Nieuws en actueel
MidasWolf
03-02-2024 om 19:37
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024
De Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2024 zijn de geplande 60e presidentsverkiezingen van de Verenigde Staten, die zullen plaatsvinden op 5 november 2024. Het zal de eerste presidentsverkiezing zijn nadat het aantal kiesmannen per staat is bijgewerkt als gevolg van de volkstelling van 2020.
Nog eens 4 jaar Joe Biden, of wordt het een nieuwe periode Donald Trump? De strijd om het Witte Huis is in volle gang. Op 5 november 2024 zijn de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten.
Schrijf hier mee over deze belangrijke verkiezingen, op een wereldtoneel waarin veel gebeurd op dit moment.
Zilver_gray
14-10-2024 om 09:58
Widajo schreef op 14-10-2024 om 09:48:
[..]
Wat vind je er doodeng aan?
?
Al die gekken die daar met wapens rondlopen, wat is er niet doodeng aan?
Widajo
14-10-2024 om 10:05
Herfstappeltaart schreef op 14-10-2024 om 09:52:
[..]
Ik weet wel wat ik er doodeng aan vind. En dat is de hele wapenlobby in Amerika. Jan Rap en z'n maat loopt daar met een wapen rond. Ongelukken in gezinnen (jongen schiet per ongeluk klein broertje dood), dat soort dingen.
Een aanslag op een politicus verbaast me helemaal niks daar.
Dat vind ik ook doodeng maar is geen nieuws toch? En heeft weinig met Trump te maken
Daglichtlamp
14-10-2024 om 10:06
Widajo schreef op 14-10-2024 om 10:05:
[..]
Dat vind ik ook doodeng maar is geen nieuws toch? En heeft weinig met Trump te maken
Behalve dan dat Trump daar een voorstander van is.
Herfstappeltaart
14-10-2024 om 10:09
Daglichtlamp schreef op 14-10-2024 om 10:06:
[..]
Inderdaad.
Widajo
14-10-2024 om 10:11
Daglichtlamp schreef op 14-10-2024 om 10:06:
[..]
Dat klopt ja.
Maar alle tegenstanders hebben er (ook) nog niets aan kunnen veranderen, helaas
BeesAreCool
14-10-2024 om 16:57
Bon Jovi heeft een lied gemaakt voor de Harris campagne: The People's House."
Ik wilde er wat meer over lezen op hun Twitter, maar zag het bol staan met beledigingen van MAGA.
Het lijkt el een sekte van Cyberbullies te zijn.
Twinski
14-10-2024 om 17:05
BeesAreCool schreef op 14-10-2024 om 16:57:
Bon Jovi heeft een lied gemaakt voor de Harris campagne: The People's House."
Ik wilde er wat meer over lezen op hun Twitter, maar zag het bol staan met beledigingen van MAGA.
Het lijkt el een sekte van Cyberbullies te zijn.
X zit vol bots en 1 gebruiker kan wel 10 accounts aanmaken. Zo maak je reuring anno 2024. Anonieme accounts zijn misschien wel minder erg dan meervoudige accounts.
kerstbeer
22-10-2024 om 12:30
Elon Musk bemoeit zich op steeds gekkere manieren met de verkiezingen.
Ik ben benieuwd wat hem beloofd is:
https://edition.cnn.com/2024/10/20/politics/elon-musk-voter-giveaway-legal-questions/index.html
https://www.washingtonpost.com/national-security/2024/10/21/elon-musk-voting-petition-justice-department-trump/
En dan is dit er ook nog:
https://edition.cnn.com/2024/10/15/politics/wisconsin-voter-intimidation-text/index.html
Ze zijn heel gek bezig daar. Alles om bepaalde groepen mensen wel te laten stemmen en anderen niet.
Friezinnetje
22-10-2024 om 16:56
https://nos.nl/artikel/2541681-babysterfte-gestegen-na-abortusverbod-vs
Kan Kamala Harris mooi gebruiken in haar campagne.
kerstbeer
22-10-2024 om 17:10
Mooi artikel, Friezinnetje, maar denk dat je de naam verkeerd hebt gespeld of de spellingscontrole erop los is gegaan
Friezinnetje
22-10-2024 om 17:37
kerstbeer schreef op 22-10-2024 om 17:10:
Mooi artikel, Friezinnetje, maar denk dat je de naam verkeerd hebt gespeld of de spellingscontrole erop los is gegaan
haha idd. Aangepast
Twinski
24-10-2024 om 10:35
Harris noemt Trump een fascist. Dat is hij waarschijnlijk ook, maar of je dit ook moet zeggen weet ik eerlijk gezegd niet.
Het probleem is dat je dit pas in retrospectief kunt duiden op basis van gedragingen (dictatoriaal, tegenstanders wegwerken, zondebokken, media & rechtspraak beperken).
Het is wel een bewezen grensoverschrijdende aanrander die chronisch leugens vertelt.
Beterhier
24-10-2024 om 10:52
kerstbeer schreef op 22-10-2024 om 12:30:
Elon Musk bemoeit zich op steeds gekkere manieren met de verkiezingen.
