Nieuws en actueel
MidasWolf
03-02-2024 om 19:37
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024
De Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2024 zijn de geplande 60e presidentsverkiezingen van de Verenigde Staten, die zullen plaatsvinden op 5 november 2024. Het zal de eerste presidentsverkiezing zijn nadat het aantal kiesmannen per staat is bijgewerkt als gevolg van de volkstelling van 2020.
Nog eens 4 jaar Joe Biden, of wordt het een nieuwe periode Donald Trump? De strijd om het Witte Huis is in volle gang. Op 5 november 2024 zijn de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten.
Schrijf hier mee over deze belangrijke verkiezingen, op een wereldtoneel waarin veel gebeurd op dit moment.
Zilver_gray
30-10-2024 om 19:41
Friezinnetje schreef op 30-10-2024 om 19:19:
ik snap echt niets van die Amerikanen.
Nee, bijzonder volkje wel.
Chantal2022
31-10-2024 om 08:02
Nighttripper schreef op 30-10-2024 om 10:57:
Krijg een beetje een 'flash-back' gevoel naar 2016 toen Hilary Clinton ook in een nek-aan-nek race met Trump lag. En de aanhangers van Trump 'deplorables' (idioten/sukkels) noemde. Volgens sommige analytici was juist die opmerking destijds voor haar de nekslag. Nu doet Biden excact hetzelfde. En herstelt hij onbedoeld Trump's schade agv van de Latino rel. Lekker bezig daar...🙄. Quote: "Biden lijkt Trump-aanhangers 'afval' te noemen
"Trump aanhangers voelen zich beledigd doordat de Amerikaanse president Biden hen "afval" genoemd lijkt te hebben. Hoewel er verschillende interpretaties van zijn woorden mogelijk zijn, brengt de opmerking de Harris-campagne in grote verlegenheid." "Biden laat masker vallen", kopte Breitbart en Fox News trok een vergelijking met Hillary Clintons omschrijvingbasket of deplorables, waarmee ze Trump-aanhangers in 2016 voor idioten uitmaakte." https://nos.nl/artikel/2542587-amerikakiest-biden-beledigt-trump-kiezers-rfk-moet-op-stembiljet-blijven
Biden is niet de kandidaat.
Hiermee wil MAGA aandacht afleiden van Puerto Rico belediging
kerstbeer
31-10-2024 om 08:52
Chantal2022 schreef op 31-10-2024 om 08:02:
[..]
Biden is niet de kandidaat.
Hiermee wil MAGA aandacht afleiden van Puerto Rico belediging
Dit.
Het werkt alleen niet goed, omdat Trump dus al jaren mensen uitschelt en voor rotte vis uitmaakt.
Zou hetzelfde zijn als ik jarenlang elke dag inkt over iemand's spullen gooi, maar dan ga krijsen en stampvoeten als zij een keer mijn inktpot in de vuilnisbak gooit.
Hier trouwens een link naar de plannen van Harris:
kerstbeer
31-10-2024 om 10:50
BeesAreCool schreef op 30-10-2024 om 11:44:
[..]
Mwah, Trump zegt veel vaker, zo niet dagelijks, ergere dingen over zijn tegenstanders.
"He gets to be lawless, she needs to be flawless", is wel het thema van deze verkiezingen, als in dat Trump en MAGA van alles mogen doen en zeggen, maar Harris/de Democraten niks mogen.
En media als Fox neem ik al helemaal niet serieus, gezien hoe Trump zonder commentaar op alles en iedereen verbaal mag inhakken en zijn volgers dat fantastisch vinden, maar dan op hoge poten staan als er op basis van hun gedrag iets wordt gezegd (wat anders is dan dat je beledigd wordt om waar je vandaan komt).
Dit illustreert dat heel goed:
https://x.com/ProjectLincoln/status/1851801005156872683
Waar klaagden mensen toen en werd het over alle mainstream media gegooid?
Ze zijn het zo gewend van hem, maar dan wel doen als 1 keer zoiets terug gezegd wordt.
Twinski
31-10-2024 om 11:00
kerstbeer schreef op 31-10-2024 om 10:50:
[..]
Dit illustreert dat heel goed:
https://x.com/ProjectLincoln/status/1851801005156872683
Waar klaagden mensen toen en werd het over alle mainstream media gegooid?
Ze zijn het zo gewend van hem, maar dan wel doen als 1 keer zoiets terug gezegd wordt.
Dat zie je hier toch ook met die populisten. Continu halfbakken onzin uitkramen, beledigen en vervolgens janken bij tegengas.
Als je netjes bent gaan anderen loeren op onbeschaafd gedrag. Om de eigen lompheid te kunnen relativeren. Gedraag je je al onbeschaafd dan loert men weer naar gewelddadig gedrag. De ondergrens schuift mee met de persoon, net zoals de beoordelaar onbewust meeschuift.
Trump is het gevolg van onvoldoende tegenspraak krijgen in zijn leven.
Kataravrouw
31-10-2024 om 12:46
Twinski schreef op 31-10-2024 om 11:00:
[..]
Dat zie je hier toch ook met die populisten. Continu halfbakken onzin uitkramen, beledigen en vervolgens janken bij tegengas.
