Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Dietloverzzz schreef op 05-07-2024 om 12:21:

Hopelijk weer snel een nieuw debat en weer een nieuwe gtst voorstelling.

Nou liever geen “gtst voorstelling”, maar een serieus debat over hoe ze problemen in dit land willen gaan oplossen, en doen waarvoor ze betaald worden.

Dietloverzzz schreef op 05-07-2024 om 12:16:

[..]

En links in de kamer kan alleen maar blijven doorzeuren over bewoordingen (ook bv drama maken over een niet racistische opmerking over een hoofddoek) de uitslag, anderen de maat nemen op futiliteiten, 2,5 miljoen mensen en een partij willen negeren/wegzetten, e.d. en niet andersom. Dit ondanks herhaaldelijke verzoeken over te gaan op de inhoud en hiermee te kappen. Dit illustreert precies waarom de PVV zo groot is geworden en waarom het nog veel en veel groter gaat worden in de toekomst. Wen er maar aan. Dat gaat gebeuren als zij hun strategie niet aan gaan passen.

Welke inhoud?  Is -tie er dan? Wen er maar aan?  Ik zie ze op deze manier nog geen maand volmaken. Vooralsnog  dus gelukkig  nog geen aanleiding om m'n snor te laten staan of danwel een boekenkast voor een deur te timmeren.

kenfan schreef op 05-07-2024 om 12:22:

[..]

Kostje gekocht? Als je lid bent van een kleine, christelijke partij? Er zijn inderdaad types zoals jij beschrijft - een krijgt er straks een hele hoge koninklijke onderscheiding voor zetelkleverij. Maar Carola Schouten lijkt me nou niet het prototype daarvan.

Je ziet iets afwijzends in mijn comment over de gewoonlijke gang van zaken dat er niet is. Wat moet je nou tegen Carola Schouten hebben? Oppervlakkig gezien (heb haar kwaliteiten niet echt bestudeerd) lijkt het mij een prima mens. Functioneer je lange tijd in een partij, dan word je beloond. Je moet je daar niet als een buitenbeentje gedragen, dan krijg je een goede baan.

Dietloverzzz schreef op 05-07-2024 om 12:07:

[..]

Beter dan huilen toch. We kunnen er toch niets aan veranderen. Of we nu wel of niet verontwaardigd erover gaan doen op een forum dat maakt niets uit hoor.

Nou ja, je had op een fatsoenlijke partij kunnen stemmen natuurlijk. Gewoon een gekke gedachte hoor. 

Het zou mij niet verbazen als de aanfluiting van gisteren een opzetje is of minstens is aangewakkerd door de PVV. Want kom nou toch, Wilders en Agema zijn doorgewinterde politici, die al eeuwen in de Kamer zitten. Ik weet niet of Wilders heel direct ‘Fleur, gooi die tweet er maar in’ heeft geappt aan haar of dat het globaler is ingestoken, maar ik kan er niet bij dat wat gisteren gebeurde ze is overkomen of per ongeluk zo ging.

In mijn ogen is het goed mogelijk dat het gewoon hun tactiek was om zichzelf op de kaart te zetten en de oppositie flink uit de tent te lokken om het vooral maar over racisme en hoofddoeken te hebben en niet over woningnood, armoede, bestaanszekerheid, mest, arbeidsmigratie, onderwijs en zorg. Want bij dat laatste zouden ze keihard door de mand vallen, dat ze Nederland niet vooruit gaan helpen en het hoofdlijnenakkoord zo dun en wankel is als wat. Op de vragen die er gesteld werden over deze onderwerpen was het antwoord voor zover ik heb meegekregen ook eigenlijk steeds: “Eh, ja, we moeten dat nog verder uitwerken, dus we kunnen er nog niks over zeggen.” Einde discussie.

Wat er gisteren is gebeurd zorgt voor twee dingen: enerzijds dat de islam en xenofobie alweer lekker de koelkast uit is. Toch weer even fijn ageren tegen moslims en het aloude PVV geluid laten horen. Anderzijds dat de zwarte Piet mooi bij links gelegd kan worden. Hen de schuld geven dat ze maar doorzeveren over uitspraken uit het verleden, dat ze onbeschoft (haha, horen van welke kant het komt), politiek correct, verheven of hypocriet doen en dat ze geen oog hebben voor de echte problemen van het land. Heel slim, de oppositie de schuld geven en de boel afleiden van de eigen onkunde, het eigen gebrek aan eenheid, de eigen bizarre manier waarop het kabinet geformeerd is, het eigen gebrek aan oplossingen voor problemen in Nederland. 

En als hierdoor het kabinet heel snel al valt? Dat interesseert Wilders geen zier. Sterker, het komt hem heel goed uit. Want dan gaan zijn kiezers lekker puh ‘nog harder’ (haha) op hem stemmen. En VVD, NSC en inmiddels ook BBB zie je erbij staan, zich kapot schamen, denken ‘was ik hier maar nooit aan begonnen’, maar ook weer niet de stekker eruit trekken want zij zijn degenen die er electoraal op afgestraft worden.

Lexus schreef op 05-07-2024 om 12:25:

Ja ja als links of midden of zelfs gematigd rechts iets zegt is het "doordrammen, gezeur over futiele dingen". Als extreem rechts iets kwetsends zegt is het 'gewoon een mening'.

Het is nu eenmaal altijd de schuld van links, wen er maar aan.....

Lexus schreef op 05-07-2024 om 12:25:

Ja ja als links of midden of zelfs gematigd rechts iets zegt is het "doordrammen, gezeur over futiele dingen". Als extreem rechts iets kwetsends zegt is het 'gewoon een mening'.

