Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Dietloverzzz schreef op 11-06-2024 om 15:33:

[..]

Nee hoor. Zo belangrijk vind ik jou niet. Ik denk er gewoon anders over. Dat kan ook. Ook al past die mening blijkbaar niet binnen jouw straatje.

Heb je de site gezien vroeg ik? En vind je dat Barack Obama lijdt aan een psychologische stoornis?

Nicole123 schreef op 11-06-2024 om 15:42:

[..]

Heb je de site gezien vroeg ik? En vind je dat Barack Obama lijdt aan een psychologische stoornis?

Heb ik dat ergens gezegd? Hoe kom je daarbij? Ik heb nergens gezegd dat ik het helemaal met hem eens ben. 

Fleurtje_5 schreef op 11-06-2024 om 14:37:

[..]


Yumi, Laat je vooral niet muilkorven.

Dit topic heb ik geopend en het gaat over de formatie, hier mag iedereen zijn zegje doen, en zeker niet alleen 'de linkse kiezer'.

ps. Klopt 'ze' hebben het idd erg vaak mis.

Ik vind het wel begrijpelijk hoor dat Yumi dit zo vindt. Ik deel die mening ook. 

Dietloverzzz schreef op 11-06-2024 om 15:46:

[..]

Heb ik dat ergens gezegd? Hoe kom je daarbij? Ik heb nergens gezegd dat ik het helemaal met hem eens ben.

Oké, dat dacht ik, omdat je stelde dat je er anders over dacht dan ik. Dus je vindt niet dat Barack Obama een psychologische stoornis heeft en je bent het dus niet eens met de blogger, maar je vindt een psychiater die dat wel beweert niet doorgedraaid.

Nicole123 schreef op 11-06-2024 om 15:51:

[..]

Oké, dat dacht ik, omdat je stelde dat je er anders over dacht dan ik. Dus je vindt niet dat Barack Obama een psychologische stoornis heeft en je bent het dus niet eens met de blogger, maar je vindt een psychiater die dat wel beweert niet doorgedraaid.

Klopt.

Kan hier trouwens gewoon over de inhoud worden gepraat ipv roepen dat ‘linkse mensen’ hier anderen niet aan het woord zouden laten? Dat is helemaal niet het geval. Er werd hier gewoon een inhoudelijk over een standpunt van GL/PvdA over Europa gepraat, niemand heeft iemand anders belet om daar iets over te posten.

Nicole123 schreef op 11-06-2024 om 16:01:

Kan hier trouwens gewoon over de inhoud worden gepraat ipv roepen dat ‘linkse mensen’ hier anderen niet aan het woord zouden laten? Dat is helemaal niet het geval. Er werd hier gewoon een inhoudelijk over een standpunt van GL/PvdA over Europa gepraat, niemand heeft iemand anders belet om daar iets over te posten.

Bewonderingswaardig dat je ondanks het gekat links en rechts gewoon op de inhoud blijft! 

Yumi schreef op 11-06-2024 om 13:43:

[..]

Het lijkt mij een goed idee om dit topic aan de linkse kiezer over te laten. Zijn ze het fijn eens met elkaar en kunnen ze samen blijven speculeren. Dat laatste hoop ik dat ze in het dagelijkse leven niet al teveel doen, want tot nu toe hebben ze het erg vaak mis.


Ironisch dat de kant die zo ontzettend vaak over links gejank en sneeuwvlokjes praat, zo snel begint te jammeren als ze met mensen te maken krijgen die het niet met ze eens zijn. 

Doei

👋👋👋

VanLotje schreef op 11-06-2024 om 16:16:

[..]


Ironisch dat de kant die zo ontzettend vaak over links gejank en sneeuwvlokjes praat, zo snel begint te jammeren als ze met mensen te maken krijgen die het niet met ze eens zijn.

Doei

👋👋👋

Het gaat niet om het wel of niet ergens mee eens zijn maar om de manier waarop daarmee wordt omgegaan en hoe dat op onverdraagzame wijze wordt gebracht (en waarbij ook regelmatig niet links progressieve meningen vals worden verdraaid) hier door vooral de linkse kant van dit forum.  Dat is waar het hier om gaat. Valt allemaal terug te lezen in meerdere topics van dit forum. Dat gebeurt ontzettend vaak. Jammer, want het werkt alleen maar polariserend terwijl het hele leuke interssante onderwerpen zijn waar je ook op een leuke en positieve manier over zou kunnen discussieren en waar iedereen weer anders over kan en ook mag denken.

Het citaat dat ik postte, is niets meer of minder dan een citaat. Gewoon, "stof tot nadenken" m.b.t. wat er in dat betreffende citaat staat. 

Het opzoeken wie dat geschreven heeft, uitzoeken wat diegene nog meer geschreven heeft en wat ieders mening daarover is, lijkt mij niet relevant omdat het in dit geval ging om de tekst van het citaat.     

