Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Luchtpost schreef op 19-06-2024 om 16:47:

[..]

Dat ministerie heet Justitie en Veiligheid. Dat (veiligheid) klinkt toch gewoon juist prima voor als je gevlucht bent voor oorlog en geweld? Dan zoek je veiligheid!

Ik vind dat ook positief. 

Veiligheid in de naam van J&V gaat niet zozeer over de veiligheid van personen. "Veiligheid" is toegevoegd aan de naam van het ministerie toen de politie onder het ministerie van Justitie ging vallen in plaats van onder het ministerie van Binnenlandse Zaken.

Het is al voordat ze beëdigd worden gezellig en eensgezind in de coalitie.   

https://www.nu.nl/politiek/6317467/pvver-zegt-dat-er-geen-hongersnood-is-in-gaza-coalitiepartners-reageren-verbouwereerd.html

De PVV heeft woensdag in de Tweede Kamer gesteld dat er geen hongersnood is in Gaza.  (...) Rams uitspraak leidde tot verbouwereerde reacties van PVV's toekomstige coalitiegenoten VVD en NSC. Kamerlid Roelien Kamminga van de VVD zei niet te snappen dat de PVV de hongersnood in Gaza ontkent. Parlementariër Femke Zeedijk van NSC had bezwaar "tegen de framing dat er geen honger is". Volgens haar ging het PVV-Kamerlid met zijn uitspraken "buiten zijn boekje". PVV'er Ram bleef volhouden dat er geen honger is in de Gazastrook, waar meer dan twee miljoen mensen wonen. (...) Dat partijen zeggen dat er hongersnood in Gaza is, vindt de PVV'er "heel kwalijk". De PVV stelde in het debat tegen meer hulp aan de getroffen bevolking van Gaza te zijn.

En die partij levert dan de minister van  Ontwikkelingssamenwerking. 

Nicole123 schreef op 19-06-2024 om 17:13:

Het is al voordat ze beëdigd worden gezellig en eensgezind in de coalitie.

https://www.nu.nl/politiek/6317467/pvver-zegt-dat-er-geen-hongersnood-is-in-gaza-coalitiepartners-reageren-verbouwereerd.html

De PVV heeft woensdag in de Tweede Kamer gesteld dat er geen hongersnood is in Gaza. (...) Rams uitspraak leidde tot verbouwereerde reacties van PVV's toekomstige coalitiegenoten VVD en NSC. Kamerlid Roelien Kamminga van de VVD zei niet te snappen dat de PVV de hongersnood in Gaza ontkent. Parlementariër Femke Zeedijk van NSC had bezwaar "tegen de framing dat er geen honger is". Volgens haar ging het PVV-Kamerlid met zijn uitspraken "buiten zijn boekje". PVV'er Ram bleef volhouden dat er geen honger is in de Gazastrook, waar meer dan twee miljoen mensen wonen. (...) Dat partijen zeggen dat er hongersnood in Gaza is, vindt de PVV'er "heel kwalijk". De PVV stelde in het debat tegen meer hulp aan de getroffen bevolking van Gaza te zijn.

En die partij levert dan de minister van Ontwikkelingssamenwerking.

het is toch in -en intriest dat dit in het kabinet komt te zitten? 

Oh nee, het was geen Ontwikkelingssamenwerking meer, we waren weer 50 jaar terug in de tijd. Goed dan:

Ministerie van 'Ontwikkelingshulp want het zijn allemaal achterlijke zandbaklanden waarmee toch niet samen te werken valt'

ofwel

Ministerie van 'geen ontwikkelingssamenwerking want de Nederlander staat op 1 dus boeien die problemen in andere landen dat lossen ze zelf maar op en oh wee als hun bevolking dan straks weer op onze stoep staat maar het geld van dit ministerie kunnen we wel mooi gebruiken om vluchtelingen in een of ander Afrikaans land te dumpen en dan doen we gewoon alsof dat ontwikkelingshulp is'

Dietloverzzz schreef op 19-06-2024 om 16:51:

[..]

Pffff en ook ik voor de zoveelste keer weer: dat weet ik echt wel. Dat hoef je niet nog even arrogant en neerbuigend tegen me te zeggen alsof ik dat niet weet. Ja even verwijzen ja niet met de bedoeling hier eindeloos over door te zagen in een topic en de discussie op een klein punt volledig te herkauwen en uit zijn verband te trekken. Heeft overigens toch geen zin, het komt toch niet aan en alles wordt toch opnieuw verdraaid door sommigen van jullie. Maar inderdaad het enige goede aan deze post van jou: we houden er nu echt zeker over op. Dit topic is daar niet voor.

