Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Zou Schoof even flink met zijn vuist op tafel slaan? Als hij nu aftreed is dat flink gezichtsverlies van de vier partijen.

Uit het liveblog van het AD:
Jetten stelt voor om te schorsen: 'praat u dit eerst uit onderling, dan spreken we daarna verder'. Oppositiepartijen bieden vaker zulke pauzes aan de coalitie aan, juist om de interne verdeeldheid bloot te leggen. Het is een goede Haagse gewoonte om daar dan vooral geen gebruik van te maken. Maar premier Schoof gaat er toch op in: ,,Als u schorst, kan ik me hier samen met het kabinet op beraden." Agema kijkt verbaasd als Schoof inderdaad pauzeert.

Blomke82 schreef op 04-07-2024 om 13:55:

Van de SGP zitten ze er ook niet met een rozenkrans. 

Duh, mogal wiedes. Een rozenkrans wordt gedragen door katholieken en de SGP is reformatorisch. Een wereld van verschil.

DE christen bestaat niet. 

DE moslim, DE asielzoeker, DE Marokkaan, ook allemaal niet.

Je illustreert hiermee exact het probleem van het iedereen met een bepaale religie, nationaliteit of culturele achtergrond over één kam scheren, zoals de PVV dagelijks doet. Roepen dat we minder Marokkanen in Nederland willen of praten over kut-Marokkaantjes, minder islam of moslims willen, andere landen 'achterlijke islamitische zandbaklanden' noemen, criminaliteit en overlast 1 op 1 verbinden met asielzoekers: het is stigmatiseren, racistisch en xenofoob.

En dat is niet doorzaniken over woordjes en personen, dat is een zeer belangrijke basis over hoe we in de Nederlandse samenleving met elkaar omgaan.

Daglichtlamp schreef op 04-07-2024 om 16:04:

Zou Schoof even flink met zijn vuist op tafel slaan? Als hij nu aftreed is dat flink gezichtsverlies van de vier partijen.

Ik denk niet dat hij nu gelijk gaat opstappen. Dan zou al zijn moeite voor niks zijn. Maar er zullen wel wat stevige woorden vallen achter die deur, neem ik aan. Hoe moet deze ploeg ooit samen gaan regeren.. ik wil liever niet dat het valt maar dit wordt zo toch helemaal niks.. 

Zorroo schreef op 04-07-2024 om 16:11:

[..]

Ik denk niet dat hij nu gelijk gaat opstappen. Dan zou al zijn moeite voor niks zijn. Maar er zullen wel wat stevige woorden vallen achter die deur, neem ik aan. Hoe moet deze ploeg ooit samen gaan regeren.. ik wil liever niet dat het valt maar dit wordt zo toch helemaal niks..

Maar dreigen helpt wellicht. Schorsing is nu al een half uur, terwijl hij een paar minuten vroeg. Ik denk dat we nu zien wat er gebeurt als je een premier hebt met 0 debatervaring. Hij had het voorstel voor deze schorsing natuurlijk nooit aan moeten nemen, en als hij het al deed, echt alleen een minuut moeten nemen om zelf de tweet te bekijken.

Maar iedereen is terug, dus we zullen zo verder gaan.

Pfoe Schoof is duidelijk: tijdens het debat zullen ministers voortaan niet twitteren.

Wat een wanvertoning, het lijkt wel een schoolklas met dat twitteren tijdens het debat en de boze meester die dat vervolgens verbiedt.

Met de huidige verdeeldheid ga ik bijna denken dat ze Prinsjesdag niet eens halen. Maar dat zal dan de schuld van links wel weer zijn, want die hadden mensen die grossieren in xenofobe en racistische uitspraken nooit racistisch mogen noemen.

Wilders praat deze keer door Yesilgoz heen, maar loopt deze keer daarna wel naar de interruptie microfoon om zijn punt ook publiek te maken.

Een circus noemt Timmermans dit kabinet. En dat is het.   

afbeelding

Ik sluit met graag aan bij Dijk van de SP die Schoof veel sterkte wenst.

wat een soap is het zo

Ik val net binnen maar wat is er gebeurd? 
Ik weet niet waar ik nu naar zit te kijken... een tweet tijdens het debat? Van wie en waarover? 

Ja ik ben ongeduldig. Sorry. Ga een rondje googlen...

Het stomme is ook, het ging vanmiddag eindelijk over de inhoud, en dat is weer helemaal weg door de tweet van Agema.

Zelfs Van der Plas valt Agema af.

tjongejonge, wat een kleuterklas daar. Werk de hele dag in de psychiatrie, maar daar in de kamer lopen er nog wel een paar rond. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.