Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Herfstappeltaart schreef op 29-07-2024 om 09:37:

[..]

Ik ben bang dat ze niet Wilders bedoelt maar Timmermans. Die staat in het filmpje namelijk achter de microfoon. Wilders is inderdaad een stuk enger.

Het sluit af met de interruptie van Wilders.

Daglichtlamp schreef op 29-07-2024 om 09:48:

[..]

Het sluit af met de interruptie van Wilders.

Ja i know maar Fleurtje bedoelt Timmermans.

Herfstappeltaart schreef op 29-07-2024 om 09:59:

[..]

Ja i know maar Fleurtje bedoelt Timmermans.

Ik weet het, maar ze zegt het niet. Ik vraag me ook af of ze überhaupt de moeite genomen heeft om haar eigen filmpje uit te kijken.

Daglichtlamp schreef op 29-07-2024 om 10:07:

[..]

Ik weet het, maar ze zegt het niet. Ik vraag me ook af of ze überhaupt de moeite genomen heeft om haar eigen filmpje uit te kijken.

Daglichtlamp schreef op 29-07-2024 om 10:07:

[..]

Ik weet het, maar ze zegt het niet. Ik vraag me ook af of ze überhaupt de moeite genomen heeft om haar eigen filmpje uit te kijken.

Oh, ik kijk eerlijk gezegd al die filmpjes niet, dus ik was al heel verbaasd dat Fleurtje dit over Wilders zei. Want hem zie ik op het beeld in het bericht van Fleurtje. 😁

Fleurtje_5

Fleurtje_5

29-07-2024 om 19:35 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 29-07-2024 om 16:20:

https://www.ad.nl/politiek/premier-schoof-moet-om-brandgevaar-binnen-maand-weg-uit-torentje-anders-volgt-dwangsom-van-een-ton-per-week~a83276d2/
Schoof moet nu echt verhuizen, of zou de regering gewoon de dwangsom gaan betalen?


Nee, want:

Een woordvoerder van premier Schoof laat weten dat alles zal worden gedaan om aan het besluit van de brandweer en de gemeente te voldoen. ,,We delen de zorgen over de fysieke veiligheid van onze mensen.’’

Fleurtje_5

Fleurtje_5

29-07-2024 om 19:39 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 29-07-2024 om 10:07:

[..]

Ik weet het, maar ze zegt het niet. Ik vraag me ook af of ze überhaupt de moeite genomen heeft om haar eigen filmpje uit te kijken.


A: Ik heb het filmpje hier geplaatst maar het is niet mijn eigen filmpje. Van het kanaal van Maarten van Rossem.

B:Helemaal bekeken. Van de eerste minuut tot de laatste seconde. Precies genomen: de hele 13 minuten en 52 seconden.

Fleurtje_5 schreef op 29-07-2024 om 19:39:

[..]


A: Ik heb het filmpje hier geplaatst maar het is niet mijn eigen filmpje. Van het kanaal van Maarten van Rossem.

B:Helemaal bekeken. Van de eerste minuut tot de laatste seconde. Precies genomen: de hele 13 minuten en 52 seconden.

Dan had je natuurlijk ook inhoudelijk kunnen zeggen wat je er van vond ipv te beweren dat er een enge man aan het woord was.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

30-07-2024 om 03:08 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 29-07-2024 om 20:03:

[..]

Dan had je natuurlijk ook inhoudelijk kunnen zeggen wat je er van vond ipv te beweren dat er een enge man aan het woord was.


Ik was heel inhoudelijk. Kort en krachtig.

Het is alleen niet het 'inhoudelijke' wat jij zou willen horen, anders had je genoeg gehad met één enkel woordje.

Ik laat jou de keuze om een eigen mening te vormen. Mooi hé?

Maar soms ben jij overbodig inhoudelijk. Zelfs over iets dat helemaal niet aan de orde is. Dan stel je een vraag terwijl het antwoord gewoon in het zelfde bericht staat. Zie mijn antwoord van 29 juli om 19:35 uur.

Fleurtje_5 schreef op 29-07-2024 om 19:35:

[..]


Nee, want:

Een woordvoerder van premier Schoof laat weten dat alles zal worden gedaan om aan het besluit van de brandweer en de gemeente te voldoen. ,,We delen de zorgen over de fysieke veiligheid van onze mensen.’’

Het is al minstens drie jaar bekend dat het brandgevaarlijk is in het torentje, tot nu toe heeft dat niet geleid tot haast.

Fleurtje_5 schreef op 30-07-2024 om 03:08:

[..]


Ik was heel inhoudelijk. Kort en krachtig.

Het is alleen niet het 'inhoudelijke' wat jij zou willen horen, anders had je genoeg gehad met één enkel woordje.

Ik laat jou de keuze om een eigen mening te vormen. Mooi hé?

Maar soms ben jij overbodig inhoudelijk. Zelfs over iets dat helemaal niet aan de orde is. Dan stel je een vraag terwijl het antwoord gewoon in het zelfde bericht staat. Zie mijn antwoord van 29 juli om 19:35 uur.

Sinds wanneer is "Wat een enge man is het toch" inhoudelijk?

Fleurtje_5

Fleurtje_5

30-07-2024 om 15:10 Topicstarter

Ik vind het wel brutaal van Pieter Omtzigt om zo te praten over het koningshuis. Dat hij wil beslissen wat de Oranjes 'wel of niet mogen'. Terwijl Pieter zelf nog niet echt weet wat hij wil, en volgens mij nog niet eens echt gesetteld is.

Daarbij vind ik dat Laurentien heeeeel goed werk doet. Maxima ook, maar voor Laurentien krijg ik steeds meer bewondering.

https://www.ad.nl/politiek/pieter-omtzigt-slingert-debat-aan-over-wat-de-oranjes-wel-en-niet-mogen-en-krijgt-bijval-van-wilders~a91eb8e9/

Ik heb het hier al gezegd, maar volgens mij moet je alleen de koning en zijn troonopvolger onder de ministeriële verantwoordelijkheid laten vallen. Dan kan de rest van het koninklijk huis zich gewoon nuttig maken zonder dat de regering zich daar druk om hoeft te maken. Dan heb je ook niet het probleem dat prinses Laurentien tegen de regering ingaat, terwijl die verantwoordelijk is voor haar uitspraken.
Het hele koninklijk huis alleen maar lintjes laten knippen lijkt mij niet realistisch. Gaan we dan ook alle leden een salaris namens het rijk geven omdat ze niets anders mogen doen?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.