Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


krulliebollie schreef op 05-07-2024 om 21:28:

[..]

Toevallig weet ik dat wel..

Je denkt het te weten dat is heel wat anders. Je kent me duidelijk niet anders zou je wel anders piepen haha. Maar laten we zoals Daglichtlamp zei het hier een beetje netjes houden (al is dat blijkbaar te veel gevraagd hier voor mensen die niet goed tegen een andere mening kunnen dan een links progressieve mening. Afgelopen dagen gebeurde dit ook min of meer in Den Haag.  Een openbare soort van Viafora 2.0 heel komisch). 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 05-07-2024 om 21:39:

[..]

Ik vind het raar dat GL en PvdA samen zijn gegaan. Fijn natuurlijk wat betreft zetels en stemmen, maar je wordt als stemmer wel gedwongen de andere partij "erbij" te nemen. Of op een andere partij te stemmen als het eerste geen optie is.

Puur vanwege strategische redenen denk ik dat ze zijn samengegaan. En gelet op de laatste koers van de Pvda passen ze er nu eerder bij dan vroeger het geval was. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 05-07-2024 om 21:51:

[..]

Timmermans lag ook echt niet lekker als lijsttrekker, hij haalde niet eens de helft van de stemmen. Dat was bij andere lijsttrekkers anders.

In mijn ogen is dat een beetje vergelijkbaar met Kaag. Ook elders "reuze belangrijk" en dan, om voor het einde van hun loopbaan toch nog een keer "een hoogste ambt" te kunnen pakken, neerdalen naar Nederland met de gedachte dat hier alles hetzelfde is gebleven en dat zij kunnen teren op oude 'roem'. Zowel Kaag als Timmermans kwamen naar NL alsof de buit al binnen was. 

En bij beiden is het mis gegaan. Helemaal fout ingeschat. Zegt alles hoe hoog zij zelf opkijken tegen alles wat je "internationaal" gedaan hebt en totaal niet in de gaten hebben dat alleen dat kleine clubje om je heen (dat je sowieso altijd naar de ogen kijkt) misschien ook zo denkt, maar de rest van NL niet per definitie zo denkt c.q. dat ook wil. 

Friezinnetje schreef op 05-07-2024 om 22:11:

https://nos.nl/artikel/2527635-pvv-kiest-in-europarlement-voor-nieuwe-alliantie-van-hongaarse-premier-orban
En dan nu maar lekker aanpappen met Orban.

Inderdaad. Het is een gevaarlijk stel bij elkaar. Officieel Oekraïne steunen, maar ondertussen vriendjes van Poetin. We moeten ze héél goed in de gaten houden. Oók Wilders en consorten.

Dietloverzzz schreef op 06-07-2024 om 00:08:

[..]

Je denkt het te weten dat is heel wat anders. Je kent me duidelijk niet anders zou je wel anders piepen haha. Maar laten we zoals Daglichtlamp zei het hier een beetje netjes houden (al is dat blijkbaar te veel gevraagd hier voor mensen die niet goed tegen een andere mening kunnen dan een links progressieve mening. Afgelopen dagen gebeurde dit ook min of meer in Den Haag. Een openbare soort van Viafora 2.0 heel komisch).

Wie de schoen past trekke hem aan. Mijn opmerking ging ook over jouw taalgebruik.

Lexus schreef op 05-07-2024 om 20:12:

[..]

Ja precies, dat wilde ik ook zeggen met het bericht waar je op reageerde: ze doen of het over hoofddoekjes gaat, maar daar gaat het niet over. Seksisme van een andere cultuur wordt gebruikt om die cultuur te demoniseren. Seksisme van de eigen cultuur is getolereerd en wordt zelfs gepropageerd. Ik ben tegen beide vormen overigens.

Eens.

Een heleboel mannen die rechts stemmen vinden het wel fijn als vrouwen een toontje (of twee, drie) lager zingen en we even goed op ons nummer worden gezet. En dat is nog zacht uitgedrukt. Wanneer je even iets zegt over seksisme, dan ben je al een 'feminazi', een 'wokie' of een 'emotioneel vrouwmens'. 

