Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Daglichtlamp schreef op 15-06-2024 om 14:49:

Ik hoop dat er een tijd komt dat we de weer gaan stemmen op de partijen die de nuances zien, in plaats van alleen de uitersten.
https://www.trouw.nl/politiek/frans-timmermans-onze-steun-in-de-tweede-kamer-heeft-een-prijs-nieuwe-verkiezingen~bc9f2ac6/
“De VVD heeft gezegd dat het voor hen fundamenteel is dat die veiligheid gewaarborgd is. Dan mag Dilan Yesilgöz laten zien dat ze haar coalitie met radicaal-rechts bij elkaar houdt. Ik zal in al die situaties aan de VVD duidelijk maken dat GroenLinks-PvdA graag voorstemt. Maar onze stem heeft wel een prijs. Dan komen er wel nieuwe verkiezingen. Omdat het zo zwaar weegt. De VVD stapt uit het kabinet en dan doen we het samen. Hier maak ik een grote kwestie van omdat ik me zorgen maak over de veiligheid in Europa. Mijn voorspelling is overigens dat de PVV zich zal schikken. Dat is de ironie: eigenlijk helpen we de VVD.”
-------------
“Tegen demonstrerende jongeren zou ik willen zeggen: als je echt voor Palestina en de Palestijnen wilt opkomen dan moet je uitgaan van de situatie dat Israël het recht heeft om binnen veilige grenzen te bestaan. Als je dat niet doet, dat bedrijf je in mijn ogen pure getuigenispolitiek waar de Palestijnen niets aan hebben. Op ons gezamenlijke congres heeft 98 procent van de leden dit onderschreven”.

-----------

Al zit daar wel de uitdaging voor links: hoe overtuigen we ook die middengroepen dat we elkaar in dit land allemaal nodig hebben, dat we er niets mee opschieten als politieke partijen alleen kijken naar het deelbelang van de eigen groep? Dat het niets oplost om zondebokken aan te wijzen, zoals populistische partijen doen? We hebben elkaar nodig.”

Dat zal pas anders gaan worden als links ophoudt met dat woke klimaat ed, de houding en toon verandert, een goede passende niet elitaire lijsttrekker en volgende keer en komende tijd meer de nadruk gaan leggen op de links economische onderwerpen. Dan denk ik dat ze volgende keer veel stemmen kunnen wegtrekken van rechts.

Nicole123 schreef op 15-06-2024 om 12:10:

[..]

Transgenders zijn onzin? Dit is nou precies waarom die aandacht ervoor nodig is.

Hierin verschillen wij dan van mening.  Het is heel simpel,  in deze wereld heb je feitelijk enkel mannetjes en vrouwtjes bij alle levende wezens. Niet meer, niet minder. Zo wordt je geboren en heb je mee te dealen.

Val je op het andere geslacht? Dan ben je hetero. Val je op het zelfde geslacht? Dan ben je homo/lesbisch. Val je op beide? Dan ben je biseksueel.

Vind het heel bijzonder dat ons sociale stelsel aangepast moet worden aan al dat genderneutrale gedoe voor echt een piepkleine minderheid. Er wordt gedaan alsof half Nederland transgender is, terwijl het in werkelijkheid echt een piepklein aantal is.

Het is toch heel simpel? Heb je een piemel, ga je naar het heren toilet, heb je een poes, ga je naar de dames. Meer smaken zijn er simpelweg niet.

Blomke82 schreef op 15-06-2024 om 22:32:

[..]

Hierin verschillen wij dan van mening. Het is heel simpel, in deze wereld heb je feitelijk enkel mannetjes en vrouwtjes bij alle levende wezens. Niet meer, niet minder. Zo wordt je geboren en heb je mee te dealen.

Val je op het andere geslacht? Dan ben je hetero. Val je op het zelfde geslacht? Dan ben je homo/lesbisch. Val je op beide? Dan ben je biseksueel.

Vind het heel bijzonder dat ons sociale stelsel aangepast moet worden aan al dat genderneutrale gedoe voor echt een piepkleine minderheid. Er wordt gedaan alsof half Nederland transgender is, terwijl het in werkelijkheid echt een piepklein aantal is.

Het is toch heel simpel? Heb je een piemel, ga je naar het heren toilet, heb je een poes, ga je naar de dames. Meer smaken zijn er simpelweg niet.

