Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Miraval schreef op 30-05-2024 om 19:56:

[..]

Hij gaat (ook) wel op de inhoud in. Maar zijn toon en manier van spreken staat mij persoonlijk gewoon niet aan. Hij heeft iets over zich wat mij irriteert, iets hautains en belerend. Dat had ik met Kaag ook. Daarom had ik liever Klaver gezien. Of idd Kuiken.

Daar zou het niet over moeten gaan.

Auditor schreef op 30-05-2024 om 17:24:

[..]

Onder andere bij mij. Ik heb PvdA-GroenLinks gestemd, maar niet op Timmermans. Ik zou veel liever een andere lijsttrekker hebben gehad.

Bijvoorbeeld Marjolein Moorman.

Herfstappeltaart schreef op 31-05-2024 om 19:08:

[..]

Bijvoorbeeld Marjolein Moorman.

Die zou ik ook graag als lijsttrekker willen. 

Herfstappeltaart schreef op 31-05-2024 om 19:03:

[..]

Daar zou het niet over moeten gaan.

Nee dat klopt. Maar ik krijg gewoon jeuk als ik die man hoor spreken. 

Herfstappeltaart schreef op 31-05-2024 om 19:03:

[..]

Daar zou het niet over moeten gaan.

Als het niet lukt om mensen op de inhoud aan te vallen, dan maar op de toon en de vorm en hoe iemand uit z'n ogen kijkt blijkbaar. Treurig dat politici door velen beoordeeld worden op hun uitstraling en of ze wel genoeg uit de verf komen bij het afzeik-comité van VI. Alsjeblieft zeg, het gaat over het landsbestuur, over het kunnen aanpakken van de problemen en uitdagingen waar ons land mee kampt, het is geen gezellige 'wie is de gevatste BNer' verkiezing! 

Nicole123 schreef op 31-05-2024 om 19:54:

[..]

Als het niet lukt om mensen op de inhoud aan te vallen, dan maar op de toon en de vorm en hoe iemand uit z'n ogen kijkt blijkbaar. Treurig dat politici door velen beoordeeld worden op hun uitstraling en of ze wel genoeg uit de verf komen bij het afzeik-comité van VI. Alsjeblieft zeg, het gaat over het landsbestuur, over het kunnen aanpakken van de problemen en uitdagingen waar ons land mee kampt, het is geen gezellige 'wie is de gevatste BNer' verkiezing!

Alsof Caroline vd Plas niet zo beoordeeld wordt? Daar staat het hele internet ook van vol. Dat is een verschijnsel van links tot rechts van progressief tot conservatief.

Het enige wat ik zeg is dat ik veel liever een Klaver had gezien of een Kuiken dan Timmermans. Maar goed ik stem sowieso niet op die partij dus aan mij hebben ze geen stem verloren wat dat betreft. 

Nicole123 schreef op 31-05-2024 om 19:54:

[..]

Als het niet lukt om mensen op de inhoud aan te vallen, dan maar op de toon en de vorm en hoe iemand uit z'n ogen kijkt blijkbaar. Treurig dat politici door velen beoordeeld worden op hun uitstraling en of ze wel genoeg uit de verf komen bij het afzeik-comité van VI. Alsjeblieft zeg, het gaat over het landsbestuur, over het kunnen aanpakken van de problemen en uitdagingen waar ons land mee kampt, het is geen gezellige 'wie is de gevatste BNer' verkiezing!

Ik durf te wedden dat er heel veel mensen zijn die zo ook hun stem bepalen, die maar heel weinig bezig zijn met de feitelijke inhoud. Helaas.

Miraval schreef op 31-05-2024 om 19:59:

[..]

Alsof Caroline vd Plas niet zo beoordeeld wordt? Daar staat het hele internet ook van vol. Dat is een verschijnsel van links tot rechts van progressief tot conservatief.


maar dit heeft toch ook niets met links of rechts te maken? Als iemand van der plas uiterlijk afzeikt vind ik dat net zo belachelijk en neem ik die persoon minder serieus. 
Er is genoeg inhoudelijks te bediscussiëren. 

Van der Plas is de periode in haar eentje een heel effectief Kamerlid geweest. Daar heb ik bewondering voor, ook al deel ik haar standpunten niet.

Miraval schreef op 31-05-2024 om 19:59:

[..]

Alsof Caroline vd Plas niet zo beoordeeld wordt? Daar staat het hele internet ook van vol. Dat is een verschijnsel van links tot rechts van progressief tot conservatief.

