Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Dit is dan allemaal wel heel bizar en ook wel lachwekkend! Echt goede tijden slechte tijden. Wat voor een tweet had Agema dan geplaatst tijdens het debat? 

Eigenlijk viel de tweet wel mee. Maar het raakte de eenheid van kabinetsbeleid. Dus het gaf de oppositie zo ongeveer een schot voor open doel om de onenigheid in deze coalitie te laten zien.

Zorroo schreef op 04-07-2024 om 16:11:

[..]

Ik denk niet dat hij nu gelijk gaat opstappen. Dan zou al zijn moeite voor niks zijn. Maar er zullen wel wat stevige woorden vallen achter die deur, neem ik aan. Hoe moet deze ploeg ooit samen gaan regeren.. ik wil liever niet dat het valt maar dit wordt zo toch helemaal niks..

Ik denk ook niet dat dit kabinet lang bij elkaar gaat blijven al kunnen het ook wat opstartproblemen zijn. Bijvoorbeeld Schoof is pas net begonnen. Dit is allemaal nieuw voor hem. 

Je ziet Schoof zwoegen. Wat een beproeving dit zeg. Soms lijkt zijn stem zelfs te trillen. Of lijkt dat maar zo? Zou hij al spijt hebben?

Zorroo schreef op 04-07-2024 om 17:09:

Je ziet Schoof zwoegen. Wat een beproeving dit zeg. Soms lijkt zijn stem zelfs te trillen. Of lijkt dat maar zo? Zou hij al spijt hebben?

Zijn stem is gewoon een beetje zo volgens mij.

Daglichtlamp schreef op 04-07-2024 om 17:12:

[..]

Zijn stem is gewoon een beetje zo volgens mij.

Ja, dat kan ook hoor. Het komt twijfelend over maar we kennen zijn stemgeluid nog niet.

Heeft Wilders het nodig dat tweets voor hem uitgeprint worden voordat hij ze kan lezen? Dat verbaast me, ik wist niet dat zijn zicht zo slecht was.

Daglichtlamp schreef op 04-07-2024 om 16:43:

afbeelding

Ik sluit met graag aan bij Dijk van de SP die Schoof veel sterkte wenst.

Ik ook, ik moet er niet aan denken om in zijn schoenen te staan.

Daglichtlamp schreef op 04-07-2024 om 17:18:

Heeft Wilders het nodig dat tweets voor hem uitgeprint worden voordat hij ze kan lezen? Dat verbaast me, ik wist niet dat zijn zicht zo slecht was.

Hij liegt natuurlijk over dat het geen opzetje was van Fleur en hem samen. Waarom ligt anders dat knipsel daar. 

Zorroo schreef op 04-07-2024 om 17:20:

[..]

Hij liegt natuurlijk over dat het geen opzetje was van Fleur en hem samen. Waarom ligt anders dat knipsel daar.

Dat is natuurlijk zo uitgeprint.

Ik geloof hem daar wel in. Daarnaast heb ik de tweet ook proberen  te lezen op mijn telefoon  maar zo leesbaar was die niet.

Uit het liveblog van NU.nl:

SP'er Dijk tegen Schoof: 'Gezag is ondermijnd'

Ondertussen gaat het bijna niet over de problemen die opgelost moeten worden, constateert SP-leider Dijk. "Keer op keer is er een kink in de kabel van een kleuterklas die zich niet kan gedragen", zegt Dijk. "Ga problemen oplossen!"

De SP'er wil het hebben over de mogelijke bezuinigingen die eraan komen, en of die niet ten koste van de zorg gaan. Ook maakt hij een punt van het aantal mensen dat in de armoede leeft. Dat getal daalt nauwelijks door dit kabinetsbeleid.

Maar Dijk vreest dat dit kabinet in het algemeen en Schoof in het bijzonder niet in staat is de problemen op te lossen als de politiek leiders met elkaar overhoop liggen. "Uw gezag is zo ondermijnd."

Zorroo schreef op 04-07-2024 om 17:09:

Je ziet Schoof zwoegen. Wat een beproeving dit zeg. Soms lijkt zijn stem zelfs te trillen. Of lijkt dat maar zo? Zou hij al spijt hebben?

Ik heb wel medelijden met hem. Hij heeft moeite om zich staande te houden. Wel sneu voor hem. Hij is (nog) niet opgewassen tegen al die politieke spelletjes en debatten.

Dat ik nog eens de meeste sympathie zou hebben voor van der Plas. Zoals van Dijk al zegt. Ga problemen oplossen. Ja, die tweet is stom. Maar alles is nu wel gezegd dus ga het land besturen.

Dietloverzzz schreef op 04-07-2024 om 17:24:

[..]

Ik heb wel medelijden met hem. Hij heeft moeite om zich staande te houden. Wel sneu voor hem. Hij is (nog) niet opgewassen tegen al die politieke spelletjes en debatten.

Medelijden heb ik niet. Hij wist met welk clubje hij in zee ging. Maar dat dit een rotbaan is, is duidelijk. 

Het lijkt wel een Via fora 2.0 daar  😉

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.