Als je netjes bent gaan anderen loeren op onbeschaafd gedrag. Om de eigen lompheid te kunnen relativeren. Gedraag je je al onbeschaafd dan loert men weer naar gewelddadig gedrag. De ondergrens schuift mee met de persoon, net zoals de beoordelaar onbewust meeschuift.
Trump is het gevolg van onvoldoende tegenspraak krijgen in zijn leven
Trump heeft tegenspraak genoeg [ gehad ] in zijn leven. Gaat al jaren van de ene rechtszaak naar de andere. Zijn hang om bij de echte elite van Manhattan te horen is nooit erkend. Ze moesten hem niet [ en nog niet ] . Van ene zeer beruchte advocaat John Cohn heeft hij veel geleerd. Het zg killer instinct . Altijd willen winnen ook al is het door leugens te vertellen. Nooit je zwakheden, kwetsbaarheden laten zien. Woorden die uit zijn mond komen. Obama die hem compleet voor gek zette tijdens een belangrijke conferentie. Het geeft hem alleen maar meer energie te willen winnen. Zelfs tijdens de corona pandemie dacht hij het beter te weten alle deskundigen bij elkaar. Dat heeft hem uiteindelijk de das om gedaan. Zijn geloofwaardigheid kelderde als een baksteen. En toch...toch zijn er massa s mensen die achter hem staan, ongeacht de hoeveelheid onzin die hij uitkraamt. Dat zegt mijns inziens veel over de intelligentie van zijn achterban.
Twinski
31-10-2024 om 12:57
Kataravrouw schreef op 31-10-2024 om 12:46:
[..]
Trump heeft tegenspraak genoeg [ gehad ] in zijn leven. Gaat al jaren van de ene rechtszaak naar de andere. Zijn hang om bij de echte elite van Manhattan te horen is nooit erkend. Ze moesten hem niet [ en nog niet ] . Van ene zeer beruchte advocaat John Cohn heeft hij veel geleerd. Het zg killer instinct . Altijd willen winnen ook al is het door leugens te vertellen. Nooit je zwakheden, kwetsbaarheden laten zien. Woorden die uit zijn mond komen. Obama die hem compleet voor gek zette tijdens een belangrijke conferentie. Het geeft hem alleen maar meer energie te willen winnen. Zelfs tijdens de corona pandemie dacht hij het beter te weten alle deskundigen bij elkaar. Dat heeft hem uiteindelijk de das om gedaan. Zijn geloofwaardigheid kelderde als een baksteen. En toch...toch zijn er massa s mensen die achter hem staan, ongeacht de hoeveelheid onzin die hij uitkraamt. Dat zegt mijns inziens veel over de intelligentie van zijn achterban.
Ook daar moet je tegenspraak in krijgen dat het een beperkt mensbeeld is. Ik krijg toch echt niet het idee dat de Republiekeinen hem veel corrigeren bij zijn toespraken.
Ik betwijfel of dat laatste puur het intellect betreft. Eerder een zelfgekozen underdogpositie tegenover de elite. Werkt als een trein, dat appelleren aan dat miskende gevoel.
kerstbeer
31-10-2024 om 17:12
Twinski schreef op 31-10-2024 om 11:00:
[..]
Heel goed gezegd en uitgelegd!
BeesAreCool
01-11-2024 om 16:30
Zilver_gray schreef op 30-10-2024 om 11:03:
[..]
Haha nee hoor, ik bent verre van “een kwaaie”
Nee, jij lijkt me juist heel aardig.
Maga mannen zijn nu hun vrouwen aan het dwingen per post te stemmen, zodat ze kunnen controleren of ze wel op Trump stemmen.
Als Trump verliest, verwacht ik heel wat gefrustreerd huiselijk geweld, net zoals dat omhoog gaat bij World Cup wedstrijden (vooral als het land verliest).
Die MAGA mannen zijn heel eng.
EDIT: Nu doe ik het weer met "nee" , maar ik bedoel het dus goed
Zilver_gray
02-11-2024 om 19:30
BeesAreCool schreef op 01-11-2024 om 16:30:
[..]
Nee, jij lijkt me juist heel aardig.
Maga mannen zijn nu hun vrouwen aan het dwingen per post te stemmen, zodat ze kunnen controleren of ze wel op Trump stemmen.
Als Trump verliest, verwacht ik heel wat gefrustreerd huiselijk geweld, net zoals dat omhoog gaat bij World Cup wedstrijden (vooral als het land verliest).
Die MAGA mannen zijn heel eng.
EDIT: Nu doe ik het weer met "nee" , maar ik bedoel het dus goed
😉
Zilver_gray
02-11-2024 om 19:35
“Het onderdrukken van bepaalde groepen is niet nieuw in de Verenigde Staten. Het gebeurt vooral in staten in het zuiden van het land.
Zo mogen miljoenen mensen die ooit vastzaten in de gevangenis er niet stemmen. Ook zijn er amper stembureaus te vinden in wijken waar veel zwarte Amerikanen wonen, die bij vorige verkiezingen voornamelijk op de Democraten stemden”.
Er is hier al vaker over gesproken, maar elke x als ik het lees, verbaas ik me over zoveel onrecht