Je spreekt jezelf tegen. Bestaat het nou niet of bestaat het wel maar is het een kleine minderheid? En sinds wanneer is het zijn van een minderheid een reden om zo’n groep niks te gunnen? In mijn ogen is het een teken van een geciviliseerde samenleving dat je ook rekening houdt met minderheden. ‘Ons sociale stelsel aanpassen’ vind ik een enorme overdrijving. Zulke grote aanpassingen zijn het helemaal niet. Als hetero word je er niks minder van. Voor mij voelt ageren tegen dingen die prettig zijn voor LHBTI net als ageren tegen van die ribbeltegels voor blinden of een doventolk bij de corona persconferenties. Je kunt van alles verzinnen hoor (Het voelt niet fijn onder mijn schoenen / het leidt me af! En ze zijn maar met zo weinig!), maar ‘kleine moeite groot plezier’, zou ik zelf denken.

Blomke82 schreef op 15-06-2024 om 22:32:

[..]

in deze wereld heb je feitelijk enkel mannetjes en vrouwtjes bij alle levende wezens.

Terug naar school voor wat lesjes biologie? Blijkbaar heb je er een paar gemist.

Blomke82 schreef op 15-06-2024 om 22:32:

[..]

Het is heel simpel, in deze wereld heb je feitelijk enkel mannetjes en vrouwtjes bij alle levende wezens. Niet meer, niet minder.

Dit is biologisch overigens onjuist.

Blomke82 schreef op 15-06-2024 om 22:32:

[..]

Hierin verschillen wij dan van mening. Het is heel simpel, in deze wereld heb je feitelijk enkel mannetjes en vrouwtjes bij alle levende wezens. Niet meer, niet minder. Zo wordt je geboren en heb je mee te dealen.

Val je op het andere geslacht? Dan ben je hetero. Val je op het zelfde geslacht? Dan ben je homo/lesbisch. Val je op beide? Dan ben je biseksueel.

Vind het heel bijzonder dat ons sociale stelsel aangepast moet worden aan al dat genderneutrale gedoe voor echt een piepkleine minderheid. Er wordt gedaan alsof half Nederland transgender is, terwijl het in werkelijkheid echt een piepklein aantal is.

Het is toch heel simpel? Heb je een piemel, ga je naar het heren toilet, heb je een poes, ga je naar de dames. Meer smaken zijn er simpelweg niet.

Dit is, meen ik, de derde keer dat je blundert in dit draadje wegens gebrek aan kennis. Daar zou je eens op kunnen reflecteren? Een tip zeg maar. 

Nicole123 schreef op 15-06-2024 om 22:47:

[..]

Je spreekt jezelf tegen. Bestaat het nou niet of bestaat het wel maar is het een kleine minderheid? En sinds wanneer is het zijn van een minderheid een reden om zo’n groep niks te gunnen? In mijn ogen is het een teken van een geciviliseerde samenleving dat je ook rekening houdt met minderheden. ‘Ons sociale stelsel aanpassen’ vind ik een enorme overdrijving. Zulke grote aanpassingen zijn het helemaal niet. Als hetero word je er niks minder van. Voor mij voelt ageren tegen dingen die prettig zijn voor LHBTI net als ageren tegen van die ribbeltegels voor blinden of een doventolk bij de corona persconferenties. Je kunt van alles verzinnen hoor (Het voelt niet fijn onder mijn schoenen / het leidt me af! En ze zijn maar met zo weinig!), maar ‘kleine moeite groot plezier’, zou ik zelf denken.

Ik zeg toch nergens dat het niet bestaat? En ja heb wel opgelet, onzijdig is er ook nog, maar ik denk niet dat die diertjes zich druk maken of ze nou eigenlijk man of vrouw zijn en al helemaal niet wat wij mensen er van vinden.

Ons hele sociale stelsel aangepast? Hoe dan? Hoe vaak loop jij er in je dagelijks leven tegenaan? Het enige wat ik kan bedenken is, wanneer ik in de trein word aangesproken als 'beste reiziger', nou poehpoeh, verschrikkelijk! Als dat toch je grote probleem is, dan ben je een gezegend mens! 

Blomke82 schreef op 15-06-2024 om 23:05:

[..]

Ik zeg toch nergens dat het niet bestaat? En ja heb wel opgelet, onzijdig is er ook nog, maar ik denk niet dat die diertjes zich druk maken of ze nou eigenlijk man of vrouw zijn en al helemaal niet wat wij mensen er van vinden.

Dat dacht ik, dat je met dat ‘mannetjes of vrouwtjes, niets meer of minder’ en ‘alles na LHB vind ik onzin’ bedoelde dat transgender niet bestaat. Maar het bestaat dus wel, zeg je, maar je wil je er niet druk om maken? Dat hoeft ook helemaal niet, echt niemand vraagt je om een regenboogvlag aan je huis te hangen of op een boot mee te varen in de Gay Pride. Maar waarom zou je je er druk over maken als anderen dat wel doen?