Let op: niet rechtstreeks richting jou, maar aan al die personen die zichzelf zo ontzettend graag ‘horen praten’ en in alle soortgelijke topics (jaja, steeds diezelfden).


Het is haast lachwekkend hoe al dit soort topics verlopen, alsof iemand het nog serieus neemt. 


Prima wat mij betreft hoor, ik meng mezelf niet in dit soort topics om vele redenen, maar sommigen vinden zichzelf wel heel wereldwijs. Ik zou zeggen: ambieer een plekje in Den Haag, want gezien de tijd (en zgn wijsheid) die gespendeerd wordt in dit soort topics (onder baas zn tijd?), Den Haag zou er blij mee zijn 

Friezinnetje schreef op 19-06-2024 om 17:19:

[..]

het is toch in -en intriest dat dit in het kabinet komt te zitten?

Ja, vreselijk....

Nicole123 schreef op 19-06-2024 om 17:23:

Oh nee, het was geen Ontwikkelingssamenwerking meer, we waren weer 50 jaar terug in de tijd. Goed dan:

Ministerie van 'Ontwikkelingshulp want het zijn allemaal achterlijke zandbaklanden waarmee toch niet samen te werken valt'

ofwel

Ministerie van 'geen ontwikkelingssamenwerking want de Nederlander staat op 1 dus boeien die problemen in andere landen dat lossen ze zelf maar op en oh wee als hun bevolking dan straks weer op onze stoep staat maar het geld van dit ministerie kunnen we wel mooi gebruiken om vluchtelingen in een of ander Afrikaans land te dumpen en dan doen we gewoon alsof dat ontwikkelingshulp is'

Ik schaam me steeds meer voor mijn 'eigen' volk...zo intolerant richting andersdenkenden en 'anders' zijn. We zijn geen haar beter dan andere bevolkingsgroepen, ook niet minder, maar gewoon gelijkwaardig,  maar het lijkt wel of sommigen vinden dat wij Nederlanders eersterangsburgers zijn, enkel en alleen omdat we er toevallig zijn geboren. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

19-06-2024 om 18:04

felija schreef op 19-06-2024 om 17:56:

[..]

Ik schaam me steeds meer voor mijn 'eigen' volk...

Dat hoeft niet hoor. Heel veel mensen over de hele wereld met alle mogelijke achtergronden zijn zo. Niet alleen jouw volk. Wel jammer eigenlijk anders zouden wij kunnen emigreren.

Ik mag hopen dat de moslims die op Geert gestemd hebben al een beetje spijt krijgen. Zoals de PVV zich opstelt ten opzichte van Gaza is Godgeklaagd gewoon.

Deze beoogd staatsecretaris van Binnenlandse zaken moet zich nog een beetje inlezen in zijn nieuwe vakgebied. In de BRP staat al sinds 2014 al niet meer welke andere nationaliteiten je hebt naast de Nederlandse nationaliteit.
https://www.ad.nl/politiek/pvv-staatssecretaris-szabo-checkte-maandag-nog-welke-nationaliteit-hij-heeft-ik-ben-nederlander~af0fa961/
Maar voor Szabó is dat niet nodig: hij heeft alleen de Nederlandse nationaliteit, benadrukt de aanstaand staatssecretaris woensdag voor de camera’s. Opvallend daarbij is wel: Szabó heeft dat nog eens extra gecheckt bij de burgerlijke stand in zijn gemeente, afgelopen maandag: ,,Ik heb maandag de basisregistratie ingekeken, en bij nationaliteit staat: Nederlands. Ik heb ook nooit een Hongaars paspoort gehad...” Szabó was eerder nooit ‘bezig’ met die nationaliteit, vandaar dat hij het nog eens verifieerde.

Op deze manier heb je de Speld niet meer nodig. 

Elaine68 schreef op 19-06-2024 om 18:04:

[..]

Ik mag hopen dat de moslims die op Geert gestemd hebben al een beetje spijt krijgen. Zoals de PVV zich opstelt ten opzichte van Gaza is Godgeklaagd gewoon.

