Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Ik ben blij dat ze wat gaan doen aan die fatbike praktijken. Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit hoe, of dat met leeftijd of helmplicht of wat dan ook gebeurt. Zolang 10-jarigen maar niet meer met opgevoerde fatbikes rond kunnen scheuren. Als dat betekent dat ik zelf op een elektrische fiets ook een helm moet gaan dragen: het zij zo. Ik denk dat als iedereen dat doet en je het een tijdje gewend bent het geen issue meer is, net als vroeger met autogordels, kinderzitjes, etc.

Wat ik vermakelijk vond was dat de PVV minister tegen het probleem aanliep dat de scheiding tussen fatbikes en gewone elektrische fietsen juridisch niet te maken valt. En dat een PVV kamerlid daartegen aan het ageren was, met ‘ik zie toch zelf gewoon het verschil, hoezo juridisch niet mogelijk, gewoon doen man’. Wederom: welkom in de realiteit, kabinet, en veel succes ermee! Roepen vanuit de oppositiebankjes en het zelf niet hoeven te regelen is makkelijk, maar als je het moet uitvoeren dan moet je toch echt de haken, ogen en nuances erkennen. 

Daglichtlamp schreef op 30-08-2024 om 16:50:

En blijkbaar gaan we arbeidsmigrantie niet echt aanpakken (uit het AD) :
Opmerkelijk is verder dat de versobering van de expatregeling grotendeels wordt teruggedraaid. Die regeling zorgt ervoor dat werknemers uit het buitenland forse belastingvoordelen genieten. Vorig jaar werd die regeling onder aanvoering van NSC-leider Pieter Omtzigt versoberd: ze mochten niet langer 30 procent van hun loon belastingvrij ontvangen, maar nog maar 10 procent.

Raar.

Kunnen de vaak relatief rijke expats nog beter op de huizenmarkt concurreren. Lijkt me iets uit de koker van de VVD. 

Fatbikes kunnen prima onder een andere categorie vallen. Ze zijn in Alaska uitgevonden om te kunnen fietsen door sneeuw en ijs. Later werden ze ook gebruikt om te kunnen fietsen onder zware omstandigheden zoals woestijnen en ruig terrein. Daarmee kunnen ze prima onder de off road voertuigen vallen, zoals sommige brommers en motorfietsen. 
Behandelen als een snor/bromfiets met certificaat en helm vanaf 16 lijkt me prima. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 04-09-2024 om 18:44:

Fatbikes kunnen prima onder een andere categorie vallen. Ze zijn in Alaska uitgevonden om te kunnen fietsen door sneeuw en ijs. Later werden ze ook gebruikt om te kunnen fietsen onder zware omstandigheden zoals woestijnen en ruig terrein. Daarmee kunnen ze prima onder de off road voertuigen vallen, zoals sommige brommers en motorfietsen.
Behandelen als een snor/bromfiets met certificaat en helm vanaf 16 lijkt me prima.

Helemaal mee eens. Fatbikes en e-bikes zijn verschillende categorieën.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

05-09-2024 om 13:03 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 17-08-2024 om 14:38:

[..]

Agema kan als minister niet meer zomaar zonder onderbouwing iets steunen. Als minister moet ze reëel uitvoerbaar beleid maken. Overigens gaan de ziekenhuizen zelf over welke zorg ze waar aanbieden. Dat is niet een besluit dat door de minister genomen wordt.


Om hier nog even op terug te komen. Ik vond het namelijk een slappe hap van Fleur Agema om tijdens haar bezoek de directeur van het Zuijderland-ziekenhuis naar de mond te praten. Gelukkig dat Kamerleden kritischer zijn:

Kamerleden kritisch over Zuyderlandplan bij bezoek aan Heerlen, PVV houdt zich op de vlakte: ‘De vraag is wat volwaardig betekent’

........................

Na minister Fleur Agema was het maandag de beurt aan zeven Kamerleden uit de commissie Volksgezondheid, Welzijn en Sport om alle partijen in de Zuyderland-discussie aan te horen. Terwijl buiten een kleine tweehonderd demonstranten zich verzamelden werd binnen uitgekeken naar de conclusie van René Claassen, het Landgraafse Kamerlid voor de PVV, de partij van Agema en van Geert Wilders, die dit jaar nog vurig pleitte voor een volwaardig Zuyderland in Heerlen.

.........................etc.etc.etc..............

