Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Bakblik schreef op 20-06-2024 om 07:52:

[..]

[..]

Voor ze zich hier uit gaat kletsen? Heel simpel:

Niet!!!!!

Ze doet en Markje : Daar heb ik geen actieve herinneringen aan!

Ja zoiets verwacht ik ook.

Het is toch te gek voor woorden dat iemand met de ideeen van Faber minister kan worden, van welk ministerie dan ook.  En dan ook nog van dit ministerie, echt afgrijselijk! 

@ Bakblik en Herfstappeltaart; ik verwacht ook niet dat ze het boetekleed gaat aantrekken, maar wie weet doet ze ons nog versteld staan 

amarna schreef op 20-06-2024 om 08:11:

Het is toch te gek voor woorden dat iemand met de ideeen van Faber minister kan worden, van welk ministerie dan ook. En dan ook nog van dit ministerie, echt afgrijselijk!

Om te janken! Echt!

amarna schreef op 20-06-2024 om 08:11:

Het is toch te gek voor woorden dat iemand met de ideeen van Faber minister kan worden, van welk ministerie dan ook. En dan ook nog van dit ministerie, echt afgrijselijk!

Een nieuw dieptepunt inderdaad. Om te janken. 

Yesilgoz kan zonder problemen gewoon aftreden, dat zou ze heel binnenkort toch al doen, dus misschien verrast ze ons.

amarna schreef op 20-06-2024 om 08:11:

Het is toch te gek voor woorden dat iemand met de ideeen van Faber minister kan worden, van welk ministerie dan ook. En dan ook nog van dit ministerie, echt afgrijselijk!

Echt vreselijk. Caroline is gewoon heel blij dat ze mee mag spelen met de grote jongens. Yesilgoz wil gewoon geen macht opgeven en ziet ook wel dat als ze er nu uitstapt, ze de VVD nog kleiner maakt. Maar Omtzigt lijkt nog wel iets van een moreel kompas te hebben. Ik zou er nooit op stemmen. Maar ik zou denken dat dit voor NSC toch echt niet ok zou zijn.

Yesilgoz kan zonder problemen gewoon aftreden, dat zou ze heel binnenkort toch al doen, dus misschien verrast ze ons.

amarna schreef op 20-06-2024 om 08:11:

Het is toch te gek voor woorden dat iemand met de ideeen van Faber minister kan worden, van welk ministerie dan ook. En dan ook nog van dit ministerie, echt afgrijselijk!

Wat ik heel vreemd (en erg) vind is dat mensen er mee weg komen dat je in een ministerrol zulke dingen niet uitspreekt en dat het in een Tweede Kamerlid rol wel prima zou zijn. Dat je je anders opstelt in een debat (verdedigend versus aanvallend) dat begrijp ik. Maar dat je je ideeën over omvolking vrijelijk uit als Kamerlid en dan voor de vorm maar even binnenhoudt als minister, en iedereen dat maar oké vindt verder in de coalitie? Terwijl ze er geen afstand van doet, dus blijkbaar vindt ze het gewoon nog wel? Hoe kun je dat rechtpraten? Is racisme, discriminatie en anti-rechtsstatelijkheid tegenwoordig iets om afspraken over te maken dat je dat als minister eventjes laat, want je moet netjes en representatief zijn, maar als Kamerlid is het geen punt? Dat Markuszower niet door de AIVD screening kwam en landsgeheimen bij hem blijkbaar niet veilig zouden kunnen zijn is ook enkel een probleem als hij minister zou zijn, maar als Kamerlid geen punt? Wat zijn dat voor normen en waarden voor Kamerleden, waar is die nieuwe, integere, bestuurscultuur?

Daglichtlamp schreef op 20-06-2024 om 08:54:

Yesilgoz kan zonder problemen gewoon aftreden, dat zou ze heel binnenkort toch al doen, dus misschien verrast ze ons.

Wanneer en waarom wil ze dan gaan aftreden? 

Dietloverzzz schreef op 20-06-2024 om 10:40:

[..]

Wanneer en waarom wil ze dan gaan aftreden?

Ministers mogen niet liegen tegen de Tweede Kamer (en ze zijn verantwoordelijk voor wat hun ambtenaren doen, dus ze zouden niet weg mogen komen met dat hun ambtenaren hun niet goed hebben ingelicht).

amarna schreef op 20-06-2024 om 08:11:

Het is toch te gek voor woorden dat iemand met de ideeen van Faber minister kan worden, van welk ministerie dan ook. En dan ook nog van dit ministerie, echt afgrijselijk!

Inderdaad. Wat een dieptepunt in ons land dit.

Daglichtlamp schreef op 20-06-2024 om 08:54:

Yesilgoz kan zonder problemen gewoon aftreden, dat zou ze heel binnenkort toch al doen, dus misschien verrast ze ons.

Hoezo zou ze dat toch al doen?

LydiaDietz schreef op 20-06-2024 om 08:54:

[..]

Echt vreselijk. Caroline is gewoon heel blij dat ze mee mag spelen met de grote jongens. Yesilgoz wil gewoon geen macht opgeven en ziet ook wel dat als ze er nu uitstapt, ze de VVD nog kleiner maakt. Maar Omtzigt lijkt nog wel iets van een moreel kompas te hebben. Ik zou er nooit op stemmen. Maar ik zou denken dat dit voor NSC toch echt niet ok zou zijn.

NSC is wat mij betreft enorm door de mand gevallen. Van dat moreel kompas zie ik weinig terug.

Herfstappeltaart schreef op 20-06-2024 om 11:36:

[..]

Hoezo zou ze dat toch al doen?

Als minister, 2 juli staat het nieuwe kabinet op het bordes. Tenzij er alsnog een kink in de kabel komt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.