Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Poezenmeisje schreef op 16-06-2024 om 00:09:

Waarom kon de diversiteitsvlag niet gewoon een regenboogvlag blijven?Steeds meer hokjes en stempeltjes.

Waarom steeds dat hokjesdenken?

Ik is okee, jij is okee.

Sinds dat hele wokegebeuren zijn hokjes nog  eens onderverdeeld in meerdere hokjes. 

Bij de minste of geringste afwijking van wat "normaal" is, moet er een stempel/ hokje voor bedacht worden.

Bijvoorbeeld: Vroeger waren kinderen met adhd gewoon een beetje "druk", tegenwoordig moeten ze allerlei verschillende testen doen en krijgen ze vervolgens het stempel "anders". Autisme van het zelfde laken een pak. 

Dat is wat er tegenwoordig mis is en gelijkheid dus ver te zoeken is. Dat wordt juist veroorzaakt door al die verschillende hokjes.

Dat werkt juist vooroordelen in de hand.

Je kan ook het ook gewoon lekker simpel bij 2 hokjes houden: man/vrouw.

Of beter nog, gewoon 1: mens.

Blomke82 schreef op 16-06-2024 om 09:55:

[..]

Sinds dat hele wokegebeuren zijn hokjes nog eens onderverdeeld in meerdere hokjes.

Bij de minste of geringste afwijking van wat "normaal" is, moet er een stempel/ hokje voor bedacht worden.

Bijvoorbeeld: Vroeger waren kinderen met adhd gewoon een beetje "druk", tegenwoordig moeten ze allerlei verschillende testen doen en krijgen ze vervolgens het stempel "anders". Autisme van het zelfde laken een pak.

Dat is wat er tegenwoordig mis is en gelijkheid dus ver te zoeken is. Dat wordt juist veroorzaakt door al die verschillende hokjes.

Dat werkt juist vooroordelen in de hand.

Je kan ook het ook gewoon lekker simpel bij 2 hokjes houden: man/vrouw.

Of beter nog, gewoon 1: mens.

Helemaal eens met deze post. Gewoon lekker gewoon doen. Dan is de wereld al gek en ook leuk genoeg.

Poezel_en_Wip schreef op 16-06-2024 om 09:44:

[..]

Het is een VLAG! Hoe in godsnaam kun je last hebben van een vlag? En verder is deze 'discussie' al meermaals volledig uitgekauwd en m.i. weinig ontopic.

Het gaat niet om de vlag zelf maar om oa hetgeen ik in mijn laatste posts uiteen heb gezet en om bepaalde maatschappelijkbrede veranderingen die ik negatief vind. 

Omtzigt ziet het nog steeds zitten.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2524756-omtzigt-over-uitspraken-pvv-er-faber-verwacht-ik-niet-van-ministers-in-functie
Omtzigt denkt niet dat een minister die deel uitmaakt van het nieuwe kabinet dit nog eens zou zeggen. "Het kabinet spreekt met één mond, dus ik kan me niet voorstellen dat een kabinet dit zou zeggen."

Omtzigts partij Nieuw Sociaal Contract zet sinds het begin van de oprichting in op een sterke rechtsstaat, waarin burgers worden beschermd tegen de overheid. Voorstellen die in strijd zijn met de grondwet, met het internationaal recht en godsdienstvrijheid, passen daar niet bij, zegt Omtzigt.

"Ik verwacht van iedereen in het kabinet dat ze zich daar aan houden. En als u me vraagt of ik ga controleren of de zestien ministers in het komend kabinet dat zullen doen, maakt u zich geen illusies", aldus de NSC-leider.

Even heel erg hypothetisch, stel we zouden de hokjes in praktijk brengen op bijvoorbeeld een festival en bij de mainstage allemaal hokjes zetten en je hebt nogal diversiteit in je vriendengroep. Kun je dan gezellig bij elkaar staan? Nee, want die moet in dat vakje staan, die in die, weer een ander helemaal aan de andere kant. 

Conclusie: werken hokjes voor het ideale groepsgevoel? M.i. totaal niet.

Er zijn 2 antiwoke topics. Er is een “met je piemel in de dameskleedkamer topic”. Er is de mogelijkheid om zelf topics te openen. Dit is zó ver off topic hier, kan dat ergens anders?

Dietloverzzz schreef op 16-06-2024 om 09:57:

[..]

Helemaal eens met deze post. Gewoon lekker gewoon doen. Dan is de wereld al gek en ook leuk genoeg.

En wat is dan “gewoon lekker gewoon doen” volgens jou?

Blomke82 schreef op 16-06-2024 om 10:16:

Even heel erg hypothetisch, stel we zouden de hokjes in praktijk brengen op bijvoorbeeld een festival en bij de mainstage allemaal hokjes zetten en je hebt nogal diversiteit in je vriendengroep. Kun je dan gezellig bij elkaar staan? Nee, want die moet in dat vakje staan, die in die, weer een ander helemaal aan de andere kant.

