Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Dietloverzzz schreef op 25-05-2024 om 12:13:

[..]

Dat is niet fijn, maar het helpt je niet om naar anderen te kijken. Dat werkt alleen maar frustrerend. Er is zoveel krom. Dat blijf je toch houden. Maar genoeg om dankbaar voor te zijn.

Jawel want de maatschappij zijn wij met zijn allen. Als we wel naar de rijkeren mogen kijken dat zij maar meer in gaan leveren waarom dan niet naar de grote meerderheid die een heel groot deel van het probleem op kunnen lossen? 

Jazeker is er genoeg om dankbaar voor te zijn. Maar dat vind ik ergens ook gewoon een dooddoener. Ja ik woon niet in Somalië dus wat zeur ik eigenlijk? 

Ik heb de afgelopen jaren teveel meegemaakt van regels van de overheid en commentaren van mensen om me heen dat ik er zo over ben gaan denken ja. Je draagt gewoon je steentje bij anders is dit hele systeem ten dode opgeschreven. En aangezien mensen dat niet uit zichzelf willen zul je dat met andere regels moeten doen. 

Dietloverzzz schreef op 25-05-2024 om 12:15:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens. De meeste mensen willen bovendien echt niet in de bijstand zitten hoor. Zo aantrekkelijk is dat niet. Echt niet. Zoveel verplichtingen voor een klein beetje geld.

Dat de meeste mensen dat niet willen kan ik nog geloven. Maar het schema wat Luchtpost (of daglichtlamp) postte laat zien dat het echt niet maar een klein beetje geld is. Sommigen moeten gewoon fulltime werken om hetzelfde bedrag netto te ontvangen.

En die verplichtingen zijn ook een wassen neus. 1x per jaar je bankoverzicht tonen en een sollicitatieplicht. 

Ik zeg nergens dat het makkelijk is. Een naaste van mij heeft jaren noodgedwongen bijstand ontvangen en die is er met veel moeite uit kunnen komen en die ervaart haar leven nu als veel fijner. 

Ik vind dat bijstand zeker moet blijven en toereikend moet zijn om normaal te leven. Maar om dat te kunnen betalen zullen anderen moeten werken. Zo simpel is het.

Poezel_en_Wip schreef op 25-05-2024 om 12:21:

[..]

Wat een aparte reactie. Ik ben dolgelukkig met en in mijn werk.

Blijkbaar niet, anders zou je ook niet de behoefte hebben om zo naar mij te sneren (terwijl ik ook gewoon werk). 

Miraval schreef op 25-05-2024 om 12:23:

[..]

Dat de meeste mensen dat niet willen kan ik nog geloven. Maar het schema wat Luchtpost (of daglichtlamp) postte laat zien dat het echt niet maar een klein beetje geld is. Sommigen moeten gewoon fulltime werken om hetzelfde bedrag netto te ontvangen.

Uiteindelijk met alle toeslagen erbij wel ja. Maar het blijft onprettig.  Als je een laag loon zou krijgen als je zou je werken dan zou dat wel niet motiverend werken om de bijstand uit te gaan, maar dat is nu eenmaal zo. 

Dietloverzzz schreef op 25-05-2024 om 12:28:

[..]

Uiteindelijk met alle toeslagen erbij wel ja. Maar het blijft onprettig. Als je een laag loon zou krijgen als je zou je werken dan zou dat wel niet motiverend werken om de bijstand uit te gaan, maar dat is nu eenmaal zo.

Maar daar gaat het toch ook om. Alles inclusief toeslagen? Je kunt niet alleen de bijstand zelf nemen omdat er nog veel meer bij komt waardoor het verschil tussen werken en niet (kunnen) werken naar mijn mening te klein is. 

Dan kun je de minimumlonen verhogen maar wie gaat dat (weer) betalen? De ondernemers. En die hebben het al niet zo breed.

