Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Nicole123 schreef op 18-06-2024 om 23:44:

[..]

Ik herinner ik me de discussie over seksuele opvoeding van kinderen in dat topic helemaal anders. Jij kwam al vrij snel in die discussie met totaal niet onderbouwde ‘de kinderen van tegenwoordig worden gebrainwasht en groeien verward en verknipt op!’ uitspraken, die je tig keer herhaald hebt. Er is één link gedeeld naar die genderkoekie site die een ‘anti-woke’ nepnieuws site bleek te zijn, verder geen concrete feiten die jouw nogal heftige uitspraken hierover ondersteunden. Een stuk of 4 mensen hebben gedeeld wat bij hun kinderen de Lentekriebels of soortgelijke lessen wél inhielden en dat was totaal niet wat jij ervan maakte. Concrete feiten over andere zgn ‘woke’ zaken zijn er wel gedeeld, bijv over de Eskimolaan in Dronten - waar niemand aan woonde - die IJsbaanlaan werd (straks gaan ze alle straatnamen nog veranderen!) of een zwarte zeemeermin in een Disney film (ze pakken onze sprookjes af!). Die feiten zijn nooit betwist, wel vroeg een aantal mensen waarom je je daar in vredesnaam zo druk over zou maken. Dan heb je woningnood, een onhoudbaar zorgstelsel, een oorlog in Oekraïne en Gaza, kinderen die steeds slechter lezen, criminele drugsbendes, een langlopend boeren-versus-natuur conflict en dan gaan mensen zich druk maken over een zwarte zeemeermin of IJsbaanlaan?

Precies Nicole! 

Zo is het werkelijk gegaan in die discussie.

Geen enkele (feitelijke) onderbouwing heb ik gezien op die heftige uitspraken over bijvoorbeeld lentekriebels.
Ik geloof best dat Dietz uiteindelijk geen zin meer had om daar verder nog op in te gaan; haar stelling werd aan alle kanten, door meerdere mensen finaal onderuit gehaald.

De VVD heeft er niet echt vertrouwen in. Al ben ik zelf wel opgelucht met Agema als vicepremier, gezien de andere mogelijkheden die er waren.
https://www.volkskrant.nl/politiek/vvd-ers-morren-over-beoogde-pvv-bewindspersonen-totaal-ongeschikt-voor-het-ambt~b64f3ea0/

De ex-voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid krijgt bij de naar voren geschoven PVV-bewindspersonen Reinette Klever (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingshulp) en Marjolein Faber (Asiel en Migratie), die dinsdag bij Van Zwol langsgingen, ‘een licht LPF-gevoel’, zo vertelde hij aan NPO Radio1.
---------
‘Ze wordt minister voor Ontwikkelingshulp, terwijl ze niet inziet dat we de instroom van asielzoekers ook kunnen beperken door ervoor te zorgen dat mensen het elders beter krijgen. En dan is Klever ook nog bestuurslid van omroep ON, die er niet voor terugschrikt om omvolkingstheorieën te verspreiden. De goede mensen die de VVD afvaardigt, zitten straks in de Trêveszaal naast mensen die openlijk racistisch zijn; ik kan het niet anders zeggen.’
------
Als het aan Elias had gelegen was er een streep gegaan door de naam van Fleur Agema als vicepremier. ‘Als de minister-president in het buitenland zit en er vindt een kaping plaats of de MH17 wordt uit de lucht geschoten, dan moet Agema de eerste vervanger in Nederland zijn. We krijgen iemand als viceminister-president die dat niet aankan. Ze is totaal ongeschikt voor dat ambt. Dat vinden PVV’ers ook.’

Zilver_gray schreef op 19-06-2024 om 06:20:

[..]

Precies Nicole!

Zo is het werkelijk gegaan in die discussie.

Geen enkele (feitelijke) onderbouwing heb ik gezien op die heftige uitspraken over bijvoorbeeld lentekriebels.
Ik geloof best dat Dietz uiteindelijk geen zin meer had om daar verder nog op in te gaan; haar stelling werd aan alle kanten, door meerdere mensen finaal onderuit gehaald.

