Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Fleurtje_5

Fleurtje_5

27-07-2024 om 10:37 Topicstarter

Het ziekenhuis waar oa Frans Timmermans voor streed tijdens de verkiezingen:

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240726_96816972?utm_source=limburger&utm_medium=newsletter&utm_campaign=ochtend&utm_content=teaser&utm_term=0-0

De strijd van de huisartsenalliantie voor een volwaardig ziekenhuis in Heerlen verhardt.

.......etc.etc.etc......

Fleurtje_5 schreef op 27-07-2024 om 10:37:

Het ziekenhuis waar oa Frans Timmermans voor streed tijdens de verkiezingen:

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240726_96816972?utm_source=limburger&utm_medium=newsletter&utm_campaign=ochtend&utm_content=teaser&utm_term=0-0

De strijd van de huisartsenalliantie voor een volwaardig ziekenhuis in Heerlen verhardt. Zegsman Marc Weyts plaatst vraagtekens bij de betrouwbaarheid van Zuyderlandbestuurder David Jongen. Ook gaat de alliantie het kabinet voorstellen een nieuw ziekenhuis te bouwen.

.......etc.etc.etc......

Het artikel zit achter een betaalmuur. Wat wil je er mee zeggen fleurtje?

 Hadden Jimmy Dijk en Wilders het niet ook over dat ziekenhuis tijdens het debat over de regeringsverklaring?

Fleurtje_5

Fleurtje_5

27-07-2024 om 10:45 Topicstarter

Klopt idd. Wilders en de SP (oa Lilian M) hadden het ook over het ziekenhuis.

Ik zelf kan niet zien dat het artikel achter een betaalmuur zit. Jammer dan.

Als ik ooit GroenLinks-PvdA ga stemmen dan vanwege Habtuma de Hoop.
https://www.volkskrant.nl/volkskrant-magazine/habtamu-de-hoop-ik-denk-dat-veel-vrienden-geholpen-zouden-zijn-met-onze-politiek-maar-zij-zullen-nooit-links-stemmen~b85d381f/
‘Ook merk ik dat de persoonlijke verhoudingen in Den Haag de laatste tijd erg verscherpt zijn. Vroeger was de teneur: keihard op de inhoud, niet op de persoon. Dat is nu anders. Bij Dilan Yesilgöz zie je de walging als ze de naam Frans Timmermans uitspreekt, idioot vind ik dat. Mij maakt het niet echt uit van welke partij iemand is, ook met PVV’ers heb ik een goede verstandhouding. Harm Beertema, met wie ik in de commissie onderwijs zat, zei af en toe bizarre dingen, maar we dronken wel elke twee weken even een biertje.’
--------------
‘In de politiek heb je goede verhoudingen nodig. Met GroenLinks-PvdA hebben we 25 zetels; we moeten wel samenwerken met andere partijen om iets voor elkaar te krijgen. Als ik geen biertje kan drinken met mensen met wie ik het oneens ben, heb ik ook niet het krediet om dingen voor elkaar te krijgen. Natuurlijk vind ik bepaalde uitspraken die Harm Beertema heeft gedaan verschrikkelijk. Maar hij is een oud-leraar, op het gebied van onderwijs ben ik ervan overtuigd dat hij het beste met kinderen voorhad. De meeste Kamerleden zitten er met de beste intenties. Ik wil dat blijven zien in collega’s.’
=======
‘Jij moet je óók inzetten. Ik zou willen dat meer mensen zich realiseren hoeveel geluk we hebben hier in Nederland. Ik heb veel vrienden die zeggen: ik heb gestemd, mijn plicht gedaan, over vier jaar zie ik wel weer. Terwijl je elke dag actief burger bent. Ik zeg niet dat je de politiek in moet, maar er zijn veel meer manieren om je maatschappelijke bijdrage te leveren. Ik denk dat we daar te weinig oog voor hebben, dat iedereen heel individualistisch kijkt hoe ze het meeste uit hun eigen leven kunnen halen. Solidariteit, gemeenschapszin, om je heen kijken en denken: wat kan ik doen? Dat is niet iets van de politiek, maar van de samenleving.’

Daglichtlamp schreef op 27-07-2024 om 15:36:

Als ik ooit GroenLinks-PvdA ga stemmen dan vanwege Habtuma de Hoop.
https://www.volkskrant.nl/volkskrant-magazine/habtamu-de-hoop-ik-denk-dat-veel-vrienden-geholpen-zouden-zijn-met-onze-politiek-maar-zij-zullen-nooit-links-stemmen~b85d381f/
‘Ook merk ik dat de persoonlijke verhoudingen in Den Haag de laatste tijd erg verscherpt zijn. Vroeger was de teneur: keihard op de inhoud, niet op de persoon. Dat is nu anders. Bij Dilan Yesilgöz zie je de walging als ze de naam Frans Timmermans uitspreekt, idioot vind ik dat. Mij maakt het niet echt uit van welke partij iemand is, ook met PVV’ers heb ik een goede verstandhouding. Harm Beertema, met wie ik in de commissie onderwijs zat, zei af en toe bizarre dingen, maar we dronken wel elke twee weken even een biertje.’
--------------
‘In de politiek heb je goede verhoudingen nodig. Met GroenLinks-PvdA hebben we 25 zetels; we moeten wel samenwerken met andere partijen om iets voor elkaar te krijgen. Als ik geen biertje kan drinken met mensen met wie ik het oneens ben, heb ik ook niet het krediet om dingen voor elkaar te krijgen. Natuurlijk vind ik bepaalde uitspraken die Harm Beertema heeft gedaan verschrikkelijk. Maar hij is een oud-leraar, op het gebied van onderwijs ben ik ervan overtuigd dat hij het beste met kinderen voorhad. De meeste Kamerleden zitten er met de beste intenties. Ik wil dat blijven zien in collega’s.’
=======
‘Jij moet je óók inzetten. Ik zou willen dat meer mensen zich realiseren hoeveel geluk we hebben hier in Nederland. Ik heb veel vrienden die zeggen: ik heb gestemd, mijn plicht gedaan, over vier jaar zie ik wel weer. Terwijl je elke dag actief burger bent. Ik zeg niet dat je de politiek in moet, maar er zijn veel meer manieren om je maatschappelijke bijdrage te leveren. Ik denk dat we daar te weinig oog voor hebben, dat iedereen heel individualistisch kijkt hoe ze het meeste uit hun eigen leven kunnen halen. Solidariteit, gemeenschapszin, om je heen kijken en denken: wat kan ik doen? Dat is niet iets van de politiek, maar van de samenleving.’

