Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Gebruikersnaaminvullen schreef op 04-06-2024 om 21:32:

[..]

Ik vermoed dat ze niet de berekening op die manier maken. Wat ik ergens ook wel logisch vind. Je kijkt toch rond in je eigen stad/dorp/omgeving naar hoelang de wachtlijsten zijn voor een woning. Woningen die "weggegeven" worden aan statushouders ipv starters is, weer een vermoeden, de belangrijkste graadmeter.

En die woningen zijn niet de 7 of 8% die steeds genoemd worden.

Maar ja, dan kom je dus weer uit bij een individuele subjectieve waarneming, zonder te kijken naar het grotere geheel.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 04-06-2024 om 21:32:

[..]

Ik vermoed dat ze niet de berekening op die manier maken. Wat ik ergens ook wel logisch vind. Je kijkt toch rond in je eigen stad/dorp/omgeving naar hoelang de wachtlijsten zijn voor een woning. Woningen die "weggegeven" worden aan statushouders ipv starters is, weer een vermoeden, de belangrijkste graadmeter.

En die woningen zijn niet de 7 of 8% die steeds genoemd worden.

En dus maken die mensen met hun lokale observaties plus aannames op dat gebied hun eigen ‘feiten’, dat Nederland veel meer asielzoekers zou opvangen dan we daadwerkelijk doen. De hoofdoorzaak van de lange wachttijden voor sociale woningbouw zijn niet de asielzoekers, dat is enkel aangepraat door Wilders & co, maar een combinatie van externe oorzaken en slecht overheidsbeleid wat betreft volkshuisvesting.

Nicole123 schreef op 04-06-2024 om 21:39:

[..]

En dus maken die mensen met hun lokale observaties plus aannames op dat gebied hun eigen ‘feiten’, dat Nederland veel meer asielzoekers zou opvangen dan we daadwerkelijk doen. De hoofdoorzaak van de lange wachttijden voor sociale woningbouw zijn niet de asielzoekers, dat is enkel aangepraat door Wilders & co, maar een combinatie van externe oorzaken en slecht overheidsbeleid wat betreft volkshuisvesting.

Ik weet dat het niet de asielzoekers, of eigenlijk statushouders, zijn. Maar dat er véél meer sociale woningen naar die mensen gaan dan die 7-8% is wel een feit.

Zilver_gray schreef op 04-06-2024 om 21:04:

[..]

Ja en het bijzondere is dat sommige blijkbaar niet eens zélf de nieuwsberichten volgen, maar een ander laten bepalen wat belangrijk is..? Hoe kom je aan die kennis denk ik dan om vervolgens wel overal een mening over te hebben.

Nee hoor, dat maak jij er alleen maar van. Ik bepaal dat namelijk zelf. Er zijn overigens meer dan genoeg andere bronnen dan het nieuws waar je je kennis vandaan kan halen. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 04-06-2024 om 21:47:

[..]

Ik weet dat het niet de asielzoekers, of eigenlijk statushouders, zijn. Maar dat er véél meer sociale woningen naar die mensen gaan dan die 7-8% is wel een feit.

En ingeval van enorme schaarste in een land qua woningen is iedere procent toch al 1 te veel. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 04-06-2024 om 21:47:

[..]

Ik weet dat het niet de asielzoekers, of eigenlijk statushouders, zijn. Maar dat er véél meer sociale woningen naar die mensen gaan dan die 7-8% is wel een feit.

Een feit? Waar baseer je dat dan op? Ik zie zo gauw geen hele recente cijfers, maar in 2021 was het 6%.

6 procent vrijgekomen corporatiewoningen in 2021 naar statushouders | CBS

kerstbeer schreef op 04-06-2024 om 19:44:

[..]

Niet dit weer. Begint me ook echt op te vallen dat het steeds mensen van PVV of andere ver-rechtse sympathie zijn die hiermee komen.

Een feit is iets dat waar is. Je kan een mening hebben over een feit.

Een feit: Rutte was onze premier.

Mening: Ik vond Rutte stom.

Mening: Ik vond Rutte lief.

Echter dingen die niet waar zijn, zijn geen feit. Zij zijn ook geen mening. Zij zijn een onwaarheid oftwel een leugen.

"Rutte was nooit onze premier" is geen feit. Het is ook geen mening. Het is een onwaarheid oftewel een leugen.

Snap niet dat sommige mensen daar nog steeds zoveel moeite mee hebben.

Uit dit stuk maak ik op dat je mijn stuk totaal niet hebt begrepen , maar dat maakt niet uit. 

Dietloverzzz schreef op 04-06-2024 om 22:01:

[..]

En ingeval van enorme schaarste in een land qua woningen is iedere procent toch al 1 te veel.

Als het om echte vluchtelingen gaat, moeten die gewoon geholpen worden, schaarste of niet, zou ik zeggen. Dat kan je vervelend vinden maar, naast dat het zo is afgesproken in Europa, is het als een van de rijkste landen van Europa ook gewoon een morele plicht. 

Dietloverzzz schreef op 04-06-2024 om 22:00:

[..]

