Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Nicole123 schreef op 06-06-2024 om 19:20:

[..]

Nee, hebben ze niet. Al dat soort structuren hebben ze niet, als eenmanspartij. Heel kwetsbaar / gevaarlijk.

Ik was daar al bang voor. Onwenselijk inderdaad. Dat het uberhaubt mag, zeker nu ze zoveel groter zijn.

Nicole123 schreef op 06-06-2024 om 19:15:

[..]

Oké, noem dan eens drie feiten waar jij mee komt en die ik zou ontkennen? Ik vind jouw stellingen juist helemaal niet realistisch, want als ik doorvraag op je beweringen dan duik je weg achter 'dat moeten de politici maar bedenken' of 'ieder heeft zijn eigen waarheid' of 'tsja, het komt uiteindelijk toch op hetzelfde neer'.

Ik ga die niet allemaal opnieuw herhalen. Echt niet. Ik heb wel wat beters te doen en ik heb meer dan genoeg geschreven nu. Ik ben jou geen enkele verantwoording schuldig en wat ik ook zeg het komt blijkbaar toch niet aan. Zeker gelet op de inhoud van deze verdraaiende post. Alsof ik (bijna) nergens concreet op antwoord (wat dus niet klopt). 

Dietloverzzz schreef op 06-06-2024 om 19:29:

[..]

Ik ga die niet allemaal opnieuw herhalen. Echt niet. Ik heb wel wat beters te doen en ik heb meer dan genoeg geschreven nu. Ik ben jou geen enkele verantwoording schuldig en wat ik ook zeg het komt blijkbaar toch niet aan. Zeker gelet op de inhoud van deze verdraaiende post. Alsof ik (bijna) nergens concreet op antwoord (wat dus niet klopt).

Ik volg dit topic (net als vele anderen denk ik) vanaf het begin, maar ik heb weinig tot geen feiten kunnen ontdekken in jouw posts… volgens mij geen enkele, ook geen links naar nieuws berichten e.d..

Misschien heb ik er overheen gelezen?

Dietloverzzz schreef op 06-06-2024 om 19:24:

[..]

Ik vind vergelding ook een hele belangrijke, zeker met betrekking tot bepaalde type delicten. En het mag ook een goed afschrikwekkend effect hebben. In de praktijk vallen de straffen meestal een heeel stuk lager uit dan de maximumstraffen zoals die zijn neergelegd in ons wetboek van strafrecht. Vaak een stuk lager dan rechtvaardig is in dat concrete geval. Ik heb professioneel jarenlang heel veel te maken gehad met allerlei soorten strafzaken (in mijn werk , uiteraard niet als verdachte). Ik snap vanwege mijn werkgebied en opleiding precies waarom dat zo is en hoe dat komt, maar dat maakt nog niet dat ik vind dat het daadwerkelijk rechtvaardig uitpakt in de praktijk. De gedachten erachter zijn heel erg goed en het is goed om te kijken naar alle feiten en omstandigheden van het geval maar in de praktijk pakt het lang niet altijd rechtvaardig uit en pakt het regelmatig zodanig uit dat het niet meer uit te leggen is aan het slachtoffer. En ook dat is belangrijk.

Maar als je vanuit je professie dicht op het vuur zit moet je dit soort kennis toch hebben? https://www.oneworld.nl/mensenrechten/strenger-straffen-juist-niet-zeggen-experts/

Elaine68 schreef op 06-06-2024 om 19:15:

[..]

Zou Pieter hier al rekening mee gehouden hebben, ik hoop het maar, straks krijgt hij weer een paniekaanval

Weet je hoe naar het is om een paniekaanval te krijgen? 
Jammer dit bericht, het kan iemands dagelijkse leven totaal verzieken dus ik vind het nogal laag om er grappen over te maken.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

06-06-2024 om 19:39 Topicstarter

Bakblik schreef op 06-06-2024 om 18:57:

[..]

Het was dan een voorbeeld van Fleurtje_5 maar dat van die luxe ontbijtbuffetten is gewoon niet waar. Dat is niet mijn waarheid dat is de waarheid. Opvang in hotels of op cruiseschepen is sober. PUNT.

Doordat ik het herhaal wordt het niet ineens minder waar.


"Fleurtje dit en Fleurtje dat".

Het was NIET mijn voorbeeld. Het cruiseschip-gebeuren en dat de PVV keihard zou liegen over buffetten zag ik gisteravond staan op dit topic in een bericht van 05-06-2024 om 19:10 uur.

Daarom haalde ik een paar nieuwsberichten aan wat zo'n cruiseschip per dag kost. Niet mijn voorbeeld maar gewoon een nieuwsbericht.

Ik neem aan als er in een artikel staat 'peperduur asielschip voor 110.00 per dag' dat die prijs niet zo hoog is vanwege de schamele bedden. Met of zonder luxe ontbijt is het gewoon erg veel geld per dag.

Hoe leg je dat uit een voedselbanken die het van donors moeten hebben en die in zwaar weer zitten?

