Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Nog niet zo lang geleden liep een te groot deel van de bevolking hijgend achter Baudet aan, waarschuwingen van mensen die hem doorzagen in de wind slaand: 'Wat negatief weer, dat zure links ook altijd." 
Baudet bleek inderdaad weinig soeps, de volgende die acte de présence gaf was Van der Plas met haar BBB, gelukkig is zij van een ander kaliber dan Baudet, maar toch: weer hetzelfde stramien: alle hoop was op haar gericht.
En dan nu PVV of eigenlijk Wilders, hij is nu de nieuwe messias, voor hoe lang? En wat gebeurt er daarna? Ik houd mijn hart vast. Leren mensen dan niet van ervaringen uit het verleden?

krulliebollie schreef op 05-07-2024 om 18:49:

[..]

Nee, deze vrouw voelt zich niet bekocht. Vind nog steeds dat Timmermans slecht is omdat hij niet in ene de eigen bijdrage wilde afschaffen en vind Wilders een held omdat hij dit wel wilde… ook zij vind Wilders een held net als sommige posters hier omdat ze niet doorheeft dat hij glashard heeft gelogen.. maarja.. hij wil wel he.. maar het zijn natuurlijk de anderen die er voor zorgen dat hij dat niet kan doen. Blinde liefde.

O ja, natuurlijk!

Herfstappeltaart schreef op 05-07-2024 om 19:05:

[..]

Inderdaad. Wilders is allesbehalve dom. Dat is juist wat hem gevaarlijk maakt. Het is goede debater en manipulator. Hij weet preciés wat hij zeggen moet om een bepaald effect te bereiken.

Inderdaad, hij weet precies op welke knoppen hij moet drukken. 

Daglichtlamp schreef op 05-07-2024 om 19:17:

[..]

Ik heb het even opgezocht: https://www.deorkaan.nl/zaanse-cindy-blij-met-plan-eigen-risico/

Zou ze überhaupt iets hebben gehoord en begrepen van wat Timmermans nu werkelijk tegen haar zei in dat bewuste gesprek? Het lijkt wel of de oorklepjes dicht waren. 

Elaine68 schreef op 05-07-2024 om 18:55:

[..]

Te dom om te poepen.

Moet je horen wie het zegt. Je kan niets anders dan mensen proberen te beledigen. Dat vind ik pas achterlijk.

krulliebollie schreef op 05-07-2024 om 19:01:

[..]

Ja, slim is ze i.i.g. niet.. maar goed ik wil niet alle Wilders stemmer dom noemen want dat is ook niet conform de waarheid.

Dat weet je helemaal niet. Denken dat je dat wel weet is pas dom. 

Dietloverzzz schreef op 05-07-2024 om 19:50:

[..]

Moet je horen wie het zegt. Je kan niets anders dan mensen proberen te beledigen. Dat vind ik pas achterlijk.

Laten we hier het debat een beetje netjes proberen te houden. Elkaar voor dom of achterlijk uitmaken helpt niet.

felija schreef op 05-07-2024 om 16:18:

[..]

Rechts is bang voor onderdrukking door andere culturen, maar waar je dan weer niets over hoort, zijn figuren als bijvoorbeeld Andrew Tate. Er wordt met een vergrootglas gekeken naar onderdrukkende elementen uit andere culturen, maar mannetjes als Andrew Tate gaan ondertussen keihard aan de haal met onze normen en waarden als het om de onderdrukking van vrouwen gaat.

Ja precies, dat wilde ik ook zeggen met het bericht waar je op reageerde: ze doen of het over hoofddoekjes gaat, maar daar gaat het niet over. Seksisme van een andere cultuur wordt gebruikt om die cultuur te demoniseren. Seksisme van de eigen cultuur is getolereerd en wordt zelfs gepropageerd. Ik ben tegen beide vormen overigens. 

felija schreef op 05-07-2024 om 19:25:

Nog niet zo lang geleden liep een te groot deel van de bevolking hijgend achter Baudet aan, waarschuwingen van mensen die hem doorzagen in de wind slaand: 'Wat negatief weer, dat zure links ook altijd."
Baudet bleek inderdaad weinig soeps, de volgende die acte de présence gaf was Van der Plas met haar BBB, gelukkig is zij van een ander kaliber dan Baudet, maar toch: weer hetzelfde stramien: alle hoop was op haar gericht.
En dan nu PVV of eigenlijk Wilders, hij is nu de nieuwe messias, voor hoe lang? En wat gebeurt er daarna? Ik houd mijn hart vast. Leren mensen dan niet van ervaringen uit het verleden?

En daarvoor hadden we de LPF. Ben benieuwd of dit kabinet langer zit dan het kabinet met de LPF (87 dagen). Ze hebben het voordeel dat ze eerst zomervakantie hebben, dus dat helpt misschien om de 87 dagen te halen (dat zou 27 september zijn, dus dan moeten ze wel Prinsjesdag halen).

Maar ik moet er niet aan denken, als ze nu vallen, hoe moet dit kabinet ooit demissionair regeren?

Daglichtlamp schreef op 05-07-2024 om 20:14:

[..]

En daarvoor hadden we de LPF. Ben benieuwd of dit kabinet langer zit dan het kabinet met de LPF (87 dagen). Ze hebben het voordeel dat ze eerst zomervakantie hebben, dus dat helpt misschien om de 87 dagen te halen (dat zou 27 september zijn, dus dan moeten ze wel Prinsjesdag halen).

Maar ik moet er niet aan denken, als ze nu vallen, hoe moet dit kabinet ooit demissionair regeren?

Ik moet je het antwoord schuldig blijven, ik zie slechts één grote chaos.

Daglichtlamp schreef op 05-07-2024 om 19:53:

[..]

Laten we hier het debat een beetje netjes proberen te houden. Elkaar voor dom of achterlijk uitmaken helpt niet.

Inderdaad, dat zijn mores voor in de tweede kamer…

Lexus schreef op 05-07-2024 om 20:12:

[..]

Ja precies, dat wilde ik ook zeggen met het bericht waar je op reageerde: ze doen of het over hoofddoekjes gaat, maar daar gaat het niet over. Seksisme van een andere cultuur wordt gebruikt om die cultuur te demoniseren. Seksisme van de eigen cultuur is getolereerd en wordt zelfs gepropageerd. Ik ben tegen beide vormen overigens.

Exact. Maar wat dat betreft volgt de debatlijn hier precies de gedachtelijn van Wilders. 

krulliebollie schreef op 05-07-2024 om 19:00:

[..]

Ik hoop echt dat kabinet op z’n minst een jaar blijft functioneren omdat anders de kiezers van deze partijen blijven roepen dat het de schuld van links is dat het niet gelukt is. Net als dat jij blijft roepen hoe vreselijk de oppositie zich gedraagt terwijl Wilders veel grover en ongenuanceerder is geweest toen hij in de oppositie zat.

Ja maar dat is de schuld van de andere coalitiepartijen want daarom kan Wilders niet gewoon doen wat hij wil. Dat hij zelf niet weet hoe, of zelfs weet dat hij wat hij belooft niet waar kan maken heeft daar niiiiiiiïiks mee te maken.

Dietloverzzz schreef op 05-07-2024 om 19:53:

[..]

Dat weet je helemaal niet. Denken dat je dat wel weet is pas dom.

Toevallig weet ik dat wel.. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.