Het was niet even benoemen maar eindeloos erover doorzagen. Vind ik wel een verschil. Er is gestemd, er is een coalitie gevormd dus klaaar. Hup over de inhoud zou ik zeggen. 

Zilver_gray schreef op 05-07-2024 om 12:26:

[..]

Nou liever geen “gtst voorstelling”, maar een serieus debat over hoe ze problemen in dit land willen gaan oplossen, en doen waarvoor ze betaald worden.

Helemaal eens maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.

Nicole123 schreef op 05-07-2024 om 12:35:

Het zou mij niet verbazen als de aanfluiting van gisteren een opzetje is of minstens is aangewakkerd door de PVV. Want kom nou toch, Wilders en Agema zijn doorgewinterde politici, die al eeuwen in de Kamer zitten. Ik weet niet of Wilders heel direct ‘Fleur, gooi die tweet er maar in’ heeft geappt aan haar of dat het globaler is ingestoken, maar ik kan er niet bij dat wat gisteren gebeurde ze is overkomen of per ongeluk zo ging.

In mijn ogen is het goed mogelijk dat het gewoon hun tactiek was om zichzelf op de kaart te zetten en de oppositie flink uit de tent te lokken om het vooral maar over racisme en hoofddoeken te hebben en niet over woningnood, armoede, bestaanszekerheid, mest, arbeidsmigratie, onderwijs en zorg. Want bij dat laatste zouden ze keihard door de mand vallen, dat ze Nederland niet vooruit gaan helpen en het hoofdlijnenakkoord zo dun en wankel is als wat. Op de vragen die er gesteld werden over deze onderwerpen was het antwoord voor zover ik heb meegekregen ook eigenlijk steeds: “Eh, ja, we moeten dat nog verder uitwerken, dus we kunnen er nog niks over zeggen.” Einde discussie.

Wat er gisteren is gebeurd zorgt voor twee dingen: enerzijds dat de islam en xenofobie alweer lekker de koelkast uit is. Toch weer even fijn ageren tegen moslims en het aloude PVV geluid laten horen. Anderzijds dat de zwarte Piet mooi bij links gelegd kan worden. Hen de schuld geven dat ze maar doorzeveren over uitspraken uit het verleden, dat ze onbeschoft (haha, horen van welke kant het komt), politiek correct, verheven of hypocriet doen en dat ze geen oog hebben voor de echte problemen van het land. Heel slim, de oppositie de schuld geven en de boel afleiden van de eigen onkunde, het eigen gebrek aan eenheid, de eigen bizarre manier waarop het kabinet geformeerd is, het eigen gebrek aan oplossingen voor problemen in Nederland.

En als hierdoor het kabinet heel snel al valt? Dat interesseert Wilders geen zier. Sterker, het komt hem heel goed uit. Want dan gaan zijn kiezers lekker puh ‘nog harder’ (haha) op hem stemmen. En VVD, NSC en inmiddels ook BBB zie je erbij staan, zich kapot schamen, denken ‘was ik hier maar nooit aan begonnen’, maar ook weer niet de stekker eruit trekken want zij zijn degenen die er electoraal op afgestraft worden.

Zo ontzettend eens met deze post, precies wat ik ook denk maar (vele malen) beter omschreven! 

Nicole123: ik hoop zo dat je ongelijk hebt (sorry), maar ik vrees het ergste. 

felija schreef op 05-07-2024 om 12:39:

[..]

Het is nu eenmaal altijd de schuld van links, wen er maar aan.....

In de laatste twee debatten wel ja. En ja er werden door meerderen lachwekkend domme dingen gedaan, maar ik vond vooral de linkse hoek het minst constructief bezig. 


Dietloverzzz schreef op 05-07-2024 om 12:39:

[..]

Het was niet even benoemen maar eindeloos erover doorzagen. Vind ik wel een verschil. Er is gestemd, er is een coalitie gevormd dus klaaar. Hup over de inhoud zou ik zeggen.

Die inhoud is er nauwelijks, het kabinet is nog niet zo ver.

LydiaDietz schreef op 05-07-2024 om 12:32:

[..]

Nou ja, je had op een fatsoenlijke partij kunnen stemmen natuurlijk. Gewoon een gekke gedachte hoor.

Die is er niet zoals we hebben kunnen zien. PVV is '" de minst slechte keuze".  Go Wilders go.

Dietloverzzz schreef op 05-07-2024 om 12:44:

[..]

Die is er niet zoals we hebben kunnen zien. PVV is '" de minst slechte keuze". Go Wilders go.

Om de gehele situatie valt in het geheel niets te lachen. Om jouw rare kinderlijke reacties hier dan weer wel. 'Go Wilders go.'? Je doet het er echt om hè?

Dietloverzzz schreef op 05-07-2024 om 12:07:

[..]

Tja ze zijn ook echt allemaal erg daarmee bezig daar he, vooral vanuit links hadden we kunnen zien. Nee liever moddergooien, eindeloos door blijven zeuren over bewoordingen, tweets en ruzie maken met elkaar op de persoon in plaats van problemen gaan oplossen. Ik kan niet anders dan dat een poppenkast te vinden, die politici niet serieus te nemen en het maar lachwekkend te vinden.

Klagen over moddergooien door een PVV-stemmer is toch wel te kras: 

https://twitter.com/Sandra_van_Dam1/status/1808963472912495002

Dat vierluik vat het wel goed samen: wel zelf altijd anderen willen aanvallen, maar meteen klagen als ze zelf eens wat terug horen.

Het raarst blijft dat de PVV nu al hun premier ondermijnen. Dat de oppositie oppositie geeft schijnt vreemd genoeg een nieuw verschijnsel te zijn voor PVV stemmers nu ze zelf niet oppositie zijn. Dit ondanks dat Wilders altijd bij de hardste stemmen in de oppositie hoorde.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.