Is het dan zoveel gevraagd van mensen die dat kunnen om een klein beetje meer te doen? Al ga je maar van 16 naar 20 uur, of van 20 naar 28. Maar nee vrije tijd en in sommige gevallen ook nog ja maar nee MIJN toeslagen. Er is niks van jou bij die toeslagen worden betaald door de werkenden. (Niet jij persoonlijk uiteraard maar algemeen) 

Dietloverzzz schreef op 25-05-2024 om 12:26:

[..]

Blijkbaar niet, anders zou je ook niet de behoefte hebben om zo naar mij te sneren (terwijl ik ook gewoon werk).

Ik sneer niet, ik zeg wat ik ervan vind, net als jij. Dat mag op een forum. En als ik zeg dat ik gelukkig ben met mijn werk mag je dat gewoon van me aannemen. 

Bakblik schreef op 25-05-2024 om 10:52:

[..]

Als migratie wordt terug gedrongen wat wel het speerpunt van Wilders zijn campagne was dan krimpt de Nederlandse bevolking en dat is goed voor het klimaat, met mensen kunnen en huis krijgen enz.

Feit is wel dat we dan nog steeds zitten met alle ouderen die als ze gebreken krijgen niet meer verzorgd kunnen worden. Moeten we ze dan maar in mensonterende toestanden in hun eigen vuil aan hun lot overlaten en lijdend aan het leven aan hun eind laten komen?

Dat gebeurt nu toch al niet meer? Kijk maar naar het percentage mensen dat verblijft in de zgn. institutionele huishoudens (voorheen: militaire dienst, kloosters, verpleeg- en verzorgingshuizen, maar ook: gevangenissen, AZC's) "...cbs: Institutionele huishoudens bestaan uit één of meer personen voor wie in huisvesting en dagelijkse levensbehoeften bedrijfsmatig wordt voorzien door derden. Ouderen in institutionele huishoudens zijn hoofdzakelijk bewoners van verzorgings- en verpleeghuizen die daar in principe langer dan een jaar (zullen) verblijven...."

zie de cijfers: bijvoorbeeld mannen van 30-35 jaar oud: aandeel bevolking: NL 62.5 - migratieachtergrond 37.4 - westers 12.6 - niet westers 24.8 %  ten opzichte van: aandeel mannen 30-35 jaar in institutionele  huishoudens: NL 44.7 - migr.acht. 55.2 - westers 6.8 - niet westers 48.4 % 

Vrouwen 30-35 jaar: verdeling aantal in % van totaal, respectievelijk bevolking NL 62.1 - mi 37.8 - we 12.8 - nw 24.9 %. Aandeel institutionele huishoudens NL 57.4 - mi 42.5 - we 8.5 - nw 34.0 %. En bijvoorbeeld éénoudergezinnen: NL 48.3 - mi 51.6 - we 12.3 - nw 39.3 %. 

Vrouwen 25-35 jaar: werkzame beroepsbevolking aandeel NL 68.63 - we 11.56 - nw 19.81 %. Netto arbeidsparticipatie: NL 89.8 - we 84.1 - nw 71.2 %. Percentage van aantal bijstandsuitkeringen in die leeftijdsgroep: NL 34.37 - we 7.22 - nw 58.41 % (bevolk: 24.9 % !) want: percentage van de betreffende bevolkingsgroepen met bijstand NL 1.634 - we 1.910 - nw 7.611. 

Vrouwen 75-80 jaar in institutionele huishoudens: aandeel van de NL bevolking in die leeftijdsgroep in institutionele hh: 2.648 %, Antilliaanse vrouwen 3.989 %, Surinaamse vrouwen 3.917 %. Kijk gewoon naar het aantal inwoners van 'nu' bijvoorbeeld 55-60 jaar, het aantal overledenen en het geplande aantal inwoners van 60-65 jaar over 5 jaar; dan zie je dat de NL bevolking afneemt, maar andere groepen alsmaar door blijven groeien, tot op hoge leeftijd.  

