Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Welke kandidaat zouden jullie nu geschikt vinden om deze coalitie te gaan leiden als premier?

Dietloverzzz schreef op 25-05-2024 om 21:24:

Welke kandidaat zouden jullie nu geschikt vinden om deze coalitie te gaan leiden als premier?

Kees van der Staaij, Elbert Dijkgraaf, Eric van der Burg, Jan Kees de Jager.

(maar ik denk dat ze allevier ervoor passen)

Daglichtlamp schreef op 25-05-2024 om 21:20:

[..]

Die is te jong om zijn schepen achter zich te verbranden is mijn inschatting. (en te links voor de PVV en om dit coalitieakkoord uit te voeren).

Je hebt waarschijnlijk gelijk, is ook niet erg realistisch. 

Daglichtlamp schreef op 25-05-2024 om 21:30:

[..]

Kees van der Staaij, Elbert Dijkgraaf, Eric van der Burg, Jan Kees de Jager.

(maar ik denk dat ze allevier ervoor passen)

En waarom lijken jou deze kandidaten eventueel geschikt? Daar ben ik echt benieuwd naar.

Ik was altijd heel tevreden met Rutte als premier. Ik stem ook VVD. Ik zou niet weten wie echt bekwaam is om dat van hem over te nemen. Er is denk ik niemand zoals Rutte. Wie het ook wordt ik ben bang dat we er altijd op achteruit gaan.

amarna schreef op 25-05-2024 om 20:41:

[..]

Was Plasterk niet te links voor de PVV als PVDA-man?

Die is al heel lang niet meer zo links en was altijd wel gevoelig voor tijdsgeest of in kwaadwillende ogen opportunisme.

Ik snap wel waarom hij aangesteld werd als formateur. Boven alles is die man pragmatisch en dat is wel wat we nodig hebben.

watertoren schreef op 25-05-2024 om 23:24:

Ik was altijd heel tevreden met Rutte als premier. Ik stem ook VVD. Ik zou niet weten wie echt bekwaam is om dat van hem over te nemen. Er is denk ik niemand zoals Rutte. Wie het ook wordt ik ben bang dat we er altijd op achteruit gaan.

Zelfs al hadden we het kabinet van mijn dromen, we moeten er op achteruit gaan. Daarom hebben we gespaard en ons verzekerd. In de”westerse” wereld gaan we de komende paar jaar moeten inleveren. Dat gaat schuren maar is onvermijdelijk. Iets met conjuncturen, iets met pandemie, iets met onvermijdelijk. 

Alleen lijken we vergeten te zien waarom we sparen, en zijn we ons incasseringsvermogen verloren.

Ik zoek naar lange termijn oplossingen. En die zitten niet in  barricades opwerpen voor jezelf opleiden. Die zitten niet in de EU blokkeren of migranten de deur wijzen. Neem je verantwoordelijkheid, accepteer dat we in een transitiedase zitten en probeer je er niet tegen te verzetten, maar het om te buigen naar iets positiefs.

Ik lees en hoor vooral nee nee nee. Maar denk nou eens na over hoe dan wel?

Fleurtje_5

Fleurtje_5

26-05-2024 om 00:45 Topicstarter

watertoren schreef op 25-05-2024 om 19:55:

[..]

Nog nooit van gehoord. Ik denk dat het wel een beetje een bekent iemand moet zijn.


Fleurtje_5

Fleurtje_5

26-05-2024 om 00:47 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 25-05-2024 om 19:59:

[..]

Dat meen je toch niet hè.


Dus jij weet wel wie Henk Kamp is? En dan sla je hem voor als kandidaat premier?? 

Dat vind ik nog veel erger dan dat Watertoren er nog nooit van gehoord heeft.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

26-05-2024 om 00:51 Topicstarter

Dietloverzzz schreef op 25-05-2024 om 20:03:

[..]

Ik ken die ook niet, maar misschien kiezen ze juist een helemaal onbekend iemand zodat daar niets negatiefs al aan kleeft?


Dat is de man die verantwoordelijk is voor de smerige Toeslagen-affaire. Hij heeft het leven van veel mensen kapot gemaakt, en had achteraf zelfs geen enkele spijt. En vorig jaar werd hij door zijn club (de VVD) uitgeroepen tot erelid en kreeg nog een vet applaus.

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/vvder-henk-kamp-liet-verwoestend-fraudebeleid-door-onderbuik-bepalen 13-09-2023

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/henk-kamp-erelid-van-de-vvd-dat-is-alleen-te-aanvaarden-als-je-je-realiseert-dat-lid-ook-een-nette-term-voor-lul-is 28-09-2023

Fleurtje_5

Fleurtje_5

26-05-2024 om 00:54 Topicstarter

watertoren schreef op 25-05-2024 om 20:11:

[..]

Dat klopt maar ik ben altijd eerlijk . Het komt op jullie waarschijnlijk een beetje dom over maar ik had nog nooit gehoord van deze man.


Dat kan gebeuren. Niet erg.

Erger had ik het gevonden als je wel wist wie hij was, en hem dan had genoemd als de eventuele nieuwe premier.

https://www.trouw.nl/opinie/de-arrogante-houding-van-henk-kamp-strookt-niet-met-het-leed-dat-de-toeslagenouders-is-aangedaan~b10adf67/

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/henk-kamp-heeft-zijn-land-en-bevolking-ernstige-schade-toegebracht-en-moet-een-beroepsverbod-krijgen~b34a6765/?referrer=https://www.google.com/ ‘Henk Kamp heeft zijn land en bevolking ernstige schade toegebracht en moet een beroepsverbod krijgen’ 14 sept. 2023

Fleurtje_5

Fleurtje_5

26-05-2024 om 00:55 Topicstarter

amarna schreef op 25-05-2024 om 20:38:

Wordt het Ed Nijpels? Zou ik een goede kandidaat vinden. Veel ervaring.


Ervaring in wat?

Fleurtje_5

Fleurtje_5

26-05-2024 om 00:57 Topicstarter

watertoren schreef op 25-05-2024 om 20:58:

[..]

Dan ken je hem dus duidelijk niet. Hij doet zich voor als een kakker maar hij is heel vaak gezien dat hij stomdronken was en heel erg dom van hem was dat het ook in Breda was. Ik was er niet bij toen maar vrienden va mij hebben dat wel gezien. Hij kon ook niet meer uit zijn woorden komen.


Die ken je dus wel. 

Wel triest dat iemand zover gaat.

Miraval schreef op 25-05-2024 om 11:51:

[..]

In bijna alle sectoren zijn tekorten. Maar in zorg en onderwijs is het vgm het ergst. En in die sectoren zijn de meeste parttime contracten.

Je kunt niet op magische wijze mensen tevoorschijn toveren. De werkdruk is torenhoog in die sectoren. Als daar dus meer 32 urige contracten zouden zijn, zou de werkdruk afnemen dus minder uitval door ziekten en de tekorten afnemen.

Wanneer je mensen vraagt wat ze gaan doen na het winnen van de staatsloterij zegt bijna iedereen stoppen met werken. Beeld je eens in wanneer daadwerkelijk bijna iedereen zegt er is meer dan werken alleen ik ga naar 24 uur per week. Hoe zou onze maatschappij er dan uitzien?

Ik vind het echt een vorm van ikke ikke ikke. Sorry.

Nee hoor, dan worden er meer bedden geopend en blijft de werkdruk hetzelfde. Het draait om zoveel mogelijk bezetting en dus omzet draaien met zo min mogelijk personeel. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.