Je bedoelt die 3 moslims die ze hebben geïnterviewd en daarna gedaan alsof het er massa's waren? Moslims stemmen niet massaal op een partij die hun religie 'de meest gewelddadige politieke ideologie die er bestaat' noemt en er tegen strijdt. Onderzoek laat zien dat er vrijwel geen moslims op de PVV gestemd hebben. Het is een leugen van Wilders, gretig rond verspreid door zijn aanhang. 

https://x.com/SBvanOosten/status/1729942115738681533?s=20

https://www.nu.nl/formatie-2023/6292199/moslims-stemmen-volgens-politicoloog-helemaal-niet-massaal-op-de-pvv.html

Hebben moslims massaal op de PVV gestemd? Die indruk ontstond toen partijleider Geert Wilders dat daags na zijn verkiezingsoverwinning claimde, waarna die bewering in de media werd overgenomen. Het klopt alleen niet, zegt Sanne van Oosten, politicoloog en onderzoeker aan de University of Oxford.

https://nos.nl/collectie/13958/artikel/2499884-geen-aanwijzingen-dat-veel-moslims-op-de-pvv-hebben-gestemd

https://www.ad.nl/politiek/nieuwe-stukken-hoge-nareis-op-nareis-cijfers-die-yesilgoz-noemde-waren-nergens-op-gebaseerd~a6c46137/

“Al in september 2022 schreef deze site dat de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) ‘signalen’ kreeg dat deze gestapelde gezinshereniging vaker voorkwam. Reden voor de dienst om het fenomeen ‘te monitoren’. Harde cijfers werden echter pas afgelopen februari openbaar gemaakt door de IND. Het blijkt de afgelopen vijf jaar te zijn gegaan om gemiddeld 174 aanvragen per jaar, die ook regelmatig worden afgewezen. Zo werden in 2022 40 aanvragen goedgekeurd en afgelopen jaar tien. Veel minder dus dan de ‘duizenden’ waarover Yesilgöz repte”

Ik ben benieuwd hoe ze zich hier gaat uit kletsen.

Zilver_gray schreef op 20-06-2024 om 06:55:

https://www.ad.nl/politiek/nieuwe-stukken-hoge-nareis-op-nareis-cijfers-die-yesilgoz-noemde-waren-nergens-op-gebaseerd~a6c46137/

“Al in september 2022 schreef deze site dat de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) ‘signalen’ kreeg dat deze gestapelde gezinshereniging vaker voorkwam. Reden voor de dienst om het fenomeen ‘te monitoren’. Harde cijfers werden echter pas afgelopen februari openbaar gemaakt door de IND. Het blijkt de afgelopen vijf jaar te zijn gegaan om gemiddeld 174 aanvragen per jaar, die ook regelmatig worden afgewezen. Zo werden in 2022 40 aanvragen goedgekeurd en afgelopen jaar tien. Veel minder dus dan de ‘duizenden’ waarover Yesilgöz repte”

Ik ben benieuwd hoe ze zich hier gaat uit kletsen.

Daar ben ik ook reuze benieuwd naar. 

Zilver_gray schreef op 20-06-2024 om 06:55:

https://www.ad.nl/politiek/nieuwe-stukken-hoge-nareis-op-nareis-cijfers-die-yesilgoz-noemde-waren-nergens-op-gebaseerd~a6c46137/

“Al in september 2022 schreef deze site dat de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) ‘signalen’ kreeg dat deze gestapelde gezinshereniging vaker voorkwam. Reden voor de dienst om het fenomeen ‘te monitoren’. Harde cijfers werden echter pas afgelopen februari openbaar gemaakt door de IND. Het blijkt de afgelopen vijf jaar te zijn gegaan om gemiddeld 174 aanvragen per jaar, die ook regelmatig worden afgewezen. Zo werden in 2022 40 aanvragen goedgekeurd en afgelopen jaar tien. Veel minder dus dan de ‘duizenden’ waarover Yesilgöz repte”

Ik ben benieuwd hoe ze zich hier gaat uit kletsen.

Herfstappeltaart schreef op 20-06-2024 om 07:49:

[..]

Daar ben ik ook reuze benieuwd naar.

Hoe ze zich hier uit gaat kletsen?  Heel simpel:

Niet!!!!!

Ze doet een Markje : Daar heb ik geen actieve herinneringen aan! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.