Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Dubbel
Poezel_en_Wip schreef op 16-06-2024 om 12:39:

[..]

Fijn dat jij homoseksualiteit toen als een gegeven zag waar niemand zich druk om maakte. In hoeverre dat ook echt zo was maatschappelijk breed laat ik maar even in het midden.

Sprongetje naar transgenders in 2024. Je kunt niet met droge ogen beweren dat niemand zich daar druk om maakt. Terwijl ze toch echt 'gewoon' een gegeven zijn. Er is een wezenlijk deel van de bevolking dat enorme weerstand voelt, er nare dingen over moet zeggen (al dan niet lekker anoniem vanachter het toetsenbord) en deze mensen niet als volwaardig beschouwt. Ze mogen er niet zijn met hun 'gekkigheid' en doe maar lekker 'gewoon'. Kun je het over jeremiëren hebben, maar dat zie ik vooral bij diegenen die soms in de meest walgelijke termen hun afkeer en angst tentoonspreiden.
Het zijn MENSEN waar het over gaat.

En nu ben ik toch off topic gegaan. Excuses.

Er is juist niemand hier op het forum die wat tegen die mensen heeft of ze niet als volwaardig ziet. Niemand. Het gaat om alle ophef en het doorslaan hierin en hierover met alle maatschappelijke gevolgen. 

Gelukkig Fleur Agema vicepremier. Gegeven de kandidaten waar Wilders uit kan kiezen is dat denk ik de juiste keuze.

Dietloverzzz schreef op 16-06-2024 om 13:36:

[..]

Er is juist niemand hier op het forum die wat tegen die mensen heeft of ze niet als volwaardig ziet. Niemand. Het gaat om alle ophef en het doorslaan hierin en hierover met alle maatschappelijke gevolgen.

"Doorslaan": 

Een bepaalde letter gebruiken is blijkbaar een groot probleem voor sommigen hier.

Wilders houdt blijkbaar van termen als 'zuur links', maar hoe vaak rechts er niet over klaagt of belachelijk maakt dat iemand hij/hem in zijn profiel ergens op social media heeft staan (een profiel dat ze in eerste plaats niet eens hoeven te bekijken), dan denk ik dat de PH-waarde bij rechts nog net even wat lager ligt.

Dietloverzzz schreef op 16-06-2024 om 13:36:

[..]

Er is juist niemand hier op het forum die wat tegen die mensen heeft of ze niet als volwaardig ziet. Niemand. Het gaat om alle ophef en het doorslaan hierin en hierover met alle maatschappelijke gevolgen.

Alle maatschappelijke gevolgen? Welke dan en hoe beïnvloeden ze jouw dagelijks leven precies?

Dietloverzzz schreef op 16-06-2024 om 13:36:

[..]

Er is juist niemand hier op het forum die wat tegen die mensen heeft of ze niet als volwaardig ziet. Niemand. Het gaat om alle ophef en het doorslaan hierin en hierover met alle maatschappelijke gevolgen.

Het lijkt soms alof je doodgegooid word met LHBTI inderdaad, er is veel ophef over. Maar die ophef komt niet vanuit de progressieve kant. Die hangen af en toe een vlag op, kleuren een trap, vieren een feestje op een boot of men zegt 'beste reizigers' en that's it. De ophef die gemaakt wordt komt uit de conservatieve hoek, van de anti-LHBTI kant. Kijk maar eens hier op het forum: wie starten hier elke keer de LHBTI discussies op, wie komen er telkens mee? De progressieven? Kom nou. Het is de anti-kant die er zo'n thema, zo'n issue van maakt.

En niemand die ze niet als volwaardig ziet? Mensen die het hebben over 'al die lettertjes die onzin zijn' en 'je hebt mannetjes en vrouwtjes en niks meer of minder' die zien transgenders en non-binairen als volwaardig? Zo komt het op mij niet over.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

16-06-2024 om 14:25

kerstbeer schreef op 16-06-2024 om 13:56:

[..]

"Doorslaan":

Een bepaalde letter gebruiken is blijkbaar een groot probleem voor sommigen hier.

Wilders houdt blijkbaar van termen als 'zuur links', maar hoe vaak rechts er niet over klaagt of belachelijk maakt dat iemand hij/hem in zijn profiel ergens op social media heeft staan (een profiel dat ze in eerste plaats niet eens hoeven te bekijken), dan denk ik dat de PH-waarde bij rechts nog net even wat lager ligt.

Inderdaad, allemaal zure klagers

CORRECTIE: Niet allemaal natuurlijk. Maar veel wel. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

16-06-2024 om 14:25

Nicole123 schreef op 16-06-2024 om 14:15:

[..]