Daarom vertrouw ik die zogenaamde bezorgdheid voor vrouwen die gedwongen een hoofddoek zouden moeten dragen ook helemaal niet.

Daglichtlamp schreef op 06-07-2024 om 08:22:

[..]

Wie de schoen past trekke hem aan. Mijn opmerking ging ook over jouw taalgebruik.

Mijn taalgebruik?? Kijk even waar ik op reageerde joh. Wie kaatst kan de bal verwachten. En ja nu zeker weer ontopic. 

Dietloverzzz schreef op 06-07-2024 om 00:08:

[..]

Je denkt het te weten dat is heel wat anders. Je kent me duidelijk niet anders zou je wel anders piepen haha. Maar laten we zoals Daglichtlamp zei het hier een beetje netjes houden (al is dat blijkbaar te veel gevraagd hier voor mensen die niet goed tegen een andere mening kunnen dan een links progressieve mening. Afgelopen dagen gebeurde dit ook min of meer in Den Haag. Een openbare soort van Viafora 2.0 heel komisch).

Heb je het nu over de PVV die hun eigen premier meteen begonnen te ondermijnen? 

Als er een groep niet tegen een andere mening kan is het wel rechts. Altijd de mond vol over vrijheid van meningsuiting, maar niet snappen dat als iemand een mening heeft over hun mening, dat dit niet een beknotting is van hun vrijheid van meningsuiting maar ook iemand die zijn mening uit. 


Luchtpost schreef op 06-07-2024 om 00:40:

[..]

In mijn ogen is dat een beetje vergelijkbaar met Kaag. Ook elders "reuze belangrijk" en dan, om voor het einde van hun loopbaan toch nog een keer "een hoogste ambt" te kunnen pakken, neerdalen naar Nederland met de gedachte dat hier alles hetzelfde is gebleven en dat zij kunnen teren op oude 'roem'. Zowel Kaag als Timmermans kwamen naar NL alsof de buit al binnen was.

En bij beiden is het mis gegaan. Helemaal fout ingeschat. Zegt alles hoe hoog zij zelf opkijken tegen alles wat je "internationaal" gedaan hebt en totaal niet in de gaten hebben dat alleen dat kleine clubje om je heen (dat je sowieso altijd naar de ogen kijkt) misschien ook zo denkt, maar de rest van NL niet per definitie zo denkt c.q. dat ook wil.

Ik denk dat zij ook niet de juiste toon weten te raken voor veel mensen in Nederland. 

kerstbeer schreef op 06-07-2024 om 08:58:

[..]

Heb je het nu over de PVV die hun eigen premier meteen begonnen te ondermijnen?

Als er een groep niet tegen een andere mening kan is het wel rechts. Altijd de mond vol over vrijheid van meningsuiting, maar niet snappen dat als iemand een mening heeft over hun mening, dat dit niet een beknotting is van hun vrijheid van meningsuiting maar ook iemand die zijn mening uit.


Dat vind ik ook hartstikke fout. Ik zeg ook niet voor niets dat ik het een poppenkast vond. Voor de rest vond ik de PVV het wel echt heel goed doen.

In die kamer was het verder toch echt links die maar bleef doorzagen over futiliteiten en de PVV en Wilders bleef afzeiken terwijl 2,5 miljoen mensen erop hebben gestemd en ze daar voor andere dingen zouden moeten zijn. Als dat hun mening is en dat even benoemen prima (hebben ze al 100.000 keer gedaan) maar dan klaar en weer door op de inhoud. 

Links probeert steeds maar te denken te bepalen hoe mensen moeten denken wat ze moeten doen en wat voor woorden mensen wel of niet mogen gebruiken en anders deug je niet wordt je direct negatief weg gezet, etc. Dat zag je ook heel duidelijk in de kamer terug. Een soort Viafora 2.0.

Maar goed iedereen kijkt er weer duidelijk anders naar. 

Luchtpost schreef op 06-07-2024 om 00:40:

[..]