Hoezo gaan al die vergrijzende (of al 'grijs' binnen komende) immigranten onze vergrijzing oplossen? Het stelt Nederland juist voor enorme problemen. Niet alleen qua zorg, huisvesting e.d. maar inderdaad ook de AOW. Je kan aan de cijfers zien dat de Nederlandse bevolking steeds een hoger aandeel arbeid levert dan het aandeel van de NL bevolking is, dat zij in verhouding nauwelijks gebruik maken van uitkeringen, dat er voor hen geen plaats meer over blijft in de institutionele huishoudens, dat er hele grote verschillen zijn in armoede (zie aantal uitkeringen i.c.m. het geconstateerde 'lage' inkomen), zorgkosten per persoon, etc. etc. 

Kun je allemaal opzoeken; zo ook het 'doel' waar NL naar toe wil groeien (want 'goed voor de economie') qua inwonersaantal; grotendeels d.m.v. immigratie. Het wordt alleen niet allemaal als zodanig gepubliceerd "want niet goed voor de beeldvorming".  

Dietloverzzz schreef op 25-05-2024 om 12:17:

[..]

Ik denk er gewoon anders over dan jij. Dat is heel wat anders. Ik draag keurig mijn steentje bij in de maatschappij en zorg zelf voor mijn kinderen. Hoeveel werk je zelf? Ik neem aan ook niet (bijna) fulltime zoals bijna iedere moeder in Nederland. Dus je hebt dan geen recht van spreken en anders ben je blijkbaar gewoon jaloers. Je hebt het niet voor niets nodig om zo naar me te sneren.


Dus eerst vraag je hoeveel zij werkt en doe je een aanname. Zodra je aanname niet blijkt te kloppen, ga je zelf lopen sneren. 

Dietloverzzz schreef op 25-05-2024 om 12:20:

[..]

Chapeau. Jaloers dus.

Misschien ben jij wel jaloers en zou je eigenlijk wel leukere dingen willen doen? Lijkt wel alsof je elke vrije minuut op dit forum spendeert. 

Waarom niet in plaats daarvan naar een museum gaan of een boek kopen voordat ze daar de belasting hoger gaan maken? Er zijn veel leuke museums in Nederland, dus laten we die steunen voordat de partijen die zogenaamd zoveel geven om Nederland die straks nog duurder maken, terwijl ze dat niet doen met de zoveelste Amerikaanse super hero films. 

Miraval schreef op 25-05-2024 om 11:28:

[..]

Maar dan wel roepen dat de rijkeren maar meer in moeten leveren want zelf willen "ze" meer dan werken alleen. 

Nu gooi je twee heel verschillende meningen op één hoop, want het eerste deel zeg ik, het tweede deel zegt Dietloverzzz.

Ik stelde dat rijkeren meer in moeten leveren, maar niet om daarmee te bekostigen dat anderen minder werken dan ze zouden kunnen. Integendeel, ik stelde voor om de belasting in de hoogste schijf te verhogen om zo die van de laagste schijf te verlagen. Daarmee maak je voor de mensen die onder of rond modaal vallen (meer uren) werken meer lonend. Dat is precies de groep waarbij het netto overgehouden salaris een relatief grote rol speelt in de keuze van wel of niet meer uren werken. En de groep met vaak praktische beroepen waar een groot tekort van is.
Dietloverzzz stelt dat ze zelf wil bepalen hoeveel ze werkt, maar zegt niet dat de rijkeren moeten inleveren. Jullie praten ook een beetje langs elkaar heen, want Dietloverzzz leunt voor zover ik weet niet op de overheid om dat minder werken te bekostigen en dat is wel waar jij het over hebt.

"Beeld je eens in wanneer daadwerkelijk bijna iedereen zegt er is meer dan werken alleen ik ga naar 24 uur per week. Hoe zou onze maatschappij er dan uitzien?

Ik vind het echt een vorm van ikke ikke ikke. Sorry."