Het lijkt soms alof je doodgegooid word met LHBTI inderdaad, er is veel ophef over. Maar die ophef komt niet vanuit de progressieve kant. Die hangen af en toe een vlag op, kleuren een trap, vieren een feestje op een boot of men zegt 'beste reizigers' en that's it. De ophef die gemaakt wordt komt uit de conservatieve hoek, van de anti-LHBTI kant. Kijk maar eens hier op het forum: wie starten hier elke keer de LHBTI discussies op, wie komen er telkens mee? De progressieven? Kom nou. Het is de anti-kant die er zo'n thema, zo'n issue van maakt.

En niemand die ze niet als volwaardig ziet? Mensen die het hebben over 'al die lettertjes die onzin zijn' en 'je hebt mannetjes en vrouwtjes en niks meer of minder' die zien transgenders en non-binairen als volwaardig? Zo komt het op mij niet over.

Precies dit

Dietloverzzz schreef op 16-06-2024 om 13:36:

[..]

Er is juist niemand hier op het forum die wat tegen die mensen heeft of ze niet als volwaardig ziet. Niemand. Het gaat om alle ophef en het doorslaan hierin en hierover met alle maatschappelijke gevolgen.

Maar welke ophef dan? In hoeverre krijg jij daarmee te maken in de dagelijkse praktijk? En hoe precies wordt het door de strot geduwd, concreet? Ik leef in dezelfde maatschappij als jij maar ik krijg er nauwelijk iets van mee. En als ik wel iemand tegenkom, prima, ik pas me met liefde aan, geen probleem, ik heb het toch al ontzettend makkelijk als Nederlandse, hetero vrouw. Snap oprecht niet wat nu het probleem is, inderdaad, als dat is, waar je je druk om maakt, ben je een gezegend mens.

Nicole123 schreef op 16-06-2024 om 14:15:

[..]

Het lijkt soms alof je doodgegooid word met LHBTI inderdaad, er is veel ophef over. Maar die ophef komt niet vanuit de progressieve kant. Die hangen af en toe een vlag op, kleuren een trap, vieren een feestje op een boot of men zegt 'beste reizigers' en that's it. De ophef die gemaakt wordt komt uit de conservatieve hoek, van de anti-LHBTI kant. Kijk maar eens hier op het forum: wie starten hier elke keer de LHBTI discussies op, wie komen er telkens mee? De progressieven? Kom nou. Het is de anti-kant die er zo'n thema, zo'n issue van maakt.

En niemand die ze niet als volwaardig ziet? Mensen die het hebben over 'al die lettertjes die onzin zijn' en 'je hebt mannetjes en vrouwtjes en niks meer of minder' die zien transgenders en non-binairen als volwaardig? Zo komt het op mij niet over.

Dietloverzzz schreef op 16-06-2024 om 12:24:

[..]

Dat heeft ze daar goed gezegd vind ik. Ook standpunten van partijen mbt dit soort dingen zijn denk ik echt wel van invloed geweest op het stemgedrag van mensen vorig jaar.

Natuurlijk. Op een enkeling na zijn de meeste (als zodanig bestempelde) 'slachtoffers' helemaal niet zo gediend van dat al dat koketteren met "kijk mij eens goed zijn want ik neem het zo goed op voor kwetsbaren in de samenleving". 

De meeste mensen uit de vele, vele door derden als zodanig benoemde  'gekwetste' doelgroepen ervaren dat gekwetste, zielige, behoeftige zelf helemaal niet zo. Maar zo lang het hen niet echt schade oplevert, laat men het schouderophalend gebeuren.

Maar als morgen alle doelgroepen die zo 'beschermd' en 'geholpen' worden, zouden bedanken voor deze eer, zou er verder niets aan de hand zijn en gaat het leven bij alle mensen in die doelgroepen gewoon door op dezelfde voet. Er is dan alleen heleboel verlies aan werkgelegenheid voor de 'helpers' - die vooral óver maar zo weinig mét mensen uit die doelgroepen praten/schrijven/evalueren/monitoren/overleggen/etc. etc.    

"Iedereen gelijk" is het credo. Dat was een paar decennia geleden eigenlijk al redelijk goed op orde; zat behoorlijk goed met de zelfredzaamheid van mensen. Maar ja, als je wilt 'redden', zal je toch af en toe mensen of groepen aan moeten wijzen die ergens mee geholpen of van gered moeten worden. Al is het maar van de 'foute' denkbeelden die je -vaak geheel onterecht- aan anderen toeschrijft. 

Zo is iedereen op zijn eigen manier bezig met zijn "bestaansrecht"

Terug naar de formatie?
https://www.ad.nl/politiek/binnen-vvd-dringt-door-met-wie-ze-in-kabinet-gaan-zitten-een-klucht-dat-je-dit-soort-pvv-figuren-slikt~a48f4df2/
Mitchell Boers verwacht gezien de opstartproblemen niet dat het kabinet-Schoof vier jaar zit. ,,Ik hoop dat de VVD eruit komt als een realistische partij die problemen wil oplossen. Dat we het in ieder geval hebben geprobeerd met de PVV.’’

