Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Zouden ze het einde van de zomervakantie halen?

rionyriony schreef op 05-07-2024 om 10:05:

Het is wel een verandering van de flamboyante Rutte naar de wat droge a-politieke Schoof nu, maar de onaangedane manier waarop hij de gefrustreerde beschuldigingen pareert belooft veel goeds.

Iedere tijd heeft zijn mensen. Gelukkig maar.

Ik zag hem net nog hakkelen in dat filmpje dat ik zojuist plaatste. 

Vind dat ook niet vreemd. Is wel weer iets nieuws voor een premier om niet alleen door de oppositie maar ook meteen door mensen uit zijn eigen coaltie aangepakt en ondermijnt te worden.

Auditor schreef op 05-07-2024 om 10:07:

Zouden ze het einde van de zomervakantie halen?

Ja, want iedereen wist wat hem te wachten stond. Dat is allang doorgecalculeerd. Het is ook een toneelspel he, voor de mensen thuis, als ze denken dat er iemand kijkt. Als er niemand kijkt dan gaan ze gezellig samen praten.

rionyriony schreef op 05-07-2024 om 10:05:

Het is wel een verandering van de flamboyante Rutte naar de wat droge a-politieke Schoof nu, maar de onaangedane manier waarop hij de gefrustreerde beschuldigingen pareert belooft veel goeds.

Iedere tijd heeft zijn mensen. Gelukkig maar.

Echt? Vond je hem onaangedaan? Wat grappig, ik zag een overdonderde, gepanikeerde, bijna gekwetste man die op een nonverbaal zwakke manier steeds het zelfde zinnetje herhaalde. Het moment dat Wilders het slappe hap noemde zag ik een klein jongetje die een standje van de juffrouw krijgt, eigenlijk boos wordt maar weet dat hij niks kan terug zeggen. 

Ik vond en vind deze man niet een heel prettige uitstraling hebben maar ik kreeg oprecht medelijden met hem. 

Nee, dat zag ik zeker niet. Aangedaan was hij zeker, want iedereen thuis zat te kijken naar de nieuwe premier en al zou je koel zijn als een aal, dan is het nog spannend deze nieuwe situatie.

Het is een ambtenaar en dat zijn droge mensen. Ik heb een hele familietak van ambtenaren dus ik ken ze wel. Op een bepaalde manier zal er minder aan te beleven zijn maar de verandering is wat mij betreft welkom.


Nicole123 schreef op 05-07-2024 om 09:39:

[..]

Treurig is dit. En maar roepen dat je NU iets gaat doen voor de armen en dat het vanaf nu eindelijk allemaal eens om de gewone man gaat. Dit kabinet is sociaaleconomisch zo rechts als wat. Armoedebestrijding heeft nul prioriteit voor ze als puntje bij paaltje komt. Als maar voor buitenlanders het leven flink zuur gemaakt wordt (PVV), boeren flink extra kunnen blijven bemesten (BBB ), we wat compleet ondoorzichtige politieke structuren kunnen optuigen (NSC) en rijken en multinationals niks in hoeven te leveren (VVD) dan zijn ze in hun eigen ogen geslaagd. Oh ja, en nog 1 gezamenlijk punt: 130 op de snelweg, als leuk cadeautje voor de burgers.

En het dan hebben over de ego's van de oppositie....

Wilders en consorten zijn alleen maar bezig met hun eigen ego's, nergens wordt het inhoudelijk. De daadwerkelijke problemen waar we als land voor staan, daar gaat het niet over. Hun achterban kan in de stront zakken.

Wat voor realistische maatregelen zijn nodig om de personeelstekorten, de vergrijzing, de woningnood in betere banen te leiden? Daar had het debat over moeten gaan, maar nee, het is alleen maar populistische prietpraat wat de klok slaat. Het is een farce, een lege huls en de minderbedeelden worden zoals altijd weer de dupe van dit wanbeleid.

Ik ben vooral content met de veiligheid en terrorisme achtergrond van Schoof. Het is me een grote opluchting iemand op deze plaats te weten die daar echt alles van weet. Ik vroeg me wel vaak af of Wilders dat aspect wel genoeg liet wegen. Maar dat zal zeker in orde zijn nu.

Ik zie vooral veel poppenkast in de politiek. Ze zijn zich voortdurend bewust dat er altijd publiek is. Hoe een beleid echt in de praktijk is, dat blijkt alleen achteraf. En iedereen wil een ander laten struikelen; dat vind ik het minst fraaie eraan.

Lexus schreef op 05-07-2024 om 10:10:

[..]