Fantastische man lijkt me dit. Ik stem al PvdA/GroenLinks overigens.

Bij de volgende verkiezingen gaat mijn stem naar Habtuma de Hoop.
Ik stem al op de partij en ben recent zelfs PvdA-lid geworden. 
De man heet De Hoop en door jonge mensen als hij houd ik ook hoop dat het toch ooit goed komt in dit land. 

Fleurtje_5

Fleurtje_5

28-07-2024 om 18:57 Topicstarter

  Ik vind dat de koning deze twee heren dan geen lintje moet geven. Toen het kabinet destijds meermaals viel was het koningin Beatrix die overeind bleef staan. In het buitenland kijken ze op naar ons koningshuis.

https://nos.nl/nieuwsuur/video/2530254-omtzigt-en-wilders-leden-koninklijk-huis-mogen-zich-niet-bemoeien-met-beleid

Omtzigt en Wilders: 'Leden Koninklijk Huis mogen zich niet bemoeien met beleid'

Omtzigt en Wilders gooien een knuppel in het koninklijke hoenderhok: leden van het Koninklijk huis moeten zich niet meer bemoeien met beleid. Als het aan de politici ligt, houden zij zich alleen nog aan ceremoniële taken.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

28-07-2024 om 19:06 Topicstarter


https://youtu.be/EnY5u-Adwz4?si=_grPUUwvRh_QXPtp Youtubekanaal van MAARTEN VAN ROSSEM en Tom Jessen.

Wat is het toch een enge man achter die microfoon.

Fleurtje_5 schreef op 28-07-2024 om 18:57:

Ik vind dat de koning deze twee heren dan geen lintje moet geven. Toen het kabinet destijds meermaals viel was het koningin Beatrix die overeind bleef staan. In het buitenland kijken ze op naar ons koningshuis.

https://nos.nl/nieuwsuur/video/2530254-omtzigt-en-wilders-leden-koninklijk-huis-mogen-zich-niet-bemoeien-met-beleid

Omtzigt en Wilders: 'Leden Koninklijk Huis mogen zich niet bemoeien met beleid'

Omtzigt en Wilders gooien een knuppel in het koninklijke hoenderhok: leden van het Koninklijk huis moeten zich niet meer bemoeien met beleid. Als het aan de politici ligt, houden zij zich alleen nog aan ceremoniële taken.

Ze hebben gelijk. Voor hetzelfde geld komt er een nazaat op de troon die zo gek is als een deur. Geen macht geven deze mensen. We hebben ze niet gekozen.

Enge man inderdaad die Wilders met zijn Nederland wordt weer van ons. Volgens mij is Nederland altijd al van ons, dus wat bedoeld hij dan precies? Van wie moet Nederland dan afgepakt worden?

Daglichtlamp schreef op 28-07-2024 om 20:30:

Enge man inderdaad die Wilders met zijn Nederland wordt weer van ons. Volgens mij is Nederland altijd al van ons, dus wat bedoeld hij dan precies? Van wie moet Nederland dan afgepakt worden?

Van iedereen die niet precies doet en zich gedraagt hoe hij wil dat iedereen zich gedraagt. 

En dat is dan de "Partij van de Vrijheid"

Herfstappeltaart schreef op 28-07-2024 om 19:33:

[..]

Ze hebben gelijk. Voor hetzelfde geld komt er een nazaat op de troon die zo gek is als een deur. Geen macht geven deze mensen. We hebben ze niet gekozen.

Maar hebben ze echt macht als ze gewoon iets zinvols mogen doen met hun leven? Ik zou denk ik zelf alleen de koning en de directe troonopvolger onder de minstriele verantwoordelijk laten vallen. Dat zou al veel schelen denk ik.

Daglichtlamp schreef op 28-07-2024 om 21:28:

[..]

Maar hebben ze echt macht als ze gewoon iets zinvols mogen doen met hun leven? Ik zou denk ik zelf alleen de koning en de directe troonopvolger onder de minstriele verantwoordelijk laten vallen. Dat zou al veel schelen denk ik.

Iets zinsvols doen is prima wat mij betreft, maar dat kan ook zonder je in politiek beleid te mengen.

Daglichtlamp schreef op 28-07-2024 om 20:30:

Enge man inderdaad die Wilders met zijn Nederland wordt weer van ons. Volgens mij is Nederland altijd al van ons, dus wat bedoeld hij dan precies? Van wie moet Nederland dan afgepakt worden?

Ik ben bang dat ze niet Wilders bedoelt maar Timmermans. Die staat in het filmpje namelijk achter de microfoon. Wilders is inderdaad een stuk enger.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.