Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Broadway schreef op 08-08-2024 om 09:08:

[..]

eens hoor dat er minder leden moeten zijn waarvoor de ministeriële verantwoordelijkheid geldt, maar in dezen vind ik dit wel weer tekenend. Laurentien is zéér betrokken bij dit onderwerp, maar wilde te graag mensen helpen dus is teruggefloten en "ineens" hebben ambtenaren zich onheus bejegend gevoeld.

ik gok dat ze een keer met de vuist op tafel heeft geslagen om haar punt duidelijk te maken. nounou..

Ik heb het idee dat zij verontwaardigd was over hoe de slachtoffers van de toeslagenaffaire zijn behandeld en dat de ambtenaren het niet gewend waren als ze eens de waarheid werd gezegd. 

Misschien moeten ze eens wat meer medelijden hebben met de slachtoffers en wat minder met zichzelf. 

Nu begrijp ik overigens wel dat het waarschijnlijk een te politieke positie is voor een prinses. Opkomen voor verbeteren leesvaardigheid is veel minder politiek beladen dan dit. 

Met die ambtenaren heb ik weinig medelijden. Ga maar eens aan het werk om dingen beter te maken voor mensen die veel ernstiger gedupeerd zijn dan dat ze een keer de waarheid wordt gezegd door een prinses. 

kerstbeer schreef op 08-08-2024 om 17:12:

[..]

Ik heb het idee dat zij verontwaardigd was over hoe de slachtoffers van de toeslagenaffaire zijn behandeld en dat de ambtenaren het niet gewend waren als ze eens de waarheid werd gezegd.

Misschien moeten ze eens wat meer medelijden hebben met de slachtoffers en wat minder met zichzelf.

Nu begrijp ik overigens wel dat het waarschijnlijk een te politieke positie is voor een prinses. Opkomen voor verbeteren leesvaardigheid is veel minder politiek beladen dan dit.

Met die ambtenaren heb ik weinig medelijden. Ga maar eens aan het werk om dingen beter te maken voor mensen die veel ernstiger gedupeerd zijn dan dat ze een keer de waarheid wordt gezegd door een prinses.

Eens hoor.

Ik weet niet goed hoe ik moet denken over Laurentien. Als ze echt grensoverschrijdend gedrag heeft vertoond dan mag ze daarop gestraft worden. Maar ik vind het laf om een aanklacht te doen door die ambtenaren maar allemaal anoniem. 

watertoren schreef op 08-08-2024 om 19:58:

Ik weet niet goed hoe ik moet denken over Laurentien. Als ze echt grensoverschrijdend gedrag heeft vertoond dan mag ze daarop gestraft worden. Maar ik vind het laf om een aanklacht te doen door die ambtenaren maar allemaal anoniem.

Ja dat anonieme hou ik ook niet van. 

ik vind het hele gebeuren van Laurentien ook vaag. Alles wordt onder het tapijt geveegd omdat zij van het koningshuis is.

krulliebollie schreef op 09-08-2024 om 14:19:

ik vind het hele gebeuren van Laurentien ook vaag. Alles wordt onder het tapijt geveegd omdat zij van het koningshuis is.

We schrijven er toch juist over omdat het niet onder het tapijt ligt?

krulliebollie schreef op 09-08-2024 om 14:19:

ik vind het hele gebeuren van Laurentien ook vaag. Alles wordt onder het tapijt geveegd omdat zij van het koningshuis is.

Hoe dan? Het staat op alle nieuwssites.

Ik denk dat haar "drive" naar gerechtigheid voor die mensen heel erg groot is, maar ook dat er veel frustratie bij komt kijken. Het hele proces gaat zo traag als dikke stront door een trechter. 

Zo snel als de ouders werden "genaaid", zo traag is het proces om de fouten te herstellen. Voor zover dat ook maar mogelijk is, sommige hebben echt enorme verliezen geleden. 

https://herstel.toeslagen.nl/dashboard-kinderopvangtoeslag/

Fleurtje_5

Fleurtje_5

09-08-2024 om 14:54 Topicstarter

Ik vermoed dat de aantijgingen van grensoverschrijdend gedrag door Laurentien niet eens voor de rekening van Laurentien-zelf is, maar aan de stichting van Laurentien. Maar het klinkt zwaarder als ze de prinses beschuldigen in plaats van de stichting.

Die stichting wil gerechtigheid, misschien hebben deze leden dan ook geen zin in een gezellig theekransje met de anonieme-melders, en dat zullen de anonieme-melders niet zo fijn vinden. 

Waarom deden ze geen anonieme melding maken toen ouders de dupe werden van dat ministerie?

Fleurtje_5 schreef op 09-08-2024 om 14:54:

Ik vermoed dat de aantijgingen van grensoverschrijdend gedrag door Laurentien niet eens voor de rekening van Laurentien-zelf is, maar aan de stichting van Laurentien. Maar het klinkt zwaarder als ze de prinses beschuldigen in plaats van de stichting.

