Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


VanLotje schreef op 11-06-2024 om 17:03:

[..]

Meerdere topics op dit forum? Zoals het anti-woke topic bijvoorbeeld? Ga maar eens kijken wat daar allemaal wordt gezegd.

Rechts vloekt al jaren op links op manieren waar de honden geen brood van lusten en dan wordt er trots gezegd:

"Hij zegt tenminste waar het op staat!" zonder enige gene, maar dan wel stampvoeten en dreinen als er dingen worden gezegd die ze zelf niet leuk vinden.


Als je het over dat topic hebt daar gebeurde op een gegeven moment precies hetzelfde als hier. 

Elaine68 schreef op 11-06-2024 om 18:19:

[..]

Precies dit. Terwijl rechts bij de laatste verkiezingen niet eens is gaan stemmen. Dat vind ik wel dom trouwens. Het zijn toch feiten.

En daar zou je als linkse stemmer juist heel blij mee moeten zijn. Als heel rechts was gaan stemmen waren de zetels waarschijnlijk anders verdeeld geweest. 😉

Dietloverzzz schreef op 11-06-2024 om 18:27:

[..]

Als je het over dat topic hebt daar gebeurde op een gegeven moment precies hetzelfde als hier.

En in het woke topic werden de “wokies” belachelijk gemaakt, maar dat kon gewoon toch, dat was niet vervelend? Vooral in het begin door de anti- wokers ( belachelijke termen trouwens).

NippyDunlin42

NippyDunlin42

11-06-2024 om 18:32

Miraval schreef op 11-06-2024 om 18:28:

[..]

En daar zou je als linkse stemmer juist heel blij mee moeten zijn. Als heel rechts was gaan stemmen waren de zetels waarschijnlijk anders verdeeld geweest. 😉

Zeker ben ik daar blij mee!

Zilver_gray schreef op 11-06-2024 om 18:29:

[..]

En in het woke topic werden de “wokies” belachelijk gemaakt, maar dat kon gewoon toch? Vooral in het begin door de anti- wokers ( belachelijke termen trouwens).

Het gaat hier in het kort vooral om de toon naar de andere meningen van andere forummers toe. Om de houding van ik weet alles beter, mijn mening is de enige juiste en alleen mijn manier van redeneren is goed. En meteen in de verdediging geduwd worden vanaf het begin af aan als je niet links progressief denkt. Juist die houding zie ik in die topics juist vooral vanuit de linkse hoek naar andersdenkenden toe (wat hier normaal wordt gevonden). En daar wordt vanzelfsprekend op gereageerd. Actie reactie.

Natuurlijk zal het vast ook wel eens andersom zijn gebeurd op het forum, maar ik zit hier nog niet superlang.

CharlieB schreef op 11-06-2024 om 18:25:

[..]

Ik heb al vaker gezegd dat het niet van één kant komt, ik heb ook vrij uitgebreid uitgelegd waarom ik mede denk dat links daarin híer dominant lijkt en wat het nou precies is waar ik op reageer, maar op de een of andere manier wordt er van alles bijgehaald om alles van tafel te vegen alsof het niets is.


Vreemd om dan iemand proberen weg te zetten met "ja maar zij" en hun voorbeelden zo van tafel te vegen als ze aangeven dat ze het niet met je eens zijn.

Zilver_gray schreef op 11-06-2024 om 18:29:

[..]

En in het woke topic werden de “wokies” belachelijk gemaakt, maar dat kon gewoon toch, dat was niet vervelend? Vooral in het begin door de anti- wokers ( belachelijke termen trouwens).

Die hele openingspost was een aanklacht tegen linkse wokies. 

Dietloverzzz schreef op 11-06-2024 om 18:35:

[..]

Het gaat hier in het kort vooral om de toon naar de andere meningen van andere forummers toe. Om de houding van ik weet alles beter, mijn mening is de enige juiste en alleen mijn manier van redeneren is goed. En meteen in de verdediging geduwd worden vanaf het begin af aan als je niet links progressief denkt. Juist die houding zie ik in die topics juist vooral vanuit de linkse hoek naar andersdenkenden toe (wat hier normaal wordt gevonden). En daar wordt vanzelfsprekend op gereageerd. Actie reactie.

