Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Alle partijen hebben wel iets, maar de meer linkse partijen doen wel de meeste moeite om de potentiële kiezers af te stoten.

Security van de staat staat bij mij op één. Dat vind ik het belangrijkste punt. Ik kan echt geen haat opbrengen naar welke partij dan ook met andere prioriteiten. Zelfs de standpunten van Denk en Baudet kan ik me nog in verplaatsen. Alleen de manier waarop sommigen hun tegenstanders te lijf gaan vind ik niet chic genoeg naar mijn smaak en dat is de reden waarom ik niet op deze mensen zou gaan stemmen.

kerstbeer schreef op 05-07-2024 om 12:57:

[..]

Klagen over moddergooien door een PVV-stemmer is toch wel te kras:

https://twitter.com/Sandra_van_Dam1/status/1808963472912495002

Het raarst blijft dat de PVV nu al hun premier ondermijnen. Dat de oppositie oppositie geeft schijnt vreemd genoeg een nieuw verschijnsel te zijn voor PVV stemmers nu ze zelf niet oppositie zijn. Dit ondanks dat Wilders altijd bij de hardste stemmen in de oppositie hoorde.

Moddergooien en op de persoon spelen, dat deed Wilders niet toch? Alleen een beetje lomp en recht voor zijn raap joh. 

Poezel_en_Wip schreef op 05-07-2024 om 12:56:

[..]

Om de gehele situatie valt in het geheel niets te lachen. Om jouw rare kinderlijke reacties hier dan weer wel. 'Go Wilders go.'? Je doet het er echt om hè?

Fijn dat je erom kan lachen. Lachen is gezond

Dietloverzzz schreef op 05-07-2024 om 12:39:

[..]

Het was niet even benoemen maar eindeloos erover doorzagen. Vind ik wel een verschil. Er is gestemd, er is een coalitie gevormd dus klaaar. Hup over de inhoud zou ik zeggen.

maar de xenofobe geluiden zagen ook al jaren door toch? Ook weinig inhoudelijk... of wait what?

Ik denk dat het allemaal wel goed zal komen. Kaag zei als coalitiepartner ook tegen Rutte "hier scheiden onze wegen" en dat bleek uiteindelijk toch niet de keuze te zijn. De mensen zullen zich, uit ergernis, vooral het eerste deel van gisteren herinneren waar de oppositie niet zoveel anders deed dan polariseren en dat zijn de mensen nu juist zo ontzettend zát. 
Als Schoof erin slaagt om de coalitie tot een goed samenwerkingsverband te smeden, dan staan zij sterk. Gezien de tijd hebben zij nog maar amper de gelegenheid gehad met elkaar te praten dus wat dat betreft is het goed dat zij de komende tijd met elkaar aan de slag gaan. 

Dat oeverloze hoofddoekjes gedoe (en het laten spreken door Esmah terwijl alleen de partijleiders gisteren zouden spreken) leek misschien even leuk om mensen met een ander geloof (?!) weg te zetten als racist (?!) en om te zeggen hoe slecht uitsluiting (?) is, maar het kan ook tegen gaan werken. 
Hier een interessante tweet: https://x.com/d62darya/status/1808955190994702389

Van Baarle en Ouwehand (allebei 3 zetels) hebben veel ergernis opgewekt.
En Dassen schreeuwt staat daar wel hard te schreeuwen alsof hij de grootste oppositiepartij vertegenwoordigt, maar met zijn 2 zetels heeft hij 1.33 % van de 150 zetels. 

Zilver_gray schreef op 05-07-2024 om 12:26:

[..]

Nou liever geen “gtst voorstelling”, maar een serieus debat over hoe ze problemen in dit land willen gaan oplossen, en doen waarvoor ze betaald worden.

niet meer op reageren, totaal niet serieus te nemen. 

En eens, het was allemaal erg slecht, volgens sommige partijen, maar ik zie het ze nog niet doen. Helemaal niet na het 'debat' van gisteren

Luchtpost schreef op 05-07-2024 om 13:17:


Dat oeverloze hoofddoekjes gedoe (en het laten spreken door Esmah terwijl alleen de partijleiders gisteren zouden spreken) leek misschien even leuk om mensen met een ander geloof (?!) weg te zetten als racist (?!) en om te zeggen hoe slecht uitsluiting (?) is, maar het kan ook tegen gaan werken.

Mevrouw Lahlah mocht spreken omdat door anderen in het debat over haar gesproken was. Ik ben blij dat Kamervoorzitter Bosma haar dat toegestaan heeft.

rionyriony schreef op 05-07-2024 om 11:06:

Politici zijn vooral bezig met hun carrière. En ook wordt het spelletje erg attractief gevonden. Kamerleden zien het als iets moois op hun CV. Als je je in je partij hebt opgewerkt, is je kostje gekocht. Bijvoorbeeld Carola Schouten nu voorgedragen als burgemeester van Rotterdam.

