Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Loeki72 schreef op 24-05-2024 om 11:03:

[..]

Ik geloof niet in domheid, ik denk pure kwaadaardigheid

Zou ook nog kunnen. Ze is wel de spreekbuis van de agro-industrie.

 Ik vraag me dan af of we naar een heel verschillend debat gekeken hebben. Ik zag woensdag een oppositie die haar rol pakte en vier aanstaand coalitiepartijen die er vooralsnog in slagen om hun eenheid te bewaren.
Ik denk wel dat Geert Wilders bij zo'n debat figuurlijk op zijn handen moet zitten, want normaal was hij degene bij de interruptie microfoon, terwijl hij nu alleen zijn eigen inbreng geleverd heeft.

Daglichtlamp schreef op 24-05-2024 om 11:43:

Ik denk wel dat Geert Wilders bij zo'n debat figuurlijk op zijn handen moet zitten, want normaal was hij degene bij de interruptie microfoon, terwijl hij nu alleen zijn eigen inbreng geleverd heeft.

Dat denk ik ook. Logisch ook natuurlijk, hij heeft net als anderen tijd nodig om deze nieuwe rol zich eigen te maken. Niks mis mee als dat niet vanaf het begin moeiteloos verloopt.

Fleurtje_5 schreef op 24-05-2024 om 10:05:

Wat een ziekelijk gekibbel in de Tweede Kamer.

Oftewel ik vind het eigenlijk niet kunnen om het werk van onze parlementariërs af te doen als ziekelijke gekibbel. Ik zie hardwerkende mensen.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

24-05-2024 om 12:43 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 24-05-2024 om 12:09:

[..]

Oftewel ik vind het eigenlijk niet kunnen om het werk van onze parlementariërs af te doen als ziekelijke gekibbel. Ik zie hardwerkende mensen.


Dat was geen werk, maar alleen gekibbel.

Carolien en Mona zijn ook hardwerkende mensen.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

24-05-2024 om 12:46 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 24-05-2024 om 11:43:

Ik vraag me dan af of we naar een heel verschillend debat gekeken hebben. Ik zag woensdag een oppositie die haar rol pakte en vier aanstaand coalitiepartijen die er vooralsnog in slagen om hun eenheid te bewaren.
Ik denk wel dat Geert Wilders bij zo'n debat figuurlijk op zijn handen moet zitten, want normaal was hij degene bij de interruptie microfoon, terwijl hij nu alleen zijn eigen inbreng geleverd heeft.


Ik zag een Wilders die helemaal niet op handen zat maar uitgebreid 'op-z'n-Wilders' antwoord gaf.

Fleurtje_5 schreef op 24-05-2024 om 12:43:

[..]


Dat was geen werk, maar alleen gekibbel.

Carolien en Mona zijn ook hardwerkende mensen.

Leuk dat Caroline hard werkt, maar dan moet ze haar werk wel goed doen en geen desinformatie verspreiden door te beweren dat de methode Lentekriebels leert hoe kleuters seksuele handelingen moeten verrichten. En dat aaaaaaal die lessen ervoor zorgen dat kinderen in Nederland niet meer kunnen lezen en rekenen.

Fleurtje_5 schreef op 24-05-2024 om 12:46:

[..]


Ik zag een Wilders die helemaal niet op handen zat maar uitgebreid 'op-z'n-Wilders' antwoord gaf.

Je snapt geloof ik weer eens niet wat ik bedoel. Bij zo'n debat krijgt elke parlementariër spreektijd. Daarnaast krijgt elke parlementariër een aantal interrupties. Wilders heeft wel zijn spreektijd gebruikt (en dat is ook niet meer dan logisch als leider van de grootste partij), maar heeft geen enkele keer (tenzij ik me vergis) ge-interrumpeert.

Fleurtje_5 schreef op 24-05-2024 om 12:43:

[..]


Dat was geen werk, maar alleen gekibbel.

Carolien en Mona zijn ook hardwerkende mensen.

Ik had het dan ook over onze parlementariërs, ik weet niet hoe jij daar uit leest dat ik Van der Plas en Keijzer uit zou sluiten. Zeker Van der Plas heeft de vorige parlementsperiode als eenmansfractie heel erg hard gewerkt.

Ze staat hier niet zomaar nummer twee: https://politiekeindex.nl/

Ik zie ook uit naar de update, ben benieuwd of de PVV dan wat hoger gaat scoren.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

24-05-2024 om 13:10 Topicstarter

Fabeltje? of is het angst dat de voorlichting op-vandaag toch meer is dan dat? En heeft Carolien teveel naar bezorgde ouders geluisterd ?


https://youtu.be/J4n0SQZ-ncM?si=Rf6SIDmCixvPJMqw 22 mei 2024. Ze vind dat seksuele voorlichting op scholen moet blijven.  



https://www.linda.nl/nieuws/binnenland/caroline-van-der-plas-wil-af-gekkigheid-seksuele-voorlichting/ 22-05-2024

Caroline van der Plas
“Omdat we vinden dat het moet blijven bij de normale seksuele voorlichting”, reageert Van der Plas.
Ze vertelt dat ze zich “kapot schrok” op het moment dat ze zelf voor het eerst hoorde hoe seks werkt. Op haar elfde of twaalfde wilde ze dat al niet weten, zegt ze. “Laat staan als je vijf bent.”

