Nieuws en actueel
MidasWolf
03-02-2024 om 19:37
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024
De Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2024 zijn de geplande 60e presidentsverkiezingen van de Verenigde Staten, die zullen plaatsvinden op 5 november 2024. Het zal de eerste presidentsverkiezing zijn nadat het aantal kiesmannen per staat is bijgewerkt als gevolg van de volkstelling van 2020.
Nog eens 4 jaar Joe Biden, of wordt het een nieuwe periode Donald Trump? De strijd om het Witte Huis is in volle gang. Op 5 november 2024 zijn de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten.
Schrijf hier mee over deze belangrijke verkiezingen, op een wereldtoneel waarin veel gebeurd op dit moment.
kerstbeer
24-10-2024 om 14:41
Twinski schreef op 24-10-2024 om 12:26:
[..]
Het is idd 2 maten meten. De beschavingsmeetlat voor Harris en de onbeschavingsmeetlat voor Trump. Bij Trump kijk je enkel naar het punt waarin zijn gedrag omslaat naar fascistoïde en bij Harris enkel naar haar idealistische waarden. Als je niet deugt kijkt men dus naar de grens van goed naar kwaad en als je wel deugt kijkt men enkel naar de grens op naleving van goed naar perfect.
Ik zeg altijd maar 'liever een inconsequente idealist dan een consequente klootzak'
Goed gezegd, Twinksi!
Vooral dat dikgedrukte.
Wat mij daarbij wel opvalt is dat MAGA vaak zeer verbolgen reageren als een Democraat hen een keer beledigt. Ze willen zelf wel links en rechts iedereen beledigen en besmeuren, maar verwachten daarentegen wel fatsoenlijk te worden behandeld door de andere kant.
Twinski
24-10-2024 om 15:45
kerstbeer schreef op 24-10-2024 om 14:41:
[..]
Goed gezegd, Twinksi!
Vooral dat dikgedrukte.
Wat mij daarbij wel opvalt is dat MAGA vaak zeer verbolgen reageren als een Democraat hen een keer beledigt. Ze willen zelf wel links en rechts iedereen beledigen en besmeuren, maar verwachten daarentegen wel fatsoenlijk te worden behandeld door de andere kant.
Dank je. Dat verbolgen zijn is volgens mij Calimero spelen. Daar moet je niet intrappen. Ze weten dat ze de ander enkel kunnen pakken op een vermeende hogere moraal. Zij zijn namelijk al afgezonken of beschimpt als deugniet.
In mijn ogen is het het beste om ze meteen te attenderen op hun eigen taalgebruik (en gedrag) en vrolijk blijven doorgaan met belachelijk maken wat belachelijk is. Zij willen juist zaken normaal maken die niet normaal zijn. (een overheid die beslist over je genitaliën, die minderheidsgroepen wil discrimineren en die het overheidsapparaat wil veranderen door tegenstanders eruit te gooien en medestanders strategisch wil aanstellen).
Daglichtlamp
26-10-2024 om 08:30
We wisten natuurlijk al dat FvD kiezers behoorlijk afwijkende standpunten hebben.
https://www.trouw.nl/buitenland/zo-zouden-nederlanders-stemmen-in-de-amerikaanse-presidentsverkiezingen~bc74862b/
Twinski
26-10-2024 om 08:53
Daglichtlamp schreef op 26-10-2024 om 08:30:
We wisten natuurlijk al dat FvD kiezers behoorlijk afwijkende standpunten hebben.
https://www.trouw.nl/buitenland/zo-zouden-nederlanders-stemmen-in-de-amerikaanse-presidentsverkiezingen~bc74862b/
Die hebben nu eenmaal een voorkeur voor dictatoriaal leiderschap. Ze moeten de naam maar veranderen in Forum voor Demagogie.
MidasWolf
26-10-2024 om 09:00
Heel zakelijk geredeneerd is een overwinning van Trump beter voor mijn aandelen/ETF portefeuille.
Toch hoop ik dat Harris wint, vind het ook jammer dat zij de voorsprong minder goed weet vast te houden, zo vlak voor de verkiezingen zelf. Ook met Harris zal Europa meer de eigen broek moeten gaan ophouden, zij is in tegenstelling tot Trump in ieder geval beter voor rede vatbaar en de samenwerking met Europa zal ook minder grillig verlopen.
