Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Blomke82 schreef op 04-07-2024 om 13:55:

De MP zit er natuurlijk in eerste instantie voor zijn kabinet. Niet om de oppositie te paaien.

En Lahlah moet eens verder kijken dan haar neus lang is en eens in bijvoorbeeld Iran kijken, waar vrouwen verplicht een hoofddoek moeten dragen of anders flink gestraft worden.

Als ze echt begaan is met mensenrechten gooit ze die hoofddoek publiekelijk af, dat kan ze want die vrijheid heeft ze, dan zet ze hem daarna weer op. Als afkeer voor dat beleid.

Krijg meer het idee dat ze hem enkel draagt om zich af te zetten tegen de maatschappij, om het rellen. Waar ze bij GL goed in zijn.

Óf het is verplicht vanwege haar geloof. Maar in een land waar kerk en staat gescheiden zijn is het dan ook ongepast om de Islam uit te dragen in de 2e kamer. Vooral omdat ze volgens eigen zeggen die vrijheid heeft om hem wel of niet te dragen, waarom dan uitdagen? Van de SGP zitten ze er ook niet met een rozenkrans. Waren m.i. krokodillentranen voor de bühne, direct weer in de slachtofferrol.

Waar ik me ook aan stoorde: een in Nederland geboren en getogen Turkse jongeman werd geïnterviewd nadat Turkije de kwartfinale tegen Nederland had bereikt. Zijn woorden in vlekkeloos abn tegen de verslaggever: " het gaat een spannende pot worden, jullie (Nederland dus) hebben ook goede spelers. Hoezo geïntegreerd????

Het gaat zaterdag iig ongetwijfeld chaos worden in de grote steden, ongeacht de uitslag. Hopelijk grijpt het nieuwe kabinet keihard in tegen de raddraaiers.

En stel dat dat gebeurt en je benoemt het dan ben je meteen een racist volgens alle zogenaamd politiek correcte partijen. Go Wilders go haha 

Dietloverzzz schreef op 04-07-2024 om 13:50:

[..]

Dat weten ze vast wel en ze zullen er vast wel ideeen over hebben. En er kan veel als men maar wil. Het staat niet vast dat het geen werkbare plannen zijn.

Iets niet proberen en ergens niet voor staan dan wordt het sowieso niets.

Maar als politicus hoor je die plannen en ideeën dan dus ook te delen. Of door te laten rekenen. Zodat men weet of de plannen wel realistisch zijn.

Er kan idd een hoop als je maar wil. Maar met alleen willen los je het lerarentekort of het gebrek aan handen in de zorg niet op. 

Het staat inderdaad niet vast dat het geen werkbare plannen zijn. Want er zijn geen plannen te vinden. Er zijn alleen wensen.

Ik wens vrede op aarde.

Ik wens dat er nergens meer armoede zal zijn.

Ik wens dat iedereen gezond oud wordt. 

Ik heb geen idee hoe dit te realiseren, maar ik zou hier dus een verkiezingsprogramma op kunnen schrijven en dat is voldoende om kiezers te trekken?

felija schreef op 04-07-2024 om 13:33:

[..]

Huh? Oppositie voeren, datgene wat Wilders jarenlang heeft gedaan, moties van wantrouwen indienen, datgene wat Wilders jarenlang heeft gedaan, toen hij in de oppositie zat, maar nu het hemzelf betreft is het ineens de schuld van de andere partijen? Wel uitdelen, maar niet kunnen incasseren?

Oppositie voeren betekent letterlijk tegenstand uitoefenen, zo werkt dat in een democratie. Het is geen dictatuur waarin de uitvoerende macht geen strobreed in de weg wordt gelegd, gelukkig maar!

Als de oppositie over de inhoud gaat jaa helemaal super. Maar ze zijn bijna alleen maar aan het zeiken over de PVV en over sommige personen daarvan. Dat vind ik wel anders hoor. Dat ze eens aan het werk gaan daar in Den Haag in plaats van deze gekke show te blijven doen. 

LydiaDietz schreef op 04-07-2024 om 14:01:

[..]

Maar als politicus hoor je die plannen en ideeën dan dus ook te delen. Of door te laten rekenen. Zodat men weet of de plannen wel realistisch zijn.

Er kan idd een hoop als je maar wil. Maar met alleen willen los je het lerarentekort of het gebrek aan handen in de zorg niet op.

Het staat inderdaad niet vast dat het geen werkbare plannen zijn. Want er zijn geen plannen te vinden. Er zijn alleen wensen.

Ik wens vrede op aarde.

Ik wens dat er nergens meer armoede zal zijn.

Ik wens dat iedereen gezond oud wordt.

Ik heb geen idee hoe dit te realiseren, maar ik zou hier dus een verkiezingsprogramma op kunnen schrijven en dat is voldoende om kiezers te trekken?

Sowieso wel als er geen goed alternatief is en dat is er gewoon niet voor mij. Dat dit een goede keuze was is mij nu nog meer duidelijk geworden tijdens de debatten van gisteren en vandaag. Zolang er geen nieuwe goede partij komt zal ik op de PVV blijven stemmen. 100 procent.

Blomke82 schreef op 04-07-2024 om 13:55:

Van de SGP zitten ze er ook niet met een rozenkrans. 

Van jou verwacht ik eigenijk meer kennis over de autochtone Nederlanders. Als er iemand in de kamer zit met een rozenkrans moet je die eerder vinden bij Omtzigt of Van der Plas. Ik zie niet in wat daar mis mee is. Zo heeft Van der Plas bijvoorbeeld toen ze in Rome was gebed van de Paus gevraagd voor de kabinetsformatie.

Zolang Van der Plas of LahLah niet verwachten dat ik doe zoals zij doen zie ik daar geen enkel probleem in.

