Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Miraval schreef op 05-07-2024 om 11:31:

[..]

Dat vind ik nou juist een hele goede keuze!

Ik ook!! Echt een lichtpuntje in de verder politieke misère. 

felija schreef op 05-07-2024 om 11:19:

[..]

Ja, wat maakt het uit dat het nog een grotere puinzooi wordt vwb de echte problemen waar Nederland mee kampt, het is toch allemaal een spelletje een geinige poppenkast, doe es effe niet zo serieus.

Vooral “altijd blijven lachen” 

Tuinfluiter schreef op 05-07-2024 om 11:26:

[..]

130 lukt nu al haast nergens en als Wilders de grenzen wil sluiten om mensen buiten de deur te houden staat iedereen vast in de file inclusief de varkens en landbouw producten van de BBB en de gehele transport sector. Dat is echt goed voor de economie.

Simpele oplossingen voor complexe problemen bestaan niet en vanuit de oppositiebank roepen is iets heel anders dan echt regeren en op een realistische manier problemen oplossen.

Ik vind dit kabinet een verspilling van tijd ze zijn te veel met zich zelf bezig. Ik zie ze de volkshuisvestings en sociale problemen echt niet oplossen om van milieu en klimaat nog maar niet te spreken.

Eens, de grote problemen hebben of in de praktijk helemaal geen prioriteit voor ze (woningnood, armoede/bestaanszekerheid, klimaat, natuur, water, onderwijs, zorg) of ze hebben er simplistische onhaalbare oplossingen voor die wettelijk niet kunnen of ze in Europa er nooit doorheen krijgen (mest, migratie).

Zilver_gray schreef op 05-07-2024 om 11:38:

[..]

Vooral “altijd blijven lachen”

Eens kijken wat er over een jaar, of misschien wel al veel eerder, nog te lachen valt. 

felija schreef op 05-07-2024 om 11:19:

[..]

Ja, wat maakt het uit dat het nog een grotere puinzooi wordt vwb de echte problemen waar Nederland mee kampt, het is toch allemaal een spelletje een geinige poppenkast, doe es effe niet zo serieus.

Tja ze zijn ook echt allemaal erg daarmee bezig daar he, vooral vanuit links hadden we kunnen zien. Nee liever moddergooien, eindeloos door blijven zeuren over bewoordingen, tweets en ruzie maken met elkaar op de persoon in plaats van problemen gaan oplossen. Ik kan niet anders dan dat een poppenkast te vinden, die politici niet serieus te nemen en het maar lachwekkend te vinden. 

Zilver_gray schreef op 05-07-2024 om 11:38:

[..]

Vooral “altijd blijven lachen”

Beter dan huilen toch. We kunnen er toch niets aan veranderen. Of we nu wel of niet verontwaardigd erover gaan doen op een forum dat maakt niets uit hoor.

Poezel_en_Wip schreef op 05-07-2024 om 12:06:

[..]

Eens kijken wat er over een jaar, of misschien wel al veel eerder, nog te lachen valt.

Ja ik ben ook benieuwd waar dit strand…of hoe dit zich vanzelf “oplost”.

Dietloverzzz schreef op 05-07-2024 om 12:07:

[..]

Beter dan huilen toch. We kunnen er toch niets aan veranderen.

We hadden het met zijn allen helemaal niet zo ver hoeven laten komen. 
We hadden beter moeten weten: populistische praatjes vullen nl geen gaatjes.

Zilver_gray schreef op 05-07-2024 om 12:09:

[..]

We hadden het met zijn allen helemaal niet zo ver hoeven laten komen.

Dat vind ik onzin. Is niet onze schuld wat zij daar allemaal doen hoor en eerder allemaal hebben geflikt. Kom nou.

Dietloverzzz schreef op 05-07-2024 om 12:11:

[..]

Dat vind ik onzin. Is niet onze schuld wat zij daar allemaal doen hoor en eerder allemaal hebben geflikt. Kom nou.

Oh? Dankzij wie zit deze club daar dan? 

Zilver_gray schreef op 05-07-2024 om 12:09:

[..]

We hadden het met zijn allen helemaal niet zo ver hoeven laten komen.
We hadden beter moeten weten: populistische praatjes vullen nl geen gaatjes.

En links in de kamer kan alleen maar blijven doorzeuren over bewoordingen (ook bv drama maken over een niet racistische opmerking over een hoofddoek)  de uitslag, anderen de maat nemen op futiliteiten, 2,5 miljoen mensen en een partij willen negeren/wegzetten, e.d. en niet andersom. Dit ondanks herhaaldelijke verzoeken over te gaan op de inhoud en hiermee te kappen. Dit illustreert precies waarom de PVV zo groot is geworden en waarom het nog veel en veel groter gaat worden in de toekomst. Wen er maar aan. Dat gaat gebeuren als zij hun strategie niet aan gaan passen. 

Zilver_gray schreef op 05-07-2024 om 12:16:

[..]

Oh? Dankzij wie zit deze club daar dan?

Welke partijen hadden er dan in de regering moeten zitten dan? Die partijen die vooral alleen liepen te zagen over futiliteiten in plaats van problemen op te gaan lossen? Neuh lijkt mij geen goed alternatief, eerder een slechter alternatief in mijn ogen. Maar daar denken we duidelijk anders over.

Hopelijk weer snel een nieuw debat en weer een nieuwe gtst voorstelling.

rionyriony schreef op 05-07-2024 om 11:06:

Politici zijn vooral bezig met hun carrière. En ook wordt het spelletje erg attractief gevonden. Kamerleden zien het als iets moois op hun CV. Als je je in je partij hebt opgewerkt, is je kostje gekocht. Bijvoorbeeld Carola Schouten nu voorgedragen als burgemeester van Rotterdam.

Kostje gekocht? Als je lid bent van een kleine, christelijke partij? Er zijn inderdaad types zoals jij beschrijft - een krijgt er straks een hele hoge koninklijke onderscheiding voor zetelkleverij. Maar Carola Schouten lijkt me nou niet het prototype daarvan.

Ja ja als links of midden of zelfs gematigd rechts iets zegt is het "doordrammen, gezeur over futiele dingen". Als extreem rechts iets kwetsends zegt is het 'gewoon een mening'. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.