Nieuws en actueel
MidasWolf
03-02-2024 om 19:37
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024
De Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2024 zijn de geplande 60e presidentsverkiezingen van de Verenigde Staten, die zullen plaatsvinden op 5 november 2024. Het zal de eerste presidentsverkiezing zijn nadat het aantal kiesmannen per staat is bijgewerkt als gevolg van de volkstelling van 2020.
Nog eens 4 jaar Joe Biden, of wordt het een nieuwe periode Donald Trump? De strijd om het Witte Huis is in volle gang. Op 5 november 2024 zijn de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten.
Schrijf hier mee over deze belangrijke verkiezingen, op een wereldtoneel waarin veel gebeurd op dit moment.
BeesAreCool
30-10-2024 om 10:37
Twinski schreef op 30-10-2024 om 10:27:
[..]
Wat je allemaal niet online leest tegenwoordig. Ik las ook allemaal verhalen over kwaaie mensen die andere, niet zo kwaaie mensen, kwaad naar de stembus kregen en vervolgens zelf niet meer kwaad waren. Dat kan enkel in Amerika.
Misschien kwam mijn woord "nee" niet lekker over, maar ik bedoelde daarmee, "nee, inderdaad" en ben het dus met je eens.
Dat waren overigens mensen die met naam en toenaam online vertellen over hun ervaringen met de verkiezingen en nu dus zien dat mensen om zich heen veel makkelijker te porren zijn om te stemmen op Harris en het met veel vuur nu dus willen doen.
Mijn post was dus een toevoeging om te benadrukken wat jij zei, geen tegenwerping
Zilver_gray
30-10-2024 om 10:38
Twinski schreef op 30-10-2024 om 10:27:
[..]
Wat je allemaal niet online leest tegenwoordig. Ik las ook allemaal verhalen over kwaaie mensen die andere, niet zo kwaaie mensen, kwaad naar de stembus kregen en vervolgens zelf niet meer kwaad waren. Dat kan enkel in Amerika.
BeesAreCool
30-10-2024 om 10:38
Zilver_gray schreef op 30-10-2024 om 10:38:
[..]
Heb net boven uitgelegd.
Twinski
30-10-2024 om 10:41
BeesAreCool schreef op 30-10-2024 om 10:37:
[..]
Misschien kwam mijn woord "nee" niet lekker over, maar ik bedoelde daarmee, "nee, inderdaad" en ben het dus met je eens.
Dat waren overigens mensen die met naam en toenaam online vertellen over hun ervaringen met de verkiezingen en nu dus zien dat mensen om zich heen veel makkelijker te porren zijn om te stemmen op Harris en het met veel vuur nu dus willen doen.
Mijn post was dus een toevoeging om te benadrukken wat jij zei, geen tegenwerping
Aha. Excuses voor de flauwe grap.
Zilver_gray
30-10-2024 om 10:43
BeesAreCool schreef op 30-10-2024 om 10:38:
[..]
Heb net boven uitgelegd.
Klopt, ik lach niet om jouw post maar om het stukje uit de post van Twinski:
“Ik las ook allemaal verhalen over kwaaie mensen die andere, niet zo kwaaie mensen, kwaad naar de stembus kregen en vervolgens zelf niet meer kwaad waren.”
Ik zie dat helemaal voor me. Lijkt hetalsof ik jou uitlach? Nee, en zo is het zeker niet bedoeld.
Zilver_gray
30-10-2024 om 10:44
Hmm het wordt er niet duidelijker op met die dikke gearceerde texten..
BeesAreCool
30-10-2024 om 10:47
Twinski schreef op 30-10-2024 om 10:41:
[..]
Aha. Excuses voor de flauwe grap.
Maakt niet uit.
Ik dacht eerst "waarom doet ze nu zo?", maar zag toen mijn "nee" en dacht, "oeps, mijn fout"
BeesAreCool
30-10-2024 om 10:48
Zilver_gray schreef op 30-10-2024 om 10:44:
Hmm het wordt er niet duidelijker op met die dikke gearceerde texten..