Echt? Vond je hem onaangedaan? Wat grappig, ik zag een overdonderde, gepanikeerde, bijna gekwetste man die op een nonverbaal zwakke manier steeds het zelfde zinnetje herhaalde. Het moment dat Wilders het slappe hap noemde zag ik een klein jongetje die een standje van de juffrouw krijgt, eigenlijk boos wordt maar weet dat hij niks kan terug zeggen.

Ik vond en vind deze man niet een heel prettige uitstraling hebben maar ik kreeg oprecht medelijden met hem.

Eens. Had echt medelijden met Schoof. Ik vond het ook fout dat de coalitiepartijen niet voor Schoof opkwamen. Schoof stond er alleen voor en stond totaal niet zijn mannetje in het debat in dat wespennest. Hij liet zich wel niet uit de tent lokken al denk ik niet dat premier zijn iets is voor hem. Wel een vreemde constructie ook trouwens een partijloze premier. 

rionyriony schreef op 05-07-2024 om 10:59:

Ik ben vooral content met de veiligheid en terrorisme achtergrond van Schoof. Het is me een grote opluchting iemand op deze plaats te weten die daar echt alles van weet. Ik vroeg me wel vaak af of Wilders dat aspect wel genoeg liet wegen. Maar dat zal zeker in orde zijn nu.

Ik zie vooral veel poppenkast in de politiek. Ze zijn zich voortdurend bewust dat er altijd publiek is. Hoe een beleid echt in de praktijk is, dat blijkt alleen achteraf. En iedereen wil een ander laten struikelen; dat vind ik het minst fraaie eraan.

Het is ook wat theater natuurlijk.

Politici zijn vooral bezig met hun carrière. En ook wordt het spelletje erg attractief gevonden. Kamerleden zien het als iets moois op hun CV. Als je je in je partij hebt opgewerkt, is je kostje gekocht. Bijvoorbeeld Carola Schouten nu voorgedragen als burgemeester van Rotterdam.

Dietloverzzz schreef op 05-07-2024 om 11:00:

[..]

Het is ook wat theater natuurlijk.

Wat ze denken wat ze stemmen gaat opleveren.

rionyriony schreef op 05-07-2024 om 11:08:

[..]

Wat ze denken wat ze stemmen gaat opleveren.

Blijkbaar zijn ze er die het allemaal toch al niet “zo serieus” nemen en het allemaal erg grappig vinden, blijkbaar zelfs aanmoedigen en er nogmaals op gaan stemmen… dus ach.

Zilver_gray schreef op 05-07-2024 om 11:14:

[..]

Blijkbaar zijn ze er die het allemaal toch al niet “zo serieus” nemen en het allemaal erg grappig vinden, blijkbaar zelfs aanmoedigen en er nogmaals op gaan stemmen… dus ach.

Ja, wat maakt het uit dat het nog een grotere puinzooi wordt vwb de echte problemen waar Nederland mee kampt, het is toch allemaal een spelletje een geinige poppenkast, doe es effe niet zo serieus. 

Nicole123 schreef op 05-07-2024 om 09:39:

[..]

Treurig is dit. En maar roepen dat je NU iets gaat doen voor de armen en dat het vanaf nu eindelijk allemaal eens om de gewone man gaat. Dit kabinet is sociaaleconomisch zo rechts als wat. Armoedebestrijding heeft nul prioriteit voor ze als puntje bij paaltje komt. Als maar voor buitenlanders het leven flink zuur gemaakt wordt (PVV), boeren flink extra kunnen blijven bemesten (BBB ), we wat compleet ondoorzichtige politieke structuren kunnen optuigen (NSC) en rijken en multinationals niks in hoeven te leveren (VVD) dan zijn ze in hun eigen ogen geslaagd. Oh ja, en nog 1 gezamenlijk punt: 130 op de snelweg, als leuk cadeautje voor de burgers.

130 lukt nu al haast nergens en als Wilders de grenzen wil sluiten om mensen buiten de deur te houden staat iedereen vast in de file inclusief de varkens en landbouw producten  van de BBB en de gehele transport sector. Dat is echt goed voor de economie.

Simpele oplossingen voor complexe problemen bestaan niet en vanuit de oppositiebank roepen is iets heel anders dan echt regeren en op een realistische manier problemen oplossen.

Ik vind dit kabinet een verspilling van tijd ze zijn te veel met zich zelf bezig. Ik zie ze de volkshuisvestings en sociale problemen echt niet oplossen om van milieu en klimaat nog maar niet te spreken.

rionyriony schreef op 05-07-2024 om 11:06:

Politici zijn vooral bezig met hun carrière. En ook wordt het spelletje erg attractief gevonden. Kamerleden zien het als iets moois op hun CV. Als je je in je partij hebt opgewerkt, is je kostje gekocht. Bijvoorbeeld Carola Schouten nu voorgedragen als burgemeester van Rotterdam.

Dat vind ik nou juist een hele goede keuze! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.