Het enige wat ik zeg is dat ik veel liever een Klaver had gezien of een Kuiken dan Timmermans. Maar goed ik stem sowieso niet op die partij dus aan mij hebben ze geen stem verloren wat dat betreft.

Dat schrijf ik toch helemaal niet, dat het om maar één partij of stroming zou gaan die zo beoordeeld wordt? Het ging hier zowel om Sophie Hermans van de VVD als Frans Timmermans van PvdA/GL, rechts en links, coalitie en oppositie. En mijn post ging in zijn algemeenheid (en ook zeker niet enkel tegen jou) erover dat ik het diep treurig vind als politici op trivialiteiten worden beoordeeld in plaats van op de inhoud. Dus ja, als mensen Caroline van der Plas afschrijven om hoe ze eruit ziet of praat, Geert Wilders om zijn kapsel of Pieter Omtzigt om hoe zijn ogen of mond staan dan vind ik dat net zo triest.

Ik had zelf ook liever Kuiken of Klaver gezien als lijsttrekker, omdat ik hen inhoudelijk sterker vind in debatten in de Tweede Kamer. Dat vind ik iets wat wél van belang is voor een lijsttrekker of minister. Als dat ook jouw mening is (maar volgens mij schreef je wel wat meer/anders als ik het teruglees) dan hoef je je helemaal niet persoonlijk aangesproken te voelen door mijn post.

Fleurtje_5 schreef op 31-05-2024 om 19:01:

[..]

En jij bekijkt het fragment (duur van maar 3.18) niet, omdat Johan Derksen erop staat, die je bij voorbaat niet serieus neemt. En jij weet nu al dat Sophie in kabinet Schoof de boel bij elkaar gaat houden? Nog voordat het kabinet begonnen is? En op welk 'fragment/filmpje' baseer jij dat?

Ik neem Johan Derksen juist wel serieus (of eigenlijk aanvullend, de negatieve invloed die hij probeert te hebben), daarom kijk ik niet naar hem. Zijn programma's bestaan van reclame-inkomsten, daar ga ik niet aan bijdragen.
Sophie Hermans kan dat zeker niet in haar eentje, maar ze zal wel 1 van degenen zijn die daar aan bijdragen. Dan kijk ik bijvoorbeeld naar haar bijdrage in de vorige formatie.

Herfstappeltaart schreef op 31-05-2024 om 19:08:

[..]

Bijvoorbeeld Marjolein Moorman.

O ja!!

Fleurtje_5

Fleurtje_5

01-06-2024 om 06:35 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 31-05-2024 om 20:59:

[..]

Ik neem Johan Derksen juist wel serieus (of eigenlijk aanvullend, de negatieve invloed die hij probeert te hebben), daarom kijk ik niet naar hem. Zijn programma's bestaan van reclame-inkomsten, daar ga ik niet aan bijdragen.
Sophie Hermans kan dat zeker niet in haar eentje, maar ze zal wel 1 van degenen zijn die daar aan bijdragen. Dan kijk ik bijvoorbeeld naar haar bijdrage in de vorige formatie.


Excuus, dan heb ik je bericht verkeerd gelezen toen je om 13:28 uur schreef:
Wil je nu echt dat ik Johan Derksen serieus ga nemen?

Fijn dat je daar vertrouwen in hebt. Ik heb dat namelijk helemaal niet. Althans nu heb ik dat niet. Misschien over een paar jaren wel, maar nu zeker niet. Die dame loopt op haar tenen. Ik meen dat te merken in alles, zelfs in haar manier van praten, in het glas water pakken om er aan te drinken precies op het punt als ze een vraag moet beantwoorden.

Haar bijdrage in de vorige formatie? De vorige formatie is gevallen.


Fleurtje_5 schreef op 01-06-2024 om 06:35:

[..]


Haar bijdrage in de vorige formatie? De vorige formatie is gevallen.

Het kabinet is gevallen. De formatie heeft ondanks de verzuurde verhoudingen tussen de partijleiders geleid tot een kabinet.

Daglichtlamp schreef op 01-06-2024 om 08:26:

[..]

Het kabinet is gevallen. De formatie heeft ondanks de verzuurde verhoudingen tussen de partijleiders geleid tot een kabinet.

Tot een akkoord op hoofdlijnen van Zwol en Schoof moeten het kabinet nog formeren. 

Niet te hard van stapel lopen Daglichtlamp😜😂

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.