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/331650/gemeente-wil-opnieuw-opvang-asielboot-in-westelijk-havengebied-met-halfjaar-verlengen 6 februari 2024

https://www.nieuwnieuws.nl/artikel/algemeen/asielschip-amsterdam-kost-110-000-euro-per-dag/28413 Twee schepen kosten wekelijks 1,5 miljoen euro aan huur

https://www.ad.nl/binnenland/peperduur-asielschip-voor-110-000-euro-per-dag-waar-zijn-we-nou-mee-bezig~a56eda50/ 26-09-23

Hoe leg jij uit dat jij stemt op een partij die geen concreet haalbaar plan had om de armoede aan te pakken Fleurtje?
Niemand wil opvang op dure cruiseschepen waar de verkeerde mensen rijk van worden. Ik zou dat geld veel liever besteden aan het bestrijden van armoede. Maar ja dan moet je dus elders vaste opvanglocaties realiseren. Dat gaat helaas niet vrijwillig, dat is al geprobeerd. Dus heeft het huidige kabinet besloten om het eerlijk over het land te verdelen.

Poms schreef op 06-06-2024 om 19:32:

[..]

Maar als je vanuit je professie dicht op het vuur zit moet je dit soort kennis toch hebben? https://www.oneworld.nl/mensenrechten/strenger-straffen-juist-niet-zeggen-experts/

Ik zeg wat ik jarenlang gezien heb in de praktijk. Ik vond veel straffen veel te laag uitvallen dan wat rechtvaardig zou zijn zeker naar het slachtoffer toe in dat concrete geval. 

Zilver_gray schreef op 06-06-2024 om 19:32:

[..]

Ik volg dit topic (net als vele anderen denk ik) vanaf het begin, maar ik heb weinig tot geen feiten kunnen ontdekken in jouw posts… volgens mij geen enkele, ook geen links naar nieuws berichten e.d..

Misschien heb ik er overheen gelezen?

scheelt mij typen

Zilver_gray schreef op 06-06-2024 om 19:32:

[..]

Ik volg dit topic (net als vele anderen denk ik) vanaf het begin, maar ik heb weinig tot geen feiten kunnen ontdekken in jouw posts… volgens mij geen enkele, ook geen links naar nieuws berichten e.d..

Misschien heb ik er overheen gelezen?

Dat laatste is dan zeker weten het geval. Ik heb ook eerder best wel wat links gedeeld. En ik heb geen zin om bij ieder feit ook meteen een link terug te zoeken en die erbij te plakken. Dat is me veel te veel werk. 

Dietloverzzz schreef op 06-06-2024 om 19:45:

[..]

Dat laatste is dan zeker weten het geval. Ik heb ook eerder best wel wat links gedeeld. En ik heb geen zin om bij ieder feit ook meteen een link terug te zoeken en die erbij te plakken. Dat is me veel te veel werk.

Nou als ik jouw posts lees, zijn ze soms best uitgebreid, dan is een linkje erbij voegen toch het werk niet?

Maar goed de leugen over de buffetten voor asielzoekers kwam uit het verkiezingsprogramma van de PVV. Fleurtje herhaalde dit alleen maar.

Zilver_gray schreef op 06-06-2024 om 19:49:

[..]

Nou als ik jouw posts lees, zijn ze soms best uitgebreid, dan is een linkje erbij voegen toch het werk niet?

Klopt ik heb best wel wat uitgebreide posts beschreven. Een uitgebreide post typen is al heel veel werk. Als ik daar dan ook alle linkjes bij moet zoeken en hier moet plakken dan is dat niet te doen. Nee het is genoeg zo en het is ook allemaal op te zoeken.

Fleurtje_5 schreef op 06-06-2024 om 19:39:

[..]


"Fleurtje dit en Fleurtje dat".

Het was NIET mijn voorbeeld. Het cruiseschip-gebeuren en dat de PVV keihard zou liegen over buffetten zag ik gisteravond staan op dit topic in een bericht van 05-06-2024 om 19:10 uur.

Daarom haalde ik een paar nieuwsberichten aan wat zo'n cruiseschip per dag kost. Niet mijn voorbeeld maar gewoon een nieuwsbericht.

Ik neem aan als er in een artikel staat 'peperduur asielschip voor 110.00 per dag' dat die prijs niet zo hoog is vanwege de schamele bedden. Met of zonder luxe ontbijt is het gewoon erg veel geld per dag.

Hoe leg je dat uit een voedselbanken die het van donors moeten hebben en die in zwaar weer zitten?

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/331650/gemeente-wil-opnieuw-opvang-asielboot-in-westelijk-havengebied-met-halfjaar-verlengen 6 februari 2024

https://www.nieuwnieuws.nl/artikel/algemeen/asielschip-amsterdam-kost-110-000-euro-per-dag/28413 Twee schepen kosten wekelijks 1,5 miljoen euro aan huur

https://www.ad.nl/binnenland/peperduur-asielschip-voor-110-000-euro-per-dag-waar-zijn-we-nou-mee-bezig~a56eda50/ 26-09-23

Opvang op een schip/ in een hotel is gewoon duur, omdat je als ondernemer niet tegelijkertijd gasten kunt ontvangen en migranten kunt huisvesten. Dus de niet "verhuurde" bedden moeten ook betaald. Dat gebeurt dus door op luxe zaken te besparen. Boterhammen met boter en een paar soorten simpel beleg en wat hele stukken fruit bijvoorbeeld met koffie, thee en melk.

Voor fors betalende klanten,  als het hotel als hotel wordt gebruikt, maakt men wel het luxe buffet met roerei, luxe broodjes en fruitsalade, allerlei soorten koffie en eventueel smoothies.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.