Conclusie: werken hokjes voor het ideale groepsgevoel? M.i. totaal niet.

Dat  is helemaal niet wat mensen die zich identificeren met 1 van die letters voorstaan en volgens mij weet je dat ook best.

Maar inderdaad off topic, ga hierover maar in 1 van die andere topics verder.

Dag 206 van de formatie inmiddels.


Blomke82 schreef op 15-06-2024 om 12:03:

[..]

Blijkbaar wel, men is tegenwoordig bang om woorden te gebruiken die eventueel misschien ook maar iets de grote minderheid zou kunnen kwetsen. Daarom wordt er met tig woorden meer omheen gedraaid om vervolgens hetzelfde te zeggen. De lhbtqi+ is daar ook zo'n voorbeeld van. Lhb vind ik wel kunnen, maar wat er achteraan komt vind ik onzin. Zo kunnen we wel aan de gang blijven.


Als ik zie hoe snel sommige rechtse stemmers hier beledigd zijn, vind ik het wel opvallend hoe laatdunkend er dan gereageerd wordt als anderen misschien op een bepaalde manier aangesproken zouden willen worden. 

Als je (en ik zeg dit in het algemeen) zo geirriteerd raakt dat je misschien rekening met mensen zou moeten houden om ze niet te beledigen, klaag dan ook zelf niet altijd zo snel als er iets staat wat je niet aanstaat. 

Juist dat 'oei, voorzichtig, anders kwets je misschien iemand' stoort me.

Ik lag in de jaren 80 als meisjespuber altijd met mijn familie op het homogedeelte van de Hoornse Plas. Supergezellig en geen gejeremieer of overgevoeligheden. 

We hadden ook een tijd inwoning van een homo, die lag op de bank omdat zijn vriendje hem op straat had gezet. Prima, gewoon een leuke man.

Niemand die zich toen druk maakt, homo's waren gewoon een gegeven. 

Ik mis die tijd...

Poezenmeisje schreef op 16-06-2024 om 12:10:

Juist dat 'oei, voorzichtig, anders kwets je misschien iemand' stoort me.

Ik lag in de jaren 80 als meisjespuber altijd met mijn familie op het homogedeelte van de Hoornse Plas. Supergezellig en geen gejeremieer of overgevoeligheden.

We hadden ook een tijd inwoning van een homo, die lag op de bank omdat zijn vriendje hem op straat had gezet. Prima, gewoon een leuke man.

Niemand die zich toen druk maakt, homo's waren gewoon een gegeven.

Ik mis die tijd...

Ik ook.

On topic én over de letterbak.
Caroline van der Plas op X.

Screenshot-20240616-122001-X.jpg

Poezenmeisje schreef op 16-06-2024 om 12:22:

On topic én over de letterbak.
Caroline van der Plas op X.

Screenshot-20240616-122001-X.jpg

Dat heeft ze daar goed gezegd vind ik. Ook standpunten van partijen mbt dit soort dingen zijn denk ik echt wel van invloed geweest op het stemgedrag van mensen vorig jaar.

Poezenmeisje schreef op 16-06-2024 om 12:10:

Juist dat 'oei, voorzichtig, anders kwets je misschien iemand' stoort me.

Ik lag in de jaren 80 als meisjespuber altijd met mijn familie op het homogedeelte van de Hoornse Plas. Supergezellig en geen gejeremieer of overgevoeligheden.

We hadden ook een tijd inwoning van een homo, die lag op de bank omdat zijn vriendje hem op straat had gezet. Prima, gewoon een leuke man.

Niemand die zich toen druk maakt, homo's waren gewoon een gegeven.

Ik mis die tijd...

Fijn dat jij homoseksualiteit toen als een gegeven zag waar niemand zich druk om maakte. In hoeverre dat ook echt zo was maatschappelijk breed laat ik maar even in het midden.

Sprongetje naar transgenders in 2024. Je kunt niet met droge ogen beweren dat niemand zich daar druk om maakt. Terwijl ze toch echt 'gewoon' een gegeven zijn. Er is een wezenlijk deel van de bevolking dat enorme weerstand voelt, er nare dingen over moet zeggen (al dan niet lekker anoniem vanachter het toetsenbord) en deze mensen niet als volwaardig beschouwt. Ze mogen er niet zijn met hun 'gekkigheid' en doe maar lekker 'gewoon'. Kun je het over jeremiëren hebben, maar dat zie ik vooral bij diegenen die soms in de meest walgelijke termen hun afkeer en angst tentoonspreiden.
Het zijn MENSEN waar het over gaat.

En nu ben ik toch off topic gegaan. Excuses.

Als je je zo druk kunt maken om dat andere mensen ergens een letter voor gebruiken die je zelf niet zo goed kunt plaatsen, of een vlag ophangen die wat anders is dan je gewend bent, dan heb je blijkbaar weinig echte problemen. Echt joh, waar gáát dit over? Laat mensen gewoon in hun waarde in plaats van ertegen te ageren en dan net te doen alsof dat mensen in hun waarde laten zou zijn.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.