niet uit de bocht vliegt. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

21-07-2021 om 22:31

Zag net op Humberto een foto van Peter R met advocaten van Nabil B en ze zeiden deze 3 mensen zetten hun leven opzij om te vechten voor onze rechtstaat. Dat heeft me geraakt ❤️

Ikweethetnietje schreef op 21-07-2021 om 16:15:

[..]

[..]

Ik zal hier ook niet beweren dat het erg is, een ieder moet doen wat hij wil. En ik kan mij zeker voorstellen dat het medeleven troostend werkt.

De massaliteit roept bij mij verbazing op en ik vraag mij oprecht af wat dit teweeg brengt. Mensen noemen hem een held, maar is hij (meer) een held omdat hij is neergeschoten?

Het gaat toch ook om het onrecht? Dat we met zijn allen eens opstaan om die debiele mensen te laten zien dat we dit niet meer pikken die georganiseerde misdaad?

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

22-07-2021 om 09:58

aardbei35 schreef op 21-07-2021 om 20:17:

[..]

Ik vraag me dan af, gezien velen omschrijven dat Peter R. de Vries voor velen goede dingen heeft gedaan (dat geloof ik btw ook écht wel, hoor!), hoe men dan tegen onbekende vrijwilligers aankijkt die anoniem en ook al jaren lang zich voor allerlei goede doelen inzetten. Als zo'n vrijwilliger wordt vermoordt, dan krijgt dat lang niet zoveel media-aandacht en ook geen afscheid in Carré. Ik zou bijna denken dat het leven van wijlen Peter R. de Vries in de publieke opinie meer waard is dan ieder ander mensenleven omdat hij als misdaadjournalist is vermoord.

Voor mij allemaal onbekenden, maar ik vond dit óók vreselijk. En ik heb daar niet gestaan, maar begrijp wel waarom de mensen, ook die geen connectie hadden met de overledenen, daar hebben gestaan. Begrijp jij dit dan wel, of ook niet?

s3%3A%2F%2Ferdee-prod-bucket-s3-001%2FPrestige_Item_1_10087008_40bb25c387.jpg

Tickel schreef op 22-07-2021 om 09:58:

[..]

Voor mij allemaal onbekenden, maar ik vond dit óók vreselijk. En ik heb daar niet gestaan, maar begrijp wel waarom de mensen, ook die geen connectie hadden met de overledenen, daar hebben gestaan. Begrijp jij dit dan wel, of ook niet?

s3%3A%2F%2Ferdee-prod-bucket-s3-001%2FPrestige_Item_1_10087008_40bb25c387.jpg

Dat begrijp ik eveneens niet, hoe erg het allemaal ook was. 

redbulletje schreef op 22-07-2021 om 10:04:

[..]

redbulletje schreef op 22-07-2021 om 10:04:

[..]

Je bent niet de enige,ik begrijp daar ook niets van maar dat zal wel aan mij liggen.Ik heb niets met massahysterie en collectieve rouw.

Maar je hoeft het toch ook niet te begrijpen om het toch te respecteren? Niet iedereen heeft evenveel inlevingsvermogen of -behoefte en dat heeft plus- en min-kanten. Plus is dat je je niet zo laat meeslepen in emoties van anderen. Min kan zijn dat je je minder verbonden voelt. Er zijn gewoon verschillen tussen mensen.

Mija schreef op 22-07-2021 om 11:14:

Maar je hoeft het toch ook niet te begrijpen om het toch te respecteren? Niet iedereen heeft evenveel inlevingsvermogen of -behoefte en dat heeft plus- en min-kanten. Plus is dat je je niet zo laat meeslepen in emoties van anderen. Min kan zijn dat je je minder verbonden voelt. Er zijn gewoon verschillen tussen mensen.

O maar ik laat die mensen ook lekker hoor,ieder zijn ding maar ik was gisteren nogal verbaasd over de lange rij en huilende mensen etc. ik denk dan gaat dit nou echt om Peter R. de Vries of is dit ander persoonlijk verdriet wat naar boven komt.Ikzelf denk het laatste en dan is er nog het schaamteloze deel dat daar vooral stond om een zelfie voor op Twitter en Instagram te maken. Kijk mij eens,ik was erbij hoor.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

22-07-2021 om 11:27

Rosabella1 schreef op 22-07-2021 om 11:05:

[..]

[..]

Je bent niet de enige,ik begrijp daar ook niets van maar dat zal wel aan mij liggen.Ik heb niets met massahysterie en collectieve rouw.

Je kunt het ook zien als blijk van waardering voor alles wat hij heeft gedaan voor anderen en medeleven voor iedereen die met hem te maken heeft gehad. Of zeer geïnteresseerd was in zijn werk. Het benoemen als massahysterie en collectieve rouw geeft het een "naar" en negatief randje wat nergens voor nodig is. Je zet daarmee hele groepen mensen weg als zijnde hysterisch en onoprecht.

Rosabella1 schreef op 22-07-2021 om 11:05:

[..]

[..]

Ik snap dat ook niet, hoor. Maar voor dat soort meningen bestaat weinig ruimte omdat de meerderheid emotioneler is dan jijzelf eronder bent. Heb net het interview van de partner in de Volkskrant gelezen, maar wat ik niet begrijp is dat je anoniem wilt blijven; waarom dan zo'n interview geven? We weten van haar bestaan af doordat ze in alle communicatie vanuit de familie de Vries als 'partner van Peter R. de Vries' werd aangeduid. En ik geloof ook dat iedereen evengoed oprecht met haar mee zou leven als ze een dergelijk interview niet zou hebben gegeven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.