Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


watertoren schreef op 25-05-2024 om 19:55:

[..]

Nog nooit van gehoord. Ik denk dat het wel een beetje een bekent iemand moet zijn.

Omdat jíj er nog nooit van gehoord hebt, betekent het niet dat hij onbekend is natuurlijk.

watertoren schreef op 25-05-2024 om 19:55:

[..]

Nog nooit van gehoord. Ik denk dat het wel een beetje een bekent iemand moet zijn.

Dan heb je echt heel wat jaren niet op zitten letten. En ik meen zelfs dat je een vvd stemmer bent/was?

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Henk_Kamp

Luchtpost schreef op 25-05-2024 om 11:06:

[..]

Voor wie de cijfers over arbeid (en werkloosheid) in het verleden wil zien:


In 1983 was de werkloosheid inderdaad op het hoogste punt: onder 15-25 jarige is dat jaar het hoogste percentage te zien, namelijk 17.9 %

Het punt dat ik echter maakte is als volgt: neem dan even 1983, toen waren er in heel Nederland op 1 januari in totaal 14.430.000 inwoners van 0-105 jaar oud. De zgn. werkzame beroepsbevolking bestond uit 4.873.000 personen. Op het aantal inwoners is dat 33.98 %
Aan het einde van het jaar 2023 telde Nederland 17.947.684 inwoners van 0-105 jaar. De werkzame beroepsbevolking: 9.737.000. Dat is 54.25 % van alle inwoners.

En we komen, ondanks alle automatisering, kunstmatige intelligentie, héél veel meer hoogopgeleide werknemers, veel meer (technische) hulpmiddelen (ARBO), etc. alsmaar méér mensen tekort. Dan klopt er toch iets niet?


Noot: nog vóór het internet tijdperk heb ik mij altijd al zéér in deze materie verdiept (werk en studie) Gelukkig kan een ander nooit zeggen "wat ik denk" en over beter/slechter kun je van mening verschillen.

Cijfers zeggen echt niet alles. In iedergeval niet hoe het was om als jongere opzoek te zijn naar werk in de jaren 80. Geen idee hoe oud jij in die tijd was of in wat voor bubbel jij toen leefde.

Heel veel van mijn vrienden die in die tijd werk zochten werden er wanhopig van. Soms solliciteerden er zoveel mensen op een functie dat er in de krant een bericht verscheen dat ze niet alle sollitanten persoonlijk afkonden wijzen en als je nog niets gehoord had je niet bij de kandidaten hoorde.

Natuurlijk kun je van mening verschillen wat beter of slechter is maar samen met mijn vrienden ben ik blij dat dat onze kinderen niet is overkomen.

Maar terug naar het topic ik hoop niet dat dit kabinet zoveel hoeft te bezuinigen als in de jaren 80.

watertoren schreef op 25-05-2024 om 19:55:

[..]

Nog nooit van gehoord. Ik denk dat het wel een beetje een bekent iemand moet zijn.

Ik ken die ook niet, maar misschien kiezen ze juist een helemaal onbekend iemand  zodat daar niets negatiefs al aan kleeft?

Misschien Fleur Agema van de PVV dat zou ook nog kunnen? 

Dietloverzzz schreef op 25-05-2024 om 20:03:

[..]

Ik ken die ook niet, maar misschien kiezen ze juist een helemaal onbekend iemand zodat daar niets negatiefs al aan kleeft?

Jij en Watertoren komen hoogstwaarschijnlijk niet uit het aardbevingsschade gebied van Groningen.  Anders kenden jullie zijn naam vast wel 

Dorestad schreef op 25-05-2024 om 20:05:

[..]

Jij en Watertoren komen hoogstwaarschijnlijk niet uit het aardbevingsschade gebied van Groningen. Anders kenden jullie zijn naam vast wel

en ook geen slachtoffer van de toeslagenaffaire.

Dietloverzzz schreef op 25-05-2024 om 20:05:

Misschien Fleur Agema van de PVV dat zou ook nog kunnen?

Dat zou teveel concurrentie voor Wilders zijn.

Daglichtlamp schreef op 25-05-2024 om 20:08:

[..]

en ook geen slachtoffer van de toeslagenaffaire.

Dat klopt maar ik ben altijd eerlijk . Het komt op jullie waarschijnlijk een beetje dom over maar ik had nog nooit gehoord van deze man.

watertoren schreef op 25-05-2024 om 20:11:

[..]

Dat klopt maar ik ben altijd eerlijk . Het komt op jullie waarschijnlijk een beetje dom over maar ik had nog nooit gehoord van deze man.

Hij is ook al bijna 72, dus laat hem maar genieten van zijn pensioen. Hij was al minister onder Balkende I.

Daglichtlamp schreef op 25-05-2024 om 20:20:

[..]

Hij is ook al bijna 72, dus laat hem maar genieten van zijn pensioen. Hij was al minister onder Balkende I.

Oke, dank voor je uitleg. Ik zit nou ook niet te wachten op 2 ouwe mannen zoals in Amerika. 

watertoren schreef op 25-05-2024 om 20:11:

[..]

Dat klopt maar ik ben altijd eerlijk . Het komt op jullie waarschijnlijk een beetje dom over maar ik had nog nooit gehoord van deze man.

Kijk/ luister/ lees jij dan nooit nieuws en actualiteiten? Henk Kamp was de laatste jaren regelmatig in het nieuws en niet positief. 

Bakblik schreef op 25-05-2024 om 20:28:

[..]

Kijk/ luister/ lees jij dan nooit nieuws en actualiteiten? Henk Kamp was de laatste jaren regelmatig in het nieuws en niet positief.

Nou dit! Al zou je niet bewust tv hebben gekeken, er was geen ontkomen aan, zo vaak was deze man in het nieuws.

Bakblik schreef op 25-05-2024 om 20:28:

[..]

Kijk/ luister/ lees jij dan nooit nieuws en actualiteiten? Henk Kamp was de laatste jaren regelmatig in het nieuws en niet positief.

Ik kijk RTL nieuws en programma's zoals Beau of VI. Ik kijk dat ook wel vaak achteraf zodat ik bepaalde onderwerpen door kan spoelen. Ik zeg je met het hand op mijn hart dat ik van Henk Kamp nog nooit gehoord had. Ik moest bij dit bericht wat ik schrijf zelfs even doorscrollen naar boven want ik wist zijn naam niet meer.

Dietloverzzz schreef op 25-05-2024 om 19:33:

[..]

Ik heb zelf ook flinke armoede gekend in het verre verleden. Klinkt gek maar het heeft mijn leven uiteindelijk verrijkt en ik ben zoveel meer dankbaar voor wat ik nu heb. Je gaat er anders door in het leven staan sowieso. Het kan ook uiteindelijk iedereen overkomen.

Dit ben ik helemaal met je eens, wel zo aardig om ook te reageren als ik het wel met je eens ben

Ik heb zelf het idee dat lang niet iedereen zich voldoende realiseert dat het iedereen kan overkomen: leven in armoede.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.