Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Fleurtje_5

Fleurtje_5

11-06-2024 om 16:44 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 11-06-2024 om 15:03:

[..]

Dat klopt, al denk ik dat het verder gaat. Het is ook beleid dat ontstaan is een periode dat rechts zijn stempel kon drukken op het beleid. Het laatste kabinet waar een linkse partij de grootste was is 22 jaar geleden. Dus ik denk dat we het echte keerpunt nog niet bereikt hebben.



Hou eens op met dat links en rechts. Het vorige kabinet heeft een flinke nare erfenis achtergelaten. De nieuwe formatie krijgt daardoor een zwaar karwei. 

Mocht het een en ander niet een-twee-drie opgelost kunnen worden omdat het vorige kabinet dat al niet kon, niet deed of liet verslonzen, dan vind ik niet dat het nieuwe kabinet daar schuld aan heeft.

Amber82 schreef op 11-06-2024 om 16:29:

[..]

En je denkt oprecht dat dat andersom niet gebeurd?

Ik schrijf bewust niet actief mee in ditbsoort discussies, maar bijvoorbeeld ook niet in het israeltopic, vanwege het oordelende beide kanten op. Want de rechtse kant (om maar even in de termen van links en rechts te praten) doet dat net zo.

Hier in dit topic gebeurt het juist vanuit de linkse kant. Ik geloof best dat het misschien in andere topics niet alleen vanuit de "linkse kant"  gebeurt, maar die topics heb ik niet gelezen. 

Fleurtje_5

Fleurtje_5

11-06-2024 om 16:49 Topicstarter

Dietloverzzz schreef op 11-06-2024 om 15:48:

[..]

Ik vind het wel begrijpelijk hoor dat Yumi dit zo vindt. Ik deel die mening ook.


Dat is het zeker. Ik heb soms ook een pauze nodig gehad omdat ik niet tegen dat gedraai en naar-discussiëren kan. Maar door te zwijgen en weg lopen voelt de tegenpartij zich alleen maar gesterkt'.

Fleurtje_5 schreef op 11-06-2024 om 16:44:

[..]



Hoe eens op met dat links en rechts. Het vorige kabinet heeft een flinke nare erfenis achtergelaten. De nieuwe formatie krijgt daardoor een zwaar karwei.

Mocht het een en ander niet een-twee-drie opgelost kunnen worden omdat het vorige kabinet dat al niet kon, niet deed of liet verslonzen, dan vind ik niet dat het nieuwe kabinet daar schuld aan heeft.

Dat denk ik ook. Ik geloof ook echt niet dat ze veel op kunnen gaan lossen. Er speelt ook echt zoveel. 

Fleurtje_5 schreef op 11-06-2024 om 16:49:

[..]


Dat is het zeker. Ik heb soms ook een pauze nodig gehad omdat ik niet tegen dat gedraai en naar-discussieer kan. Maar door te zwijgen en weg lopen voelt de tegenpartij zich alleen maar gesterkt'.

Dat klopt ook weer. Herkenbaar.

Dietloverzzz schreef op 11-06-2024 om 16:48:

[..]

Hier in dit topic gebeurt het juist vanuit de linkse kant. Ik geloof best dat het misschien in andere topics niet alleen vanuit de "linkse kant" gebeurt, maar die topics heb ik niet gelezen.

Ik denk dat je niet ziet dat het dan andersom ook gebeurd, omdat datgene wat dan gezegd wordt past in jouw zienswijze. Want het wordt, zoals Beertje ook al zegt, ook door de 'andere (linkse) kant' ervaren en uitgesproken. Liegen die dan allemaal of klopt het niet wat zij voelen?

Fleurtje_5

Fleurtje_5

11-06-2024 om 16:55 Topicstarter

Dietloverzzz schreef op 11-06-2024 om 16:49:

[..]

Dat denk ik ook. Ik geloof ook echt niet dat ze veel op kunnen gaan lossen. Er speelt ook echt zoveel.


Ik heb wel vertrouwen dat ze het willen aanpakken. En ik hoop ook dat het gaat lukken. Het zal alleen niet een-twee-drie gaan. Vooral ook omdat ze behoorlijke financiële lijken van het vorige kabinet waren tegen gekomen.

Dietloverzzz schreef op 11-06-2024 om 16:24:

[..]

Het gaat niet om het wel of niet ergens mee eens zijn maar om de manier waarop daarmee wordt omgegaan en hoe dat op onverdraagzame wijze wordt gebracht (en waarbij ook regelmatig niet links progressieve meningen vals worden verdraaid) hier door vooral de linkse kant van dit forum. Dat is waar het hier om gaat. Valt allemaal terug te lezen in meerdere topics van dit forum. Dat gebeurt ontzettend vaak. Jammer, want het werkt alleen maar polariserend terwijl het hele leuke interssante onderwerpen zijn waar je ook op een leuke en positieve manier over zou kunnen discussieren en waar iedereen weer anders over kan en ook mag denken.