Ik vind je nu wel als een kwaaie overkomen, moet ik zeggen
Nighttripper
30-10-2024 om 10:57
Krijg een beetje een 'flash-back' gevoel naar 2016 toen Hilary Clinton ook in een nek-aan-nek race met Trump lag. En de aanhangers van Trump 'deplorables' (idioten/sukkels) noemde. Volgens sommige analytici was juist die opmerking destijds voor haar de nekslag. Nu doet Biden excact hetzelfde. En herstelt hij onbedoeld Trump's schade agv van de Latino rel. Lekker bezig daar...🙄. Quote: "Biden lijkt Trump-aanhangers 'afval' te noemen
"Trump aanhangers voelen zich beledigd doordat de Amerikaanse president Biden hen "afval" genoemd lijkt te hebben. Hoewel er verschillende interpretaties van zijn woorden mogelijk zijn, brengt de opmerking de Harris-campagne in grote verlegenheid." "Biden laat masker vallen", kopte Breitbart en Fox News trok een vergelijking met Hillary Clintons omschrijvingbasket of deplorables, waarmee ze Trump-aanhangers in 2016 voor idioten uitmaakte." https://nos.nl/artikel/2542587-amerikakiest-biden-beledigt-trump-kiezers-rfk-moet-op-stembiljet-blijven
Twinski
30-10-2024 om 10:59
Nu vliegt Biden weer uit de bocht en noemt de lachers/de partij/alle Republikeinen* 'vuilnis'. Hillary Clinton zag dat het goed was.
https://www.ad.nl/buitenland/republikeinen-zwaar-beledigd-door-vuilnis-blunder-president-biden~a38065ad/
*aankruisen al naar gelang zelfbetrekking
Zilver_gray
30-10-2024 om 11:03
BeesAreCool schreef op 30-10-2024 om 10:48:
[..]
Ik vind je nu wel als een kwaaie overkomen, moet ik zeggen
Haha nee hoor, ik bent verre van “een kwaaie”
Twinski
30-10-2024 om 11:13
Nighttripper schreef op 30-10-2024 om 10:57:
Krijg een beetje een 'flash-back' gevoel naar 2016 toen Hilary Clinton ook in een nek-aan-nek race met Trump lag. En de aanhangers van Trump 'deplorables' (idioten/sukkels) noemde. Volgens sommige analytici was juist die opmerking destijds voor haar de nekslag. Nu doet Biden excact hetzelfde. En herstelt hij onbedoeld Trump's schade agv van de Latino rel. Lekker bezig daar...🙄. Quote: "Biden lijkt Trump-aanhangers 'afval' te noemen
"Trump aanhangers voelen zich beledigd doordat de Amerikaanse president Biden hen "afval" genoemd lijkt te hebben. Hoewel er verschillende interpretaties van zijn woorden mogelijk zijn, brengt de opmerking de Harris-campagne in grote verlegenheid." "Biden laat masker vallen", kopte Breitbart en Fox News trok een vergelijking met Hillary Clintons omschrijvingbasket of deplorables, waarmee ze Trump-aanhangers in 2016 voor idioten uitmaakte." https://nos.nl/artikel/2542587-amerikakiest-biden-beledigt-trump-kiezers-rfk-moet-op-stembiljet-blijven
Beledigende mensen raken waarschijnlijk sneller zelf beledigd omdat ze hun ergernis vooral externaliseren en daardoor minder gewend zijn om zelf te incasseren.
BeesAreCool
30-10-2024 om 11:44
Nighttripper schreef op 30-10-2024 om 10:57:
Mwah, Trump zegt veel vaker, zo niet dagelijks, ergere dingen over zijn tegenstanders.
"He gets to be lawless, she needs to be flawless", is wel het thema van deze verkiezingen, als in dat Trump en MAGA van alles mogen doen en zeggen, maar Harris/de Democraten niks mogen.
En media als Fox neem ik al helemaal niet serieus, gezien hoe Trump zonder commentaar op alles en iedereen verbaal mag inhakken en zijn volgers dat fantastisch vinden, maar dan op hoge poten staan als er op basis van hun gedrag iets wordt gezegd (wat anders is dan dat je beledigd wordt om waar je vandaan komt).
kerstbeer
30-10-2024 om 18:00
BeesAreCool schreef op 30-10-2024 om 11:44:
[..]
Mwah, Trump zegt veel vaker, zo niet dagelijks, ergere dingen over zijn tegenstanders.
"He gets to be lawless, she needs to be flawless", is wel het thema van deze verkiezingen, als in dat Trump en MAGA van alles mogen doen en zeggen, maar Harris/de Democraten niks mogen.
En media als Fox neem ik al helemaal niet serieus, gezien hoe Trump zonder commentaar op alles en iedereen verbaal mag inhakken en zijn volgers dat fantastisch vinden, maar dan op hoge poten staan als er op basis van hun gedrag iets wordt gezegd (wat anders is dan dat je beledigd wordt om waar je vandaan komt).
En dan Vance die gaat lopen janken, terwijl hij eerder deze week nog zei dat mensen niet zo snel beledigd moeten zijn.
Nooit zo veel Calimero gedrag gezien als bij MAGA.
Probeer zelf een maand, een week, drie dagen eens niemand te beledigen en kom dan weer terug.