Nee hoor, dat maak jij er alleen maar van. Ik bepaal dat namelijk zelf. Er zijn overigens meer dan genoeg andere bronnen dan het nieuws waar je je kennis vandaan kan halen.

Je gaf aan geen nieuws te lezen, kijken of luisteren (en het wel van je man te horen als er wat te melden is). Ik neem aan dat je daarmee doelde op de traditionele media. Dan ben ik best benieuwd waar jij je informatie wel vandaan haalt.

Dietloverzzz schreef op 04-06-2024 om 22:00:

[..]

Nee hoor, dat maak jij er alleen maar van. Ik bepaal dat namelijk zelf. Er zijn overigens meer dan genoeg andere bronnen dan het nieuws waar je je kennis vandaan kan halen.

Het volgende heb jij zelf letterlijk geschreven, hoe moet ik dat anders interpreteren?

Mijn man hoort er verder weinig tot niets over in het nieuws over Oekraine, behalve zes dagen geleden dat Poetin open zou staan voor een staakt het vuren. Hij leest nog wel nieuws en hoort het nieuws bijna dagelijks op de radio. Als er echt wat is hoor ik het wel

En even later;

Als ik wat wil weten over een onderwerp dan zoek ik het wel gewoon zelf op hoor. Ik hoef alleen niet steeds met al die shit te worden geconfronteerd. Geen zin in en er is toch niets aan te veranderen

RosaMontana schreef op 04-06-2024 om 22:01:

[..]

Een feit? Waar baseer je dat dan op? Ik zie zo gauw geen hele recente cijfers, maar in 2021 was het 6%.

6 procent vrijgekomen corporatiewoningen in 2021 naar statushouders | CBS

Het is berekend. Die 6% gaat over álle huurwoningen, ook doorstromers. Die vissen niet in dezelfde vijver als de starters onder de 65, onder de inkomensgrens, waar ook de statushouders onder vallen. 

Dat is hetzelfde als alle rode Fiat 500's tellen, maar we tellen de 600 ook mee, want daar zitten ook rode tussen.

Afbeelding1.png

Gebruikersnaaminvullen schreef op 04-06-2024 om 21:47:

[..]

Ik weet dat het niet de asielzoekers, of eigenlijk statushouders, zijn. Maar dat er véél meer sociale woningen naar die mensen gaan dan die 7-8% is wel een feit.

En dus? Het ging dan ook helemaal niet over die 7-8% in dat Volkskrant artikel, maar om het feit dat veel mensen tegen asielzoekers zijn en zich daarbij baseren op het idee dat wij als Nederland veel meer asielzoekers per inwoner zouden opvangen dan in werkelijkheid het geval is. Dat asielzoekers door Wilders, flink geholpen door Yesilgöz, continu genoemd worden als dé oorzaak van de problemen in Nederland. Waarom jij dan met een ‘ja maar, ja maar, het is meer dan 7-8%’ komt is me een raadsel. De problemen wat betreft sociale woningbouw worden door veel mensen nu gereduceerd tot een die-asielzoekers-pikken-onze-huizen-in, terwijl de grote oorzaken heel ergens anders liggen.

Nicole123 schreef op 04-06-2024 om 22:20:

[..]

En dus? Het ging dan ook helemaal niet over die 7-8% in dat Volkskrant artikel, maar om het feit dat veel mensen tegen asielzoekers zijn en zich daarbij baseren op het idee dat wij als Nederland veel meer asielzoekers per inwoner zouden opvangen dan in werkelijkheid het geval is. Dat asielzoekers door Wilders, flink geholpen door Yesilgöz, continu genoemd worden als dé oorzaak van de problemen in Nederland. Waarom jij dan met een ‘ja maar, ja maar, het is meer dan 7-8%’ komt is me een raadsel. De problemen wat betreft sociale woningbouw worden door veel mensen nu gereduceerd tot een die-asielzoekers-pikken-onze-huizen-in, terwijl de grote oorzaken heel ergens anders liggen.

Ik heb je toch gezegd waar ik denk dat het gevoel vandaan komt, niet alleen vanuit Wilders en consorten? Waarom ga je alleen in op die 7%? 

Dietloverzzz schreef op 04-06-2024 om 22:01:

[..]

En ingeval van enorme schaarste in een land qua woningen is iedere procent toch al 1 te veel.

Wat mij betreft niet. Dan moet je in mijn ogen heel hard wat doen aan de andere, grotere, oorzaken van die schaarste ipv de medemenselijkheid maar te laten varen. Vluchtelingen opvangen is toch niet een soort luxe optie, die je wel als eerste kunt afschaffen om wat procenten op de verrotte woningmarkt te winnen?

Gebruikersnaaminvullen schreef op 04-06-2024 om 22:22:

[..]

Ik heb je toch gezegd waar ik denk dat het gevoel vandaan komt, niet alleen vanuit Wilders en consorten? Waarom ga je alleen in op die 7%?

Jij blijft doorgaan over die 7%, ik niet. Ik vind dat juist irrelevant in de discussie.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.