Meerdere topics op dit forum? Zoals het anti-woke topic bijvoorbeeld? Ga maar eens kijken wat daar allemaal wordt gezegd. 

Rechts vloekt al jaren op links op manieren waar de honden geen brood van lusten en dan wordt er trots gezegd: 

"Hij zegt tenminste waar het op staat!" zonder enige gene, maar dan wel stampvoeten en dreinen als er dingen worden gezegd die ze zelf niet leuk vinden.


 

Fleurtje_5 schreef op 11-06-2024 om 16:44:

[..]



Hou eens op met dat links en rechts. 

Huh? Net zei je nog dat iemand zich niet moest laten muilkorven en quote je daarbij nota bene iemand die het over de linkse kiezer had. 

Dit vind ik dus het uiterst hypocriete aan de toch vaak rechtse neiging om vrijheid van meningsuiting erbij te halen terwijl niemand ze verbiedt iets te zeggen en slechts van mening verschilt. 

Maar dan zelf wel willen dat iemand ophoudt met te zeggen wat ze willen. 

Dietloverzzz schreef op 11-06-2024 om 16:24:

[..]

Het gaat niet om het wel of niet ergens mee eens zijn maar om de manier waarop daarmee wordt omgegaan en hoe dat op onverdraagzame wijze wordt gebracht (en waarbij ook regelmatig niet links progressieve meningen vals worden verdraaid) hier door vooral de linkse kant van dit forum. Dat is waar het hier om gaat. Valt allemaal terug te lezen in meerdere topics van dit forum. Dat gebeurt ontzettend vaak. Jammer, want het werkt alleen maar polariserend terwijl het hele leuke interssante onderwerpen zijn waar je ook op een leuke en positieve manier over zou kunnen discussieren en waar iedereen weer anders over kan en ook mag denken.

“Vooral door de linkse kant op dit forum”

Loop niet zo te stoken joh!

Lees alles eens door en kijk vooral even kritisch naar je eigen aandeel in dit geheel!

Amber82 schreef op 11-06-2024 om 16:53:

[..]

Ik denk dat je niet ziet dat het dan andersom ook gebeurd, omdat datgene wat dan gezegd wordt past in jouw zienswijze. Want het wordt, zoals Beertje ook al zegt, ook door de 'andere (linkse) kant' ervaren en uitgesproken. Liegen die dan allemaal of klopt het niet wat zij voelen?

Ik ben niet rechts, maar ik vind wel echt dat links hier regelmatig heel ver gaat. Alsof ze een ander niveau mens zijn die het recht hebben om zo ontzettend denigrerend over andere mensen te praten, om hele groepen weg te zetten als dom volk en nog veel meer. Het zal ongetwijfeld ook andersom gebeuren, dat geloof ik meteen, maar dit draadje is behoorlijk linksgeoriënteerd, links domineert hier wel en dat lees je ook in dit soort dingen terug. Het wordt gewoon doodnormaal gevonden wat er wordt gezegd over rechts. En als daar wat van gezegd wordt dan wordt de 'ja maar zij' kaart getrokken (om vervolgens op volgende pagina de 'ja maar zij' retoriek van rechts belachelijk te maken) of wordt het allemaal aan de kant geschoven. 

Ik ben onlangs al vertrokken hier, omdat ik het soms echt zodanig stuitend vind hier dat ik er wat last van heb (en ik overdrijf niet), maar ik werd vol goede moed aangetrokken door de ontwikkelingen op formatiegebied om vervolgens voor de 20ste keer in dezelfde discussie te belanden. 

En rechts zegt ook ongetwijfeld dingen waar de honden geen brood van lusten, dat trek ik niet in twijfel, dat praat ik ook niet goed. Maar in dit topic is de algemene toon toch wel pro links. En het gemak waarmee die kritiek telkens weer aan de kant wordt geschoven, vind ik eigenlijk nog erger.

Beertjelief schreef op 11-06-2024 om 16:43:

[..]

