Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


Chantal2022 schreef op 05-08-2024 om 11:17:

[..]

 In de HUIDIGE situatie kan je niet zonder MAGA winnen als republikein. Dus de republikeinse partij kan zich niet distantieren van MAGA.

JIj hebt het over de samenstelling van de Republikeinse stemmers en EnglishmaninNewYork over Democraten stemmers vs Republikeinse stemmers. 
Is een misverstandje

*****

Ik zie nu dat mensen grappen maken over Trump's versprekingen. Dat zou ik gewoonlijk niet leuk vinden, maar hij en zijn medestanders doen dit zelf ook steeds, dus gevalletje: "wat gij niet wilt dat u geschiedt..."

VanLotje schreef op 05-08-2024 om 12:27:

[..]

JIj hebt het over de samenstelling van de Republikeinse stemmers en EnglishmaninNewYork over Democraten stemmers vs Republikeinse stemmers.
Is een misverstandje

*****

Ik zie nu dat mensen grappen maken over Trump's versprekingen. Dat zou ik gewoonlijk niet leuk vinden, maar hij en zijn medestanders doen dit zelf ook steeds, dus gevalletje: "wat gij niet wilt dat u geschiedt..."


Bij de Republikeinen begint het openlijk te rommelen, dat zal ook zo z'n uitwerking gaan hebben op de stemmers onder de Republikeinen denk ik. 

https://edition.cnn.com/2024/08/04/politics/video/geoff-duncan-georgia-republican-vote-kamala-harris-trump-kemp-sotu-digvid

https://www.washingtonpost.com/dc-md-va/2024/08/04/riggleman-harris-endorsement-trump/

Het komt erop neer dat deze vooraanstaande Republikeinen publiekelijk afstand nemen van de huidige Republikeinse stroming, vóór Harris gaan stemmen en graag een GOP 2.0 zouden zien.

Vooral het eerste (afstand nemen) en laatste (GOP 2.0) is iets wat denk ik al wel leeft onder Republikeinse stemmers. 

VanLotje schreef op 05-08-2024 om 12:27:

[..]

JIj hebt het over de samenstelling van de Republikeinse stemmers en EnglishmaninNewYork over Democraten stemmers vs Republikeinse stemmers.
Is een misverstandje

*****


Jij bent nu zijn mansplaining aan het mansplainen? 😂

Chantal2022 schreef op 05-08-2024 om 14:03:

[..]

Jij bent nu zijn mansplaining aan het mansplainen? 😂

Ik ben geen man en wilde even helpen omdat jullie duidelijk over een verschillend onderwerp aan het praten waren. Laten we het maar womansplaining van mansplaining noemen dan

EnglishmaninNewYork schreef op 05-08-2024 om 12:59:

[..]


Bij de Republikeinen begint het openlijk te rommelen, dat zal ook zo z'n uitwerking gaan hebben op de stemmers onder de Republikeinen denk ik.

https://edition.cnn.com/2024/08/04/politics/video/geoff-duncan-georgia-republican-vote-kamala-harris-trump-kemp-sotu-digvid

https://www.washingtonpost.com/dc-md-va/2024/08/04/riggleman-harris-endorsement-trump/

Het komt erop neer dat deze vooraanstaande Republikeinen publiekelijk afstand nemen van de huidige Republikeinse stroming, vóór Harris gaan stemmen en graag een GOP 2.0 zouden zien.

Vooral het eerste (afstand nemen) en laatste (GOP 2.0) is iets wat denk ik al wel leeft onder Republikeinse stemmers.

Het zou zo mooi zijn als discussies weer gaan over wat voor geld waar aan uitgegeven wordt en niet over het beledigen van mensen zonder kinderen, plannetjes maken over hoe vrouwen te onderdrukken en slijmen bij dictators. 

Dus van mij mag een GOP 2.0 er komen. Dan komen er misschien gewone punten van de GOP waar normale mensen het wel mee eens kunnen zijn, zonder al die maffe maar ook enge baggage. 

VanLotje schreef op 05-08-2024 om 15:20:

[..]

Ik ben geen man en wilde even helpen omdat jullie duidelijk over een verschillend onderwerp aan het praten waren. Laten we het maar womansplaining van mansplaining noemen dan

Dat wordt een beetje lastig, want ik ben ook geen man  

We hadden het idd gewoon over iets verschillends.

VanLotje schreef op 05-08-2024 om 15:25:

[..]

Het zou zo mooi zijn als discussies weer gaan over wat voor geld waar aan uitgegeven wordt en niet over het beledigen van mensen zonder kinderen, plannetjes maken over hoe vrouwen te onderdrukken en slijmen bij dictators.