Waarom je hoe dieren met elkaar omgaan erbij haalt begrijp ik niet zo, want sinds wanneer is dat de norm voor de samenleving? We willen denk ik de maatschappij wel graag iets anders, iets humaner en minder beestachtig, inrichten dan hoe sommige diersoorten met elkaar omgaan hoop ik? (dat ze hun partner of jongen opeten bijv) Maar áls je het dierenrijk erbij haalt, verdiep je er dan eerst wat meer in zou ik je aanraden. https://www.newscientist.nl/recensie/bij-veel-diersoorten-liggen-seksen-niet-zo-vast/

Waarom kon de diversiteitsvlag niet gewoon een regenboogvlag blijven?Steeds meer hokjes en stempeltjes.

Waarom steeds dat hokjesdenken?

Ik is okee, jij is okee.

Poezenmeisje schreef op 16-06-2024 om 00:09:

Waarom kon de diversiteitsvlag niet gewoon een regenboogvlag blijven?Steeds meer hokjes en stempeltjes.

Waarom steeds dat hokjesdenken?

Ik is okee, jij is okee.

Van mij mocht het prima de regenboogvlag blijven. Maar wat heb je er voor last van als anderen hem anders maken? Waarom zou je je daar druk over maken? ‘Ik is okee, jij is okee, bemoei je er niet mee’, zou ik ervan maken. Geen enkele politieke partij verplicht ons een regenboogvlag in welke vorm aan ons huis te hangen of anderszins je actief in te zetten voor LHBTI emancipatie. Je komt zo’n vlag alleen soms ergens tegen. Leven en laten leven, zou ik denken.

Blomke82 schreef op 15-06-2024 om 23:05:

[..]

Ik zeg toch nergens dat het niet bestaat? En ja heb wel opgelet, onzijdig is er ook nog, maar ik denk niet dat die diertjes zich druk maken of ze nou eigenlijk man of vrouw zijn en al helemaal niet wat wij mensen er van vinden.

Eens. En al die lettertjes samenvoegen vind ik ook nergens op slaan. Seksuele geaardheid is wat totaal anders dan genderidentiteit. 

Ik vind het te ver gaan om de maatschappij aan te passen om hoe iemand zich voelt dan wat het lichaam voor de rest biologisch gezien is. Dat laatste dient uiteindelijk te prevaleren. Mooi als die mensen wat met rust worden gelaten en niet meer worden lastig gevallen (daar schort het nog aan dus terecht als dat probleem wordt aangekaart), maar daarvoor hoeven niet de rechten van anderen in het gedrang te komen door hierin door te slaan (denk bv aan transgenders bij sportwedstrijden en transgenders bij miss verkiezingen voor vrouwen, mensen met hen aanduiden, etc). Laat mensen en vooral kinderen met rust. 

Nicole123 schreef op 16-06-2024 om 00:29:

[..]

Van mij mocht het prima de regenboogvlag blijven. Maar wat heb je er voor last van als anderen hem anders maken? Waarom zou je je daar druk over maken? ‘Ik is okee, jij is okee, bemoei je er niet mee’, zou ik ervan maken. Geen enkele politieke partij verplicht ons een regenboogvlag in welke vorm aan ons huis te hangen of anderszins je actief in te zetten voor LHBTI emancipatie. Je komt zo’n vlag alleen soms ergens tegen. Leven en laten leven, zou ik denken.

Het is het door de strot duwen, er de hele tijd de nadruk op leggen en juist het nieuw echte hokjesdenken wat mensen irriteert. Doe je ding, omring je met mensen waar je je fijn bij voelt en laat de rest met rust. Door te pushen kweek je echt niet meer begrip. Werkt eerder averechts.  Mensen denken toch wel wat ze denken.

Dietloverzzz schreef op 16-06-2024 om 09:41:

[..]

Het is het door de strot duwen, er de hele tijd de nadruk op leggen en juist het nieuw echte hokjesdenken wat mensen irriteert. Doe je ding, omring je met mensen waar je je fijn bij voelt en laat de rest met rust. Door te pushen kweek je echt niet meer begrip. Werkt eerder averechts. Mensen denken toch wel wat ze denken.

Het is een VLAG! Hoe in godsnaam kun je last hebben van een vlag? En verder is deze 'discussie' al meermaals volledig uitgekauwd en m.i. weinig ontopic.


Dat “ik ben okay, jij bent okay” gaat dus helaas niet op als je asielzoeker, woke, of moslim bent of jezelf identificeert met de lhbtq+ beweging. 

En precies die onverdraagzaamheid reflecteert in stemgedrag. Wat enorm verdrietig, gevaarlijk en boosmakend. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.