Ik zie dat dus weer helemaal andersom

En deze discussie is ook meerdere malen in meerdere topics gevoerd

Maar goed, ik ben al maanden terug "gemuilkorft"
Wat betekent dat trouwens? Vonden de wappies het zo leuk gevonden tijdens de mondkapjes periode dat het nu gebruikt wordt voor links?
(Oprechte vraag, ik lees het vaker)

Want waar was je Fleurtje, toen bijvoorbeeld Libertine het aangaf dat het zinloos was, toen Herfstappeltaart het aangaf, toen Glazenbol het onlangs nog aangaf, toen Felija het aangaf?
Ikzelf heb het ook aangegeven, Lollypopje heeft het aangegeven en ik meen meerderen

Waar was Yumi toen eerder aangegeven werd "dit heeft geen zin, dit stopt niet, het blijft op de man en er blijven termen als "woke" en "deugnieten" etc gebruikt worden

Er zijn toch ook gewoon 2 groepen die schrijven?
Links en rechts
Links neemt het op voor links
Rechts weer voor rechts

Dat is prima, maar geef het dan ook toe van je eigen kant en dat je net zo hard muilkorft, door de strot duwt, bezig blijft en polariseert
Knap vervolgens je eigen tuin en straat eerst op, voordat je naar de rest kijkt en laat anderen dan hun best doen voor anderen, niemand hoeft elkaar hierover zo dwars te zitten
Kijk weg, of help mee
Maar als je wegkijkt, zit dan de mee helpers niet in de weg en laat ze doordenken hoe ze kunnen bijdragen

Nicole, nogmaals, ik bewonder enorm hoe je jezelf staande houdt na valse aantijgingen, je verdraaid niet, het staat er
Maar het kan en mag niet hardop gezegd worden ofzo en waarom, dat begrijp ik dus ook niet

Laat het topic lekker aan rechts over, kunnen wij het elders continu mis hebben, maar allicht wel echt tot een goede, constructieve discussie komen hoe dingen nou potentieel opgelost kunnen worden
En desnoods hoe en waar we zelf bij kunnen dragen

Maar goed, ik zet m'n muilkorf weer op, ik heb er sowieso diverse

Blegh, emotiepost

Helemaal met je eens, wat een gezanik dat slachtofferige gedoe van sommige posters hier. Je bent niet verplicht om te reageren of mee te lezen. Het is alleen maar leuk als je zonder enige vorm van inhoud je mening mag spuien? Wat is het dan voor discussie? Dan is het meer een gezellig clubje ofzo? 

Discussiëren houdt voor mij in dat je juist dieper ingaat op de inhoud en je mening baseert op bronnen in plaats van in het wilde weg iets te roepen, omdat jij dat nu eenmaal vindt en als er dan om nadere uitleg wordt gevraagd, verongelijkt gaan beweren gemuilkorfd te worden. 

CharlieB schreef op 11-06-2024 om 17:27:

[..]

Ik ben niet rechts, maar ik vind wel echt dat links hier regelmatig heel ver gaat. Alsof ze een ander niveau mens zijn die het recht hebben om zo ontzettend denigrerend over andere mensen te praten, om hele groepen weg te zetten als dom volk en nog veel meer. Het zal ongetwijfeld ook andersom gebeuren, dat geloof ik meteen, maar dit draadje is behoorlijk linksgeoriënteerd, links domineert hier wel en dat lees je ook in dit soort dingen terug. Het wordt gewoon doodnormaal gevonden wat er wordt gezegd over rechts. En als daar wat van gezegd wordt dan wordt de 'ja maar zij' kaart getrokken (om vervolgens op volgende pagina de 'ja maar zij' retoriek van rechts belachelijk te maken) of wordt het allemaal aan de kant geschoven.

Ik ben onlangs al vertrokken hier, omdat ik het soms echt zodanig stuitend vind hier dat ik er wat last van heb (en ik overdrijf niet), maar ik werd vol goede moed aangetrokken door de ontwikkelingen op formatiegebied om vervolgens voor de 20ste keer in dezelfde discussie te belanden.

En rechts zegt ook ongetwijfeld dingen waar de honden geen brood van lusten, dat trek ik niet in twijfel, dat praat ik ook niet goed. Maar in dit topic is de algemene toon toch wel pro links. En het gemak waarmee die kritiek telkens weer aan de kant wordt geschoven, vind ik eigenlijk nog erger.

Ik schuif die kritiek niet aan de kant, maar ben van mening dat het beide kanten op gebeurd. En het ene topic zal links misschien wat feller zijn en in het andere topic is rechts feller. 

kerstbeer schreef op 11-06-2024 om 17:08:

[..]

Huh? Net zei je nog dat iemand zich niet moest laten muilkorven en quote je daarbij nota bene iemand die het over de linkse kiezer had.

Dit vind ik dus het uiterst hypocriete aan de toch vaak rechtse neiging om vrijheid van meningsuiting erbij te halen terwijl niemand ze verbiedt iets te zeggen en slechts van mening verschilt.

Maar dan zelf wel willen dat iemand ophoudt met te zeggen wat ze willen.

Nou, inderdaad.

Amber82 schreef op 11-06-2024 om 17:32:

[..]

Ik schuif die kritiek niet aan de kant, maar ben van mening dat het beide kanten op gebeurd. En het ene topic zal links misschien wat feller zijn en in het andere topic is rechts feller.

Ik bedoelde ook niet jou specifiek nu. In het algemeen. Telkens weer. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.