Ik ben benieuwd wat hem beloofd is:
https://edition.cnn.com/2024/10/20/politics/elon-musk-voter-giveaway-legal-questions/index.html
https://www.washingtonpost.com/national-security/2024/10/21/elon-musk-voting-petition-justice-department-trump/
Elon ondermijnt het democratisch systeem met zijn omkoperij loterij!
Ik hoop dat heel snel duidelijk wordt dat het tegen de wet is.
kerstbeer
24-10-2024 om 11:57
Twinski schreef op 24-10-2024 om 10:35:
Harris noemt Trump een fascist. Dat is hij waarschijnlijk ook, maar of je dit ook moet zeggen weet ik eerlijk gezegd niet.
Het probleem is dat je dit pas in retrospectief kunt duiden op basis van gedragingen (dictatoriaal, tegenstanders wegwerken, zondebokken, media & rechtspraak beperken).
Het is wel een bewezen grensoverschrijdende aanrander die chronisch leugens vertelt.
Goede vraag. Ik denk dat je het wel kan zeggen.
Als je alleen al naar zijn eigen woorden luistert en kijkt naar wat de kliek om hem heen voor plannen maakt, dan is het wel duidelijk dat ze dictatoriale plannen hebben.
Trump zegt al jaren allerlei vreselijke dingen over zijn politieke tegenstanders, maar ook zijn ex-medestanders. Als je kijkt naar de getuiges in zijn rechtszaken, dan zit het vol met ex-bondgenoten van hem die het uiteindelijk te gortig is geworden wat hij allemaal doet en zegt.
Niemand taalt er nog naar als hij weer wat geks of afschuwelijks zegt, maar Democraten worden op een hele andere manier beoordeelt. Zij krijgen kritiek door iets te zeggen of te doen dat 20X minder erg is dan wat Trump dagelijks zegt en doet, maar waar niemand bijna meer op let tot hij weer een nieuw dieptepunt bereikt. Democraten worden nog geacht zich aan bepaalde regels en fatsoensnormen te houden. Dit is bij Trump al lang niet meer.
Ik vind Vance daarbij nog enger dan Trump. Trump wil macht en adoratie (vandaar ook dat constante gepraat/gelieg van hem over hoeveel mensen naar zijn rallies gaan). Achter Vance staat een legertje heel fanatiek gelovigen die de vrijheden wil inperken van vrouwen en LGBTQ+ mensen met name.
Jouw punt over zijn grensoverschrijndend gedrag vind ik erg goed. Er wordt wel gezegd dat de groep Christenen die Trump volgt Jezus niks zouden vinden en communist zouden noemen als hij nu zou leven. Dat ze op iemand stemmen die dat soort gedrag vertoont duidt daar wel op.
Twinski
24-10-2024 om 12:26
kerstbeer schreef op 24-10-2024 om 11:57:
[..]
Goede vraag. Ik denk dat je het wel kan zeggen.
Als je alleen al naar zijn eigen woorden luistert en kijkt naar wat de kliek om hem heen voor plannen maakt, dan is het wel duidelijk dat ze dictatoriale plannen hebben.
Trump zegt al jaren allerlei vreselijke dingen over zijn politieke tegenstanders, maar ook zijn ex-medestanders. Als je kijkt naar de getuiges in zijn rechtszaken, dan zit het vol met ex-bondgenoten van hem die het uiteindelijk te gortig is geworden wat hij allemaal doet en zegt.
Niemand taalt er nog naar als hij weer wat geks of afschuwelijks zegt, maar Democraten worden op een hele andere manier beoordeelt. Zij krijgen kritiek door iets te zeggen of te doen dat 20X minder erg is dan wat Trump dagelijks zegt en doet, maar waar niemand bijna meer op let tot hij weer een nieuw dieptepunt bereikt. Democraten worden nog geacht zich aan bepaalde regels en fatsoensnormen te houden. Dit is bij Trump al lang niet meer.Ik vind Vance daarbij nog enger dan Trump. Trump wil macht en adoratie (vandaar ook dat constante gepraat/gelieg van hem over hoeveel mensen naar zijn rallies gaan). Achter Vance staat een legertje heel fanatiek gelovigen die de vrijheden wil inperken van vrouwen en LGBTQ+ mensen met name.
Jouw punt over zijn grensoverschrijndend gedrag vind ik erg goed. Er wordt wel gezegd dat de groep Christenen die Trump volgt Jezus niks zouden vinden en communist zouden noemen als hij nu zou leven. Dat ze op iemand stemmen die dat soort gedrag vertoont duidt daar wel op.
Het is idd 2 maten meten. De beschavingsmeetlat voor Harris en de onbeschavingsmeetlat voor Trump. Bij Trump kijk je enkel naar het punt waarin zijn gedrag omslaat naar fascistoïde en bij Harris enkel naar haar idealistische waarden. Als je niet deugt kijkt men dus naar de grens van goed naar kwaad en als je wel deugt kijkt men enkel naar de grens op naleving van goed naar perfect.
Ik zeg altijd maar 'liever een inconsequente idealist dan een consequente klootzak'