Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Daglichtlamp schreef op 11-09-2024 om 13:35:

Daarnaast hebben we blijkbaar ook nog een voorraad van ouderwetse pokkenvaccins, waarvan de hoeveelheid blijkbaar geheim is.

maar we kunnen er niks mee want oud, maar ze worden steeds aangevuld.. 

ik kan haar niet volgen... 

die Julian Bushoff is trouwens ook een hittepetit zeg. ik schrik steeds als hij begint te praten. 

Broadway schreef op 11-09-2024 om 13:39:

[..]

maar we kunnen er niks mee want oud, maar ze worden steeds aangevuld..

ik kan haar niet volgen...

die Julian Bushoff is trouwens ook een hittepetit zeg. ik schrik steeds als hij begint te praten.

Ik heb zelf even gezocht. De eerste generatie is ook niet zo betrouwbaar in het voorkomen van Mpox. Dat ze moeilijk zijn toe te dienen daar geloof ik helemaal niets van. Want 50 jaar geleden was de techniek blijkbaar ook beschikbaar. Het is wel zo dat het een heftig vaccin was met veel bijwerkingen. Vrijwel iedereen uit de generatie heeft ook een litteken op de plaats waar dit vaccin gezet is.


Blijkbaar hadden we in 2019 nog voldoende eerste generatie vaccins om heel Nederland in te kunnen enten tegen pokken: https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/brieven_regering/detail?id=2019Z13609&did=2019D27929

Als ik erover nadenk vind ik het ernstig. In 2019 was blijkbaar nog gewoon publiek bekend dat we de hele bevolking desnoods konden inenten tegen pokken (zie de brief van de minister toen).  De enige reden dat het nu geheim is kan toch alleen maar zijn dat we dus nu niet langer over deze strategisch voorraad beschikken. Het heeft er ook vast mee te maken dat we het pokkenvaccin niet meer zelf in Nederland kunnen produceren. We hadden het NVI nooit moeten privatiseren denk ik. 

https://www.ad.nl/politiek/agema-diep-door-het-stof-over-geheimhouden-extra-vaccins-tegen-apenpokken~ae934b07/
Agema heeft echt nog moeite met haar nieuwe rol. Je ziet haar ook nog schutteren met alle mapjes die ze van haar ambtenaren heeft gekregen om de vragen te beantwoorden.

NSC-leider Pieter Omtzigt ontbreekt volgende week bij het belangrijke debat over de plannen voor volgend jaar die het kabinet op Prinsjesdag presenteert. Hij doet 'even een stap terug' en laat zich vervangen door Nicolien van Vroonhoven, de vicevoorzitter van de NSC-fractie.
NSC-leider Omtzigt doet tijdelijk stap terug 'om gezondheidsredenen' (rtl.nl)

Fleurtje_5

Fleurtje_5

12-09-2024 om 08:26 Topicstarter

Yumi schreef op 11-09-2024 om 15:25:

NSC-leider Pieter Omtzigt ontbreekt volgende week bij het belangrijke debat over de plannen voor volgend jaar die het kabinet op Prinsjesdag presenteert. Hij doet 'even een stap terug' en laat zich vervangen door Nicolien van Vroonhoven, de vicevoorzitter van de NSC-fractie.
NSC-leider Omtzigt doet tijdelijk stap terug 'om gezondheidsredenen' (rtl.nl)


Maar hij komt wel weer terug las ik in de krant.

Ik denk wel dat het beter is voor de gezondheid van Pieter om even een stap terug te doen.

Yumi schreef op 11-09-2024 om 15:25:

NSC-leider Pieter Omtzigt ontbreekt volgende week bij het belangrijke debat over de plannen voor volgend jaar die het kabinet op Prinsjesdag presenteert. Hij doet 'even een stap terug' en laat zich vervangen door Nicolien van Vroonhoven, de vicevoorzitter van de NSC-fractie.
NSC-leider Omtzigt doet tijdelijk stap terug 'om gezondheidsredenen' (rtl.nl)

ik vind dit zo'n enorm non-nieuws. het enige nieuws eraan is het moment. verder had ik er al 2 maandsalarissen op gezet toen hij met zijn beperkte inzetbaarheid bedacht dat het een topidee was om een partij op te richten. 

