Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Poezel_en_Wip schreef op 05-06-2024 om 18:54:

Echt mensen, respect voor jullie eindeloze geduld (ik heb het echt niet), maar het is tegen een ontzettend dikke muur praten. Het zit er niet in, het gaat er niet in en ik denk ook regelmatig dat het eigenlijk niet eens echt begrepen wordt.

Maal 1000 (zie mijn bericht in het "waar word je blij van" topic).

Dietloverzzz schreef op 05-06-2024 om 18:49:

[..]

Als het allemaal zo is en als het allemaal zo duidelijk zou zijn, waarom stemmen de meeste mensen dan niet op links? Dat is niet voor niets. Ja en dat stukje is mooi, maar het gaat uiteindelijk om de standpunten plus hoe ze er uiteindelijk mee omgaan (bv in debatten) en daar ben ik het niet mee eens.

Het argument dat veel mensen je mening delen is een drogreden (ad populum, https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_populum#:~:text=Argumentum%20ad%20populum%2C%20consensus%20gentium,dat%20een%20stelling%20waar%20is.). Waarom de meeste mensen niet links stemmen? Omdat ze helaas in de praatjes trappen waar jij ook in trapt en een duidelijke zondebok aantrekkelijk is. Overigens stemt zeker niet de meerderheid van de mensen PVV.

Wat betreft dat stukje: als je kijkt naar stemgedrag in moties en naar het partijprogramma van pvdA/GL dan wordt daarin juist dat stukje tekst uitgewerkt. Het is lijnrecht anders dan wat jij het zelf in je hoofd van gemaakt hebt: PvdA/GL wil zich bezighouden met de grote problemen, de PVV is enkel bezig met anti-asiel rants. Lees de teksten maar, het staat er zwart op wit.

Nicole123 schreef op 05-06-2024 om 19:07:

[..]

Het argument dat veel mensen je mening delen is een drogreden (ad populum, https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_populum#:~:text=Argumentum%20ad%20populum%2C%20consensus%20gentium,dat%20een%20stelling%20waar%20is.). Waarom de meeste mensen niet links stemmen? Omdat ze helaas in de praatjes trappen waar jij ook in trapt en een duidelijke zondebok aantrekkelijk is. Overigens stemt zeker niet de meerderheid van de mensen PVV.

Wat betreft dat stukje: als je kijkt naar stemgedrag in moties en naar het partijprogramma van pvdA/GL dan wordt daarin juist dat stukje tekst uitgewerkt. Het is lijnrecht anders dan wat jij het zelf in je hoofd van gemaakt hebt: PvdA/GL wil zich bezighouden met de grote problemen, de PVV is enkel bezig met anti-asiel rants. Lees de teksten maar, het staat er zwart op wit.

Het maakt niet uit hoe het er staat, binnen komen doet het toch niet.

Dietloverzzz schreef op 05-06-2024 om 19:00:

[..]

Voor mij tot op zekere hoogte wel ja.

Terwijl ze keihard liegen over buffetten op cruiseschepen waar asielzoekers zich tegoed aan zouden doen?

Zilver_gray schreef op 05-06-2024 om 19:09:

[..]

Het maakt niet uit hoe het er staat, binnen komen doet het toch niet.

Andersom al helemaal niet.

Dietloverzzz schreef op 05-06-2024 om 19:00:

[..]

Andersom ook niet!!

Er valt ook niet veel aan je te begrijpen, want je reacties bestaan voor 99% uit holle retoriek. 

Dietloverzzz schreef op 05-06-2024 om 19:27:

[..]

Andersom al helemaal niet.

Wij lezen het partijprogramma van de partij waarop we willen stemmen laten ons niet inpakken door populistische praatjes.

Fleurtje_5 schreef op 05-06-2024 om 19:25:

Opvang bv op schepen:

https://www.gelderlander.nl/binnenland/opvang-asielzoeker-in-noodopvang-kost-53-000-euro-per-jaar-het-dubbele-van-opvang-in-een-azc~ac903e57/ 28-11-23
......

Als.meer gemeentes hun verantwoordelijkheid zouden nemen, zouden al die dure noodopvanglocaties niet nodig zijn. 

Klagen over dure noodopvang, maar tegen de spreidingswet zijn...

Dietloverzzz schreef op 05-06-2024 om 18:58:

[..]

Maar veel meer mensen niet meer. Dat is niet voor niets.

Misschien als je uit jouw ivoren toren komt kun je zien dat er genoeg mensen zijn die niet meer kunnen inleveren, ook die met een hoger inkomen. Ook een hoger inkomen gaat gewoon op in deze tijd. En inleveren terwijl het voor niemand behalve een paar "groene" bedrijven iets oplevert (zoals bij bv klimaatmaatregelen) vind ik nu ook niet bepaald rechtvaardig.

Aangezien je het nu persoonlijk lijkt te maken hoor ik graag in welke ivoren toren ik volgens jou zit 😂

Dietloverzzz schreef op 05-06-2024 om 19:27:

[..]

Andersom al helemaal niet.

Maar jij vindt oprecht dat je inhoudelijk beargumenteerd en doordacht hebt gestemd? Je hebt je niet laten verleiden door oneliners op social media of door prikkelende praatjes van populistische leiders? Je zou de enige niet zijn, die op grond van de laatste twee redenen een stem op radicaal rechts heeft uitgebracht. 

Herfstappeltaart schreef op 05-06-2024 om 18:54:

[..]

Nek-aan-nek morgen hoorde ik net (PvdA/GroenLinks met de PVV). Ik hoop zo dat ze deze keer winnen 🤞

Ik ook!

Fleurtje_5

Fleurtje_5

05-06-2024 om 19:34 Topicstarter

Over verantwoordelijkheid gesproken:

https://www.levensmiddelenkrant.nl/voedselbanken-nederland-uit-zorgen-over-afname-donaties

Dit betekent dat er een groot tekort ontstaat voor de klanten van de Voedselbanken en dat gaat de komende jaren niet verbeteren. Bestuurslid Voedselverwerving Voedselbank Nederland, Paul van Berkel, vertelt aan Levensmiddelenkrant hoe nijpend dit probleem is en doet namens de organisatie een oproep.

Voedselbanken Nederland bestaat uit tien distributiecentra en 177 banken met 500 afgiftepunten, over het hele land verspreid. De organisatie draait uitsluitend op vrijwilligers, van inpakker tot chauffeur en coördinatoren.

...............

Zorgwekkende terugloop
De getroffen maatregelen, zoals aanbiedingen en kortingen op overgebleven voedsel in de supermarkten werpen hun vruchten af en consumenten maken hier flink gebruik van. Hierdoor ontstaat een tekort aan gezonde levensmiddelen voor de Voedselbanken. “We zijn volledig afhankelijk van samenwerkingen en donaties om mensen die onder de armoedegrens leven, te kunnen helpen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.