Nou nee hoor. De feitelijke onderbouwing met de bijbehorende argumentatie werd herhaaldelijk gegeven op veel " wokezaken"  en ook heel uitgebreid waarom mensen zich niet kunnen vinden in die algemene maatschappelijkbrede tendens (voor de zoveelste keer: het gaat niet om die kleine dingetjes zelf maar om de maatschappelijkbrede tendens/onderliggende probleem maar goed praat duidelijk tegen muren hier), maar het kwam niet over *daar werd dan ook weer totaal niet op in gegaan) en er werden ook steeds vals meningen in de mond van mensen gelegd die ze niet hadden. Dat blijkt ook duidelijk weer uit deze post dat het toch niet doordringt en dat meningen daar steeds weer worden verdraaid. Op een gegeven moment zijn mensen er klaar mee en ja op die lentekriebels is later toen inderdaad niet meer ingegaan. Maar denk vooral wat jullie willen, ik wilde dit toch even gezegd hebben.

Maar goed dit wordt wel erg off topic zo. Hoe is het nu met de formatie?

Daglichtlamp schreef op 19-06-2024 om 08:58:

De VVD heeft er niet echt vertrouwen in. Al ben ik zelf wel opgelucht met Agema als vicepremier, gezien de andere mogelijkheden die er waren.
https://www.volkskrant.nl/politiek/vvd-ers-morren-over-beoogde-pvv-bewindspersonen-totaal-ongeschikt-voor-het-ambt~b64f3ea0/

De ex-voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid krijgt bij de naar voren geschoven PVV-bewindspersonen Reinette Klever (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingshulp) en Marjolein Faber (Asiel en Migratie), die dinsdag bij Van Zwol langsgingen, ‘een licht LPF-gevoel’, zo vertelde hij aan NPO Radio1.
---------
‘Ze wordt minister voor Ontwikkelingshulp, terwijl ze niet inziet dat we de instroom van asielzoekers ook kunnen beperken door ervoor te zorgen dat mensen het elders beter krijgen. En dan is Klever ook nog bestuurslid van omroep ON, die er niet voor terugschrikt om omvolkingstheorieën te verspreiden. De goede mensen die de VVD afvaardigt, zitten straks in de Trêveszaal naast mensen die openlijk racistisch zijn; ik kan het niet anders zeggen.’
------
Als het aan Elias had gelegen was er een streep gegaan door de naam van Fleur Agema als vicepremier. ‘Als de minister-president in het buitenland zit en er vindt een kaping plaats of de MH17 wordt uit de lucht geschoten, dan moet Agema de eerste vervanger in Nederland zijn. We krijgen iemand als viceminister-president die dat niet aankan. Ze is totaal ongeschikt voor dat ambt. Dat vinden PVV’ers ook.’

Goede keus denk ik Agema als vice premier.

Dietloverzzz schreef op 19-06-2024 om 10:45:

[..]

Nou nee hoor. De feitelijke onderbouwing met de bijbehorende argumentatie werd herhaaldelijk gegeven op veel " wokezaken" en ook heel uitgebreid waarom mensen zich niet kunnen vinden in die algemene maatschappelijkbrede tendens (voor de zoveelste keer: het gaat niet om die kleine dingetjes zelf maar om de maatschappelijkbrede tendens/onderliggende probleem maar goed praat duidelijk tegen muren hier), maar het kwam niet over *daar werd dan ook weer totaal niet op in gegaan) en er werden ook steeds vals meningen in de mond van mensen gelegd die ze niet hadden. Dat blijkt ook duidelijk weer uit deze post dat het toch niet doordringt en dat meningen daar steeds weer worden verdraaid. Op een gegeven moment zijn mensen er klaar mee en ja op die lentekriebels is later toen inderdaad niet meer ingegaan. Maar denk vooral wat jullie willen, ik wilde dit toch even gezegd hebben.

Maar goed dit wordt wel erg off topic zo. Hoe is het nu met de formatie?

Nou wat is volgens jou die “De feitelijke onderbouwing met de bijbehorende argumentatie“ dan op lentekriebels? 

Zilver_gray schreef op 19-06-2024 om 10:56:

[..]

Nou wat is volgens jou die “De feitelijke onderbouwing met de bijbehorende argumentatie“ dan op lentekriebels?

Ik begrijp het ook niet, ik heb geen feitelijke onderbouwing gelezen.

Zilver_gray schreef op 19-06-2024 om 10:56:

[..]

Nou wat is volgens jou die “De feitelijke onderbouwing met de bijbehorende argumentatie“ dan op lentekriebels?

Voor de 100e keer juist daar op die lentekriebels is niet meer op ingegaan. De rest wel maar dat had toch geen zin want meningen werden toch verdraaid en het drong en dringt toch niet door zoals ook weer blijkt uit deze post(s).  Het houdt dan echt een keer op hoor.

Waarom blijven jullie trouwens steeds hierover eindeloos doorzagen. Dit is een totaal ander topic. Laten we weer ontopic gaan. We worden het toch niet eens en al dit bekvechten leidt nergens toe. Ik houd het voor nu hierbij mbt dat andere topic en dit onderwerp.

