Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Wordt het Ed Nijpels? Zou ik een goede kandidaat vinden. Veel ervaring.

amarna schreef op 25-05-2024 om 20:38:

Wordt het Ed Nijpels? Zou ik een goede kandidaat vinden. Veel ervaring.

Die is zelfs al 74 (en veel te links voor de PVV).

Herfstappeltaart schreef op 25-05-2024 om 19:59:

[..]

O dat had ik nog niet meegekregen.

Gelukkig wil hij niet....

Daglichtlamp schreef op 25-05-2024 om 20:39:

[..]

Die is zelfs al 74 (en veel te links voor de PVV).

Was Plasterk niet te links voor de PVV als PVDA-man?


Vorige week was Jacco Vonhoff (MKB-Nederland) bij WNL Op Zondag.  Ik dacht meteen "waarom vragen ze hem niet?"
Ik zou hem een goede, rustige,
 energieke premier met overwicht vinden. Toevallig zag ik deze week zn naam opduiken in een rijtje  kandidaten bij het onderzoekspanel van Gijs Rademaker.  Ik ben dus niet de enige die aan Jacco dacht.

Bakblik schreef op 25-05-2024 om 20:28:

[..]

Kijk/ luister/ lees jij dan nooit nieuws en actualiteiten? Henk Kamp was de laatste jaren regelmatig in het nieuws en niet positief.

Hij werd vroeger gezien als een eerbiedwaardige man, maar dat heeft hij heel erg verkwanseld

amarna schreef op 25-05-2024 om 20:38:

Wordt het Ed Nijpels? Zou ik een goede kandidaat vinden. Veel ervaring.

Dan ken je hem dus duidelijk niet. Hij doet zich voor als een kakker maar hij is heel vaak gezien dat hij stomdronken was en heel erg  dom van hem was dat het ook in Breda was. Ik was er niet bij toen maar vrienden va mij hebben dat wel gezien. Hij kon ook niet meer uit zijn woorden komen.

Dietloverzzz schreef op 25-05-2024 om 19:29:

[..]

Je doet niet anders. Jouw negatief oordeel ten aanzien van hoe ik hierin sta en jouw zogenaamde morele verhevenheid druipt van jouw posts af. Dat vind ik jammer. Dat hoeft toch niet nodig te zijn. Maar goed dat moet je natuurlijk zelf weten. Fijn dat je blij bent met jouw werk. Ik ben ook heel blij met mijn werk en met mijn leven. Dan zijn we allebei blij. Dat is natuurlijk een goede zaak.

Ik ga dit spelletje niet spelen met je, vind je aardig manipulatief bezig. Verder voel ik me allesbehalve moreel verheven. Ben het gewoon hartgrondig met je oneens. Dus let's agree to disagree. On topic maar weer.

watertoren schreef op 25-05-2024 om 20:58:

[..]

Dan ken je hem dus duidelijk niet. Hij doet zich voor als een kakker maar hij is heel vaak gezien dat hij stomdronken was en heel erg dom van hem was dat het ook in Breda was. Ik was er niet bij toen maar vrienden va mij hebben dat wel gezien. Hij kon ook niet meer uit zijn woorden komen.

Nee, zo ken ik hem inderdaad niet. 



felija schreef op 25-05-2024 om 20:36:

[..]

Dit ben ik helemaal met je eens, wel zo aardig om ook te reageren als ik het wel met je eens ben

Ik heb zelf het idee dat lang niet iedereen zich voldoende realiseert dat het iedereen kan overkomen: leven in armoede.

Superleuk. Dat kan ook weleens he. 

Absoluut. Dat kan iedereen overkomen. Dat geloof ik ook.

Tuinfluiter schreef op 25-05-2024 om 20:03:

[..]

Cijfers zeggen echt niet alles. In iedergeval niet hoe het was om als jongere opzoek te zijn naar werk in de jaren 80. Geen idee hoe oud jij in die tijd was of in wat voor bubbel jij toen leefde.

Heel veel van mijn vrienden die in die tijd werk zochten werden er wanhopig van. Soms solliciteerden er zoveel mensen op een functie dat er in de krant een bericht verscheen dat ze niet alle sollitanten persoonlijk afkonden wijzen en als je nog niets gehoord had je niet bij de kandidaten hoorde.

Natuurlijk kun je van mening verschillen wat beter of slechter is maar samen met mijn vrienden ben ik blij dat dat onze kinderen niet is overkomen.

Maar terug naar het topic ik hoop niet dat dit kabinet zoveel hoeft te bezuinigen als in de jaren 80.

De cijfers geven in elk geval de situatie van toen aan. Vooral het aantal werkenden t.o.v. de totale bevolking toen, afgezet tegenover het gegeven dat we nu zoveel meer werkenden hebben (in verhouding een veel grotere stijging in aantal dan het totale aantal inwoners) en dat we nu alleen maar overal horen dat er mensen tekort waren. Toen (jaren '80) dus zelfs mensen teveel. Want werkloosheid. 

En ja, mensen kregen toen veel meer de kans om zelfredzaam door het leven te gaan. Kennis zat nog vaker in de mensen zelf en veel minder in systemen (dat voorkomt m.i. menige burnout) Goed kunnen samenwerken was vaker nodig, en dat schept ook meer saamhorigheid en collegialiteit.

Als het toen al zou wemelen van de beleidsmedewerkers, onderzoekers, etc., dan was eer wellicht nooit (jeugd) werkloosheid geweest in die tijd. Maar goed, die banen waren toen gewoon nog niet 'verzonnen'.   

En verder denk ik dat ik precies dezelfde ervaring heb m.b.t. het zoeken naar werk. In mijn eigen vak/opleiding waren toen veel reorganisaties, dus geen/nauwelijks vacatures. Dus ja, ik heb ook met het telefoonboek op mijn schoot gezeten en gezocht onder Stichting ..., Nederlandse ... , Vereniging...., etc. als een soort Google-uit-de-vorige-eeuw.  En dan maar hopen dat ik organisaties tegen kwam die 'iets' met/in/aanverwant aan mijn vak/opleiding deden zodat ik kon opbellen om te vragen of ik langs mocht komen voor een sollicitatiegesprek "voor als er een vacature zou komen". Is overigens toen wel vrij snel gelukt om werk te vinden. 


Poezel_en_Wip schreef op 25-05-2024 om 21:05:

[..]

Ik ga dit spelletje niet spelen met je, vind je aardig manipulatief bezig. Verder voel ik me allesbehalve moreel verheven. Ben het gewoon hartgrondig met je oneens. Dus let's agree to disagree. On topic maar weer.

Grapjas. Het laatste wat ik ben is manipulatief bezig zijn. Maar inderdaad on topic maar weer. 

watertoren schreef op 25-05-2024 om 20:58:

[..]

Dan ken je hem dus duidelijk niet. Hij doet zich voor als een kakker maar hij is heel vaak gezien dat hij stomdronken was en heel erg dom van hem was dat het ook in Breda was. Ik was er niet bij toen maar vrienden va mij hebben dat wel gezien. Hij kon ook niet meer uit zijn woorden komen.

Dat lijkt me dan ook geen geschikte kandidaat dan.

Hoe zit het met Kim Putters? Zijn naam is toch al vaak gevallen? 

Poezel_en_Wip schreef op 25-05-2024 om 21:19:

Hoe zit het met Kim Putters? Zijn naam is toch al vaak gevallen?

Die is te jong om zijn schepen achter zich te verbranden is mijn inschatting. (en te links voor de PVV en om dit coalitieakkoord uit te voeren).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.