Jetten vindt dat ze een fabeltje verkondigt. “Seksuele voorlichting op Nederlandse scholen gebeurt al vele jaren ontzettend professioneel.” Afgelopen jaren is er meer aandacht gekomen voor verschillende seksuele voorkeuren en identiteiten. “Als je geen goede seksuele voorlichting krijgt, kan dat leiden tot kwetsbare en onveilige situaties.”

https://www.linda.nl/nieuws/medewerkers-rutgers-bedreigd-lentekriebels/
Vanwege alle negatieve online-aandacht besloot Rutgers om de video te verwijderen, uit angst dat tegenstanders het gebruikten om misinformatie te verspreiden. Zo tweette presentatrice Raisa Blommestijn onterecht dat kinderen van vier les kregen over anale sex. Forum voor Democratie herplaatste de video echter op het eigen YouTube-kanaal. Rutgers onderzoekt nu of zij de FvD kunnen aanklagen voor het schenden van auteursrecht.

Was Carolien bang voor de voorlichting die deze zusjes zouden geven?
https://www.linda.nl/persoonlijk/sekszusjes-onderzoeken-seksuele-voorlichting-televisieserie/ 07-06-2022

Fleurtje_5

Fleurtje_5

24-05-2024 om 13:11 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 24-05-2024 om 12:56:

[..]

Ik had het dan ook over onze parlementariërs, ik weet niet hoe jij daar uit leest dat ik Van der Plas en Keijzer uit zou sluiten. Zeker Van der Plas heeft de vorige parlementsperiode als eenmansfractie heel erg hard gewerkt.

Ze staat hier niet zomaar nummer twee: https://politiekeindex.nl/

Ik zie ook uit naar de update, ben benieuwd of de PVV dan wat hoger gaat scoren.


Je schreef:

Ik zie hardwerkende mensen.

Waarop ik schreef:

Carolien en Mona zijn ook hardwerkende mensen.

Prima dat het je niet is ontgaan.

Ik blijf hoop houden (tegen beter weten in) dat men niet uit het oog verliest dat we te maken hebben met een enorme woningnood en personeelstekorten. In plaats van debatteren over futiliteiten, zoals de inhoud van lentekriebels....

Daglichtlamp schreef op 22-05-2024 om 20:04:

[..]

Het klonk vooral of Van der Plas zelf haar eigen sexuele voorlichting heel traumatisch gevonden heeft. Ik zou zeggen dat dat juist pleit voor eerder op kleuterniveau beginnen.

Ik herhaal graag wat ik hier eerder over zei.

En als je wilt lezen wat Van de Plas en Jetten daar echt over zeiden: https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/plenaire_verslagen/detail/2023-2024/75

De heer Jetten (D66):
Dat was niet mijn volgende vraag. Ik kan mevrouw Van der Plas geruststellen dat toen ik seksuele voorlichting kreeg over een mannetje en een vrouwtje, dat vrij weinig indruk op mij heeft gemaakt. Maar ik heb in al die jaren op de basisschool en de middelbare school nooit geleerd dat er ook andere mogelijkheden waren, net zoals heel veel andere kinderen en jongeren in Nederland. En als je geen goede seksuele voorlichting krijgt, dan kan dat gewoon leiden tot hele kwetsbare en onveilige situaties. Als je, zoals in dit coalitieakkoord staat, gaat bezuinigen op preventie en de GGD's, dan betekent dat dat kwetsbare groepen, die vaker in seksueel onveilige situaties terechtkomen, daar de komende jaren minder hulp voor kunnen gaan krijgen.

Ik wil toch wel één ding heel duidelijk maken: het is een fabeltje dat we kinderen van de leeftijd 5 en 6 dingen leren die ze niet horen te leren. Die seksuele voorlichting op Nederlandse scholen gebeurt al vele jaren ontzettend professioneel, met aandacht voor leeftijdsgroepen, en in de afgelopen jaren gelukkig ook met meer aandacht voor diversiteit en de kant van vrouwen en de lhbti-gemeenschap bij seks. Door dat ene zinnetje op te schrijven heeft u toch geïnsinueerd dat er een heleboel foute dingen gaande zijn in Nederland. Door te bezuinigen op preventie en de GGD's maakt u het straks moeilijker om voor veilige seksuele voorlichting en ondersteuning te zorgen. Dat is echt een hele foute keuze. Ik praat er graag nog een keer wat langer met u over door, want dit moeten we echt niet gaan doen. Seksuele voorlichting gaat uiteindelijk om de veiligheid van jongens, meisjes en iedereen van de lhbti-gemeenschap.