Dus van mij mag een GOP 2.0 er komen. Dan komen er misschien gewone punten van de GOP waar normale mensen het wel mee eens kunnen zijn, zonder al die maffe maar ook enge baggage.

Dat zou inderdaad mooi zijn. Ik vind het in ieder geval een goed teken dat nu enkele leden van de GOP zich publiekelijk uitspreken en daar ook platform voor krijgen. Hopenlijk slaat het aan.

EnglishmaninNewYork schreef op 05-08-2024 om 16:35:

[..]

Dat wordt een beetje lastig, want ik ben ook geen man


Sorry, het EnglishMANinnewyork bracht me op het verkeerde been

Al heet ik ook niet Van Lotje natuurlijk en ben ook niet echt van lotje... hoop ik 😉

VanLotje schreef op 05-08-2024 om 16:57:

[..]


Sorry, het EnglishMANinnewyork bracht me op het verkeerde been

Al heet ik ook niet Van Lotje natuurlijk en ben ook niet echt van lotje... hoop ik 😉

Haha, zo te lezen ben je niet 'van lotje' hoor  

Ik heb er weleens aan gedacht om er EnglishwomaninNY van te maken, maar m'n nick is gewoon een nummer van Sting die ik erg goed vind. 

On topic:

https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54640 ... -als-weird

"Het is een opvallende strategie om Donald Trump te bestrijden: Democratische politici noemen hem de laatste weken steeds vaker 'weird', oftwel 'raar', en de typering slaat aan. "Ze zetten hem weg als niet serieus", zegt correspondent Erik Mouthaan."

Lijkt mij niet zo heel gek dat het aanslaat. De dingen die hij zegt en doet zijn ook gewoon raar en eigenlijk vind ik het nóg raarder dat hij na alles überhaupt nog serieus genomen wordt.

EnglishmaninNewYork schreef op 05-08-2024 om 17:09:

On topic:

https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54640 ... -als-weird

"Het is een opvallende strategie om Donald Trump te bestrijden: Democratische politici noemen hem de laatste weken steeds vaker 'weird', oftwel 'raar', en de typering slaat aan. "Ze zetten hem weg als niet serieus", zegt correspondent Erik Mouthaan."

Lijkt mij niet zo heel gek dat het aanslaat. De dingen die hij zegt en doet zijn ook gewoon raar en eigenlijk vind ik het nóg raarder dat hij na alles überhaupt nog serieus genomen wordt.

Nou echt hè! Daar blijf ik me ook over verbazen!? Ik zie regelmatig wat uitspraken van Trump op Insta voorbijkomen, nou sommige “comments” zijn echt verbijsterend 🤯 

Verwachting is dat Harris vanavond/nacht haar runningmate bekend maakt

EnglishmaninNewYork schreef op 05-08-2024 om 17:09:

[..]

Haha, zo te lezen ben je niet 'van lotje' hoor

Ik heb er weleens aan gedacht om er EnglishwomaninNY van te maken, maar m'n nick is gewoon een nummer van Sting die ik erg goed vind.

gelukkig maar

Het is ook een goed nummer

Friezinnetje schreef op 05-08-2024 om 23:18:

Verwachting is dat Harris vanavond/nacht haar runningmate bekend maakt

Ben heel benieuwd

Tijdens de jaren dat Trump president was, zijn de republikeinen gaan rommelen met de regelgeving omtrent kinderarbeid. Project 2025 van Trump's MAGA kern werkt aan de terugkeer van kinderarbeid. 


“While we’ve come a long way in discouraging child labor over the past century, recent years have seen some alarming reversals.” Veronica Goodman

Iowa is the most extreme example of a state increasing the hours in which minors are allowed to work — a measure which only Republicans voted for and passed. Fourteen-year-olds in the Hawkeye State now perform assembly work in factories and meatpacking facilities as part of training programs in direct violation of federal child labor laws."

https://edition.cnn.com/2024/07/31/opinions/project-2025-child-labor-goodman/index.html

MidasWolf

MidasWolf

06-08-2024 om 15:24 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 05-08-2024 om 23:18:

Verwachting is dat Harris vanavond/nacht haar runningmate bekend maakt

Kamala Harris gaat het samen met Tim Walz opnemen tegen Trump en Vance https://www.nu.nl/verkiezingen-vs/6322830/kamala-harris-gaat-het-samen-met-tim-walz-opnemen-tegen-trump-en-vance.html

Hoorde het net op de radio.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.