Carola Schouten heeft helemaal geen grote partij achter haar staan die dit soort dingen voor haar kan regelen. Ik denk dat ze echt door de  gemeenteraad gekozen is vanwege haar kwaliteiten en natuurlijk ook vanwege haar netwerk. Dat laatste is belangrijk als burgemeester van een stad als Rotterdam.

Dietloverzzz schreef op 05-07-2024 om 12:44:

[..]

Die is er niet zoals we hebben kunnen zien. PVV is '" de minst slechte keuze". Go Wilders go.

Voor mij is Wilders de slechtste keuze ever. Ik geloof inmiddels niet meer in de goedheid van de mensen van die partij. In mijn ogen een kwaadaardige dictatoriale man met kwaadaardige mensen die alles doen wat hij wil. 

Daglichtlamp schreef op 05-07-2024 om 13:31:

[..]

Mevrouw Lahlah mocht spreken omdat door anderen in het debat over haar gesproken was. Ik ben blij dat Kamervoorzitter Bosma haar dat toegestaan heeft.

Je kan je afvragen wie er mee geholpen is. 

Wie de hoofddoek toch niet zo vrijwillig draagt, zal gewoon doorgaan met het dragen van een hoofddoek en desgevraagd zeggen dat zij dat geheel vrijwillig doet. 

Wie echt uit vrije wil een hoofddoek draagt, heeft een betoog zoals dit helemaal niet nodig en zal zich er mogelijk zelfs aan ergeren steeds maar weer 'besproken' te worden alsof er voor je opgekomen moet worden - alsof je dat zelf niet zou kunnen. Ik vind het vrij badinerend overkomen.

In feite zou je zelfs kunnen stellen dat het "menen te moeten opkomen voor" héél veel zegt over hoe diegene zelf over moslima's of over hoofddoeken denkt (ingepakt in deugverpakking). 

Daglichtlamp schreef op 05-07-2024 om 13:38:

[..]

Carola Schouten heeft helemaal geen grote partij achter haar staan die dit soort dingen voor haar kan regelen. Ik denk dat ze echt door de gemeenteraad gekozen is vanwege haar kwaliteiten en natuurlijk ook vanwege haar netwerk. Dat laatste is belangrijk als burgemeester van een stad als Rotterdam.

Offtopic: ik ben zo gesteld geraakt op jouw altijd onderbouwde manier van posten, mijn complimenten! Erg zinvol en nodig temidden van het gekrakeel.

Daglichtlamp schreef op 05-07-2024 om 13:31:

[..]

Mevrouw Lahlah mocht spreken omdat door anderen in het debat over haar gesproken was. Ik ben blij dat Kamervoorzitter Bosma haar dat toegestaan heeft.

Ik ook. Ik vond dat best opmerkelijk. Hoe erg ik Bosma ook verafschuw, als voorzitter doet hij het best goed, eerlijk is eerlijk.

Dietloverzzz schreef op 05-07-2024 om 12:21:

Hopelijk weer snel een nieuw debat en weer een nieuwe gtst voorstelling.

Ik reageer hier niet zo vaak, maar wat een ongelofelijk kortzichtige, überdomme opmerking dit. Hou je ook nog een beetje voor ogen waar het eigenlijk om gaat hier?

Het kabinet en wat ze gaan doen is voor veel mensen letterlijk van levensbelang.

Herfstappeltaart schreef op 05-07-2024 om 14:55:

[..]

Ik reageer hier niet zo vaak, maar wat een ongelofelijk kortzichtige, überdomme opmerking dit. Hou je ook nog een beetje voor ogen waar het eigenlijk om gaat hier?

Het kabinet en wat ze gaan doen is voor veel mensen letterlijk van levensbelang.

Van verontwaardigd en boos zijn over de gang zaken in de politiek op een forum en katten op anderen wordt het niet beter (er verandert niets) en de wereld wordt er ook niet mooier van. Dan liever maar de humor ervan inzien van die gekke politiek van tegenwoordig.

Dietloverzzz schreef op 05-07-2024 om 15:02:

[..]

Van verontwaardigd en boos zijn over de gang zaken in de politiek op een forum en katten op anderen wordt het niet beter (er verandert niets) en de wereld wordt er ook niet mooier van. Dan liever maar de humor ervan inzien van die gekke politiek van tegenwoordig.

Ik vind er niks humoristisch aan. Ik vind het alleen maar gevaarlijk en dieptriest wat er allemaal gebeurt met deze PVV in de regering. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.