Blomke82 schreef op 04-07-2024 om 13:55:

De MP zit er natuurlijk in eerste instantie voor zijn kabinet. Niet om de oppositie te paaien.

En Lahlah moet eens verder kijken dan haar neus lang is en eens in bijvoorbeeld Iran kijken, waar vrouwen verplicht een hoofddoek moeten dragen of anders flink gestraft worden.

Als ze echt begaan is met mensenrechten gooit ze die hoofddoek publiekelijk af, dat kan ze want die vrijheid heeft ze naar eigen zeggen, dan zet ze hem daarna weer op. Als afkeer voor dat beleid.

Krijg meer het idee dat ze hem enkel draagt om zich af te zetten tegen de maatschappij, om het rellen. Waar ze bij GL goed in zijn.

Óf het is verplicht vanwege haar geloof. Maar in een land waar kerk en staat gescheiden zijn is het dan ook ongepast om de Islam uit te dragen in de 2e kamer. Vooral omdat ze volgens eigen zeggen die vrijheid heeft om hem wel of niet te dragen, waarom dan uitdagen? Van de SGP zitten ze er ook niet met een rozenkrans. Waren m.i. krokodillentranen voor de bühne, direct weer in de slachtofferrol.

Waar ik me ook aan stoorde: een in Nederland geboren en getogen Turkse jongeman werd geïnterviewd nadat Turkije de kwartfinale tegen Nederland had bereikt. Zijn woorden in vlekkeloos abn tegen de verslaggever: " het gaat een spannende pot worden, jullie (Nederland dus) hebben ook goede spelers. Hoezo geïntegreerd????

Het gaat zaterdag iig ongetwijfeld chaos worden in de grote steden, ongeacht de uitslag. Hopelijk grijpt het nieuwe kabinet keihard in tegen de raddraaiers.

Ook opvallend: niemand begint erover dat een keppeltje dragen in de openbare ruimte inmiddels levensgevaarlijk is. 

En bij snikheet weer, zo'n meisje van een jaar of 10 die compleet ingepakt aan het buiten spelen is met haar vriendinnetjes in short en hemdje, hoe vrijwillig is dat? 

Luchtpost schreef op 04-07-2024 om 14:11:

[..]

Ook opvallend: niemand begint erover dat een keppeltje dragen in de openbare ruimte inmiddels levensgevaarlijk is.


Probeer je nu te zeggen dat dit niet benoemd is de afgelopen maanden in de Tweede Kamer?

Daglichtlamp schreef op 04-07-2024 om 14:10:

[..]

Van jou verwacht ik eigenijk meer kennis over de autochtone Nederlanders. Als er iemand in de kamer zit met een rozenkrans moet je die eerder vinden bij Omtzigt of Van der Plas. Ik zie niet in wat daar mis mee is. Zo heeft Van der Plas bijvoorbeeld toen ze in Rome was gebed van de Paus gevraagd voor de kabinetsformatie.

Zolang Van der Plas of LahLah niet verwachten dat ik doe zoals zij doen zie ik daar geen enkel probleem in.

Bij wijze van, daglichtlamp, bij wijze van...

Daglichtlamp schreef op 04-07-2024 om 14:10:

[..]

Van jou verwacht ik eigenijk meer kennis over de autochtone Nederlanders. Als er iemand in de kamer zit met een rozenkrans moet je die eerder vinden bij Omtzigt of Van der Plas. Ik zie niet in wat daar mis mee is. Zo heeft Van der Plas bijvoorbeeld toen ze in Rome was gebed van de Paus gevraagd voor de kabinetsformatie.

Zolang Van der Plas of LahLah niet verwachten dat ik doe zoals zij doen zie ik daar geen enkel probleem in.

Bij wijze van, daglichtlamp, bij wijze van...

Blomke82 schreef op 04-07-2024 om 14:20:

[..]

Bij wijze van, daglichtlamp, bij wijze van...

Maar eerlijk wat is het probleem? Stoffer citeerde in zijn inbreng gister bijbelteksten. Mooie teksten wat mij betreft. Fijn dat we in Nederland de vrijheid hebben om dat te kunnen doen.

Maar inhoudelijk, nu wordt er gesproken over armoede, en specifiek over kinderarmoede. Waarbij de doorrekeningen hebben laten zien dat de kinderarmoede gaat toemenen door het beleid van dit kabinet.

Dijk van de SP is echt goed in het debat, net als Bikker van de CU.

Ik heb niet alles gezien, maar mijn indruk is dat Schoof het best goed doet, ervan uitgaande dat dit zijn allereerste debat eerst is. (al ben ik meestal niet zo blij met zijn antwoorden).

Daglichtlamp schreef op 04-07-2024 om 14:14:

[..]

Probeer je nu te zeggen dat dit niet benoemd is de afgelopen maanden in de Tweede Kamer?

Heb jij het vanmorgen gehoord? Of hebben we het hier nu over alles wat er in de afgelopen (hoeveel ?) maanden besproken is? 

Luchtpost schreef op 04-07-2024 om 15:18:

[..]

Heb jij het vanmorgen gehoord? Of hebben we het hier nu over alles wat er in de afgelopen (hoeveel ?) maanden besproken is?

Partijen zijn het hierover helemaal niet oneens, dus waarom zou je dit nog een keer bespreken in een debat.

Telefoons voortaan in de Kamer maar in een telefoontas. Het debat is nu een paar minuten geschorst zodat het Kabinet kan  overleggen over de laatste tweet van Agema. Beschamend.

Schorsing duurt stuk langer dan werd aangekondigd. Waarom ook tweeten op dit moment,  in deze positie. Wat een schertsvertoning is het toch allemaal. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.