Alsjeblieft als er behoefte is om verder over woke ed te praten kan dat dan in 1 van de andere draadjes?

https://www.binnenlandsbestuur.nl/sociaal/inburgering-gaat-van-sociale-zaken-naar-justitie#
Inburgering gaat in het nieuwe kabinet vallen onder het ministerie van Justitie in plaats van over sociale zaken. Weer iets wat laat zien hoe het nieuwe kabinet denkt over vreemdelingen?

Daglichtlamp schreef op 19-06-2024 om 13:33:

https://www.binnenlandsbestuur.nl/sociaal/inburgering-gaat-van-sociale-zaken-naar-justitie#
Inburgering gaat in het nieuwe kabinet vallen onder het ministerie van Justitie in plaats van over sociale zaken. Weer iets wat laat zien hoe het nieuwe kabinet denkt over vreemdelingen?

Absoluut 

Daglichtlamp schreef op 19-06-2024 om 13:33:

https://www.binnenlandsbestuur.nl/sociaal/inburgering-gaat-van-sociale-zaken-naar-justitie#
Inburgering gaat in het nieuwe kabinet vallen onder het ministerie van Justitie in plaats van over sociale zaken. Weer iets wat laat zien hoe het nieuwe kabinet denkt over vreemdelingen?

Oh wow 

Dietloverzzz schreef op 19-06-2024 om 11:18:

[..]

Voor de 100e keer juist daar op die lentekriebels is niet meer op ingegaan. De rest wel maar dat had toch geen zin want meningen werden toch verdraaid en het drong en dringt toch niet door zoals ook weer blijkt uit deze post(s). Het houdt dan echt een keer op hoor.

Waarom blijven jullie trouwens steeds hierover eindeloos doorzagen. Dit is een totaal ander topic. Laten we weer ontopic gaan. We worden het toch niet eens en al dit bekvechten leidt nergens toe. Ik houd het voor nu hierbij mbt dat andere topic en dit onderwerp.

Voor de zoveelste keer: er is een verschil tussen feiten, meningen en onwaarheden. 

Als je iets poneert als feit en dat blijkt niet waar te zijn, dan is dit geen mening. Het is een onwaarheid oftewel een leugen. 

Het was tevens ook jijzelf die in dit topic eerder naar deze topics verwees, dus dan is het ook niet raar dat daar dan een gesprek uit voortvloeit, maar laten we er verder maar over ophouden dan.

Morgen vanaf half 10 de eerste hoorzittingen met de beoogd bewindspersonen. Gaat er nog iemand kijken? 9.30 komen de bewindspersonen van binnenlandse zaken, om 1300 Mona Keijzer en om 1500 die van onderwijs.

Daglichtlamp schreef op 19-06-2024 om 13:33:

https://www.binnenlandsbestuur.nl/sociaal/inburgering-gaat-van-sociale-zaken-naar-justitie#
Inburgering gaat in het nieuwe kabinet vallen onder het ministerie van Justitie in plaats van over sociale zaken. Weer iets wat laat zien hoe het nieuwe kabinet denkt over vreemdelingen?

Dat ministerie heet Justitie en Veiligheid. Dat (veiligheid) klinkt toch gewoon juist prima voor als je gevlucht bent voor oorlog en geweld? Dan zoek je veiligheid! 

kerstbeer schreef op 19-06-2024 om 15:37:

[..]

Voor de zoveelste keer: er is een verschil tussen feiten, meningen en onwaarheden.

Als je iets poneert als feit en dat blijkt niet waar te zijn, dan is dit geen mening. Het is een onwaarheid oftewel een leugen.

Het was tevens ook jijzelf die in dit topic eerder naar deze topics verwees, dus dan is het ook niet raar dat daar dan een gesprek uit voortvloeit, maar laten we er verder maar over ophouden dan.

Pffff en ook ik voor de zoveelste keer weer: dat weet ik echt wel. Dat hoef je niet nog even arrogant en neerbuigend tegen me te zeggen alsof ik dat niet weet. Ja even verwijzen ja niet met de bedoeling hier eindeloos over door te zagen in een topic en de discussie op een klein punt volledig te herkauwen en uit zijn verband te trekken. Heeft overigens toch geen zin, het komt toch niet aan en alles wordt toch opnieuw verdraaid door sommigen van jullie. Maar inderdaad het enige goede aan deze post van jou: we houden er nu echt zeker over op. Dit topic is daar niet voor. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.