Die stichting wil gerechtigheid, misschien hebben deze leden dan ook geen zin in een gezellig theekransje met de anonieme-melders, en dat zullen de anonieme-melders niet zo fijn vinden.

Waarom deden ze geen anonieme melding maken toen ouders de dupe werden van dat ministerie?

Nee het ging echt over de persoon van Laurentien. En, begrijp me niet verkeerd, ik vind haar zaak een hele goede hoor. Het werd tijd dat er eens fel werd opgekomen voor de slachtoffers, maar ik vind daarnaast dus ook dat haar positie lastig te rijmen is met het werk wat ze nu op zich neemt.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

09-08-2024 om 15:10 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 08-08-2024 om 08:20:

https://nos.nl/artikel/2532310-ambtenaren-melden-grensoverschrijdend-gedrag-van-prinses-laurentien
.........


Nog even het bericht na gelezen en idd de beschuldigingen zijn aan Laurentien zelf. Dan zou ik graag willen zeggen 'Goed zo Laurentien' sla maar eens flink met de vuist op tafel'.

Klein stukje quote uit bovenstaande link van het NOS:

................

De stichting schrijft in een reactie te betreuren dat "wederom anonieme ambtenaren" de herstelaanpak van SGH in een kwaad daglicht zetten en noemt de meldingen "lasterlijke beschuldigingen" aan het adres van de prinses.

Oud-Kamerlid Gert-Jan Segers, voorzitter van de raad van toezicht van de stichting, noemt de beschuldigingen misplaatst: "Dit doet absoluut geen recht aan wie zij is, hoe wij haar hebben leren kennen en hoe ze samenwerkt. (...) We zijn zeer teleurgesteld in deze anonieme ambtenaren die drukker zijn met kwaadspreken over anderen dan met het rechtsherstel voor benadeelde ouders van de toeslagenaffaire."

"Als mensen zich onprettig voelen, dan kun je daarover in gesprek. Maar anoniem bij het AD melden en zeggen dat er van alles aan de hand is zonder een voorbeeld te noemen van een situatie: daar kunnen we niet zoveel mee", reageert woordvoerder Frederike van Urk van de stichting van prinses Laurentien.

...........

ik vind het onder het tapijt vegen dat het niet duidelijk is wat er precies gebeurd. Als er een andere persoon dit had opgestart denk ik dat het wel gedeeld wordt.
Overigens ben ik wel helemaal voor waar de stichting voor staat. Het is schandalig dat mensen zo lang moeten wachten op hun geld en hun genoegdoening

krulliebollie schreef op 09-08-2024 om 15:55:

ik vind het onder het tapijt vegen dat het niet duidelijk is wat er precies gebeurd. Als er een andere persoon dit had opgestart denk ik dat het wel gedeeld wordt.
Overigens ben ik wel helemaal voor waar de stichting voor staat. Het is schandalig dat mensen zo lang moeten wachten op hun geld en hun genoegdoening

Als ik me goed herinner kreeg Arib ook geen inzage in de beschuldigen toen zij ook met haar hoofd op het hakblok lag. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 09-08-2024 om 17:37:

[..]

Als ik me goed herinner kreeg Arib ook geen inzage in de beschuldigen toen zij ook met haar hoofd op het bakblik lag.

Onze forumster?   

Friezinnetje schreef op 09-08-2024 om 17:40:

[..]

Onze forumster?

Ja, net gecorrigeerd. Raar dat de correct er bakblik van maakte 😁

Interessant interview https://www.volkskrant.nl/politiek/koningsdag-begint-met-het-rapportcijfer-voor-de-koning-hou-toch-op~bd503f41/

‘Vroeger was men bang voor de strenge, bestraffende God. Nu is men bang voor de strenge, bestraffende publieke opinie. Ten onrechte. We moeten ervoor waken dat we dit land vanaf onze hurken besturen. Geen misverstand: natuurlijk moet je luisteren naar de straat en je niet elitair gaan gedragen. Maar politici en bestuurders moeten ook rechtop staan, durven uitleggen waarom zaken soms ingewikkeld zijn en dat een besluit moet worden genomen omdat het op langere termijn soelaas biedt.

‘We hebben het de laatste tijd veel over crises. Maar dat zijn in werkelijkheid vooruitgeschoven beslissingen. Het mestprobleem bestaat al jaren. Het hele stikstofprobleem ook. Woningnood en asielopvang idem. Dat zijn geen crises, dat is het gevolg van een probleem niet kunnen aanpakken. Terwijl: wie als bestuurder of politicus in het zadel is gehesen, moet niet bang zijn de straat te verliezen. Hij moet met zijn mandaat de verantwoordelijkheid nemen om het algemeen welzijn te dienen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.