Natuurlijk zal het vast ook wel eens andersom zijn gebeurd op het forum, maar ik zit hier nog niet superlang.

ik weet niet wie er begonnen is, maar je omschrijft voor mij precies wat 'rechts' doet. 

kerstbeer schreef op 11-06-2024 om 18:35:

[..]


Vreemd om dan iemand proberen weg te zetten met "ja maar zij" en hun voorbeelden zo van tafel te vegen als ze aangeven dat ze het niet met je eens zijn.

Het gaat mij erom dat kritiek op díe toon wordt beantwoord met 'ja maar zij'. Wilders doet dit, dus wij mogen over pvv stemmers praten alsof ze stront zijn. Het goedpraten van het beledigen van mensen. En als rechts dat ook doet, dan geldt dat ook voor rechts. En als midden dat ook doet, geldt dat ook voor midden. 

felija schreef op 11-06-2024 om 18:35:

[..]

Die hele openingspost was een aanklacht tegen linkse wokies.

Er zijn zelfs twee van dat soort topics over woke. 

Daarvan is er zelf 1 geopend door... de persoon die hier toestraks nogal gepikeerd leek en aankondigde dit topic aan de linkse kiezer over te laten   

En dan moeten we werkelijk nog serieus nemen dat de linkse mensen hier zo gemeen zijn tegen de arme rechtse stemmers, die alleen maar lief en respectvol zijn? Ik hoop het niet.

felija schreef op 11-06-2024 om 18:35:

[..]

Die hele openingspost was een aanklacht tegen linkse wokies.

Nee die openingspost was gericht tegen de wokebeweging in het algemeen en de zorgen over de gevolgen daarvan voor onze maatschappij. Het was niet gericht naar forummers toe die een meer positieve mening in dat topic hadden mbt woke. Op een gegeven moment gebeurde in dat topic ook regelmatig hetzelfde als hier. Jammer.

Friezinnetje schreef op 11-06-2024 om 18:37:

[..]

ik weet niet wie er begonnen is, maar je omschrijft voor mij precies wat 'rechts' doet.

Dat lees ik hier op het forum in de topics die ik lees niet terug. 

Dietloverzzz schreef op 11-06-2024 om 18:35:

[..]

Het gaat hier in het kort vooral om de toon naar de andere meningen van andere forummers toe. Om de houding van ik weet alles beter, mijn mening is de enige juiste en alleen mijn manier van redeneren is goed. En meteen in de verdediging geduwd worden vanaf het begin af aan als je niet links progressief denkt. Juist die houding zie ik in die topics juist vooral vanuit de linkse hoek naar andersdenkenden toe (wat hier normaal wordt gevonden). En daar wordt vanzelfsprekend op gereageerd. Actie reactie.

Natuurlijk zal het vast ook wel eens andersom zijn gebeurd op het forum, maar ik zit hier nog niet superlang.

Ik vind het juist opmerkelijk dat bepaalde mensen (rechts?) zo snel in de verdediging schieten en gaan klagen dat “ze monddood gemaakt worden”. Overal een mening over hebben en weinig daarvan op een behoorlijke manier kunnen onderbouwen. En werkelijk o-ver-al “links” de schuld van geven. Zo ook nu weer. Zoals ik al eerder zei; kijk eens naar je eigen aandeel, daar valt ook genoeg op aan te merken.

felija schreef op 11-06-2024 om 18:35:

[..]

Die hele openingspost was een aanklacht tegen linkse wokies.

Nou echt! 

Oh ja wij ontdekten toen die Calimero volgens mij 

kerstbeer schreef op 11-06-2024 om 18:40:

[..]

Er zijn zelfs twee van dat soort topics over woke.

Daarvan is er zelf 1 geopend door... de persoon die hier toestraks nogal gepikeerd leek en aankondigde dit topic aan de linkse kiezer over te laten

En dan moeten we werkelijk nog serieus nemen dat de linkse mensen hier zo gemeen zijn tegen de arme rechtse stemmers? Ik hoop het niet.


Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.