Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Fleurtje_5

Fleurtje_5

30-07-2024 om 15:39 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 30-07-2024 om 15:18:

Ik heb het hier al gezegd, maar volgens mij moet je alleen de koning en zijn troonopvolger onder de ministeriële verantwoordelijkheid laten vallen. Dan kan de rest van het koninklijk huis zich gewoon nuttig maken zonder dat de regering zich daar druk om hoeft te maken. Dan heb je ook niet het probleem dat prinses Laurentien tegen de regering ingaat, terwijl die verantwoordelijk is voor haar uitspraken.
Het hele koninklijk huis alleen maar lintjes laten knippen lijkt mij niet realistisch. Gaan we dan ook alle leden een salaris namens het rijk geven omdat ze niets anders mogen doen?


Als Laurentien geen lid was van het koningshuis had ze er vast ook voor gestreden. Maar het koningshuis maakt dat zij deuren eerder kan openen.

En als Laurentien het niet zou doen staat er wel iemand anders een middag en avond op de stoep van het torentje met een protestvlag. En daarna horen we er niets meer over.

Daarbij kreeg Mäbel voorheen (toen Beatrix koningin was) géén kleedgeld. Maxima en Laurentien wel. Mäbel doet heel goed werk en verdiend zelf haar kost. De vier kinderen van prinses Margriet heten dan wel prins, maar hun echtgenotes en kinderen hebben geen titel meer. En zij hebben zelf een baan.

Over salarissen gesproken. Ik heb eens een video gezien over het Europees Parlement in Straatsburg. Dát is pas echt geldsmijterij. Die leefden daar allemaal alsof ze prins en prinses waren.  En het salaris: Neem bijvoorbeeld Frans Timmermans. Hij kreeg naast het giga salaris, ook nog elke maand een behoorlijk bedrag aan kledinggeld. En wat draagt hij waarvan je zou zeggen 'soheey, daar is het kledinggeld goed aan besteed?'

 Wat bedoel je met kleedgeld? Bij mijn weten krijgen alleen de koning, zijn echtgenote, zijn opvolger en zijn voorganger een uitkering van de staat.  Andere leden van het koningshuis krijgen alleen reis- en verblijfkosten vergoed als ze namens de koning optreden. https://www.koninklijkhuis.nl/onderwerpen/financien-koninklijk-huis/overige-financiele-onderwerpen

Prinses Mabel van Oranje is nooit lid geweest van het koninklijk huis, want voor hun huwelijk is geen toestemming gevraagd. Overigens schijnt Prinses Mabel erg rijk te zijn inmiddels, dus ze heeft het ook helemaal niet nodig.

och Fleurtje kan weer afgeven op Timmermans.  

Friezinnetje schreef op 30-07-2024 om 16:41:

och Fleurtje kan weer afgeven op Timmermans.

Toch maar weer goed van Timmermans dat hij vrijwillig die blijkbaar koninklijk betaalde baan als eurocommissionaris opgegeven heeft om hier weer in de politiek te gaan.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

31-07-2024 om 09:28 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 30-07-2024 om 16:02:

Wat bedoel je met kleedgeld? Bij mijn weten krijgen alleen de koning, zijn echtgenote, zijn opvolger en zijn voorganger een uitkering van de staat. Andere leden van het koningshuis krijgen alleen reis- en verblijfkosten vergoed als ze namens de koning optreden. https://www.koninklijkhuis.nl/onderwerpen/financien-koninklijk-huis/overige-financiele-onderwerpen

Prinses Mabel van Oranje is nooit lid geweest van het koninklijk huis, want voor hun huwelijk is geen toestemming gevraagd. Overigens schijnt Prinses Mabel erg rijk te zijn inmiddels, dus ze heeft het ook helemaal niet nodig.


"Dat zegt ik"

Fleurtje_5

Fleurtje_5

31-07-2024 om 09:38 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 30-07-2024 om 16:41:

och Fleurtje kan weer afgeven op Timmermans.


Sorry, ik was weer eens vergeten dat hier alleen mag worden  'afgeven' op iedereen behalve op Timmermans.

Wat het verschil is tussen Timmermans en Wilders? Bij Wilders hoor je datgene wat hij zegt, wat hij ervan vind. Hij wind er geen doekjes omheen. Daar kun je het zwaar mee oneens zijn of niet.

Bij Timmermans hoor je iemand mooi praten, op een geniepige manier anderen de les lezen. En dat doet hij niet tégen de persoon-zelf, maar over de persoon tegen anderen. Om zelf beter uit de verf te komen.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

31-07-2024 om 09:39 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 30-07-2024 om 17:09:

[..]

Toch maar weer goed van Timmermans dat hij vrijwillig die blijkbaar koninklijk betaalde baan als eurocommissionaris opgegeven heeft om hier weer in de politiek te gaan.


Klopt, dat lag ook teveel onder het vergrootglas.

Fleurtje_5 schreef op 31-07-2024 om 09:38:

[..]