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240902_96493102?utm_source=limburger&utm_medium=newsletter&utm_campaign=regio&utm_term=&m_ 2 sept'24

Fleurtje_5

Fleurtje_5

05-09-2024 om 13:13 Topicstarter

https://www.l1nieuws.nl/nieuws/2695916/huisartsen-niet-onvoorwaardelijk-achter-toekomstplan-ziekenhuis-zuyderland juli'24
Huisartsen niet onvoorwaardelijk achter toekomstplan ziekenhuis Zuyderland

Als huisartsen al gaan protesteren dan betekend dat heel veel.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

05-09-2024 om 16:12 Topicstarter

Nog een ander artikel waarbij de rol/het bezoek van Fleur Agema me tegen viel.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240816_93928896 16 aug. 2024
................
„Het wordt een heet najaar”, zegt Marc Weyts van de huisartsenalliantie Parkstad/Heuvelland. Het bezoek van zorgminister Fleur Agema donderdag prikkelt om nog harder te vechten voor behoud van een volwaardig ziekenhuis in Heerlen.
................

Fleurtje_5

Fleurtje_5

05-09-2024 om 16:15 Topicstarter

Normaal weet Fleur best veel van de gezondheidszorg, maar dit stukje stond er ook in het artikel dat ik net heb geplaatst:

„Een beleefdheidsbezoek”, blikt Marc Weyts terug op het werkbezoek van de PVV-minister aan het Zuyderlandziekenhuis in Heerlen. Zij heeft nog huiswerk te doen, vindt de woordvoerder van de huisartsenalliantie. „Ze kende het verschil tussen AZA en SEH niet.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

07-09-2024 om 12:45 Topicstarter

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240907_91930270? In de krant van Vandaag

Premier Schoof geeft eerste grote interview: ‘Er komt geen kabinet-Schoof II’

 Nee er komt geen Schoof II. Ik had  gister met hem te doen toen hij tijdens zijn wekelijkse persconferentie opnieuw vragen moest beantwoorden over het zelfs tijdens de ministerraad lekken van wat er in de ministerraad gebeurd. Hij kwam gelaten over, hij lijkt te beseffen dat hij dat niet onder controle krijgt.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

11-09-2024 om 12:48 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 05-09-2024 om 16:15:

Normaal weet Fleur best veel van de gezondheidszorg, maar dit stukje stond er ook in het artikel dat ik net heb geplaatst:

„Een beleefdheidsbezoek”, blikt Marc Weyts terug op het werkbezoek van de PVV-minister aan het Zuyderlandziekenhuis in Heerlen. Zij heeft nog huiswerk te doen, vindt de woordvoerder van de huisartsenalliantie. „Ze kende het verschil tussen AZA en SEH niet.


Omdat we het hier over de politiek en het ziekenhuis in Heerlen hadden plaats ik dit bericht hier. Trouwens met mooie foto van SP-leider Jimmy Dijk:

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240910_96604474?

Kamer wil versneld debat over ziekenhuis Heerlen: ‘Regio heeft recht op duidelijkheid’

[foto]

Waarschijnlijk nog deze maand debatteert de Tweede Kamer over de toekomst van het Zuyderlandziekenhuis in Heerlen. Ze is unaniem van mening dat de politiek zo snel mogelijk antwoord moet geven op de vragen die in de regio Parkstad leven, sinds de aankondiging dat de locatie wordt uitgekleed.

........etc.etc.etc............

Fleurtje_5

Fleurtje_5

11-09-2024 om 12:49 Topicstarter

kleine quote:

Tijdens het debat moet duidelijk worden wat minister Agema en de Tweede Kamer eventueel nog in de melk te brokkelen hebben.

Agema moet vandaag ook al haar beleid verdedigen m.b.t MPOX vaccins.

Wat ik me niet realiseerde is dat het mpox vaccin ook het vaccin is tegen pokken. Pokken komt momenteel niet meer in het wild voor gelukkig, alleen nog in laboratoria. Reden voor de voorraad van 100.000 vaccins is blijkbaar ook  vanwege het risico dat terroristen met opzet het pokkenvirus naar Nederland brengen.
Dat vind ik een voorraad van 100.000 vaccins eigenlijk maar beperkt. We vaccineren al 50 jaar hier niet meer tegen de pokken, dus het merendeel van de Nederlanders heeft geen immuniteit.

Daarnaast hebben we blijkbaar ook nog een voorraad van ouderwetse pokkenvaccins, waarvan de hoeveelheid blijkbaar geheim is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.