Broadway schreef op 12-09-2024 om 08:28:

[..]

ik vind dit zo'n enorm non-nieuws. het enige nieuws eraan is het moment. verder had ik er al 2 maandsalarissen op gezet toen hij met zijn beperkte inzetbaarheid bedacht dat het een topidee was om een partij op te richten.

Dit. Pieter Omtzigt kan beter definitief leider-af zijn en zich op de achtergrond inzetten, waar hij niet steeds journalisten te woord hoeft te staan e.d. Volgens mij is hij meer geschikt voor bijvoorbeeld een belangenvereniging voor het een of ander, dan voor politicus. 

Daglichtlamp schreef op 11-09-2024 om 14:10:

Als ik erover nadenk vind ik het ernstig. In 2019 was blijkbaar nog gewoon publiek bekend dat we de hele bevolking desnoods konden inenten tegen pokken (zie de brief van de minister toen). De enige reden dat het nu geheim is kan toch alleen maar zijn dat we dus nu niet langer over deze strategisch voorraad beschikken. Het heeft er ook vast mee te maken dat we het pokkenvaccin niet meer zelf in Nederland kunnen produceren. We hadden het NVI nooit moeten privatiseren denk ik.

Toen hadden we blijkbaar genoeg vaccine voor de hele bevolking en nu is de kritieke voorraad 100.000 van 3e generatie. Hoe gaan we daar bij een uitbraak dan mee om? Wie krijgen dan zo'n vaccin? En maakt die donatie van 13.000 vaccins dan echt iets uit? 

Mugske schreef op 12-09-2024 om 12:12:

[..]

Toen hadden we blijkbaar genoeg vaccine voor de hele bevolking en nu is de kritieke voorraad 100.000 van 3e generatie. Hoe gaan we daar bij een uitbraak dan mee om? Wie krijgen dan zo'n vaccin? En maakt die donatie van 13.000 vaccins dan echt iets uit?

We hebben ook nog een geheim aantal van de eerste generatie.

Broadway schreef op 12-09-2024 om 08:28:

[..]

ik vind dit zo'n enorm non-nieuws. het enige nieuws eraan is het moment. verder had ik er al 2 maandsalarissen op gezet toen hij met zijn beperkte inzetbaarheid bedacht dat het een topidee was om een partij op te richten.

Eens

Met burn out klachten is het noodzakelijk om je levensstijl aan te passen, Dus is het geen goed idee om wat dan ook aan te gaan, waarmee je kunt verwachten dat het een hoop werk en stress oplevert.

Yumi schreef op 12-09-2024 om 13:45:

[..]

Eens

Met burn out klachten is het noodzakelijk om je levensstijl aan te passen, Dus is het geen goed idee om wat dan ook aan te gaan, waarmee je kunt verwachten dat het een hoop werk en stress oplevert.

precies. dat je die klachten hebt is echt niet fijn en supervervelend, maar hoe dom ben je als je dan denk dat dit goed gaat? 

hij is geen frontman. hij is zo'n onmisbare superirritante luis in de pels ambtenaar die zich in een dossier vastbijt, geen partijleider

Fleurtje_5

Fleurtje_5

13-09-2024 om 08:04 Topicstarter

Over dominantie gesproken:

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240912_96812836 vandaag
Frans Timmermans wil een nieuw links front
...........
De aanvoerder van de grootste oppositiepartij in de Tweede Kamer benadrukt dat het „uiteraard aan de leden van GroenLinks en PvdA is” om tot een besluit te komen, maar ziet een samensmelting van links als dé manier om een vuist te maken tegen het dominante rechtse blok dat onder aanvoering van de PVV momenteel de dienst uitmaakt in Den Haag.
..............etc.etc.etc..........

Fleurtje_5

Fleurtje_5

13-09-2024 om 08:07 Topicstarter

Maar eigenlijk niks nieuws. Dat wou hij in juli 2023 ook al. En toch koos het volk een half jaar later niet voor hem.

https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/13944/video/2483581-timmermans-wil-lijsttrekker-worden-van-verenigd-links

Fleurtje_5 schreef op 13-09-2024 om 08:07:

Maar eigenlijk niks nieuws. Dat wou hij in juli 2023 ook al. En toch koos het volk een half jaar later niet voor hem.

https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/13944/video/2483581-timmermans-wil-lijsttrekker-worden-van-verenigd-links

Helaas niet nee. Je ziet nu al wat voor puinhoop het wordt met deze bewindslieden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.