Je weet toch helemaal niet wat mensen ernaast doen. Hun kinderen of de oude buurvrouw verzorgen. Als iedereen fulltime werkt worden die kinderen weer op een opvang gegooid en buurvrouw hulp van thuiszorg die moeten ook weer verzorgd worden. Of als je 60 bent 2 dagen op je kleinkinderen past. Niet iedereen ligt naakt in de zon naast die 24 uur. Bovendien is qualitytime met dierbaren onbetaalbaar. Mensen zonder kinderen (thuis) of dierbaren vinden het misschien fijn fulltime te werken om zich nuttig te maken. Dat deed ik ook voor ik moeder werd, zoveel mogelijk werken en sparen tot ik 32 weken zwanger was van nr 1 toen gestopt met werken. 

Miraval schreef op 25-05-2024 om 12:18:

[..]

Ik denk dat het dan een referentiekader is. Want ik lees bijvoorbeeld vaak dat mensen met een uitkering en/of toeslagen wel vrijwilligerswerk doen. Ik ken letterlijk helemaal niemand in mijn omgeving die vrijwilligerswerk doet. Niemand.

Ik ken wel heel veel mensen die zwart bijwerken in de avond/weekend of naast hun werk/uitkering. Sterker nog waar ik woon is staat daar bijna bekend om.

Dus ik geloof niet dat mensen van nature allemaal goed zijn. Ook niet allemaal slecht. Maar mensen rekken regels wel dusdanig dat die in hun voordeel uitvalt. Dat heb ik met corona ook nog eens heel duidelijk kunnen zien. En mensen willen alles in zoverre ombuigen dat ze er maximaal van kunnen profiteren binnen de mazen van de wet. Dus nee geen luie uitvreters maar in sommige gevallen wel degelijk profiteurs.

Ik denk dat wij in compleet verschillende bubbels zitten. Mijn bubbel zou ik zwart-wit gesteld omschrijven als hoogopgeleid, links, idealistisch. Heel veel mensen die vrijwilligerswerk doen, het is in mijn kringen normaler om dat wel te doen dan niet. Veel academici (artsen, juristen, ambtenaren, wetenschappers, psychologen) en veel mensen die naar de kerk gaan. Ik ken niemand die zwart werkt. Ik denk dat jouw omgeving er heel anders uitziet. Ik besef wel dat mijn bubbel absoluut niet representatief is voor de totale bevolking.

Maar ben je het wel met me eens dat als mensen een coach/begeleider hebben dat een vertrouwensband dan essentieel is om echt wat te bereiken? Juist als je niet van het goede van de mens uitgaat (en ik kan me vinden in wat je schrijft over maximaal willen profiteren) dan zal je als zo'n coach je kan korten op je uitkering als je brief niet goed genoeg is proberen om een brief te schrijven die nét goed genoeg is daarvoor maar toch te slecht om aangenomen te worden. Dan gaan mensen heel berekenend doen, het minimale wat moet voor het behouden van hun uitkering. Ik vind dat zonde van de inzet van zo'n coach, het gaat niks opleveren dan. Als je door een vertrouwensband het voor elkaar krijgt om iemand echt anders te laten denken, bijv bewust maken van de gevolgen van een gat op je cv en hoe dat financieel zal blijven doorwerken, dan kun je mensen van 'minimumlijer' naar intrinsiek gemotiveerd(er) krijgen. Ik geloof dat een coach dan pas echt zin heeft en anders weggegooid geld is.

kerstbeer schreef op 25-05-2024 om 12:52:

[..]


Dus eerst vraag je hoeveel zij werkt en doe je een aanname. Zodra je aanname niet blijkt te kloppen, ga je zelf lopen sneren.

[..]

Misschien ben jij wel jaloers en zou je eigenlijk wel leukere dingen willen doen? Lijkt wel alsof je elke vrije minuut op dit forum spendeert.

Waarom niet in plaats daarvan naar een museum gaan of een boek kopen voordat ze daar de belasting hoger gaan maken? Er zijn veel leuke museums in Nederland, dus laten we die steunen voordat de partijen die zogenaamd zoveel geven om Nederland die straks nog duurder maken, terwijl ze dat niet doen met de zoveelste Amerikaanse super hero films.