Sorry, ik was weer eens vergeten dat hier alleen mag worden 'afgeven' op iedereen behalve op Timmermans.

Wat het verschil is tussen Timmermans en Wilders? Bij Wilders hoor je datgene wat hij zegt, wat hij ervan vind. Hij wind er geen doekjes omheen. Daar kun je het zwaar mee oneens zijn of niet.

Bij Timmermans hoor je iemand mooi praten, op een geniepige manier anderen de les lezen. En dat doet hij niet tégen de persoon-zelf, maar over de persoon tegen anderen. Om zelf beter uit de verf te komen.

jij hebt het over hoe hij zijn kleedgeld besteed. Heeft niets met de politiek te maken. Daar gaat het mij om. Je haalt er van alles bij, wat niets met zijn functioneren te maken heeft. 

Fleurtje_5 schreef op 31-07-2024 om 09:28:

[..]


"Dat zegt ik"

Maar wat bedoelde je nu met kleedgeld? Ik leer graag iets bij.

Fleurtje_5 schreef op 31-07-2024 om 09:38:

[..]


Sorry, ik was weer eens vergeten dat hier alleen mag worden 'afgeven' op iedereen behalve op Timmermans.

Wat het verschil is tussen Timmermans en Wilders? Bij Wilders hoor je datgene wat hij zegt, wat hij ervan vind. Hij wind er geen doekjes omheen. Daar kun je het zwaar mee oneens zijn of niet.

Bij Timmermans hoor je iemand mooi praten, op een geniepige manier anderen de les lezen. En dat doet hij niet tégen de persoon-zelf, maar over de persoon tegen anderen. Om zelf beter uit de verf te komen.

Je weet dat het filmpje dat je gepost had een kamerdebat is? Je weet omdat je regelmatig kamerdebatten kijkt vast ook wel dat er via de voorzitter gesproken moet worden.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

31-07-2024 om 13:46 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 31-07-2024 om 09:54:

[..]

Maar wat bedoelde je nu met kleedgeld? Ik leer graag iets bij.


Zie:

Het artikel uit de Telegraaf van 13 sept. 2014 kan ik niet plaatsen. Dus een stukje van een andere site waarin het daarover gaat:

Okt. 2014:

..........

Timmermans krijgt, let op, 23.000 euro per maand, oftewel 270.000 euro per jaar voor zijn nieuwe baantje in Brussel. Maar dat is niet alles:

Behalve op een salaris kan Timmermans in Europa ook rekenen op een toeslag voor het verblijf in het buitenland van 15 procent van het jaarsalaris. Daarbovenop komt een representatietoeslag, oftwel kleedgeld, van 911,38 euro per maand
.

Verhuiskosten en reiskosten van en naar Brussel worden ook vergoed. Timmermans krijgt voordat hij daadwerkelijk aantreedt ook twee maanden salaris als "installatievergoeding".

...........

Fleurtje_5

Fleurtje_5

31-07-2024 om 13:50 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 31-07-2024 om 09:58:

[..]

Je weet dat het filmpje dat je gepost had een kamerdebat is? Je weet omdat je regelmatig kamerdebatten kijkt vast ook wel dat er via de voorzitter gesproken moet worden.


En nu? 

maar dat geldt niet alleen voor Timmermans, dat geldt voor iedereen die daar heen gaat. Je doet alsof alleen Timmermans dat krijgt. 

Fleurtje_5

Fleurtje_5

31-07-2024 om 13:55 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 31-07-2024 om 13:51:

maar dat geldt niet alleen voor Timmermans, dat geldt voor iedereen die daar heen gaat. Je doet alsof alleen Timmermans dat krijgt.


Nee doe ik niet. Ik heb gisteren .....moment, ik wil het anders wel voor je ophalen.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

31-07-2024 om 13:56 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 30-07-2024 om 15:39:

[..]


Als Laurentien geen lid was van het koningshuis had ze er vast ook voor gestreden. Maar het koningshuis maakt dat zij deuren eerder kan openen.

En als Laurentien het niet zou doen staat er wel iemand anders een middag en avond op de stoep van het torentje met een protestvlag. En daarna horen we er niets meer over.

Daarbij kreeg Mäbel voorheen (toen Beatrix koningin was) géén kleedgeld. Maxima en Laurentien wel. Mäbel doet heel goed werk en verdiend zelf haar kost. De vier kinderen van prinses Margriet heten dan wel prins, maar hun echtgenotes en kinderen hebben geen titel meer. En zij hebben zelf een baan.

Over salarissen gesproken. Ik heb eens een video gezien over het Europees Parlement in Straatsburg. Dát is pas echt geldsmijterij. Die leefden daar allemaal alsof ze prins en prinses waren. En het salaris: Neem bijvoorbeeld Frans Timmermans. Hij kreeg naast het giga salaris, ook nog elke maand een behoorlijk bedrag aan kledinggeld. En wat draagt hij waarvan je zou zeggen 'soheey, daar is het kledinggeld goed aan besteed?'

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.