In mijn ogen is dat een beetje vergelijkbaar met Kaag. Ook elders "reuze belangrijk" en dan, om voor het einde van hun loopbaan toch nog een keer "een hoogste ambt" te kunnen pakken, neerdalen naar Nederland met de gedachte dat hier alles hetzelfde is gebleven en dat zij kunnen teren op oude 'roem'. Zowel Kaag als Timmermans kwamen naar NL alsof de buit al binnen was.

En bij beiden is het mis gegaan. Helemaal fout ingeschat. Zegt alles hoe hoog zij zelf opkijken tegen alles wat je "internationaal" gedaan hebt en totaal niet in de gaten hebben dat alleen dat kleine clubje om je heen (dat je sowieso altijd naar de ogen kijkt) misschien ook zo denkt, maar de rest van NL niet per definitie zo denkt c.q. dat ook wil.

Ik lees net dat ik het helemaal fout zie. 😁

kerstbeer schreef op 06-07-2024 om 08:58:

[..]

Heb je het nu over de PVV die hun eigen premier meteen begonnen te ondermijnen?

Als er een groep niet tegen een andere mening kan is het wel rechts. Altijd de mond vol over vrijheid van meningsuiting, maar niet snappen dat als iemand een mening heeft over hun mening, dat dit niet een beknotting is van hun vrijheid van meningsuiting maar ook iemand die zijn mening uit.


Schoof is partijloos.

Dietloverzzz schreef op 06-07-2024 om 09:06:

[..]

Dat vind ik ook hartstikke fout. Ik zeg ook niet voor niets dat ik het een poppenkast vond. In die kamer was het toch echt links die maar bleef doorzagen over futiliteiten en de PVV bleef afzeiken terwijl 2,5 miljoen mensen erop hebben gestemd en ze daar voor andere dingen zouden moeten zijn. Als dat hun mening is en dat benoemen prima maar dan klaar en weer door op de inhoud.

Links probeert steeds maar te denken te bepalen hoe mensen moeten denken wat ze moeten doen en wat voor woorden mensen wel of niet mogen gebruiken en anders deug je niet wordt je direct negatief weg gezet, etc. Dat zag je ook heel duidelijk in de kamer terug. Een soort Viafora 2.0.

Maar goed iedereen kijkt er weer duidelijk anders naar.

Ik blijf het frappant vinden hoe PVV stemmers niet begrijpen dat oppositie nu eenmaal kritiek levert. Zeker gezien hoe Wilders daar al heel lang bekend om staat. Nu hij zelf bij de gevestigde orde hoort, is het opeens niet meer de bedoeling, blijkbaar. 

Oppositie is normaal van oppositie partijen. Wat niet normaal is, is dat een partij zo snel al hun premier gaan ondermijnen door kinderachtig getweet en hem aanspreekt met 'dan moet u zeggen' in plaats van via de voorzitter te spreken, zoals het hoort. Heb er steeds minder vertrouwen in dat ze echt willen besturen.

Rechts en conservatief geeft al eeuwen aan hoe mensen moeten denken en zich te gedragen. En dat ging er niet bepaald goedschiks aan toe. 

Als je over het Viafora wil beginnen, kijk dan ook even naar hoe sommige rechtse mensen tekeer gaan in de tegen-woke topics, sorry, ik bedoel "wokies" topics. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 06-07-2024 om 09:09:

[..]

Schoof is partijloos.

Joh. En toch is het de premier die bij hun coalitie hoort. 

Heb nog nooit een coalitie zo snel zo erg met elkaar zien ruzien. Zelfs niet toen de LPF in de regering zat begon het niet zo snel.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 06-07-2024 om 09:09:

[..]

Schoof is partijloos.

Schoof is gevraagd door de vier partijen, dus die mogen zich ook wel een beetje verantwoordelijk voor hem tonen. Het is toch schandalig dat Bontebal en Bikker dat moeten doen?

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/plenaire_verslagen/detail/2023-2024/91

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/plenaire_verslagen/detail/2023-2024/92

Ik zou zeggen, lees de verslagen van de twee dagen debatten over de regeringsverklaring, dan zie je hoe weinig interrupties van de regeringspartijen gaan over hun plannen waar Nederland wat aan heeft. Het is alleen maar hakken op de oppositie.


Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.