Overigens kun je al stemmen, hoe meer mensen vroeg/eerder stemmen hoe gunstiger dat is voor de Democraten.
Ik vind het opmerkelijk dat het echt praktisch 50/50 verdeling is. Zo close is het volgens mij lang niet geweest.
De overige ronde met Biden/Trump was ook al redelijk close.
Twinski
26-10-2024 om 09:16
Dat 'democratische stelsel' met kiesmannen, 2 partijen en een 'winner takes it all' per staat zouden ze eens moeten veranderen. Het kan behoorlijke afwijkingen geven. Trump kan zo met bijna 40% stemmen nog winnen.
BeesAreCool
26-10-2024 om 19:19
Twinski schreef op 26-10-2024 om 09:16:
Dat 'democratische stelsel' met kiesmannen, 2 partijen en een 'winner takes it all' per staat zouden ze eens moeten veranderen. Het kan behoorlijke afwijkingen geven. Trump kan zo met bijna 40% stemmen nog winnen.
Inderdaad.
Hilary Clinton had bijna 3 miljoen stemmen meer.
Al Gore had er ook meer in 2000.
Dat systeem is duidelijk in het voordeel van de Republikeinen.
Friezinnetje
26-10-2024 om 19:56
BeesAreCool schreef op 26-10-2024 om 19:19:
[..]
Inderdaad.
Hilary Clinton had bijna 3 miljoen stemmen meer.
Al Gore had er ook meer in 2000.
Dat systeem is duidelijk in het voordeel van de Republikeinen.
Daarom willen ze ook zo weinig mogelijk Democraten die zich in schrijven voor de verkiezingen.
kerstbeer
28-10-2024 om 20:18
Trump's campagne team heeft een behoorlijke fout gemaakt:
https://nieuws.nl/entertainment/bad-bunny-jlo-en-ricky-martin-boos-om-grap-over-puerto-rico
Bad Bunny, JLO, Ricky Martin hebben samen meer dan 300 miljoen volgers. De meeste zijn van JLO, maar Bad Bunny is juist weer mega populair onder jongeren.
Ze hebben allemaal meerdere posts gemaakt om Harris te ondersteunen.
Twinski
28-10-2024 om 20:27
kerstbeer schreef op 28-10-2024 om 20:18:
Trump's campagne team heeft een behoorlijke fout gemaakt:
https://nieuws.nl/entertainment/bad-bunny-jlo-en-ricky-martin-boos-om-grap-over-puerto-rico
Bad Bunny, JLO, Ricky Martin hebben samen meer dan 300 miljoen volgers. De meeste zijn van JLO, maar Bad Bunny is juist weer mega populair onder jongeren.
Ze hebben allemaal meerdere posts gemaakt om Harris te ondersteunen.
Niet bepaald de goede groep om te beledigen voor de Republikeinen. De Latino's kunnen de doorslag geven in Amerika.
BeesAreCool
30-10-2024 om 10:15
Twinski schreef op 28-10-2024 om 20:27:
[..]
Niet bepaald de goede groep om te beledigen voor de Republikeinen. De Latino's kunnen de doorslag geven in Amerika.
Nee. Heb al allemaal verhalen gelezen online van mensen die eerst moeite hadden om hun familie naar de stembus te krijgen en nu tot hun verbazing zien dat die familieleden hun nu bijna zelf naar de stembus slepen omdat ze heel kwaad zijn.
Twinski
30-10-2024 om 10:27
BeesAreCool schreef op 30-10-2024 om 10:15:
[..]
Nee. Heb al allemaal verhalen gelezen online van mensen die eerst moeite hadden om hun familie naar de stembus te krijgen en nu tot hun verbazing zien dat die familieleden hun nu bijna zelf naar de stembus slepen omdat ze heel kwaad zijn.
Wat je allemaal niet online leest tegenwoordig. Ik las ook allemaal verhalen over kwaaie mensen die andere, niet zo kwaaie mensen, kwaad naar de stembus kregen en vervolgens zelf niet meer kwaad waren. Dat kan enkel in Amerika.