Dietloverzzz schreef op 11-06-2024 om 16:24:

[..]

Het gaat niet om het wel of niet ergens mee eens zijn maar om de manier waarop daarmee wordt omgegaan en hoe dat op onverdraagzame wijze wordt gebracht (en waarbij ook regelmatig niet links progressieve meningen vals worden verdraaid) hier door vooral de linkse kant van dit forum. Dat is waar het hier om gaat. Valt allemaal terug te lezen in meerdere topics van dit forum. Dat gebeurt ontzettend vaak. Jammer, want het werkt alleen maar polariserend terwijl het hele leuke interssante onderwerpen zijn waar je ook op een leuke en positieve manier over zou kunnen discussieren en waar iedereen weer anders over kan en ook mag denken.

En je denkt oprecht dat dat andersom niet gebeurd?

Ik schrijf bewust niet actief mee in ditbsoort discussies, maar bijvoorbeeld ook niet in het israeltopic, vanwege het oordelende beide kanten op. Want de rechtse kant (om maar even in de termen van links en rechts te praten) doet dat net zo. 

Overigens vind ik dat niet altijd erg. Het is gewoon een feit dat mensen het niet altijd met elkaar eens. Maar het is soms wel de manier waarop, vanuit de rechtste en linkse kant dus.

Fleurtje_5 schreef op 11-06-2024 om 14:37:

[..]


Yumi, Laat je vooral niet muilkorven.

Vrijheid van meninguiting erbij halen, maar het probleem blijkt dan niet te zijn dat iemand hen arresteert en opsluit vanwege hun mening, maar dat anderen ook gebruik maken van hun vrijheid van meningsuiting.

En daar dan niet tegenkunnen. 

Ironisch.

Maar laten we vooral in gesprek blijven. Voor mij is dit forum de manier om ook eens uit mijn linkse bubbel te breken. Dus zonder jullie kom ik nog terecht in mijn eigen fabeltjesfuik. Dus blijf vooral schrijven, links en vooral ook rechts.

Dietloverzzz schreef op 11-06-2024 om 16:24:

[..]

Het gaat niet om het wel of niet ergens mee eens zijn maar om de manier waarop daarmee wordt omgegaan en hoe dat op onverdraagzame wijze wordt gebracht (en waarbij ook regelmatig niet links progressieve meningen vals worden verdraaid) hier door vooral de linkse kant van dit forum. Dat is waar het hier om gaat. Valt allemaal terug te lezen in meerdere topics van dit forum. Dat gebeurt ontzettend vaak. Jammer, want het werkt alleen maar polariserend terwijl het hele leuke interssante onderwerpen zijn waar je ook op een leuke en positieve manier over zou kunnen discussieren en waar iedereen weer anders over kan en ook mag denken.

Ik zie dat dus weer helemaal andersom

En deze discussie is ook meerdere malen in meerdere topics gevoerd

Maar goed, ik ben al maanden terug "gemuilkorft"
Wat betekent dat trouwens? Vonden de wappies het zo leuk gevonden tijdens de mondkapjes periode dat het nu gebruikt wordt voor links?
(Oprechte vraag, ik lees het vaker)

Want waar was je Fleurtje, toen bijvoorbeeld Libertine het aangaf dat het zinloos was, toen Herfstappeltaart het aangaf, toen Glazenbol het onlangs nog aangaf, toen Felija het aangaf?
Ikzelf heb het ook aangegeven, Lollypopje heeft het aangegeven en ik meen meerderen

Waar was Yumi toen eerder aangegeven werd "dit heeft geen zin, dit stopt niet, het blijft op de man en er blijven termen als "woke" en "deugnieten" etc gebruikt worden

Er zijn toch ook gewoon 2 groepen die schrijven?
Links en rechts
Links neemt het op voor links
Rechts weer voor rechts 

Dat is prima, maar geef het dan ook toe van je eigen kant en dat je net zo hard muilkorft, door de strot duwt, bezig blijft en polariseert
Knap vervolgens je eigen tuin en straat eerst op, voordat je naar de rest kijkt en laat anderen dan hun best doen voor anderen, niemand hoeft elkaar hierover zo dwars te zitten
Kijk weg, of help mee
Maar als je wegkijkt, zit dan de mee helpers niet in de weg en laat ze doordenken hoe ze kunnen bijdragen

Nicole, nogmaals, ik bewonder enorm hoe je jezelf staande houdt na valse aantijgingen, je verdraaid niet, het staat er
Maar het kan en mag niet hardop gezegd worden ofzo en waarom, dat begrijp ik dus ook niet

Laat het topic lekker aan rechts over, kunnen wij het elders continu mis hebben, maar allicht wel echt tot een goede, constructieve discussie komen hoe dingen nou potentieel opgelost kunnen worden
En desnoods hoe en waar we zelf bij kunnen dragen

Maar goed, ik zet m'n muilkorf weer op, ik heb er sowieso diverse

Blegh, emotiepost

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.