Fleurtje_5 schreef op 24-05-2024 om 13:10:

Fabeltje? of is het angst dat de voorlichting op-vandaag toch meer is dan dat? En heeft Carolien teveel naar bezorgde ouders geluisterd ?


https://youtu.be/J4n0SQZ-ncM?si=Rf6SIDmCixvPJMqw 22 mei 2024. Ze vind dat seksuele voorlichting op scholen moet blijven.



https://www.linda.nl/nieuws/binnenland/caroline-van-der-plas-wil-af-gekkigheid-seksuele-voorlichting/ 22-05-2024

Caroline van der Plas
“Omdat we vinden dat het moet blijven bij de normale seksuele voorlichting”, reageert Van der Plas.
Ze vertelt dat ze zich “kapot schrok” op het moment dat ze zelf voor het eerst hoorde hoe seks werkt. Op haar elfde of twaalfde wilde ze dat al niet weten, zegt ze. “Laat staan als je vijf bent.”

Jetten vindt dat ze een fabeltje verkondigt. “Seksuele voorlichting op Nederlandse scholen gebeurt al vele jaren ontzettend professioneel.” Afgelopen jaren is er meer aandacht gekomen voor verschillende seksuele voorkeuren en identiteiten. “Als je geen goede seksuele voorlichting krijgt, kan dat leiden tot kwetsbare en onveilige situaties.”

https://www.linda.nl/nieuws/medewerkers-rutgers-bedreigd-lentekriebels/
Vanwege alle negatieve online-aandacht besloot Rutgers om de video te verwijderen, uit angst dat tegenstanders het gebruikten om misinformatie te verspreiden. Zo tweette presentatrice Raisa Blommestijn onterecht dat kinderen van vier les kregen over anale sex. Forum voor Democratie herplaatste de video echter op het eigen YouTube-kanaal. Rutgers onderzoekt nu of zij de FvD kunnen aanklagen voor het schenden van auteursrecht.

Was Carolien bang voor de voorlichting die deze zusjes zouden geven?
https://www.linda.nl/persoonlijk/sekszusjes-onderzoeken-seksuele-voorlichting-televisieserie/

Caroline heeft teveel naar bezorgde ouders geluisterd. Ouders die zonder enige kennis van zaken doortwitteren dat kleuters leren over zaken die niet bij hun leeftijd passen. Ergens heeft iemand iets gehoord/misschien zelfs wel gegrapt over de Lentekriebelslessen en dat wordt door ouders voor waar aangenomen, en nu door een politica ook voor waar aangenomen. En die informatie, die niet klopt, wordt gebruikt voor een hoofdlijnenakkoord.

En misschien is het zo, dat er eens een leerkracht is geweest die niet leeftijdspassende informatie heeft verstrekt. Back in the 80's kwam mijn broertje van 7 ook thuis met het verhaal dat hij wist wat pijpen is. Had juf verteld. 

Als Caroline die lessen had ingekeken dan had ze kunnen zien dat het bij kleuters gaat om iemand lief vinden en grenzen aangeven. En dan in de vorm van geen kusjes hoeven geven als je dat niet wil. Voordat iemand denkt dat de meest vreselijke verkrachtingsverhalen over kleuters worden uitgestort 😉. 

LydiaDietz schreef op 24-05-2024 om 12:52:

[..]

Leuk dat Caroline hard werkt, maar dan moet ze haar werk wel goed doen en geen desinformatie verspreiden door te beweren dat de methode Lentekriebels leert hoe kleuters seksuele handelingen moeten verrichten. En dat aaaaaaal die lessen ervoor zorgen dat kinderen in Nederland niet meer kunnen lezen en rekenen.

Caroline ook? Ik dacht dat het van Thierry kwam? 

Ik snap trouwens totaal niet hoe mensen kunnen denken dat (de) meesters (en) juffen (van hun kinderen) seksuele voorlichting op die manier zouden doen. Hoe zit je dan zelf in elkaar als je dat kunt denken? Hoe komen zij aan dit verknipte referentiekader? 

Ze zien die meesters en juffen meerdere keren per week, het zijn geen vreemden en het zijn partners in de opvoeding van hun kinderen. Op basis waarvan besluiten ze dan dat deze mensen dat zouden doen? En dat dan dus massaal gebeurt want dat soort lessen moeten voor iedereen gestopt worden?! On-be-grij-pe-lijk.

We zien hier thuis juist de voordelen van de voorlichting die ze op school geven. Kinderen houden rekening met elkaars (lichamelijke) grenzen en kunnen ook zelf goed aangeven als ze iets niet willen. Dit helpt ze ook om slechte situaties te doorzien en te weten wat oké is en niet. 

Aangepast op de leeftijd krijgen ze voorlichting over lichamelijke integriteit, grenzen, vriendschap, liefde en seksualiteit. Aangepast op de leeftijd want juffen en meesters zijn experts op het gebied van leeftijdsadequate instructie.


Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.