Over de grens krijg je een bredere blik. Daar ontleent Laurens Heijnen, voorzitter van de Brusselse VVD, enige hoop aan. Hij benadrukt dat hij namens zichzelf spreekt. ,,Dat Wilders in de PVV alles bepaalt zonder democratische controle heeft tot gevolg dat er geen kader is. Het PVV-kader zijn degenen die toevallig in de app van Wilders staan. Het Vlaams Belang heeft wel kader en partijcongressen. Die zijn veel gevaarlijker dan Wilders.’’

Vanuit Groningen is fractievoorzitter Ietje Jacobs-Setz aangestoken door een onverwoestbaar optimisme. Maar eerst vermaant ze haar partij: ,,Stop nou eens met dat pragmatisme dat wij altijd het land moeten besturen!’’

Gelukkig wordt ze niet van de huidige situatie. ,,Eenderde van de zetels gaat naar partijen die alleen maar zeggen wat er fout is. Ik hoop dat die luchtbel wordt doorgeprikt. We moeten hier doorheen. Ik geloof echt dat de wal het schip gaat keren.’’

Hoe harder men spuugt op de mensen die nu PVV gestemd hebben, des te kleiner de kans dat deze mensen teug zullen keren naar hun oude partijen. Vreemd eigenlijk, dat men daar kennelijk niet over nadenkt: die stemmers komen ergens vandaan.
Een klein deel van hen zal van partij naar (nieuwe) partij hoppen, maar deze keer lijkt er toch meer aan de hand. 

Mensen zoals Kaag, Uslu, Kuipers, Dijkgraaf, Van der Wal, etc. kregen geruisloos de kans om te laten zien wat zij konden. 

Wij zijn vóór 'gelijke kansen voor iedereen'; 'iedereen heeft recht op en tweede -en volgende- kans'; 'je mag niemand uitsluiten/inclusie'; diversiteit is onze kracht'; etc.
Geldt voor iedereen "want iedereen moet meedoen", alleen niet voor mensen van de PVV? 

Jan Dijkgraaf schreef een leuk stukje over de bevolkingsgroei van de afgelopen 5 jaren. Natuurlijke aanwas: 18.157 en migratiesaldo totaal: 649.375 (ter info: saldo betreft het aantal mensen dat uiteindelijk in NL is - na opvang, zorg, begeleiding, juridische procedures, etc.) https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-marjolein-faber/

 Kaag kreeg geruisloos de kans?

Luchtpost schreef op 17-06-2024 om 10:09:

Hoe harder men spuugt op de mensen die nu PVV gestemd hebben, des te kleiner de kans dat deze mensen teug zullen keren naar hun oude partijen. Vreemd eigenlijk, dat men daar kennelijk niet over nadenkt: die stemmers komen ergens vandaan.
Een klein del van hen zal van partij naar (nieuwe) partij hoppen, maar deze keer lijkt er toch meer aan de hand.

Mensen zoals Kaag, Uslu, Kuipers, Dijkgraaf, Van der Wal, etc. kregen geruisloos de kans om te laten zien wat zij konden.

Wij zijn vóór 'gelijke kansen voor iedereen'; 'iedereen heeft recht op en tweede -en volgende- kans'; 'je mag niemand uitsluiten/inclusie'; diversiteit is onze kracht'; etc.
Geldt voor iedereen "want iedereen moet meedoen", alleen niet voor mensen van de PVV?

Jan Dijkgraaf schreef een leuk stukje over de bevolkingsgroei van de afgelopen 5 jaren. Natuurlijke aanwas: 18.157 en migratiesaldo totaal: 649.375 (ter info: saldo betreft het aantal mensen dat uiteindelijk in NL is - na opvang, zorg, begeleiding, juridische procedures, etc.) https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-marjolein-faber/

Klopt. De oude partijen worden niet meer vertrouwd, hebben volledig afgedaan (ook door de houding tav de PVV en de bijbehorende stemmers) en hebben niet dezelfde opvattingen als een groot deel van de Nederlanders. Voor veel mensen was er geen goed alternatief dan stemmen op de PVV. Er is een nieuwe partij nodig, economisch links/midden en beetje conservatief met de juiste lijsttrekker die het goed weet te brengen. Die zou dan heel veel stemmen gaan trekken denk ik. Daar ligt nl een heel groot gat in het huidige politieke landschap. Nu zweven veel mensen qua kiezen omdat er eigenlijk geen echte goede partij voor hen nu is. Dus dan maar partijhoppen, wikken en wegen of helemaal niet gaan stemmen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.