Haha nee hoor.mijn leven is perfect in balans incl leuk werk

Fleurtje_5

Fleurtje_5

25-05-2024 om 13:46 Topicstarter

majorette2005 schreef op 25-05-2024 om 11:21:

[..]

Kasim Tekin die aangifte doet .......iemand die Hamas verzetstrijders noemt. Mafkees


Vreselijk. Ik heb effe gezocht en ben zijn twitterberichten tegengekomen. Kon ze niet helemaal openen want ik heb geen twitter/X. Het is iemand die het heeft over 'invechten' onder een uitspraak van Wilders. Iemand die het heeft over regulering van versterkte gebedsoproepen. Iemand die het er over heeft dat de burgemeester van Amsterdam vond dat t-shirts met 'Free Palestine' aanleiding konden zijn tot wanordelijkheden.

Hij heeft er ook een foto in staan van een boek dat hij heeft geschreven. De titel van het boek: "Hoe Abdulhamid II bewees dat anti-zionisme geen antisemitisme is". 


En uitgerekend hij doet aangifte tegen Mona Keijzer vanwege een uitspraak die ze deed nav onderzoekcijfers?

ps. Een was een groep moslims ('tien juristen en een historicus' zo staat op een andere pagina in de krant) die aangifte hebben aangifte tegen Mona.
Stond vandaag in onze krant "De Limburger".

Effe nog meer opgezocht:

https://katholiekeraadjodendom.nl/antisemitisme-en-antizionisme-hoe-zit-dat Antisemitisme en antizionisme – hoe zit dat?

"Beeld je eens in wanneer daadwerkelijk bijna iedereen zegt er is meer dan werken alleen ik ga naar 24 uur per week. Hoe zou onze maatschappij er dan uitzien?

Ik vind het echt een vorm van ikke ikke ikke. Sorry."

ik zou nog een voorbeeld geven over mijn eigen moeder van 62 die 24 uur werkt. Ze werkt precies genoeg om haar huur te kunnen betalen en leeft verder heel zuinig. En waarom, omdat haar rug naar de klote gaat van het schoonmaakwerk dat ze doet in een kinderopvang. Iedere dag op handen en knieën de vloer schoonmaken als de kindjes gegeten hebben. Ze zal nooit meer gaan werken al zette je een pistool op haar hoofd en telt de dagen tot haar pensioen. Sommige mensen hebben niet de kans gehad of de capaciteit om te studeren en moeten het onderste werk doen, dat is vaak niet leuk. Dus fulltime werken is leuk als je geleerd hebt en het dus leuk vind wat je doet. 

Moederkareltje schreef op 25-05-2024 om 13:52:

"Beeld je eens in wanneer daadwerkelijk bijna iedereen zegt er is meer dan werken alleen ik ga naar 24 uur per week. Hoe zou onze maatschappij er dan uitzien?

Ik vind het echt een vorm van ikke ikke ikke. Sorry."

ik zou nog een voorbeeld geven over mijn eigen moeder van 62 die 24 uur werkt. Ze werkt precies genoeg om haar huur te kunnen betalen en leeft verder heel zuinig. En waarom, omdat haar rug naar de klote gaat van het schoonmaakwerk dat ze doet in een kinderopvang. Iedere dag op handen en knieën de vloer schoonmaken als de kindjes gegeten hebben. Ze zal nooit meer gaan werken al zette je een pistool op haar hoofd en telt de dagen tot haar pensioen. Sommige mensen hebben niet de kans gehad of de capaciteit om te studeren en moeten het onderste werk doen, dat is vaak niet leuk. Dus fulltime werken is leuk als je geleerd hebt en het dus leuk vind wat je doet.

Nou ik denk zeker dat het uitmaakt welk beroep je uitoefent.

Schoonmaak werk lijkt me vele malen (lichamelijk) zwaarder dan bijvoorbeeld administratief kantoorwerk. Dat eerste zou parttime misschien net te doen zijn, terwijl het laatste best fulltime zou kunnen.

Maar ook dat is allemaal heel persoonlijk.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.